Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ook in dit NOS artikel staat dat kinderen vooruit gestuurd worden door hun ouders. Ik begrijp dus niet wat de Telegraaf verweten wordt.

https://nos.nl/collectie/13898/artikel/ ... vragen-ind

"De laatste tijd hebben we een hoge instroom van alleenstaande minderjarige kinderen. Die worden vaak vooruit gestuurd door de ouders en komen hier terecht. Dat is een onwenselijke situatie", zegt hij. "Ze maken gebruik van mensenhandelaren en smokkelaars."

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ze spelen op de emoties van mensen, door kinderen in te zetten.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
28 aug 2022 21:04
Ze spelen op de emoties van mensen, door kinderen in te zetten.
Gezinshereniging vindt sneller plaats als er (jonge) kinderen in het spel zijn. Nu het kabinet gaat proberen de gezinshereniging te vertragen, zal het aantal vooruitgestuurde kinderen alleen maar toenemen. Te triest en te afschuwelijk voor woorden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Inderdaad afschuwelijk, sowieso voor die kinderen. Maar het zegt ook genoeg over dat volk.
Je zet je kinderen niet in, nooit niet!

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
28 aug 2022 21:15
Nu het kabinet gaat proberen de gezinshereniging te vertragen, ...............
Als ik dit lees is er bij mij veel onbegrip. En bij veel mensen.
Hoezo "gaat proberen"? Zij zijn de regering, niks gaan proberen, gewoon daadkracht tonen en doen.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn ook nog wetten.

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
28 aug 2022 21:24
Er zijn ook nog wetten.
Nederland houd zich niet aan alle wetten, ook niet de Europese wetten.
De Nederlandse politiek begint altijd al met het is moeilijk, we werken keihard, dat kun je toch niet echt daadkracht van verwachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Op deze vooruit gestuurde kinderen ligt een veel te loodzware last. :(
En ze moeten het alleen rooien in een vreemd land . Spreken de taal niet, moeten maar precies de juiste ' antwoorden ' geven . Wat een waanzin!
Een kind van 10 is natuurlijk anders dan een jongere van bv 15-16 maar tóch.
De regering moet hier paal en perk aan stellen : wij , in Nederland nemen nooit AMA.S op!
Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers ____ deel hierover dan maar flyers uit in de AZC'C.s dan kunnen ze de achterblijvers in de achtergelaten landen hierover bellen/ inlichten. 8)
Laatst gewijzigd door moederslink op 28 aug 2022 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30212
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oldsmobile442 schreef:
28 aug 2022 17:59
Oh ja, en Moneyman moest gisteren naar iets speciaals waar hij zin in had in de vroege ochtend uren, ik hoop voor hem dat het ook een hele fijne dag is geweest en niet voor niets zo vroeg opgestaan.
Op zaterdag heel vroeg mn bed uit, om tegen zonsopgang 120 km verderop te zijn, is op zichzelf niet mijn hobby. Maar de dag die erop volgde, maakte het meer dan goed. Ik heb een supergave masterclass gehad, en de hele ochtend door ruige natuur struinen en wild fotograferen op plekken waar je anders niet mag komen is geweldig.

Ik heb genoten, een hoop geleerd, en er heel veel mooie foto’s en herinneringen aan over gehouden.

Ik heb de huiskamer niet gemist, zeg maar :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat klinkt als een fantastisch ervaring. Wildfoto's in het ochtendgloren kunnen heel mooi zijn. Misschien lukt het ook nog om een voorbeeld up te loaden :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30900
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

reggie2 schreef:
28 aug 2022 21:17
Inderdaad afschuwelijk, sowieso voor die kinderen. Maar het zegt ook genoeg over dat volk.
Je zet je kinderen niet in, nooit niet!
Nou nou... je weet kennelijk niet dat eind jaren 50, begin jaren 60 door sommigen in Nederland kinderen op de wereld werden gezet om van een wettelijk verplichte alimentatie af te komen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

:idea: Wandelen met de boswachter, ik kan het een ieder die goed ter been is aanraden.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
28 aug 2022 22:30
reggie2 schreef:
28 aug 2022 21:17
Inderdaad afschuwelijk, sowieso voor die kinderen. Maar het zegt ook genoeg over dat volk.
Je zet je kinderen niet in, nooit niet!
Nou nou... je weet kennelijk niet dat eind jaren 50, begin jaren 60 door sommigen in Nederland kinderen op de wereld werden gezet om van een wettelijk verplichte alimentatie af te komen.
Hebt u een bron voor dat verhaal?

witte angora
Berichten: 30900
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
28 aug 2022 23:39
witte angora schreef:
28 aug 2022 22:30
reggie2 schreef:
28 aug 2022 21:17
Inderdaad afschuwelijk, sowieso voor die kinderen. Maar het zegt ook genoeg over dat volk.
Je zet je kinderen niet in, nooit niet!
Nou nou... je weet kennelijk niet dat eind jaren 50, begin jaren 60 door sommigen in Nederland kinderen op de wereld werden gezet om van een wettelijk verplichte alimentatie af te komen.
Hebt u een bron voor dat verhaal?
Jep. Ik ben zelf zo'n kind. Dat ging om alimentatie die gehuwde kinderen aan hun ouders moesten betalen als die een uitkering hadden. Als ze zelf kinderen kregen stopte die alimentatieplicht. Zegt mijn moeder nog: 'het kwam ons financieel beter uit'.

Mijn oom en tante hadden diezelfde plicht, zegt de ambtenaar volgens mijn oom: 'Breng het voor de rechter. Dan moet je evengoed de alimentatie betalen, maar je bent van de jaarlijkse indexatie af, want de rechter heeft bepaald dat je dat bedrag moet betalen'. En zo geschiedde. Mijn tante heeft, volgens het verhaal van mijn moeder, toen ze er op aandrong ook een kind op de wereld te zetten, tegen haar iets gezegd als: "Nee zus, als ik een kind op de wereld zet, doe ik dat uit liefde. Ik doe dat niet om vader zijn alimentatie te onthouden'.

En als je het over 'vooruitsturen' hebt: ik werd ieder jaar om 7.00 uur bij de oogarts afgezet. De wachtkamer was dan al vol. Ruim een uur later arriveerde dan mijn moeder met, eerst de andere twee, later drie kinderen. Dan hoefde ze niet zo lang te wachten. Dat werd gewoon begrepen, althans, ik heb nooit iemand er over horen mopperen.

Nijogeth
Berichten: 10052
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
28 aug 2022 21:48
De regering moet hier paal en perk aan stellen : wij , in Nederland nemen nooit AMA.S op!
Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers ____ deel hierover dan maar flyers uit in de AZC'C.s dan kunnen ze de achterblijvers in de achtergelaten landen hierover bellen/ inlichten. 8)
In mijn ogen moeten we deze kant sowieso niet op. We moeten gewoon geen gezinshereniging doen. Direct bij aankomst vragen of het kind nog contact heeft met de ouders, zo ja, een manier zoeken om contact te leggen, zodat dat kind zo snel mogelijk naar huis kan. Zo nee, direct duidelijk maken dat als ze ooit in het spel komen, dat het kind dan de kant van de ouders op moet en zij niet deze kant op kunnen.

Moneyman
Berichten: 30212
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
28 aug 2022 22:35
:idea: Wandelen met de boswachter, ik kan het een ieder die goed ter been is aanraden.
Dit was niet de boswachter, maar desondanks: eens! Zeer de moeite waard.
Erthanax schreef:
28 aug 2022 22:20
Dat klinkt als een fantastisch ervaring. Wildfoto's in het ochtendgloren kunnen heel mooi zijn. Misschien lukt het ook nog om een voorbeeld up te loaden :mrgreen:
Ik stuur je zo wel een pb ;)

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Of via whatsapp, misschien vindt het forum ook wel leuk om uit te kijken naar een upload van de niet boswachter.

Moneyman
Berichten: 30212
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oldsmobile442 schreef:
29 aug 2022 11:04
Of via whatsapp, misschien vindt het forum ook wel leuk om uit te kijken naar een upload van de niet boswachter.
Wie weet. Maar dan heeft het forum pech :wink:

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ok, nu heb ik even een vraagje over heffingskorting waar ik niet helemaal uitkomt. SVB vraagt: wilt u dat de svb het premiedeel van de heffingskorting toepast op uw aow pensioen?

Ja, de svb past het premiedeel van de heffingskorting toe op mijn AOW pensioen. Vanaf x - x

Nee, de SVB past niet het premiedeel van de heffingskorting toe op mijn AOW pensioen.

Wat moet ik nu antwoorden ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
28 aug 2022 21:17
Inderdaad afschuwelijk, sowieso voor die kinderen. Maar het zegt ook genoeg over dat volk.
Je zet je kinderen niet in, nooit niet!
Doe es omdenken? Hoe wanhopig moet je zijn, of onveilig/rampzalig de omstandigheden van je thuisland, dat je dit als laatste optie nog ziet? Er zijn tienduizenden asielzoekers overleden op de levensgevaarlijke reis tot aan de grens van de EU, verzopen op de middellandse zee, door uitputting en ziekte gestorven tijdens de lange reis over land, of simpelweg vermoord door mensensmokkelaars.

Het is niet voor niks dat de sterkeren van een gezin, meestal mannen, die gevaarlijke reis alleen maken, om asiel aan te vragen, en later via de veel veiliger gezinsherenigingsroute, vrouw en kinderen over laten komen. Als de man nl een status heeft, kunnen vrouw en kinderen wél een visum krijgen, en worden ze toegelaten op vluchten of ferries.

Maar goed, we bouwen regelmatig tentendorpen met voorzieningen voor 50.000 mensen in de polder of Achterhoek voor een weekendje festival, in een dag of tien meestal, maar in Ter Apel laten we mensen rustig maanden buiten slapen, met een paar mottige dixies. We maken het zelfs zo bont, dat een ambtenaar niet goed gekeurde tenten laat verwijderen, terwijl Artsen zonder frikkin' Grenzen tegelijkertijd hun kostbare tijd en moeite spendeert in een van de rijkste landen ter wereld.

Plaats reactie