Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door lentewind »

Wij zijn altijd thuis (senioren). Dus toen er gebeld werd, open gedaan. Vanuit de deuropening gezien dat de bezorger een pakket bij de overburen afgeeft. (dat was ook voor hun bestemd) Daarna rijdt hij zonder op of om te kijken weg. Meteen krijg ik mail van Post.nl dat het pakket naar een ophaalpunt (niet eens in onze buurt) wordt gebracht omdat we niet thuis waren. Meteen contact opgenomen via chat, maar ze kunnen daar niets aan veranderen. Niet nogmaals aanbieden, niet veranderen van ophaalpunt in de buurt. "Kun je de buren of zo niet laten rijden?" Het pakket is te groot voor op de fiets. We wachten wel even de hittedagen af. Het blijft daar 7 dagen liggen.

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10
Beste antwoord
Gekozen door lentewind

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

door 150747 » 18 jul 2022 17:52

lentewind schreef:
18 jul 2022 17:35
Wij zijn altijd thuis (senioren). Dus toen er gebeld werd, open gedaan. Vanuit de deuropening gezien dat de bezorger een pakket bij de overburen afgeeft. (dat was ook voor hun bestemd) Daarna rijdt hij zonder op of om te kijken weg. Meteen krijg ik mail van Post.nl dat het pakket naar een ophaalpunt (niet eens in onze buurt) wordt gebracht omdat we niet thuis waren. Meteen contact opgenomen via chat, maar ze kunnen daar niets aan veranderen. Niet nogmaals aanbieden, niet veranderen van ophaalpunt in de buurt. "Kun je de buren of zo niet laten rijden?" Het pakket is te groot voor op de fiets. We wachten wel even de hittedagen af. Het blijft daar 7 dagen liggen.
Zit u er dringend om verlegen?
Zo nee, gewoon nogmaals bestellen.
Dat andere pakket gaat na zeven dagen gewoon terug naar de afzender.
150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door 150747 »

lentewind schreef:
18 jul 2022 17:35
Wij zijn altijd thuis (senioren). Dus toen er gebeld werd, open gedaan. Vanuit de deuropening gezien dat de bezorger een pakket bij de overburen afgeeft. (dat was ook voor hun bestemd) Daarna rijdt hij zonder op of om te kijken weg. Meteen krijg ik mail van Post.nl dat het pakket naar een ophaalpunt (niet eens in onze buurt) wordt gebracht omdat we niet thuis waren. Meteen contact opgenomen via chat, maar ze kunnen daar niets aan veranderen. Niet nogmaals aanbieden, niet veranderen van ophaalpunt in de buurt. "Kun je de buren of zo niet laten rijden?" Het pakket is te groot voor op de fiets. We wachten wel even de hittedagen af. Het blijft daar 7 dagen liggen.
Zit u er dringend om verlegen?
Zo nee, gewoon nogmaals bestellen.
Dat andere pakket gaat na zeven dagen gewoon terug naar de afzender.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door scontra »

Even afhankelijk van waar en hoe je woont, maar als ik een bestelling verwacht hang ik een briefje bij de bel met de volgende tekst.

Uw bestelling a.u.b. hier neerzeten en even bellen.
U hoeft niet op mij te wachten !
Dank u wel.

Zodra de bel gaat begeef ik mij naar de de deur en pak het neergezette pakketje, dat werkt al vele jaren naar beider tevredenheid en vaak meerdere keren per week aangezien wij zo goed als alles via het internet bestellen.

Het is maar een :idea: en niet meer dan dat.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

De bezorger heeft niet zoveel tijd als veel senioren.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door lentewind »

De bezorger stond nog met zijn bus voor onze deur terwijl onze deur open was. Ons pakket is niet eens uit de auto geladen

16again
Berichten: 16133
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
18 jul 2022 18:22
De bezorger heeft niet zoveel tijd als veel senioren.
Nuance verschil. Hij krijgt niet zoveel tijd, en wordt uitgeknepen met betaling per pakket.
Bij seniorenflat schoonvader is het blijkbaar ook lonender om gewoon door te rijden.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door lentewind »

Maar 2 pakketten tegenover elkaar bezorgen in de straat kost niet veel tijd. Hij heeft toch ook aangebeld. Hij had zelfs op 1 adres beide kunnen afleveren.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De pakket bezorger die meestal als onderaannemer of ZZP aan het werk is krijgt zijn loon per afgerekend pakketje.

Hierdoor is service vaak ver te zoeken. Alles draait om snelheid.

U kunt een klacht indienen bij de webshop die de klacht kan indienen bij post NL. In het praktijk heeft dit geen nut.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door BL2 »

150747 schreef:
18 jul 2022 17:52
Zit u er dringend om verlegen?
Zo nee, gewoon nogmaals bestellen.
Dat andere pakket gaat na zeven dagen gewoon terug naar de afzender.
Wat een slecht advies, dus de webshop extra kosten laten maken, immers het gehele retourproces kost een bedrijf onnodig geld, omdat een ander zijn werk niet doet. Geen wonder dat de prijzen stijgen.
En daarbij moet topicstarter waarschijnlijk weer opnieuw verzendkosten betalen.

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door 150747 »

BL2 schreef:
19 jul 2022 09:05
150747 schreef:
18 jul 2022 17:52
Zit u er dringend om verlegen?
Zo nee, gewoon nogmaals bestellen.
Dat andere pakket gaat na zeven dagen gewoon terug naar de afzender.
Wat een slecht advies, dus de webshop extra kosten laten maken, immers het gehele retourproces kost een bedrijf onnodig geld, omdat een ander zijn werk niet doet. Geen wonder dat de prijzen stijgen.
En daarbij moet topicstarter waarschijnlijk weer opnieuw verzendkosten betalen.
Goed advies.
Hoezo weer verzendkosten?
Het eerste pakket wordt gecrediteerd.
Verder zal de shop maar een verzender moeten opzoeken welke wel aan huis aflevert.
Een zelflerend systeem.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door lentewind »

Een laatste bericht hierover.
Bij ophaalpunt was de doos beschadigd en onzorgvuldig dichtgeplakt. Pakket geweigerd en retour afzender gestuurd. Wel gemeld bij verkoper. Opnieuw besteld en ander bezorgadres vermeld. Werkte prima en netjes verpakt aangekomen. Geld nog niet retour. Ik wacht rustig af.

Nijogeth
Berichten: 10034
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan is ook duidelijk waarom de bezorger het niet afleverde. Het gezeik met zoiets kost tijd.

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door 150747 »

Nijogeth schreef:
25 jul 2022 22:27
Dan is ook duidelijk waarom de bezorger het niet afleverde. Het gezeik met zoiets kost tijd.
Das natuurlijk allemaal onzin wat hier geschreven wordt.
Deze week weer het zoveelste geintje meegemaakt.
Bezorgd om 11:09 uur.
Wij gewoon thuis en deurbelcamera gekeken tussen 10:30 en 11:30 uur.
Geen bus en geen persoon in beeld.
Klacht via Facebook naar Post-NL.
Middags om 15:00 uur komt de bezorger met sorry, sorry en een hoop koeterwaals mijn pakketje brengen.
Ze moeten eens beter betalen en ander personeel aantrekken.
Verzendkosten €3,90 interesseert me niet, dan maar €5,-
Als het dan ook maar wel wordt bezorgd.
Ik kan voor vijf euro niet gaan shoppen met de auto op de dag van vandaag.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

scontra schreef:
18 jul 2022 18:05
Even afhankelijk van waar en hoe je woont, maar als ik een bestelling verwacht hang ik een briefje bij de bel met de volgende tekst.

Uw bestelling a.u.b. hier neerzeten en even bellen.
U hoeft niet op mij te wachten !
Dank u wel.

Zodra de bel gaat begeef ik mij naar de de deur en pak het neergezette pakketje, dat werkt al vele jaren naar beider tevredenheid en vaak meerdere keren per week aangezien wij zo goed als alles via het internet bestellen.

Het is maar een :idea: en niet meer dan dat.
Dus u tekent nooit voor uw ontvangen pakketjes, dat doet de postbode gemakshalve zelf dan maar.

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door 150747 »

Fijn dat u een briefje weghangt van zet maar weg.
Weet gelijk iedereen dat het zo meegenomen kan worden.
Ik woon aan een zeer drukke invalsweg met ook veel fietsers en voetgangers.
Het pakje is wel voor de voordeur open doet.

Dirkie
Berichten: 2934
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Post.nl medewerker rijdt gewoon weg en brengt het pakket naar een ophaalpunt

Ongelezen bericht door Dirkie »

150747 schreef:
26 jul 2022 11:31
Nijogeth schreef:
25 jul 2022 22:27
Dan is ook duidelijk waarom de bezorger het niet afleverde. Het gezeik met zoiets kost tijd.
Das natuurlijk allemaal onzin wat hier geschreven wordt.
Dat is geen onzin, want de bezorger wordt betaald voor het aantal bezorgde pakketjes. Het gezeik over een beschadigd pakket kost tijd en hem dus geld
Deze week weer het zoveelste geintje meegemaakt.
Bezorgd om 11:09 uur.
Wij gewoon thuis en deurbelcamera gekeken tussen 10:30 en 11:30 uur.
Geen bus en geen persoon in beeld.
Klacht via Facebook naar Post-NL.
Middags om 15:00 uur komt de bezorger met sorry, sorry en een hoop koeterwaals mijn pakketje brengen.
Ze moeten eens beter betalen en ander personeel aantrekken.
Als ze beter zouden betalen en de bezorgers voor gewerkte uren en niet voor afgeleverde pakketten betalen dan waren de problemen waarschijnlijk ook opgelost. Maar pakket verzending wordt dan wel veel duurder denk ik.
Verzendkosten €3,90 interesseert me niet, dan maar €5,-
Als het dan ook maar wel wordt bezorgd.
Ik kan voor vijf euro niet gaan shoppen met de auto op de dag van vandaag.
Garantie dat het dan beter gaat heb je niet want er kunnen nog steeds fouten gemaakt worden. En je kunt misschien niet gaan shoppen voor dat geld maar het scheelt je wel heel wat ergernis en dat is niet in geld uit te drukken :)
Even een kijktip voor als je terug kunt kijken. Op de NPO is een serie (nog bezig of afgelopen) met als naam Bezorgd. Geeft een inkijk in de wereld van bezorging. Heel leerzaam.

Plaats reactie