Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

grun schreef:
15 dec 2022 18:44
Lady1234 schreef:
15 dec 2022 17:50
Maar de IOAOW is ook grotendeels vervallen.
Dat is die aanvulling? Ja, die ging van 26 euro naar 5 euro.

Al met al gaat iedereen er wel op vooruit, maar of het genoeg is om de inflatie bij te benen? Weet u toevallig of er bij de vaststelling van de huur- en zorgtoeslag al rekening gehouden is met deze hogere uitkering? Ik wil niet het risico lopen om later weer geld terug te moeten storten.
Ik kan u daarin wel geruststellen. Doe voor verscheidene bejaarde stellen de aangifte. Bij allen is het jaarinkomen door de belastingdienst voor de toeslagen ca.€ 2.000,00 hoger geschat.

U kunt dat simpel controleren door even in te loggen bij Toeslagen en de cijfers te vergelijken tussen 2022 en 2023.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen of u ook (veel) meer pensioen gaat krijgen.

Ik heb met mijn “klantjes” afgesproken dat ik, na het doen van de aangifte in maart, een goede schatting zal maken van het te verwachten inkomen in 2023, want dan is het pensioen bekend. En zo nodig pas ik het dan in toeslagen aan.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
15 dec 2022 18:54
Die bejaarden krijgen er € 90,-- bij. Bij alleen de AOW. En ik dacht gelezen te hebben dat pensioenfondsen er ook 7 tot soms 12 procent bij krijgen.

Dat valt Jou tegen Lady?
Een alleenstaande bejaarde krijgt er € 91,59 bij, bij een stel is het per persoon € 57,10.

Dat is dus zeker geen 10 procent.

Maar waarom vraagt u aan mij of dat mij tegenvalt? Heb het daar helemaal niet over gehad.

Overigens verhoogt mijn pensioenfonds slechts met ruim vier procent.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 18:51
scharrelschipper schreef:
15 dec 2022 18:13
Lady1234 schreef:
15 dec 2022 14:36
Honderdduizenden die aan lon covid lijden, lijkt mij zwaar overdreven.
Zou kunnen.
Maar,vraagje;net zo overdreven als de honderdduizenden sterfgevallen als gevolg van corona/covid?

Ook in Nederland? Kuipers is er niet voor de rest van de wereld.
Dat is waar.
Maar ik bedoelde het een beetje ironisch/humoristisch, en niet alleen in ons land hoewel je er natuurlijk niet mee mag spotten.
Voor de rest sluit ik me aan bij meerdere forumleden die melden niemand te kennen met die ellende.
En ik ken ook een flink aantal mensen. (gokje:500 honderd) ga het wel eens optellen.
En;sterker nog,daar is zelfs niemand bij die echt ziek is geweest.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom zouden kinderen minder recht op privacy hebben?
Er lopen ook genoeg volwassenen rond met wapens en illegaal vuurwerk.
Ze hebben volgens de media nu op meerdere scholen gecontroleerd. Zeg gemiddeld 500 per school, dus enkele duizenden kluisjes.
Wat hebben ze gevonden? ik heb nog geen bericht in de media kunnen ontdekken dat er iets illegaals in de kluisjes is gevonden.
Schieten met een kanon op een mug dus.
Volgens mij weten de leraren echt wel in welke klas mensen met vuurwerk zitten (als ze het hebben afgestoken kun je dat ook ruiken. Waarom dan niet eerst in de klas een gesprek en daarna als niemand zich meld de kluisjes van die klas controleren.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
15 dec 2022 19:14
(…)
Volgens mij weten de leraren echt wel in welke klas mensen met vuurwerk zitten (als ze het hebben afgestoken kun je dat ook ruiken. Waarom dan niet eerst in de klas een gesprek en daarna als niemand zich meld de kluisjes van die klas controleren.
We hebben het hier over middelbare scholen, niet over kinderen op een basisschool waarvan de leraren dezelfde kinderen iedere dag in hun klas hebben en ze goed kennen.
Hoe zou een leraar op een middelbare school moeten weten welke leerling vuurwerk aangeschaft heeft of dit in zijn kluisje heeft? Aan zijn handen ruiken, sorry hoor, maar dat kunt u toch niet serieus menen?
En het gaat natuurlijk niet alleen over vuurwerk, maar net zo goed over drugs die meegenomen en gedeald worden op school.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
15 dec 2022 18:13
Lady1234 schreef:
15 dec 2022 14:36
Honderdduizenden die aan lon covid lijden, lijkt mij zwaar overdreven.
Zou kunnen.
Maar,vraagje;net zo overdreven als de honderdduizenden sterfgevallen als gevolg van corona/covid?
Nou, nee. Daar ken ik er meerdere van. Maar dat zijn er inderdaad maar 3 of 4, dus dan kan dat wel kloppen als het er 100.000 zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
15 dec 2022 20:16
scharrelschipper schreef:
15 dec 2022 18:13
Lady1234 schreef:
15 dec 2022 14:36
Honderdduizenden die aan lon covid lijden, lijkt mij zwaar overdreven.
Zou kunnen.
Maar,vraagje;net zo overdreven als de honderdduizenden sterfgevallen als gevolg van corona/covid?
Nou, nee. Daar ken ik er meerdere van. Maar dat zijn er inderdaad maar 3 of 4, dus dan kan dat wel kloppen als het er 100.000 zijn.
Ben nu wat in verwarring:gaat dit over Nederland,europa of wereldwijd?
Hoorde zelf van een sterfgeval waarvan dan ook nog gezegd is dat het door de vaccinatie kwam.
En dat was dan ook nog iemand die ik niet kende.
Dus onbetrouwbare/dubieuze info.
Ach,laat ook maar,het corona topic is al even gesloten.
En terecht,corona is toch ook weg?
En de apenpokken hoor je ook niets meer over.
Misschien de schurft nog even?
Wat is de volgende om ons in de stress te laten schieten?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik neem aan dat al die mensen die nu vinden dat de lockers van schoolkinderen nit gecontroleerd mogen worden zich morgen aanmelden als leraar op een probleemschool met lockers om dar als docent of ondersteunend personeel te werken?
In deze zaken gaat wat mij betreft de veiligheid van docenten en het ondersteunend personeel en de andere leerlingen altijd voor zogenaamde privacy.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
15 dec 2022 17:47
En een hardere aanpak is ook geen garantie voor succes. De Franse politie treedt veel harder op en de rellen waren toch veel groter daar. Dus dat is niet de oplossing.
..............
Het was bij Ado net zo goed raak na iedere wedstrijd. Maar die zijn blank en dan mag je blijkbaar meer.
Het heeft natuurlijk niks te maken het het feit dat dit tuig zich als een stel beesten gedraagt, nee, het is discriminatie. :roll:

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar goed 1.000 kluisjes en 700 kluisjes gecontroleerd en helemaal niets gevonden.

Waren de leerlingen ingeseind over die controle? Of zijn ze zo braaf?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 18:01
Dan ook maar thuis controleren, onder bed of onder in de kast? Zullen pa en moe ook wel goedvinden.
En dan ook alle messen uit de keukenla meenemen, want juist die worden door dit soort 'schatjes' gebruikt.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 21:18
Maar goed 1.000 kluisjes en 700 kluisjes gecontroleerd en helemaal niets gevonden.

Waren de leerlingen ingeseind over die controle? Of zijn ze zo braaf?
Die waren al ingeseind voordat ze naar school gingen... :wink:

Geloof me, de wouten zijn ziende blind en horende doof, want er gebeurt op schoolpleinen veel meer als velen ooit voor mogelijk hebben gehouden. Ik wist het al een tijdje, maar nu pas wordt via de media ook steeds duidelijker.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
15 dec 2022 20:56
Nijogeth schreef:
15 dec 2022 20:16
scharrelschipper schreef:
15 dec 2022 18:13


Zou kunnen.
Maar,vraagje;net zo overdreven als de honderdduizenden sterfgevallen als gevolg van corona/covid?
Nou, nee. Daar ken ik er meerdere van. Maar dat zijn er inderdaad maar 3 of 4, dus dan kan dat wel kloppen als het er 100.000 zijn.
Ben nu wat in verwarring:gaat dit over Nederland,europa of wereldwijd?
De 100.000 long Covid werd door Onkruid gemeld als het Nederlandse aantal. Daar ken ik er geen enkele van.

Ik heb het even gecheckt. In Nederland zijn er ruim 22.000 sterfgevallen van Corona geteld. Daar ken ik er 3 van, heb ze nu even geteld. Eentje is niet overleden, maar heeft langere tijd in het ziekenhuis gelegen en is nu opgeknapt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
15 dec 2022 21:05
Ik neem aan dat al die mensen die nu vinden dat de lockers van schoolkinderen nit gecontroleerd mogen worden zich morgen aanmelden als leraar op een probleemschool met lockers om dar als docent of ondersteunend personeel te werken?
In deze zaken gaat wat mij betreft de veiligheid van docenten en het ondersteunend personeel en de andere leerlingen altijd voor zogenaamde privacy.
Ik zie niet in wat een mes in een kluisje voor gevaar oplevert. Als we er vanuit gaan dat er veel kinderen met messen rondlopen, dan kun je er ook vanuit gaan dat ze die binnen handbereik bewaren, dus in de broekzak, sok of in de tas. Tenminste, als ze die durven gebruiken.

De personen die een mes in het kluisje leggen zijn vaak de types die erover opscheppen, het laten zien aan anderen, maar te laf zijn het te dragen, want als iemand het ziet krijgen ze straf.

Tenminste, zo ging het bij ons vroeger ook als iemand een fles drank had weten te bemachtigen en meenam naar school. Je had de jongens en meiden die m bij hadden om in een tussenuur buiten ergens te drinken en je had de groep die erover wilde opscheppen, maar niet durfde te drinken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 21:18
Maar goed 1.000 kluisjes en 700 kluisjes gecontroleerd en helemaal niets gevonden.
Waren de leerlingen ingeseind over die controle? Of zijn ze zo braaf?
Een appje is zo gestuurd van school naar school --- van leerling naar leerling.
Deze politie is al dagen bezig en natuurlijk ligt er dan niets bijzonders in die kluisjes .
Vandaag deze wijk/school, morgen die wijk/school etc.
De jeugd is sneller dan het geluid met seinen :mrgreen: .

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 19:01
Ik heb met mijn “klantjes” afgesproken dat ik, na het doen van de aangifte in maart, een goede schatting zal maken van het te verwachten inkomen in 2023, want dan is het pensioen bekend. En zo nodig pas ik het dan in toeslagen aan.
Geen idee hoe het met jouw klantjes zit. Ik weet zelfs voor mezelf nog niet hoe het zit. Als het goed is wordt in juli de huur voor lagere inkomens flink verlaagd. Wat ik in de gaten hou is dat ik het belastbare inkomen (dus als alle aftrekposten er af zijn) niet zo hoog op geef dat ik net buiten de boot val. Voor het moment laat ik de schatting van de belastingdienst dus lekker staan. Na 1 juli vind ik het niet erg om minder huurtoeslag te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp niet zo goed wat u bedoelt. De AOW bedragen zijn bekend. Ná januari zijn ook de pensioenen bekend. Vakantiegeld AOW is simpel op te tellen, dus het bruto inkomen van iemand kan ik zo nagaan. Aftrekbare medische kosten zijn redelijk stabiel.

Tamelijk eenvoudig om een goede schatting te maken van het toetsing inkomen.

ALS de huren voor lagere inkomen omlaag gaan, wordt dat tijdig bekend. De nieuwe huur doorgeven aan Toeslagen, en het wordt aangepast.

Die huurverlaging is nog geen gelopen race.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik bedoel is dat ik niet zo gelukkig ben met de schatting van de belastingdienst. Maar nu komt het mogelijk wel even goed uit.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@de lady, denk dat jij het antwoord wel weet op mijn vraag over AOW toeslag. Ik weet dat dit is afgeschaft in 2015, maar ik lees dat het nog wel kan worden aangevraagd als iemand denkt daar alsnog recht op te hebben. Ik ben nu aan het kijken of ik dat voor iemand alsnog kan aanvragen.

Wat ik niet kan vinden op de site van de SVB is of iemand voor 2015 ook recht had op die toeslag als de partner naast AOW ook nog pensioen had. Weet jij dat?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor 2015 hing die toeslag, voor een AOW gerechtigde tbv zijn of haar partner met geen of een heel laag inkomen, slechts daarvan af.

Een pensioen of uitkering werd geheel gekort, bij inkomsten uit arbeid was er een kleine vrijstelling.

Die toeslag werd geheel of deels, afhankelijk van het soort inkomen van de partner, gekort. Maar als het totale inkomen van de AOW gerechtigde en zijn of haar partner boven een bepaalde grens uitkwam/uitkomt, wordt er nog 10 procent op die toeslag gekort.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 15 dec 2022 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie