opzeggen abonnement Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rob van Duijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2022 02:47

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door rob van Duijn »

Ik heb ook zoiets gehad bij Ziggo. Ik kreeg een rekening voor extra diensten bij Ziggo terwijl ik niets had besteld/ afgenomen. Na veel telefoneren en mailen vroeg ik om bewijs een contract of zo dat hadden ze niet maar ik moest we betalen en een maand later verrekend met de normale contributie. Zij maken een fout en ik moet 2 maanden op mijn geld wachten. Opgezegd en naar KPN gegaan. Zo ook bij SIMYO (de beste provider) Ik heb een abonnement van ONBEPERKT bellen voor € 7.00 per maand. Ik krijg iedere maand een rekening van € 18.00 tot € 45.00. en maar bellen. 2x 20 min wachttijd en gewoon verbroken. Eindelijk iemand gesproken en die zei : U heeft uw internet bundel overschreden. Maar ik heb helemaal geen internet bundel!! Ik kreeg NIETS terug. Tot overmaat van ramp kreeg mijn vrouw een rekening van € 55.00 en een van € 110.00. De zelfde ramp. De dames aan de telefoon wisten GEEN antwoord te geven en de verbinding werd verbroken. Deze bedragen heb ik gestorneerd toen namen ze wel met mij contact op en na excuses werden de bedragen kwijt gescholden. Uit pure nijd opgezegd en over gestapt naar KPN met nummerbehoud, het nummer van mijn vrouw lukte met een maar die van mij liep door tot 2024!! Weer bellen bellen mailen enz toen kreeg ik een mail "U kunt WEL overstappen want UW abonnement is opgezegd en u kunt overstappen met nummerbehoud. Dit bij KPN gemeld en toen kreeg ik 3 nieuwe sim kaarten!! Weer bellen mailen enz. De reactie "gaat u maar naar de telefoon winkel van KPN bie gaan U wel helpen" Dus maandag naar de telefoon winkel IK BEN REUZE benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren.
R.H. van Duijn

Methusalah
Berichten: 1192
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Methusalah »

rob van Duijn schreef:
06 nov 2022 19:28
blah, blah, blah
Het is niet netjes om een topic te kapen aangezien jouw probleem helemaal niet meer over Ziggo gaat.

16again
Berichten: 16137
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
06 nov 2022 12:59
Er staat nota bene op de ziggo website dat het opzegtermijn geheel afhankelijk is van het pakket dat je hebt.
Na de vaste periode, is de max opzegtermijn wettelijk 1 maand. Ongeacht het pakket of de kleine lettertjes.

NeoDutchio
Berichten: 12338
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rob van Duijn schreef:
06 nov 2022 19:28
Ik heb ook zoiets gehad bij Ziggo. Ik kreeg een rekening voor extra diensten bij Ziggo terwijl ik niets had besteld/ afgenomen.
Men kan externe diensten afnemen en de facturering laten lopen bij de telecomprovider. Ziggo kan in dat geval geen overeenkomst laten zien aangezien dat met derden is.
rob van Duijn schreef:
06 nov 2022 19:28
Eindelijk iemand gesproken en die zei : U heeft uw internet bundel overschreden. Maar ik heb helemaal geen internet bundel!! Ik kreeg NIETS terug. Tot overmaat van ramp kreeg mijn vrouw een rekening van € 55.00 en een van € 110.00.
Dat u geen internetbundel heeft wil dat niet zeggen dat de telefoon geen internet kan gebruiken. Een smartphone heeft internet nodig voor updates. Daarbij gebruiken apps ook het nodige internet. Als u geen bundel afsluit krijgt u dus rekeningen voor het gebruik buiten een bundel.

Het lijkt bij u meer op onkunde dan dat het probleem bij de andere partij zou liggen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lorie schreef:
05 nov 2022 13:19
Ik heb op 27 oktober mijn abonnement (internet + TV) bij Ziggo opgezegd. Ik heb 1 maand opzegtermijn. Ik ga er dan vanuit dat mijn abonnement op 27 nov. wordt beeindigd. Vandaag, 5 nov. krijg ik een email dat mijn abonnement per 5 dec. beeindidigd wordt. Dat is langer dan 1 maand. Ik betaal dan ook voor de tijd die Ziggo nodig heeft om een bevestiging te sturen. Dat kan dan een dag zijn, een week of 2 weken of zelf meer ziggotijd. Dat vind ik wel vreemd. Meer mensen dit bij de hand gehad en is het gebruikelijk op deze manier?
En wat was het antwoord van de klantenservice van Ziggo toen U hen dit vroeg?

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De wettelijke opzegtermijn is 1 maand (28 tot 31 dagen). www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... t-opzeggen

Echter (dit is niet opgenoemd), op het moment dat u uw abonnement af hebt gesloten dan tekent u vaak een contract voor 1 of 2 jaar. Ook tijdens de looptijd kunt u contract vastzetten, bijvoorbeeld voor een korting of een cadeautje. www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen

Indien u (of als sinterklaas u als cadeau heeft gegeven) op 5 december 2020 of 2021 bij Ziggo een contract af hebt gesloten dan moet u zeer vermoedelijk tot 5 december 2022 klant blijven.

Eventueel kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Eventueel kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.

16again
Berichten: 16137
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Seinhuis schreef:
07 nov 2022 11:25
Echter (dit is niet opgenoemd), op het moment dat u uw abonnement af hebt gesloten dan tekent u vaak een contract voor 1 of 2 jaar.
Daar is al naar verwezen, met de vaste periode:
16again schreef:
06 nov 2022 20:02
Na de vaste periode, is de max opzegtermijn wettelijk 1 maand. Ongeacht het pakket of de kleine lettertjes.
Indien dat het geval is, zou het handig zijn van Ziggo daar direct naar te wijzen. Dat scheelt (ook Ziggo) gedoe.

Piros
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2022 20:42

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Piros »

Via internet opzeggen wil Xigho liever niet, dus kont er geen of veel te late bevestiging. Ik kreeg geen bevestiging. Dus na een week bellen met de opzegservicelijn Ziggo waar een medewerkster (op provisie basis) probeerde me als klant te houden. Ik had al andere provider dus zou als negatieve score gelden op die verkoop-staatjes, en werd prompt doorgeschakeld naar de (financiële) administratie die me wel hielp en opzegging met terugwerkende kracht regelde.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

U kunt na de einde contract datum nog 1 factuur verwachten voor gekeken betaalde films en of telefoonkosten, die worden achteraf berekend.

Piggywig
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2022 14:24

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Piggywig »

Wij zijn op 1 juni naar Duitsland verhuisd.
Online opgezegd en de volgende email van Ziggo ontvangen:

Ontvangstbevestiging


We hebben je opzegformulier ontvangen.
Natuurlijk handelen we dit netjes af.

Ingangsdatum
Je abonnement stopt 1 maand nadat je deze mail hebt ontvangen.
Heb je een lopend contract? In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract.
Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen.

Meer informatie
Binnen 10 dagen ontvang je een mail met meer details over de opzegging.
Ook laten we je weten hoe je de apparaten die je in eventueel in bruikleen hebt terugstuurt naar Ziggo.

Als we nog vragen hebben dan bellen we. Ons telefoonnummer begint met “030.”

Fijne dag!

Groet,

Ziggo Klantenservice

Dus abonnement zou per 17 juni stoppen.
Elke maand wordt nog steeds geld afgeboekt, die ik weer terug laat storten. Gisteren eindelijk iemand kunnen spreken, meerdere keren gebeld maar omdat ik vanuit het buitenland bel na 10 minuten opgehangen ivm belkosten, en deze persoon heeft per 16-08!! ons als klant uitgeschreven. Opzeggingsformulier van mei is niet in het systeem te vinden. We hebben op ons oude adres geen retourdoos ontvangen modem etc.. Nu zeker vanuit Duitsland van ons eigen geld porto betalen... denk het niet. Vorige verhuizing ging ook de mist in. Nooit klachten gehad over het product wat ze leveren, maar de administratie van dit bedrijf is om te huilen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Piggywig schreef:
17 aug 2023 17:18

Meer informatie
Binnen 10 dagen ontvang je een mail met meer details over de opzegging.
Heb je die mail ook gehad? Zo ja, dan kan je daarmee je opzegging aantonen. Als je die mail niet hebt gekregen, heb je vast gebeld of iets om na te vragen of alles goed was gegaan...toch?

Kan het wellicht zijn dat je een extra korting kreeg en daardoor binnen een jaarcontract of iets zat?

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Piggywig schreef:
17 aug 2023 17:18
Online opgezegd en de volgende email van Ziggo ontvangen:

Ontvangstbevestiging
Wanneer heb je deze mail ontvangen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

alfatrion schreef:
17 aug 2023 18:20


Wanneer heb je deze mail ontvangen?
Die krijg je direct na het invullen van het volgende formulier:

https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier

Methusalah
Berichten: 1192
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Methusalah »

Misschien vergeten om op te verzenden te drukken na het invullen van het formulier? :)

Ik zou iig ook even achter die mail aan gaan in je mailbox. Is die er niet dan heb je weinig opties vrees ik.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Open een topic op de ZIggo Community https://community.ziggo.nl/t5/Abonnemen ... Abonnement
Daar kan Ziggo Webcare even voor je kijken wat/of er mis is gegaan met je opzegging.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Of beter, hoe ze dit oplossen. TS hoeft niet betalen, omdat Ziggo de opzegging is kwijt geraakt.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Afhankelijk van de resterende contractstermijn.....

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat die er niet is, afgaande op het verhaal.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
17 aug 2023 20:22
Of beter, hoe ze dit oplossen. TS hoeft niet betalen, omdat Ziggo de opzegging is kwijt geraakt.
Dat is nog maar de vraag.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: opzeggen abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Stiekem moet ik nu wel grinniken....

Nog geen paar uur geleden bezocht ik de pagina van het opzegformulier om de link hier te plaatsen .... en nu krijg ik prompt een mailtje;
Heb je alles kunnen vinden?
We zien dat je onlangs ziggo.nl heb bezocht. Heb je alles gevonden? Mocht je nog vragen hebben, we helpen je natuurlijk graag. Op ziggo.nl/contact vind je alle contactopties.

We hebben nog een leuk persoonlijk cadeautje voor je. Alsjeblieft! Je krijgt 6 maanden 10,- euro korting op je Ziggo abonnement. Gewoon, omdat we blij met je zijn.

Je verlengt je abonnement met een jaar en geniet van 6 maanden 10 euro korting.
:D

Plaats reactie