Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik heb 3 vaccinaties gehad en toch begin juni 2 dagen grieperig en na een sneltest positief, dus 5 dagen alweer gezind thuis zitten.
Heb 3 collega's die niet zijn gevaccineerd, ook zij hebben tot nu toe 1 x 5 dagen thuis gezeten en waren absoluut niet zieker dan ik 2 dagen ben geweest.
Wel heb ik sinds de vaccinaties onverklaarbare maag darm problemen en loop na een uitgebreid onderzoek nu bij de diëtist
Zeg niet dat dit door de vaccinaties komt, kan ook spanning zijn maar toch.
Die 4 e komt er echt niet meer in .

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door de auditu »

Mijn partner en ik waren anderhalf jaar geleden positief en hadden slechts lichte griepverschijnselen. Daarna hebben we alle vaccinaties gehad waar we voor uitgenodigd zijn. Geen enkel probleem.

JosJac

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door JosJac »

2x Astra-Zeneca, 1x booster en 1 x herhaalprik. Komende dinsdag mogen we weer ;-)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

de auditu schreef:
09 jul 2022 08:22
Mijn partner en ik waren anderhalf jaar geleden positief en hadden slechts lichte griepverschijnselen. Daarna hebben we alle vaccinaties gehad waar we voor uitgenodigd zijn. Geen enkel probleem.
Hier precies hetzelfde, buiten dat ik en mijn partner (nog) niet ziek zijn geweest, maar wel alle vaccinaties hebben gehad. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de vaccinaties bij iedereen werkt. Dat blijkt maar weer.

Onze zoon vorig jaar de Jansen en later de booster gehad, vanwege anders niet op vakantie, was vorige maand alsnog de pineut. Heeft zelfs nu nog de naweeen van de Corona en is nog niet weer aan het werk. Vlug moe en geprikkeld en dergelijke. Normaal altijd een gezonde jongeman. En wij oudjes met allerlei onderliggende ziektes gelukkig tot nu toe nog niets gehad,. (afkloppen) Zo verschillend dus !

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:58
Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
De griepprik is nooit opgelegd, de covid-herhaalprikken wel, wegens de QR-code: Zonder geldige code niet naar restaurants, enz. Wil je een covid-prik niet, dan wordt je uitgescholden voor wappie of antivaxer, enz.
Daarbij hebben sommigen echt heel lang last van de covid-prikken, die achteraf gezien hooguit 6 maanden werken, want daarna geldt je QR-code niet meer.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

[Wil je een covid-prik niet, dan wordt je uitgescholden voor wappie of antivaxer, enz.
Een wappie is iemand die ontkend dat er corona bestaat. Voor de rest moet iedereen zelf weten of hij die spuit neemt.

Inderdaad wordt het behoorlijk opgelegd omdat je minder mag zonder vaccinatie.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
09 jul 2022 17:32
Een wappie is iemand die ontkend dat er corona bestaat.
Vreemd genoeg , is die term ouder dan corona !
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wappie
Sterker, ruim 40 jaar geleden werd er hier al iemand Wappie genoemd. Maar wat wil je met Wapperom als achternaam.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:55
Onkruid71 schreef:
07 jul 2022 09:49
Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.
Dat zegt slechts iets over jouw bubbel, en niets over de rest van de wereld.
Op mijn bazen na, hoor ik van iedereen ook dat ze het nut van nog een vaccinatie niet zien zitten. Heeft natuurlijk met de leeftijd te maken, maar ook mijn ouders zien het nut er voorlopig nog niet van in.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat hadden ze beter kunnen doen inderdaad 😁https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ru ... e=linkedin

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Nevyn schreef:
09 jul 2022 07:44
Ik heb 3 vaccinaties gehad en toch begin juni 2 dagen grieperig en na een sneltest positief, dus 5 dagen alweer gezind thuis zitten.
Heb 3 collega's die niet zijn gevaccineerd, ook zij hebben tot nu toe 1 x 5 dagen thuis gezeten en waren absoluut niet zieker dan ik 2 dagen ben geweest.
Wel heb ik sinds de vaccinaties onverklaarbare maag darm problemen en loop na een uitgebreid onderzoek nu bij de diëtist
Zeg niet dat dit door de vaccinaties komt, kan ook spanning zijn maar toch.
Die 4 e komt er echt niet meer in .
Gezien de bijwerkingen van de 2 prikken bij mijn vrouw en mij (o.a. darmproblemen), nemen wij geen boosters.
Het herhaaldelijk geven van hetzelfde, slechts tijdelijk werkend vaccin, is ook niet zo gezond voor je immuunsysteem.
Het onnodig verbieden van off-label gebruiken van medicijnen door huisartsen schept ook weinig vertrouwen in de aanpak van de overheid.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Cornelis7 schreef:
15 jul 2022 12:28
Het onnodig verbieden van off-label gebruiken van medicijnen door huisartsen schept ook weinig vertrouwen in de aanpak van de overheid.
Voorbeeld?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Voorbeeld van verbod moet je toch wel kennen. Of kunnen vinden:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rijven.htm

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:58
Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Dan wil ik het je wel uitleggen: van de eerste prik merkte ik niks, van de tweede prik werd ik knap beroerd. Als je dat doortrekt, wat gaat de derde prik dan opleveren? Juist.

Hier komt er dus geen derde prik in. En dat heeft niks met de overheid te maken, gewoon mijn eigen keuze omdat ik niet nog beroerder wil worden zonder te weten waar het op uit gaat draaien. De griepprik heb ik overigens nooit gehad, en het gaat nog heel lang duren voor ik die wil krijgen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ergens moet ik wel een beetje lachen, vele mensen die ik ken die nu geen prik met willen, omdat ze er een beetje last van krijgen zeiden toen tegen mij, gewoon doen, want anders kan ever je over komen. Ik bedoel het niet negatief.
Nou moet ik ook wel eerlijk zeggen, ik was voor vaccineren, maar ze hebben wel een mooier verhaal voorgehouden als de werkelijkheid is.
Nog steeds ben ik blij dat ik het risico niet genomen heb, ook al heb ik al covid gehad.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
19 jul 2022 06:58
Voorbeeld van verbod moet je toch wel kennen. Of kunnen vinden:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rijven.htm
Ach, die .... mooi cryptisch omschreven in dit geval.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
19 jul 2022 06:58
Voorbeeld van verbod moet je toch wel kennen. Of kunnen vinden:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rijven.htm
Dat is een voorbeeld van een verbod, echter heeft cornelis het over:
Het onnodig verbieden van off-label gebruiken van medicijnen door huisartsen schept ook weinig vertrouwen in de aanpak van de overheid.
Ik mis alleen in jouw link de duiding waarom dit verbod 'onnodig' zou zijn en waarom dit dan het vertrouwens in de aanpak van de overheid zou moeten schaden.

Ik lees in jouw bron:
De inspectie ziet het voorschrijven als een risico voor de kwaliteit van zorg en wijst erop dat alle artsenberoepsgroepen in Nederland afraden (hydroxy)chloroquine of ivermectine te gebruiken voor het voorkómen of behandelen van corona. Voor (hydroxy)chloroquine is volgens de IGJ bewezen dat het niet effectief is tegen covid-19 en tegelijkertijd ernstige bijwerkingen kan veroorzaken. Ook voor het gebruik van ivermectine is geen wetenschappelijke onderbouwing.
En daarnaast: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... orona-.htm

Die handhaving lijkt mij dan ook niet 'onnodig' als ik dat zo lees.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
19 jul 2022 11:39
16again schreef:
19 jul 2022 06:58
Voorbeeld van verbod moet je toch wel kennen. Of kunnen vinden:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rijven.htm
Dat is een voorbeeld van een verbod, echter heeft cornelis het over:
Het onnodig verbieden van off-label gebruiken van medicijnen door huisartsen schept ook weinig vertrouwen in de aanpak van de overheid.
Ik mis alleen in jouw link de duiding waarom dit verbod 'onnodig' zou zijn en waarom dit dan het vertrouwens in de aanpak van de overheid zou moeten schaden.
Je vetgedrukte tekst is allereerst een persoonlijke inkleuring van Cornelis7


Cro schreef:
19 jul 2022 11:39
Ik lees in jouw bron:
De inspectie ziet het voorschrijven als een risico voor de kwaliteit van zorg en wijst erop dat alle artsenberoepsgroepen in Nederland afraden (hydroxy)chloroquine of ivermectine te gebruiken voor het voorkómen of behandelen van corona. Voor (hydroxy)chloroquine is volgens de IGJ bewezen dat het niet effectief is tegen covid-19 en tegelijkertijd ernstige bijwerkingen kan veroorzaken. Ook voor het gebruik van ivermectine is geen wetenschappelijke onderbouwing.
En daarnaast: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... orona-.htm

Die handhaving lijkt mij dan ook niet 'onnodig' als ik dat zo lees.
Het onderzoek waar naar verwezen wordt in medischcontact rammelt nogal:
https://osf.io/u7ewz/
Mensen uit de placebo groep hadden zelf al op eigen houtje ivermectine genomen, ook samenstelling van de groepen en de wijze van toedienen rammelden
Of de conclusies uit het rapport dan nog rechtvaardigen dat 150.000 boete uitgedeeld moet worden bij voorschrijven, doet mijn wenkbrauwen fronsen. Alleen de vaccinatie (toen nog amper beschikbaar) mocht blijkbaar werken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 jul 2022 18:25
Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.
Oostenrijk laat een ander beeld zien. Daar waren de middelen makkelijk verkrijgbaar en precies in de periode, dat de ziekenhuizen vol lagen met Covid-patiënten, kwamen daar nog de spoedopnames bij van mensen, die te enthousiast deze middelen hadden geslikt. Veel moesten gereanimeerd worden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is natuurlijk de angst die ons lang is ingepraat. Een huisarts kan natuurlijk de juiste dosis aangeven als het op recept verkrijgbaar is.

Gesloten