Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sjohie schreef:
28 okt 2022 09:49
J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 01:34
Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.
Dat is uitvoering, Essent kiest ervoor om dit eerst te verrekenen met je voorschot, en als er wat overblijft, dát over te maken. Dus lang niet alle mensen krijgen de kans om te doen wat jij suggereert.
Mijn stroomboer keert het gewoon uit,dus zogauw het binnen is ga ik het onmiddelijk verbrassen!

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 01:34
Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.

Is het de schuld van de minister als mensen te dom zijn om met geld om te gaan? Misschien die mensen dan maar onder curatele zetten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

fonsflons schreef:
28 okt 2022 11:15
Jablan schreef:
27 okt 2022 20:26
fonsflons schreef:
27 okt 2022 16:29
De kans dat ik vanavond dronken in ee vijver beland is ook groot (bbq)
Dat heeft een - inmiddels overleden - zanger gedaan tijdens een optreden bij een klant van mij. Klant had ronde verjaardag en de zanger geboekt, die al redelijk aangeschoten aankwam. Na zijn optreden en nog een paar biertjes meer lag hij in het zwembad en is uiteindelijk in geleende kleren met een taxi naar huis gebracht.
Heerlijk, als iemand die zijn leven lang met artiesten gewerkt heeft: LOVE IT! Die man zou direct bij mij op een feest mogen komen. Zeker dat de helft van de feestgangers achter hem aanspringt om mee de doen met de vreugde.
Ik was een keer bij een trouwerij, die vond plaats in het noorden van het land, aan een plas met water, waar na een poosje een aardig deel van de gasten, en de bruid en bruidegom, besloten om nog even te gaan zwemmen. Gelukkig bleven we er slapen, en hadden we de beschikking over douches en handdoeken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

scharrelschipper schreef:
28 okt 2022 10:51
sjohie schreef:
28 okt 2022 09:49
J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 01:34
Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.
Dat is uitvoering, Essent kiest ervoor om dit eerst te verrekenen met je voorschot, en als er wat overblijft, dát over te maken. Dus lang niet alle mensen krijgen de kans om te doen wat jij suggereert.
Mijn stroomboer keert het gewoon uit,dus zogauw het binnen is ga ik het onmiddelijk verbrassen!
:wink:

Wij hebben dit douceurtje niet echt nodig, dus we maken het over aan familieleden die het wel goed kunnen gebruiken..

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik krijg het niet, dus hoef er ook niet moeilijk over te doen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Iedereen krijgt het alleen Lady niet :-) tja...

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
28 okt 2022 12:26
Iedereen krijgt het alleen Lady niet :-) tja...
Niet iedereen hoor, als je geen eigen meter hebt krijg je het niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

190 euro krijgt iedereen 2 x

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
28 okt 2022 12:39
190 euro krijgt iedereen 2 x
Nee hoor. “Wie komt er in aanmerking voor de energiecompensatie?
Iedereen in Nederland komt in aanmerking voor de energiecompensatie van 190 euro per maand. Je moet alleen een kleinverbruiker zijn en een eigen energieaansluiting hebben.”

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
28 okt 2022 12:26
Iedereen krijgt het alleen Lady niet :-) tja...

Zielig hè. 😁

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
28 okt 2022 12:50

Zielig hè. 😁
[/quote]

Nee niet echt, eerder "gerechtigheid" :lol:

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo is het.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
28 okt 2022 13:17
Zo is het.
Ik had het je van harte gegund hoor , mij boeit het niet zo wat mensen wel of niet krijgen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
28 okt 2022 11:41
J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 01:34
Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.

Is het de schuld van de minister als mensen te dom zijn om met geld om te gaan? Misschien die mensen dan maar onder curatele zetten.
Dan zul je half nederland onder curatele moeten zetten. En daar is weer geen personeel of budget voor. Zie ook de opmerking van scharrelschipper.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 13:55
rwolters schreef:
28 okt 2022 11:41
J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 01:34
Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.

Is het de schuld van de minister als mensen te dom zijn om met geld om te gaan? Misschien die mensen dan maar onder curatele zetten.
Dan zul je half nederland onder curatele moeten zetten. En daar is weer geen personeel of budget voor. Zie ook de opmerking van scharrelschipper.
Mijn opmerking? welke?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
28 okt 2022 11:43
fonsflons schreef:
28 okt 2022 11:15
Jablan schreef:
27 okt 2022 20:26
Dat heeft een - inmiddels overleden - zanger gedaan tijdens een optreden bij een klant van mij. Klant had ronde verjaardag en de zanger geboekt, die al redelijk aangeschoten aankwam. Na zijn optreden en nog een paar biertjes meer lag hij in het zwembad en is uiteindelijk in geleende kleren met een taxi naar huis gebracht.
Heerlijk, als iemand die zijn leven lang met artiesten gewerkt heeft: LOVE IT! Die man zou direct bij mij op een feest mogen komen. Zeker dat de helft van de feestgangers achter hem aanspringt om mee de doen met de vreugde.
Ik was een keer bij een trouwerij, die vond plaats in het noorden van het land, aan een plas met water, waar na een poosje een aardig deel van de gasten, en de bruid en bruidegom, besloten om nog even te gaan zwemmen. Gelukkig bleven we er slapen, en hadden we de beschikking over douches en handdoeken.
Zo zat er hier lange tijd een gat in het hek bij het openbare buitenzwembad. Jarenlang werd er na het stappen nog door groepen geskinny dipped. Tot iemand de politie erover had ingelicht en er ineens een horde naakte jongeren door de straat achter het zwembad rende met hun kleren in de handen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe kan ik trouwens die 190 euro gebruiken om mezelf te verwarmen als mijn ik na mijn voorschot nog 100 euro over houd en mijn voorschot al ruim is. Die 190 euro is voor mij gewoon een pure extra.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
28 okt 2022 20:14
Hoe kan ik trouwens die 190 euro gebruiken om mezelf te verwarmen als mijn ik na mijn voorschot nog 100 euro over houd en mijn voorschot al ruim is. Die 190 euro is voor mij gewoon een pure extra.
Heb ook zoiets.
Zonnepanelen leveren volgens de maandelijkse gebruiksoverzichten aanzienlijk meer op dan het verbruik.
Komt doordat we nauwelijks in het huis verblijven natuurlijk.
Voorschot is nu 71 euro.
Zal mij benieuwen wat het gaat worden na de jaarlijkse eind nota.
Gelukkig verkeren wij in de omstandigheden dat we ook een flinke bij betaling kunnen hebben.
Die 2x 190 euro zouden indien nodig naar onze dochters kunnen gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
28 okt 2022 20:14
Hoe kan ik trouwens die 190 euro gebruiken om mezelf te verwarmen als mijn ik na mijn voorschot nog 100 euro over houd en mijn voorschot al ruim is. Die 190 euro is voor mij gewoon een pure extra.
Mazzelaar! Geef het weg aan iemand waarvan je weet dat die het heel goed kan gebruiken.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mij gaat het net zo. De jaarafrekening heb ik deze maand gekregen en mijn nieuwe maandelijkse voorschot is 95 euro. Dankzij de overheid, en mijn energieboer die het bedrag rechtstreeks uitbetaalt, is mijn budget voor liefdadigheid dit jaar 380 euro hoger.

Plaats reactie