Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Nevyn »

Missivo schreef:
28 okt 2022 19:16
Heel herkenbaar, tuinslang met haspel kostte volgens prijskaartje 26,99.bij kassa was dat ding ineens 47 euro, na klacht van mij werd dat 38 euro pas na aandringen kreeg ik het voor 26,99 mee.
En dit is de manier om ze wakker te schudden.
Zelf goed opletten en reclameren bij de kassa.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nevyn schreef:
29 okt 2022 10:44
Mijn ervaring is compleet anders.
Vindt de titel ook bewuste oplichting ook zwaar overdreven .
Zou zeggen ga naar een andere bouwmarkt als u dit zo ergert.
Bij mij in de bouwmarkt hebben ze dit ondervangen door een melding bij de kassa:
De prijzen op de kassabon zijn de juiste prijzen.
Met andere woorden: klagende klant, bij voorbaat dikke vinger.

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Missivo »

Mag dat? De tuinslang haspel was. In de aanbieding en bij de stapel haspels stond die aanbiedingsprijs. Mag eenn winkel, praxis in diit geval, dan zeggen nee u krijgt het niet mee voor de aanbiedingsprijs maar betaalt maar. 20 euro meer. Ik betwijfel of dat toegestaan is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door grun »

J. Deltoer schreef:
29 okt 2022 15:43
Bij mij in de bouwmarkt hebben ze dit ondervangen door een melding bij de kassa:
De prijzen op de kassabon zijn de juiste prijzen.
Met andere woorden: klagende klant, bij voorbaat dikke vinger.
Welke bouwmarkt is dat dan? Dan kom ik daar niet shoppen. Mijn ervaringen bij de Praxis, Gamma en Karwei zijn een stuk beter.

Hoort zo'n melding trouwens niet bij de ingang in plaats van bij de kassa? Dan kun je je nog bedenken. Nu komt het over alsof je eerst een rondje winkel doet, je karretje vol laadt en er dan pas bij de kassa achter komt dat de klant mag opdraaien voor hun fouten.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
29 okt 2022 15:43
Bij mij in de bouwmarkt hebben ze dit ondervangen door een melding bij de kassa:
De prijzen op de kassabon zijn de juiste prijzen.
Met andere woorden: klagende klant, bij voorbaat dikke vinger.
Die bouwmarkt staat toch zeker wel op uw fameuze Excel-lijst?

Overigens betwijfel ik ten zeerste of die mededeling bij de kassa stand houdt bij de rechter.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik denk het niet, maar ga die discussie maar eens aan en al die moeite die je moet doen. 99,9 procent begint daar niet aan.
Dit bord hangt onder meer bij Van Cranenbroek.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
29 okt 2022 18:59
Overigens betwijfel ik ten zeerste of die mededeling bij de kassa stand houdt bij de rechter.
Uiteraard niet. Het aanbod staat namelijk op het prijskaartje. Je accepteert de prijs die op het kaartje staat. Je kan niet met elk artikel naar de kassa lopen met de vraag wat de daadwerkelijk prijs is.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2022 16:26
Als in een filiaal niet op tijd de schapkaartjes vervangen worden, dan krijg je deze problemen. Dat heeft niets met oplichting te maken, wel met slecht werken in dat filiaal.
Maar als jij een fout maakt bij een zelfscan kan jij een strafblad krijgen. Dat meten met 2 maten moet weg.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cornelis7 schreef:
29 okt 2022 20:34
NeoDutchio schreef:
28 okt 2022 16:26
Als in een filiaal niet op tijd de schapkaartjes vervangen worden, dan krijg je deze problemen. Dat heeft niets met oplichting te maken, wel met slecht werken in dat filiaal.
Maar als jij een fout maakt bij een zelfscan kan jij een strafblad krijgen. Dat meten met 2 maten moet weg.
Een strafblad krijg je als je iets bewust steelt, niet bij een kennelijke fout bij het zelfscannen.
https://kalbfleisch.nl/vergeten-te-scan ... -diefstal/
https://www.ad.nl/economie/supermarkt-h ... ~aa29a7ae/

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Aygulf »

John584637 schreef:
28 okt 2022 18:31
Als ik er wat van zeg, dan krijg ik het ook altijd voor de prijs op het schap mee. Maar het is gewoon bizar dat dit voor alle producten het geval is.
Koop veel bij Praxis maar nog nooit meegemaakt. Maar misschien koopt u in een filiaal waar (door personeelsgebrek?) de schappen en prijzen niet accuraat bijgewerkt worden. Wel vind ik het vreemd dat u het over ALLE producten hebt. Dus alles in de winkel is verkeerd geprijsd?

Albert54
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2022 14:25

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Albert54 »

Het prijsverschil ligt ook vaak of de prijs praxis plus is. Je moet dan de app gebruiken om de juiste prijs te komen. Ik kocht laats een toiletpot compleet.
Het prijskaart gaf aan 290,-- Ik moest betalen 390,-- omdat ik de app niet gebruikte. Kreeg na commentaar geleverd te hebben "Dan moeten jullie dat goed en duidelijk aangeven toch nog het verschil terug

villadorina
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2014 22:53

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door villadorina »

Ik maak steeds vaker foto van prijzen in folders of op schappen
Zowel bij supermarkten als praxis
Kijk ook kassabonnen na

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door huzky »

"Als de prijs bij de kassa hoger is dan de prijs op het prijskaartje, dan is de hoofdregel dat de prijs op het prijskaartje geldt. Dit gaat niet op als je redelijkerwijs kunt weten dat de lagere prijs niet kan kloppen. Kortom: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook."
(Bron: https://www.vandersluisvanderzeekalmijn ... -of-kassa/)

Op vermelde site staan ook voorbeelden: een tv van 400 euro voor 30 - je kunt weten dat dit niet klopt; een tas die ergens anders 70 euro kost en bij een bepaalde winkel voor 57,95 wordt aangebiden - verschil is te klein, je kunt voet bij stuk houden en hem voor 57,95 kopen.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Ninc »

Ze kunnen de prijswijzigingen (die digitaal gaan waarschijnlijk) niet bijbenen met de schapprijzen schat ik zo in. Maar wanneer je ze er op wijst krijg je het product gewoon mee voor de oude prijs normaliter, dus goed opletten dan heb je geluk.

Niet netjes, dat is waar. Maar deels wel begrijpelijk omdat er tegenwoordig vaker prijswijzigingen zijn en minder personeel....

Nou kun je wel mopperen maar ik raad aan gewoon goed op te letten, dat is het voordeligste.

katjanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017 17:03

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door katjanneke »

Ik koop graag bij de Praxis, ik let altijd op de prijzen, ook bij de kassa, klopt altijd.
Altijd extra voordeel met mijn extra plus praxis kaart, boven op de gewone kortingen.
Dat mis ik dan weer bij de Gamma, zo'n altijd korting kaart.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Nevyn schreef:
29 okt 2022 10:44
Mijn ervaring is compleet anders.
Vindt de titel ook bewuste oplichting ook zwaar overdreven .
Zou zeggen ga naar een andere bouwmarkt als u dit zo ergert.
Oplichting is altijd bewust anders is het geen oplichting maar een fout.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door PGros »

Zo'n opmerking zegt niets in dit geval want je kunt er nog steeds twee kanten mee op.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat terwijl TS helemaal niet over "bewuste oplichting" spreekt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door grun »

katjanneke schreef:
30 okt 2022 16:27
Ik koop graag bij de Praxis, ik let altijd op de prijzen, ook bij de kassa, klopt altijd.
Altijd extra voordeel met mijn extra plus praxis kaart, boven op de gewone kortingen.
Dat mis ik dan weer bij de Gamma, zo'n altijd korting kaart.
Ik koop ook graag bij de Praxis, maar dan omdat ze de bouwmarkt zijn hier om de hoek en bovendien ook een uitgebreide planten- en tuinartikelen afdeling hebben. De gratis zagerij is ook handig.

Voor de rest vind ik dat er wel het nodige af te dingen valt op uw bericht. Prijsfouten komen ook bij de Praxis voor, net zo goed als eigenlijk bij iedere andere winkel.
De Praxis Plus klantenkaart geeft wel korting maar meestal niet bovenop bestaande kortingen, er zijn nogal wat uitzonderingen.
"De 15% Praxis Plus korting op een artikel naar keuze is geldig van 24 t/m 30 oktober 2022. De korting geldt op één artikel naar keuze m.u.v. lopende aanbiedingen, cadeaukaarten, opruiming en ‘vaste lage prijs’ producten. Niet in combinatie met andere kortingsacties, kortingsbonnen of Air Miles korting."

De Gamma heeft wel degelijk een klantenkaart waarmee je spaart voor korting.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Moneyman »

katjanneke schreef:
30 okt 2022 16:27
Altijd extra voordeel met mijn extra plus praxis kaart, boven op de gewone kortingen.
Dat mis ik dan weer bij de Gamma, zo'n altijd korting kaart.
Ook bij de Praxis krijg je niet "altijd korting", zoals jij schrijft. Net als bij de Gamma spaar je voor korting en heb je daarnaast specifieke kortingsacties.

Plaats reactie