Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Deze warmte is nog een rede om met de intensieve veehouderij te stoppen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gewoon zorgen dat het vee ook schaduw heeft, probleem opgelost.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Charlotte68 schreef:
14 aug 2022 16:23
Deze warmte is nog een rede om met de intensieve veehouderij te stoppen.
Verklaar u nader !!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
14 aug 2022 14:46
Het wordt met deze hitte afgeraden om hondjes met de elektrische fiets uit te laten.
Ik laat de hond uit met de auto, airco aan en gaan met fikkie op de achterbank.
Plasje doet hij wel voor het instappen :oops:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
14 aug 2022 15:51
Er zijn personen die tijdens een fietstocht het hondje aan de lijn er naast laten rennen.
Met deze hitte is dat niet leuk voor het hondje.
Dit rennen naast een fiets is nooit leuk voor een hond.
Niet in deze hitte, niet in de regen en niet in de sneeuw.

En sowieso gaan sommigen bijzonder slecht met hun huisdier om :evil: .

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
14 aug 2022 16:50
Dit rennen naast een fiets is nooit leuk voor een hond.
Niet in deze hitte, niet in de regen en niet in de sneeuw.
Daarom moet je altijd de hond voor de fiets laten lopen, heb je zelfs geen elektrische fiets nodig.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
14 aug 2022 16:50

Dit rennen naast een fiets is nooit leuk voor een hond.
Niet in deze hitte, niet in de regen en niet in de sneeuw.

En sowieso gaan sommigen bijzonder slecht met hun huisdier om :evil: .
Dat is niet waar, sommige honden vinden het geweldig om dit te doen, maar alleen als het baasje zijn grenzen weet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
14 aug 2022 17:27
moederslink schreef:
14 aug 2022 16:50

Dit rennen naast een fiets is nooit leuk voor een hond.
Niet in deze hitte, niet in de regen en niet in de sneeuw.

En sowieso gaan sommigen bijzonder slecht met hun huisdier om :evil: .
Dat is niet waar, sommige honden vinden het geweldig om dit te doen, maar alleen als het baasje zijn grenzen weet.
Klopt, ook de mijne vindt dat prachtig maar met deze temperaturen ga je dat niet doen.
Zolang je normaal met de hond naast de fiets bij een graadje of 15 doet, is het vaak nog leuk, voor beiden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

OK meiden :D

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat een pluchen hondje niet kan blaffen betekent niet dat hij niets te zeggen heeft... ;)

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kijk maar uit, voor je het weet krijgt het PALF (Plush Animal Liberation Front) er lucht van en komen er beelden online van deze misstanden. En terecht! Zo ga je niet met pluche dieren om!

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Hier weinig pluche dieren,doen de Fransen niet echt aan geloof ik.
Wel een onweersbui met wat regen.
Koelt wat af,de airco maakte de laatste tijd overuren.
o,ja,hier is net voor Parijs.
Morgen door de stad Parijs varen,is na al die jaren iets waar ik me nog steeds op verheug en van geniet.
En we worden er ook nog voor betaald,wat wil je nog meer?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
14 aug 2022 19:03
Kijk maar uit, voor je het weet krijgt het PALF (Plush Animal Liberation Front) er lucht van en komen er beelden online van deze misstanden. En terecht! Zo ga je niet met pluche dieren om!
Precies. Pluchen hondjes moet je knuffelen, die moet je aaien, die moet je verwennen. Die sla je geen spijkers door de pootjes om ze op een plankje rond te rijden.

Ik denk dat niet alleen het PALF, maar ook heel wat jonge tot zeer jonge mensen, maar ook leden van het PHVG (Pluche Honden Verzamelaars Gilde) hier woest om zullen zijn.

Voor straf, breien, moet je een alleraardigst dekje voor je pluchen hondje haken. Haken dus, niet breien. Dat zal je leren!

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even tussendoor, ben er weer.
Geen mechanische fiets gezien. Ben de laatste der Mohanikanen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
14 aug 2022 20:54
Even tussendoor, ben er weer.
Geen mechanische fiets gezien. Ben de laatste der Mohanikanen.
Elke fiets is toch mechanisch ?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook als je aan het luchtfietsen bent?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
10 aug 2022 19:27
Wat zijn de Nederlandse normen en waarden dan?
Ik ben opgevoed en goed ook met normen en waarden.
Deze heb ik mij eigen gemaakt en zo leef ik ook.
Dit heb ik doorgegeven aan mijn kinderen die er ook naar leven.
Fatsoen, respect, niet schreeuwen, geen agressie uiten , geen overlast geven, rekening houden met de buren en ga zo maar door.
Zijn dát Nederlandse normen en waarden of zijn dit gewoon algemeen erkende fatsoensnormen en waarden die je ook in een ander land , welk ander land dan ook, moet toepassen?
En hoe bepaal je wat fatsoen is ? En wie bepaalt dat?

Er zijn ook hele volksstammen Nederlanders die ogenschijnlijk naar geen enkele norm of waarde leven. Die worden aso.s genoemd, maar zijn net zo goed Nederlanders.
Ze gedragen zich asociaal, hebben lak aan God noch gebod , doen precies alleen wat ze zelf willen en hebben sch**** aan de ander. Ook Nederlanders dus.
Je fatsoensnormen zijn universeel. Alleen de manier hoe je ze gebruikt, is cultureel bepaald. Zie bijvoorbeeld het zoenen als begroeting. Respect zit niet per se in de beleefdheidsvorm, soms is het de lichaamstaal waarmee je dat laat zien.
De aso's hebben ook fatsoensnormen, ze zijn alleen anders dan wat de gemiddelde inwoner eronder verstaat.
witte angora schreef:
14 aug 2022 07:55
Maar of het een vervolg krijgt? Weet niet.... Heen was ik drie uur onderweg, terug vier uur, met dank aan schandalige overstaptijden van de NS hier ten lande - twee keer overstappen, heeft op de terugweg zo'n anderhalf uur gekost. Met name dat laatste vind ik voor vier uurtjes 'stadten' best wel veel.
Dagje uit vraagt veel reistijd.
Trein in Nederland is echt lang geleden voor ons. Jaren gedaan, in het begin was de reistijd enkele reis nog 2 uur. Dankzij vertragingen werd het vaak 2,5 tot 3 uur, zeker op de terugreis. Toen werden de aansluitingen veranderd en werd de normale reistijd 2 uur en 20 minuten. Ook dat was niet de oplossing, nog steeds regelmatig een half uur tot een uur vertraging. Toppunt is ProRail, dat in elk weer wel een excuus ziet om het treinverkeer plat te leggen. Is het niet het weer, dan is er de andere reden: werkzaamheden.
Echt lerend vermogen heeft de organisatie niet. Deze zomer in totaal 2 maanden geen rechtstreekse treinen tussen Amsterdam en Eindhoven, tussen Amsterdam en Heerlen zelfs 4 maanden. Maar op papier rijden de treinen elke 10 minuten ...
moederslink schreef:
14 aug 2022 12:43
Ik zag gisteren , of eergisteren , treinreizigers die met pendelbussen werden vervoerd wegens gebrek aan treinen en personeel.
Dan sta je daar , in de hitte , in een lange rij. :( en dan zo.n bus in.....grrr.....
Het was wegens werkzaamheden en er zijn te weinig bussen, omdat ProRail niet een toeslag wil betalen voor de hoge dieselprijzen. Het COA betaalt sowieso de gevraagde prijs, daarom rijden de touringcarbedrijven liever voor het COA dan voor ProRail.
Bijkomend probleem zijn de eisen. Als vervanging voor de treinen mogen stadsbussen alleen op stukjes met max. 50 km/uur; streekbussen 80 km/uur en daarboven worden het touringcars met veiligheidsgordels.
reggie2 schreef:
14 aug 2022 12:48
Ik sprak gisterenochtend iemand die gaat met dit weer naar een recratieplas...... niks mis mee, alleen bindt zij dan haar hond bij de auto vast en gaat dat dier er onder liggen en zij gaat zwemmen.
Ik heb diverse keren tegen haar gezegd dat dat te warm is voor de hond, maar het was zinloos. :-( arm diertje.
Als je een balkon of tuin hebt, zet een teil met water neer. Honden gaan vanzelf pootjebaden bij warmte.
Nog een kleinere schaal water erbij voor de vogels.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan. “… Toppunt is ProRail, dat in elk weer wel een excuus ziet om het treinverkeer plat te leggen. Is het niet het weer, dan is er de andere reden: werkzaamheden.
Echt lerend vermogen heeft de organisatie niet. Deze zomer in totaal 2 maanden geen rechtstreekse treinen tussen Amsterdam en Eindhoven, tussen Amsterdam en Heerlen zelfs 4 maanden. Maar op papier rijden de treinen elke 10 minuten ...”

Ik heb geen idee op welk papier u dan kijkt, maar het staat netjes in de dienstregeling aangegeven wat de vertragingen ivm werkzaamheden zijn op de door u aangegeven routes.
Dat u er nu minder treinen rijden heeft niets te maken met de weersomstandigheden, maar alles met personeelstekort.
Ik vind het altijd nogal bijzonder dat mensen eerst roepen dat ze al jaren niet met de trein hebben gereisd en er vervolgens van alles bijhalen wat helemaal niet waar is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat is er niet waar? Ik ben nog de software-storingen vergeten.

We hebben vrijwel elk weekend bezoek voor zoon, dat met de trein onze kant uit komt. Elke keer is er minstens eentje, die ik naar een station 50 tot 100 kilometer verderop mag brengen, omdat er ergens wordt 'gewerkt' en anders de reis wel heel erg lang gaat duren. Als zelfs Google vindt, dat je op de fiets sneller bent ...

Verder zit in het contract tussen de overheid en NS een hele perverse prikkel. NS wordt afgerekend op vertragingen, maar niet op uitgevallen treinen. Dat is een aanmoediging niet te rijden, omdat het goedkoper is dan wel te rijden en vertragingen op te lopen.

Moederslink haalde de wachttijden in Eindhoven aan, tussen Eindhoven en Boxtel geen treinen. De werkzaamheden zijn het vervangen van wissels. Maar tussen Eindhoven en Boxtel liggen al vier sporen. Het wil er bij mij niet in, dat alle vier sporen hiervoor tegelijk buiten dienst moeten zijn. Dat is slechte planning.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar als er geen werkzaamheden aan het spoor gebeuren, is de kans op nog meer vertragingen toch groter?
Wanneer vindt u het dan een goede tijd om werkzaamheden uit te voeren?

Op elk station hangen nu borden dat je het beste vlak voor je treinreis nog even de dienstregeling kunt checken omdat er treinen kunnen uitvallen.
De afgelopen maand heb ik behoorlijk wat treinreizen gemaakt en ja, ik heb weleens op het laatste moment mijn reis moeten aanpassen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele keer vertraging heb gehad tijdens de reis.

Plaats reactie