Woonbedrijf Westvoorne geeft niet thuis bij reparatieverzoeken

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cmesker
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2022 10:17

Woonbedrijf Westvoorne geeft niet thuis bij reparatieverzoeken

Ongelezen bericht door Cmesker »

Woonbedrijf westvoorne geeft niet thuis bij reparatie verzoeken, wat kan ik hier mee doen?
Zelfs afspraken die zij met ons maken komen ze niet na, vervolgens zijn ze alleen nog maar onbereikbaar.
Overigens zijn afgekropen maand mijn servicekosten met 30euro per maand gestegen, een asociaal hoog bedrag voor het feit dat ze niks doen dus.
Alle tips/adviezen welkom

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonbedrijf Westvoorne geeft niet thuis bij reparatieverzoeken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de servicekosten verhoogd zijn, moet u een afrekening hebben ontvangen over de servicekosten van het afgelopen jaar. En als er veel nabetaald moest worden, is een verhoging logisch. Servicekosten hebben ook niets van doen met nodige reparaties.

Als u een sociale huurwoning hebt, kunt u met uw klachten naar de huurcommissie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Woonbedrijf Westvoorne geeft niet thuis bij reparatieverzoeken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

service kosten moeten wel gespecificeerd worden en daar moet men u inzicht in geven als u daar om vraagt, doe dit het liefst met een aantal huurders.

staat er in uw huurcontract dat u naar de huurcommissie mag bij onderhouds geschillen dan kunt u, ook als u geen sociale huurwoning huurt, toch naar de huurcommissie, staat dit er niet in en is het geen sociale huur zult u dit bij de rechter af moeten dwingen!

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Woonbedrijf Westvoorne geeft niet thuis bij reparatieverzoeken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Gezien de zoekresultaten ga ik vanuit dat dit om een sociale huurwoning gaat.

Op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning ... verhuurder staat welke kosten voor u en welke kosten voor de woningbouw zijn.

Indien u de reparatie verzoek telefonisch aangemeld heeft, stuur het reparatie verzoek per mail of online aanmeldformulier, dan heeft u bewijs. Soms wordt u sneller geholpen.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Ook kunt u besluiten om naar www.huurcommissie.nl te gaan voor een bindend uitspraak. De huurcommissie kan de huur verlagen totdat de reparatie is uitgevoerd.

Onder de servicekosten vallen de kosten (bijvoorbeeld elektriciteit en onderhoud) in de gemeenschappelijke ruimtes. Aangezien de kosten hiervan omhoog zijn gegaan kan het zo zijn dat de verhoging terecht zijn. Er mag bij service kosten geen winst worden gemaakt en de inkomsten en uitgaven kan u bij de woningbouw aanvragen.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Woonbedrijf Westvoorne geeft niet thuis bij reparatieverzoeken

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Cmesker schreef:
06 sep 2022 10:21
Woonbedrijf westvoorne geeft niet thuis bij reparatie verzoeken, wat kan ik hier mee doen?
Zelfs afspraken die zij met ons maken komen ze niet na, vervolgens zijn ze alleen nog maar onbereikbaar.
Overigens zijn afgekropen maand mijn servicekosten met 30euro per maand gestegen, een asociaal hoog bedrag voor het feit dat ze niks doen dus.
Alle tips/adviezen welkom
Bij de Huurcommissie een procedure starten die zou moeten leiden tot huurverlaging wegens onderhoudsgebreken: https://www.huurcommissie.nl/onderwerp ... -gebreken

Plaats reactie