Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Opvoeren op de belastingaangifte, dan betaalt de staat nog weer een beetje mee. 😁

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Giften opvoeren als aftrekpost geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Bovendien krijg ik dan weer een teruggave die ik weer moet doneren, wat weer een aftrekpost is, enz. Van dergelijke Droste-effectdonatiestress zou ik nog aan de Pleegzuster bloedwijn raken.


Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
28 okt 2022 21:26
Giften opvoeren als aftrekpost geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Bovendien krijg ik dan weer een teruggave die ik weer moet doneren, wat weer een aftrekpost is, enz. Van dergelijke Droste-effectdonatiestress zou ik nog aan de Pleegzuster bloedwijn raken.
Dan bruteert u het en geeft u dat ook. En bruteren en bruteren. 😁

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch jammer dat we in Nederland geen pluto tv hebben. Had wel een leuke aanvulling kunnen zijn, met wat er nu allemaal op tv komt. Misschien ben ik wel te verwend, dat zou ook kunnen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
28 okt 2022 20:39
Mij gaat het net zo. De jaarafrekening heb ik deze maand gekregen en mijn nieuwe maandelijkse voorschot is 95 euro. Dankzij de overheid, en mijn energieboer die het bedrag rechtstreeks uitbetaalt, is mijn budget voor liefdadigheid dit jaar 380 euro hoger.
Voor mij is het gewoon een begin van een nieuwe turbo. Liefdadigheid geef ik al genoeg aan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Onkruid71 schreef:
29 okt 2022 12:37
Toch jammer dat we in Nederland geen pluto tv hebben. Had wel een leuke aanvulling kunnen zijn, met wat er nu allemaal op tv komt. Misschien ben ik wel te verwend, dat zou ook kunnen.
We hebben toch disney+, daar zal pluto ook wel te zien zijn. Alleen pluto ben je op een gegeven moment ook zat

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

J. Deltoer schreef:
29 okt 2022 14:18
Onkruid71 schreef:
29 okt 2022 12:37
Toch jammer dat we in Nederland geen pluto tv hebben. Had wel een leuke aanvulling kunnen zijn, met wat er nu allemaal op tv komt. Misschien ben ik wel te verwend, dat zou ook kunnen.
We hebben toch disney+, daar zal pluto ook wel te zien zijn. Alleen pluto ben je op een gegeven moment ook zat
Pluto tv is gratis, en legaal. En andere content als Disney.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
29 okt 2022 12:37
Toch jammer dat we in Nederland geen pluto tv hebben. Had wel een leuke aanvulling kunnen zijn, met wat er nu allemaal op tv komt. Misschien ben ik wel te verwend, dat zou ook kunnen.
Je weet dat Plutotv geen tv zender is maar een soort platform als Youtube, waarvan je gewoon een app kan installeren op vrijwel alle apparaten? Of zoals Netflix en Disney+?

Moet je wel een VPN gebruiken, overigens, zodat je je kunt wanen in een land waar Pluto tv wel in de appstores staat.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
29 okt 2022 15:21
Onkruid71 schreef:
29 okt 2022 12:37
Toch jammer dat we in Nederland geen pluto tv hebben. Had wel een leuke aanvulling kunnen zijn, met wat er nu allemaal op tv komt. Misschien ben ik wel te verwend, dat zou ook kunnen.
Je weet dat Plutotv geen tv zender is maar een soort platform als Youtube, waarvan je gewoon een app kan installeren op vrijwel alle apparaten? Of zoals Netflix en Disney+?

Moet je wel een VPN gebruiken, overigens, zodat je je kunt wanen in een land waar Pluto tv wel in de appstores staat.
Natuurlijk weet ik wat het is. Maar het zou makkelijk zijn als dat in Nederland ook gratis is.
Ik ben wel bekend met alles wat beeld betreft. VPN is zelfs niet nodig als je de juiste weg weet.
Maar gewoon legaal was het wel leuk geweest. Net zoals in Duitsland bijvoorbeeld.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
27 okt 2022 21:25
Jablan schreef:
27 okt 2022 20:26
Enquêtes en onderzoeken, ook hier komen ze binnen. De laatste tijd valt op, dat constant wordt gevraagd naar het vertrouwen in de overheid. Deze week zelfs bij een onderzoek naar de aanleg van een warmtenet. Elke keer ontbreekt een vervolgvraag om wel/geen vertrouwen verder in te kleuren. Zijn er meer mensen, die dit opvalt?
Geen idee waar die vragen vandaan komen.
Wel een idee waarom men het vraagt,hoewel het er van afhangt wie het vraagt.
Dat het vertrouwen in de overheid zeer laag is zal nu wel duidelijk zijn.
En dat is natuurlijk niet voor niets.
Voorbeeld:we krijgen allemaal 2x 190 euro van de stroomboeren,die dat weer van de staat krijgen.
En wie gaan dat betalen?
Wij dus,de belasting betaler.
Hoe komt men op dat soort onzalige/onzinnige constructie`s?
Vind je het gek dat het vertrouwen niet zo groot is?
ik ben opgevoed met het idee dat als je een eigen bedrijf wilt hebben dat je dan ook je eigen broek op moet houden,maar door al die regels die de diverse overheden je op leggen tegenwoordig wordt dit je onmogelijk gemaakt.
Dus laat die 2x 190 euro maar komen,ik ga van zo veel mogelijke subsidie`s/compensatie`s en/of tegemoetkomingen gebruik maken.
Wij zitten er vergelijkbaar in als jij - wat hier van de overheid binnenkomt, zien we als korting op betaalde belastingen.

Het vragen naar vertrouwen in allerlei onderzoeken is wel verklaarbaar: het zijn onderzoeken in opdracht van een overheidsinstelling. Toch stoort de vraag, omdat er geen vervolgvraag komt om het eerste antwoord beter in te kleuren. Het lijkt mij behoorlijk verschillen of je de overheid niet vertrouwt, omdat je het contact met de werkelijkheid kwijt bent of omdat je één of meerdere slechte ervaringen hebt met dezelfde overheid of last hebt van teveel regels en wetten.

Of in een zeldzaam geval lid bent van de Tweede Kamer en gelooft in bovennatuurlijke krachten van reptielen, waar de rest van de bevolking maximaal gelooft in het bestaan van paarse krokodillen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vermoed dat die vertrouwensvraag gewoon aan diverse lijsten wordt toegevoegd om gedurende het jaar het vertrouwen te meten. Het gaat dan om de hoogte van het vertrouwen, niet om de reden van een eventuele verandering. Dat is een prima methode om het vertrouwen te monitoren.

De vermakelijkste vraag die ik een jaar of tien geleden kreeg bij een onderzoek naar huisvesting, was of mijn woning beschikte over een inpandige wc (zelfs of die waterspoeling had, meen ik). Dat leek me statistisch niet relevant voor Nederland, maar het bleek om een Europees onderzoek te gaan, waarbij overal dezelfde vragen gesteld werden.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 okt 2022 21:13
scharrelschipper schreef:
27 okt 2022 21:25
Jablan schreef:
27 okt 2022 20:26
Enquêtes en onderzoeken, ook hier komen ze binnen. De laatste tijd valt op, dat constant wordt gevraagd naar het vertrouwen in de overheid. Deze week zelfs bij een onderzoek naar de aanleg van een warmtenet. Elke keer ontbreekt een vervolgvraag om wel/geen vertrouwen verder in te kleuren. Zijn er meer mensen, die dit opvalt?
Geen idee waar die vragen vandaan komen.
Wel een idee waarom men het vraagt,hoewel het er van afhangt wie het vraagt.
Dat het vertrouwen in de overheid zeer laag is zal nu wel duidelijk zijn.
En dat is natuurlijk niet voor niets.
Voorbeeld:we krijgen allemaal 2x 190 euro van de stroomboeren,die dat weer van de staat krijgen.
En wie gaan dat betalen?
Wij dus,de belasting betaler.
Hoe komt men op dat soort onzalige/onzinnige constructie`s?
Vind je het gek dat het vertrouwen niet zo groot is?
ik ben opgevoed met het idee dat als je een eigen bedrijf wilt hebben dat je dan ook je eigen broek op moet houden,maar door al die regels die de diverse overheden je op leggen tegenwoordig wordt dit je onmogelijk gemaakt.
Dus laat die 2x 190 euro maar komen,ik ga van zo veel mogelijke subsidie`s/compensatie`s en/of tegemoetkomingen gebruik maken.
Wij zitten er vergelijkbaar in als jij - wat hier van de overheid binnenkomt, zien we als korting op betaalde belastingen.

Het vragen naar vertrouwen in allerlei onderzoeken is wel verklaarbaar: het zijn onderzoeken in opdracht van een overheidsinstelling. Toch stoort de vraag, omdat er geen vervolgvraag komt om het eerste antwoord beter in te kleuren. Het lijkt mij behoorlijk verschillen of je de overheid niet vertrouwt, omdat je het contact met de werkelijkheid kwijt bent of omdat je één of meerdere slechte ervaringen hebt met dezelfde overheid of last hebt van teveel regels en wetten.

Of in een zeldzaam geval lid bent van de Tweede Kamer en gelooft in bovennatuurlijke krachten van reptielen, waar de rest van de bevolking maximaal gelooft in het bestaan van paarse krokodillen.
Ben geen fan van die jongens van de reptielen,maar begreep dat het niet letterlijk bedoeld was.
Maar indien wel dan zegt dat iets over onze "volksvertegenwoordigers".

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ondankbare job, werken bij de overheid, want het is nooit goed.

Persoonlijk heb ik redelijk wat vertrouwen in hen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
29 okt 2022 23:23
Ondankbare job, werken bij de overheid, want het is nooit goed.

Persoonlijk heb ik redelijk wat vertrouwen in hen.
Nou ik helemaal niet, allemaal loze beloftes, of dingen die ze niet waar kunnen maken. En kijk wat ze er de laatste 10 jaar van gebakken hebben.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En die wintertijd begint met een relaxte ochtend. 😄

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En prachtig weer.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is weer eens wat anders dan wachten op een trein die niet rijdt... :lol: :lol: :lol:

https://nos.nl/artikel/2450340-man-in-p ... -reizigers

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Joyriding met een tram, het is weer eens wat anders :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Laat nu de lente maar weer komen :D .

Plaats reactie