Tandarts Begroting 250 Euro

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Dank voor de reacties. Ik betaal natuurlijk gewoon.

Toch is het gek dat volgens velen hier een wettelijke regeling niet uitgevoerd hoeft te worden. Interesting 🤔

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door artilux »

Jeetje,het ze zal je patient maar wezen. :|

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door angel1978 »

markmark1974 schreef:
11 jan 2023 17:45
Dank voor de reacties. Ik betaal natuurlijk gewoon.

Toch is het gek dat volgens velen hier een wettelijke regeling niet uitgevoerd hoeft te worden. Interesting 🤔
Sommigen zullen die overschrijding van €15 t.o.v. de wettelijke regeling minder belangrijk vinden dan het repareren van een paar kiezen en de relatie met de tandarts...

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door witte angora »

markmark1974 schreef:
11 jan 2023 17:45
Dank voor de reacties. Ik betaal natuurlijk gewoon.

Toch is het gek dat volgens velen hier een wettelijke regeling niet uitgevoerd hoeft te worden. Interesting 🤔
Maar de hamvraag heb je nog steeds niet beantwoord. Als je wél een offerte had gekregen, had je dan een van de kiezen niet laten behandelen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik snap TS wel. Er zijn genoeg redenen waarom je dit van te voren wil weten (zelf krap zitten, schuldbeheer waardoor je niet zelf over uitgaven mag beslissen etc.) Iemand kan zelfs beslissen de behandeling een maand uit te stellen ivm kosten en die kans was er nu niet. Er zijn ook genoeg verhalen van mensen voor wie die paar euro per maand momenteel het verschil kunnen maken.

Dit keer is het verschil niet enorm hoog, maar bij welk verschil zouden jullie er ineens wel een punt van maken? Omdat iedereen een andere mening hierover heeft zijn er netjes regels opgesteld en dat is 250 euro.

Ik zou in dit geval wel betalen omdat ik dat zou kunnen, maar het er niet bij laten en óók het gesprek met de tandarts aangaan over hoe dit kon gebeuren. Kan je het nu niet betalen, vraag dan een kosteloze regeling voor het surplus. Infomedics rekent daar namelijk best hoge kosten voor.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je kunt deze kwestie ook aankaarten op het tandartsforum https://www.tandarts.nl/forum/

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Lowieze »

In termijnen betalen bij Infomedics kost niets extra’s meer. Het beleid is veranderd.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -kosteloos

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door markmark1974 »

rwolters schreef:
10 jan 2023 21:34
Ik zou gewoon voortaan de tanden weg laten rotten en niets meer aan een tandarts betalen. Dat zal ze leren!
Pfff reageer dan niet ....

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door BL2 »

Niet volledig betalen gaat je geen kiespijn opleveren, maar pijn in de portemonnee. Die E 40,- gaat snel oplopen, daar weet infomedics wel raad mee.......

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En terecht.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef:
11 jan 2023 18:25
Ik snap TS wel. Er zijn genoeg redenen waarom je dit van te voren wil weten (zelf krap zitten, schuldbeheer waardoor je niet zelf over uitgaven mag beslissen etc.) Iemand kan zelfs beslissen de behandeling een maand uit te stellen ivm kosten en die kans was er nu niet. Er zijn ook genoeg verhalen van mensen voor wie die paar euro per maand momenteel het verschil kunnen maken.
Alleen is dat totaal niet aan de hand. Het interesseerde TS vooraf helemaal niets, pas achteraf begint hij te klagen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iemand werkelijk krap bij kas zit, maar aan drie vullingen een probleem heeft en daar in één keer voor bij de tandarts terecht kan, dan ligt het op zijn weg vragen te stellen over de hoogte van de rekening.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
11 jan 2023 23:16
StevieNL81 schreef:
11 jan 2023 18:25
Ik snap TS wel. Er zijn genoeg redenen waarom je dit van te voren wil weten (zelf krap zitten, schuldbeheer waardoor je niet zelf over uitgaven mag beslissen etc.) Iemand kan zelfs beslissen de behandeling een maand uit te stellen ivm kosten en die kans was er nu niet. Er zijn ook genoeg verhalen van mensen voor wie die paar euro per maand momenteel het verschil kunnen maken.
Alleen is dat totaal niet aan de hand. Het interesseerde TS vooraf helemaal niets, pas achteraf begint hij te klagen.
Anderzijds mag je van een professional wel verwachten dat hij de kosten meld die er aan kunnen komen voor dat er iets ondernomen wordt lijkt me.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door grun »

De informatieplicht waar TS het over heeft, is vastgelegd in de Regeling die ieder jaar opnieuw wordt vastgesteld en loopt van 1 januari tot en met 31 december. Ik neem aan dat de behandeling vorig jaar heeft plaatsgevonden, hieronder staat de Regeling van 2022. Lees ook eens de Toelichting onderaan, daarin wordt de informatieplicht verder uitgelegd.
https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_641122_22/2/

Ja, het was netter en beter geweest als de tandarts TS van tevoren had geinformeerd over de kosten. Maar ik heb bijvoorbeeld nergens kunnen vinden dat TS de offerte mede had moeten ondertekenen, iets wat hij in de OP gebruikt als argument om de meerprijs niet te hoeven betalen.
Soms hoeft het ook niet als de patient bij dezelfde tandarts dezelfde behandeling al eens een keer eerder heeft ondergaan. Dat laatste herken ik, voor de eerste kroon kreeg ik van mijn eigen tandarts een keurig behandelplan met de bijbehorende kosten, bij de volgende werd er helemaal niks over gezegd. Die kostte overigens ongeveer evenveel.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Nevyn »

[/quote]
De tandarts had op eigen initiatief een prijs moeten doorgeven als de rekening de 250,- overstijgt.
En dat had prima gekund na de eerste blik in de mond.
[/quote]

Waarschijnlijk wel, maar offertes maken is vrij nieuw voor tandartsen, die van mij protesteert ook altijd even als ik het hem vraag, waarna hij het keurig doet.
Het is erg moeilijk om je tegenwoordig in te schrijven bij een tandarts, dus als je een goede hebt, geef hem de voordeel van de twijfel en betaal.
Volgende keer extra alert en duidelijk zijn voor de behandeling start.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door sjohie »

markmark1974 schreef:
11 jan 2023 17:45
Dank voor de reacties. Ik betaal natuurlijk gewoon.

Toch is het gek dat volgens velen hier een wettelijke regeling niet uitgevoerd hoeft te worden. Interesting 🤔
Dat zeg ik in mijn reactie nergens, ik zeg iets over uw specifieke geval. Als u de V codes bekijkt, dan zal u zien dat er verschil in prijs zit in één, twee en drievlaks vullingen. Die variatie, x3 in uw geval, kan goed het verschil tussen 250 en zeg 290 opleveren, want het kan tijdens het werk goed zo zijn, dat een geschatte eenvlak toch een tweevlak wordt, en er dus een paar tientjes verschil zit tov zeg een offerte.

Op een gegeven moment dient u een dienstverlener ook iets te vertrouwen, en volgens mij is u wel duidelijk dat u geen poot, excuus tand, is uitgedraaid met dit bedrag.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door xflorisx »

Als ik er zo over nadenk over de kroon die ik enkele maanden geleden aangemeten kreeg. Toen heb ik ook geen prijsopgave gekregen, terwijl het mijn eerste kroon was. Rekening viel mij trouwens mee. Het enige wat hij zei was dat iets over de redelijkheid van het bedrag. Niet om als tandarts rijk te worden.
Ik heb er niet over geklaagd of vragen gesteld.Het was net in de maand dat echtgenote een veel hogere rekening voor brugwerk kreeg.
Je weet toch dat dergelijke zaken duur zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door sjohie »

xflorisx schreef:
12 jan 2023 09:35
Als ik er zo over nadenk over de kroon die ik enkele maanden geleden aangemeten kreeg. Toen heb ik ook geen prijsopgave gekregen, terwijl het mijn eerste kroon was. Rekening viel mij trouwens mee. Het enige wat hij zei was dat iets over de redelijkheid van het bedrag. Niet om als tandarts rijk te worden.
Ik heb er niet over geklaagd of vragen gesteld.Het was net in de maand dat echtgenote een veel hogere rekening voor brugwerk kreeg.
Je weet toch dat dergelijke zaken duur zijn.
Voor een kroon zou ik de volgende keer gewoon offertes opvragen bij diverse tandartsen. Doe ik ook met andere grote uitgaven. Ben benieuwd wat ze dan antwoorden, ik heb het idee dat ze niet echt scheutig zijn met offertes en regels echt goed volgen.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door Erthanax »

sjohie schreef:
12 jan 2023 09:52
Voor een kroon zou ik de volgende keer gewoon offertes opvragen bij diverse tandartsen.
Zou dat gemakkelijk gaan? Ik dacht dat er nog steeds een tekort is aan tandartsen en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op kronenkoopjesshoppers.

Vorig jaar kreeg ik mijn eerste kroon. Dat kostte me een dikke 400 euro. Ik vond dat nogal meevallen en het kwam overeen met de mondeling gegeven schatting vooraf.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts Begroting 250 Euro

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
12 jan 2023 11:56
kronenkoopjesshoppers.
Die komt in de top 10 van 2023. :D

Plaats reactie