Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is er mis met geraniums? Bij mij in de tuin bloeien ze dit jaar uitzonderlijk fraai, zowel de Franse geraniums (pelargonium grandiflorum) als de hanggeraniums (pelargonium peltatum). Al die roze wolken in de tuin zijn mij een lust voor het oog.

Lowieze
Berichten: 6637
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2022 12:08
Klopt allemaal. Maar daarom mag ik er toch wel iets van zeggen? Nogmaals: ik ben toch echt niet van plan de rest van mijn leven achter de geraniums te blijven zitten omdat er buitenshuis allerlei rampen over mij heen zouden kunnen komen. Dat zou pas echt belachelijk zijn.
Dat is wel wat zwart/wit gesteld. Tussen reizen tijdens een hittegolf en de rest van je leven achter de geraniums zitten zit nog een heel groot stuk grijs.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
14 aug 2022 12:09
Wat is er mis met geraniums? Bij mij in de tuin bloeien ze dit jaar uitzonderlijk fraai, zowel de Franse geraniums (pelargonium grandiflorum) als de hanggeraniums (pelargonium peltatum). Al die roze wolken in de tuin zijn mij een lust voor het oog.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand niet de hele dag binnen wil gaan zitten. Ondanks mooie geraniums :D

Maar klaag dan ook niet als er iets anders gaat dan je had gedacht.

@Erthanax, in de tuin is anders dan in je huis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zag gisteren , of eergisteren , treinreizigers die met pendelbussen werden vervoerd wegens gebrek aan treinen en personeel.
Dan sta je daar , in de hitte , in een lange rij. :( en dan zo.n bus in.....grrr.....
Maar de één kan beter tegen de hitte dan de ander en trekt er toch op uit.
Persoonlijk zou ik dan kiezen, als ik dan tóch wil gaan, voor een uitje naar den Helder of zo of het IJSSELMEER, zeker geen stad in.
Maar ik doe helemaal niets zelfs en daar ben ik evengoed de hele dag mee bezig :lol: .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik sprak gisterenochtend iemand die gaat met dit weer naar een recratieplas...... niks mis mee, alleen bindt zij dan haar hond bij de auto vast en gaat dat dier er onder liggen en zij gaat zwemmen.

Ik heb diverse keren tegen haar gezegd dat dat te warm is voor de hond, maar het was zinloos. :-( arm diertje.

witte angora
Berichten: 30892
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja dat zeg ik, in de winkels was de airco aan. Daar was het prima te doen. Beter dan hier in huis in ieder geval, ondanks dat de ramen en gordijnen dicht zijn.

De natuur in zou ik normaal gesproken met deze temperaturen ook kunnen, maar ik ben juist te weinig buiten geweest de laatste tijd, en dan moet je jezelf die klap even niet geven. Eerst maar acclimatiseren.

Lady1234
Berichten: 27196
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar in Nederland hebben winkels ook airco, hoef je niet voor naar Osnabrück en uren op een station te staan.

Maar iedereen mag van mij doen wat hij wil, maar als je zelf de kans op gedoe opzoekt, waar dus al voor gewaarschuwd wordt, niet over klagen dan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
14 aug 2022 12:48
Ik sprak gisterenochtend iemand die gaat met dit weer naar een recratieplas...... niks mis mee, alleen bindt zij dan haar hond bij de auto vast en gaat dat dier er onder liggen en zij gaat zwemmen.
Ik heb diverse keren tegen haar gezegd dat dat te warm is voor de hond, maar het was zinloos. :-( arm diertje.
Zeg dát wel! Je huisdier is het beste af gewoon thuis---- in de koelte.
Ik las vandaag week in de krant dat een gezin bij een plas lag en de hond in de auto lag.
Schandalig !!!! Volgens mij zijn ze er ook op aangesproken.
Zelfs het asfalt is hier en daar te heet voor de pootjes. :(

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik hoor net van mijn buren dat ik wazig uit mijn ogen kijk. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Lowieze
Berichten: 6637
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
14 aug 2022 13:21
Ik hoor net van mijn buren dat ik wazig uit mijn ogen kijk. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik ga even in mijn glazen bol kijken 🧙‍♀️

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
14 aug 2022 13:24
ZeerPrivé schreef:
14 aug 2022 13:21
Ik hoor net van mijn buren dat ik wazig uit mijn ogen kijk. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik ga even in mijn glazen bol kijken 🧙‍♀️
Is dat de glazen bol die je van @jablan hebt overgenomen? Die schijnt wel goed te zijn...

Lowieze
Berichten: 6637
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
14 aug 2022 13:33
Lowieze schreef:
14 aug 2022 13:24
ZeerPrivé schreef:
14 aug 2022 13:21
Ik hoor net van mijn buren dat ik wazig uit mijn ogen kijk. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik ga even in mijn glazen bol kijken 🧙‍♀️
Is dat de glazen bol die je van @jablan hebt overgenomen? Die schijnt wel goed te zijn...
Nee, deze is van Aliexpress, een koopje maar zoooo betrouwbaar

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
14 aug 2022 13:15

Zeg dát wel! Je huisdier is het beste af gewoon thuis---- in de koelte.
Ik las vandaag week in de krant dat een gezin bij een plas lag en de hond in de auto lag.
Schandalig !!!! Volgens mij zijn ze er ook op aangesproken.
Zelfs het asfalt is hier en daar te heet voor de pootjes. :(


Is inderdaad heet, ik rijd dan altijd ff snel naar een park hierzo waar mijn hond kan zwemmen zodat hij niet over het asfalt hoeft.

Aanspreken is niet genoeg vind ik, bekeuren die gekken.

Lady1234
Berichten: 27196
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijn hondje kan nog niet fietsen, zelfs niet met zijwieltjes.

witte angora
Berichten: 30892
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb nog nooit gehoord dat elektrische fietsen samen met hondjes uit moeten worden gelaten.

Nijogeth
Berichten: 10048
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
14 aug 2022 14:08
moederslink schreef:
14 aug 2022 13:15

Zeg dát wel! Je huisdier is het beste af gewoon thuis---- in de koelte.
Ik las vandaag week in de krant dat een gezin bij een plas lag en de hond in de auto lag.
Schandalig !!!! Volgens mij zijn ze er ook op aangesproken.
Zelfs het asfalt is hier en daar te heet voor de pootjes. :(


Is inderdaad heet, ik rijd dan altijd ff snel naar een park hierzo waar mijn hond kan zwemmen zodat hij niet over het asfalt hoeft.

Aanspreken is niet genoeg vind ik, bekeuren die gekken.
Is het niet zo dat het zelfs geoorloofd is het raampje in te tikken en die hond te bevrijden?

witte angora
Berichten: 30892
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar een elektrische fiets uitlaten? Ook aan een riem, of mag die dan los?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
14 aug 2022 15:35


Is het niet zo dat het zelfs geoorloofd is het raampje in te tikken en die hond te bevrijden?

Zeker, ik zou ook niet aarzelen om een ruit in te tikken, je spoort toch niet als je een hond in de auto achterlaat met dit weer. Dan verdien je geen hond.

Officiel moet je eerst de politie bellen , maar meestal duurt dat te lang , dus mijn mening is, eerst intikken en hond er uit en dan bellen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
14 aug 2022 15:51


Er zijn personen die tijdens een fietstocht het hondje aan de lijn er naast laten rennen.
Met deze hitte is dat niet leuk voor het hondje.


Met deze hitte overleefd waarschijnlijk de hond het niet.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

breien schreef:
14 aug 2022 16:00
Bijna niemand heeft een niet-elektrische fiets meer.
Ik meld me hier als bijna niemand. Ik ga nu even met mijn mechanische fiets naar het centrum ...even tellen hoeveel bijna niemand soortgenoten ik tegenkom.De resultaten meld ik vanavond (tenzij ik tussentijds weer een ban krijg).

Plaats reactie