Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, de herfst zoals het nu is vind ik eigenlijk ook niet verkeerd. Heb de verwarming nog steeds niet aan gehad. Op de bank is het zelfs warm, erg warm...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 okt 2022 12:31
Laat nu de lente maar weer komen :D .
Gewoon de winter overslaan , dan de lente en dan gaan we weer klagen over het warme weer. :lol:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 okt 2022 11:30
Het is weer eens wat anders dan wachten op een trein die niet rijdt... :lol: :lol: :lol:

https://nos.nl/artikel/2450340-man-in-p ... -reizigers
Zochten we hier niet nog machinisten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
30 okt 2022 12:36
Och, de herfst zoals het nu is vind ik eigenlijk ook niet verkeerd. Heb de verwarming nog steeds niet aan gehad. Op de bank is het zelfs warm, erg warm...
Hier ook de CV nog niet aan gehad! Ik red het prima met een dekentje en een dik vest en warme sokken, ook toen het nog wat kouder was.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 okt 2022 14:45

Hier ook de CV nog niet aan gehad! Ik red het prima met een dekentje en een dik vest en warme sokken, ook toen het nog wat kouder was.

Hier ook nog niet aangehad, wel een koud huis.....maar eigenlijk is het gewoon bizar...

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De Lidl heeft sinds gisteren trouwens kruiken en kruikhoezen in de reclame, voor de liefhebbers. 2.99 per stuk, en er gaat 2 liter in. Duur is dat niet volgens mij. Met een dekentje op de bank en zo'n ding onder je voeten hou je het wel een paar uurtjes vol denk ik.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 okt 2022 15:24
De Lidl heeft sinds gisteren trouwens kruiken en kruikhoezen in de reclame, voor de liefhebbers. 2.99 per stuk, en er gaat 2 liter in. Duur is dat niet volgens mij. Met een dekentje op de bank en zo'n ding onder je voeten hou je het wel een paar uurtjes vol denk ik.
Dan mag je wel uitkijken als je opstaat met zo’n kruik onder je voeten.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
30 okt 2022 15:24
De Lidl heeft sinds gisteren trouwens kruiken en kruikhoezen in de reclame, voor de liefhebbers. 2.99 per stuk, en er gaat 2 liter in. Duur is dat niet volgens mij. Met een dekentje op de bank en zo'n ding onder je voeten hou je het wel een paar uurtjes vol denk ik.
Al die adviezen en oplossingen die we krijgen voor de vreselijke winter die er aan komt zijn mooi hoor.
Maar er zouden toch geen echte koude winters meer zijn door de opwarming van de aarde?
Neemt natuurlijk niet weg dat er volop mensen zullen zijn die hun huizen niet meer op een prettige temperatuur kunnen stoken deze winter.
Maar dat komt dan meer door de politiek enzo dan door het milieu.
Hier aan boord verwarmen wij met centrale verwarming door een diesel gestookte kachel.
Die gebruikt ong.20 ltr per etmaal dus dat kost ong.25 euro per dag.
Beter is als we in de haven liggen met walstroom aansluiting,want dan kost het ong.10 euro per dag om electrisch te verwarmen.
Als men tenminste niet ineens het licht ziet en die prijs per kwu ook gaat opschroeven.
Overigens is die 10 euro per dag op maand basis natuurlijk ook nog best veel.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

De warme winters in Nederland worden veroorzaakt door de veranderende koers van de straalstroom. En dat komt door de kanteling van de aarde en nog iets, maar daar zijn de wetenschappers niet eensgezind over.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Revoked schreef:
30 okt 2022 20:27
De warme winters in Nederland worden veroorzaakt door de veranderende koers van de straalstroom. En dat komt door de kanteling van de aarde en nog iets, maar daar zijn de wetenschappers niet eensgezind over.
Aha! de 'Jetstream"dus.
En dus niet de co2 uitstoot enz?
ik herinner me een Vlaamse weerman die het ook altijd over de straalstroom had als er warm weer aankwam.
Genaamd Armand Pien,werd daar nog wel eens om uitgelachen.
Was dus blijkbaar wel deskundig.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
30 okt 2022 20:27
De warme winters in Nederland worden veroorzaakt door de veranderende koers van de straalstroom. En dat komt door de kanteling van de aarde en nog iets, maar daar zijn de wetenschappers niet eensgezind over.
De baan van de aarde is ook anders dan pak hem beet 30 jaar geleden. Het aantal zonuren op het noordelijk halfrond is daardoor toegenomen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Allemaal onzin. Het ligt aan de maan. Die trekt meer zonnewarmte naar zich toe, en als de aarde er tussen in zit krijgen wij hier de volle laag. Oorzaak: al die maanreisjes.

En nu eerst maar eens koffie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
28 okt 2022 20:14
Hoe kan ik trouwens die 190 euro gebruiken om mezelf te verwarmen als mijn ik na mijn voorschot nog 100 euro over houd en mijn voorschot al ruim is. Die 190 euro is voor mij gewoon een pure extra.
Er zijn een groeiend aantal lokale initiatieven om mensen te helpen met hun energierekening, dus dat zou een logisch goed doel kunnen zijn voor dit geld.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, daar doe ik niet aan mee. Dit is het startbedrag voor een nieuwe grotere turbo in de Mazda. Inclusief de teruggave die ik krijg bij de jaaropgave in december zou ik m dan aardig goed bij elkaar moeten hebben.

Aan goede doelen geef ik genoeg, daarbij zijn de gasprijzen nog redelijk op te vangen door veel minder te stoken. Helaas hoor je die mensen die klagen over de prijs nooit zeggen 'ik stook pas als de temperatuur in huis onder de 15 graden komt'. En voor jullie beeldvorming, ik stook zelf pas als het onder de 17 graden (omdat ik dat een fijne temperatuur vind) komt, wat dit jaar nog niet is voorgekomen. Iedereen die nu al in de kou zit, die heeft geen last van de prijzen, maar vooral van zichzelf.

Overigens las ik dat mensen helemaal geen kou hoeven te lijden. Het schijnt dat het prima mogelijk is het lichaam hieraan te laten wennen. Dan moet je echter niet bij het eerste kleine beetje kou de verwarming opstoken, de dikke jas aandoen en onder een dekentje gaan zitten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Iedere ochtend een tot anderhalve minuut onder de koude douche - moet je eens kijken wat dat doet met je koudeweerstand. Maar inderdaad, het verbaast me oprecht hoeveel mensen deze dagen, terwijl het buiten tegen de 20 graden aantikt, met een dikke winterjas in de rondte lopen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
31 okt 2022 14:24
Iedere ochtend een tot anderhalve minuut onder de koude douche - moet je eens kijken wat dat doet met je koudeweerstand.
Klopt, volgens Wim Hof ;)

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
31 okt 2022 15:14
witte angora schreef:
31 okt 2022 14:24
Iedere ochtend een tot anderhalve minuut onder de koude douche - moet je eens kijken wat dat doet met je koudeweerstand.
Klopt, volgens Wim Hof ;)
Praktijk. 'Vroeger' had je niet in iedere kamer verwarming, en ging je niet iedere dag onder de warme douche. Wassen deed je je aan de wastafel, met koud water. Enzovoorts, enzovoorts. In die tijd kon ik stukken beter tegen de kou dan de afgelopen jaren.

Dat wil niet verhinderen dat ik komende winter eens voor een andere goede winterjas ga kijken, de huidige is intussen een jaar of 8 oud, en mag wel eens vervangen worden. Als het echt koud is, is een goede parka best wel lekker.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
31 okt 2022 15:17
'Vroeger' had je niet in iedere kamer verwarming, en ging je niet iedere dag onder de warme douche. Wassen deed je je aan de wastafel, met koud water. Enzovoorts, enzovoorts. In die tijd kon ik stukken beter tegen de kou dan de afgelopen jaren.
Ja hé, WA, toen was je gewoon nog jong :wink:

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar nu ben ik nog niet oud. 😊

Oftewel: we gaan weer wat aan dat lijf doen om de kou makkelijker te trotseren.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Hier gaat als het nodig is de verwarming wel aan hoor. Door medicijn gebruik heb ik het sowieso al snel koud. Moet er wel bij zeggen, dat ik 'm dit najaar pas 2x s'avonds een beetje heb aangezet. Dit is voor het eerst dat we 'm pas in november echt aan zullen doen. En koud douchen? Dacht het toch echt niet.

Plaats reactie