Naam verwisseld boarding pass

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hummes
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 07:04

Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door hummes »

Volgende week vlieg ik met Ryanair. Ik kwam er achter dat ik per ongeluk mijn namen heb verwisseld.

Er had bijvoorbeeld moeten staan:
Henk Gerrit Jansen.
Nu staat er Gerrit Henk Jansen.

Is dat een probleem?
Ik hoor het graag.
Hummes

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wonderlijk dat mensen zelf niet weten hoe ze heten.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door Cro »

Dat kan inderdaad een probleem zijn, ik zou z.s.m. contact opnemen, zodat je niet op het vliegveld in de problemen komt. Bij bepaalde airlines kan het oplossen van een issue als deze trouwens ook flink in de papieren lopen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door Berteman »

Cro schreef:
11 jan 2023 23:53
Dat kan inderdaad een probleem zijn, ik zou z.s.m. contact opnemen, zodat je niet op het vliegveld in de problemen komt. Bij bepaalde airlines kan het oplossen van een issue als deze trouwens ook flink in de papieren lopen.
Dat kan inderdaad behoorlijk wat kosten en soms ik het dan goedkoper een nieuw ticket te kopen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door kuklos »

hummes schreef:
11 jan 2023 23:34
Is dat een probleem?
Ik hoor het graag.
Waarom bel je Ryanair niet gewoon? Dan hoor je het gelijk.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door Dirkie »

hummes schreef:
11 jan 2023 23:34
Volgende week vlieg ik met Ryanair. Ik kwam er achter dat ik per ongeluk mijn namen heb verwisseld.

Er had bijvoorbeeld moeten staan:
Henk Gerrit Jansen.
Nu staat er Gerrit Henk Jansen.

Is dat een probleem?
Ik hoor het graag.
Hummes
Denk dat je meer problemen hebt.
Zo weet je blijkbaar zelf niet hoe je heet, want dit valt niet meer onder de categorie spelfout.
En Ryan Air verdient namelijk niet alleen aan de tickets maar ook aan de extra's. En als je naam fout op het ticket staat dan zullen ze vast niet nalaten om ook hier weer geld aan te verdienen.
En daarbij ik zou contact opnemen met Ryan Air en deze vraag niet stellen op een willekeurig forum.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door sjohie »

Ja, dat is een probleem, die naam moet matchen met die in uw paspoort, zoals ook bij het boekingsveld op de site van Ryanair hiervoor staat vermeld. Dit kunt u mogelijk via Ryanair nog regelen, maar die service zal hun kennende, verre van gratis zijn.

Als u er niks aan doet, kan u geweigerd worden bij het inchecken of zelfs nog aan de gate, als u het vliegtuig al bijna kan aanraken.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door rwolters »

Dirkie schreef:
12 jan 2023 08:11

En Ryan Air verdient namelijk niet alleen aan de tickets maar ook aan de extra's. En als je naam fout op het ticket staat dan zullen ze vast niet nalaten om ook hier weer geld aan te verdienen.
Het is maar de vraag of ze hier echt op verdienen. Als ze dit voor een enkeling moeten doen kan zo'n proces flink in de papieren lopen per transactie.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door agnesm »

De eerste voornaam en de achternaam moet gelijk zijn als in de naam van het paspoort. Als dat dus niet het geval is, dan moet het gewijzigd worden. Dit is ook niet meer een spelfout maar dat zal je zelf ook wel weten.
Daar zal de vliegmaatschappij zeker kosten voor vragen. Check het met de maatschappij wat de kosten zijn en check ook alvast wat de kosten zijn om een nieuw ticket te boeken. Meestal is een nieuw ticket boeken goedkoper.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door grun »

Dit is wat Ryanair er zelf over zegt:
https://help.ryanair.com/hc/nl/articles ... n-een-naam

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door sjohie »

grun schreef:
12 jan 2023 14:00
Dit is wat Ryanair er zelf over zegt:
https://help.ryanair.com/hc/nl/articles ... n-een-naam
Je kan/mag 3 letters gratis wijzigen? Hoe on-ryanair van ze.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door Dirkie »

rwolters schreef:
12 jan 2023 09:22
Dirkie schreef:
12 jan 2023 08:11

En Ryan Air verdient namelijk niet alleen aan de tickets maar ook aan de extra's. En als je naam fout op het ticket staat dan zullen ze vast niet nalaten om ook hier weer geld aan te verdienen.
Het is maar de vraag of ze hier echt op verdienen. Als ze dit voor een enkeling moeten doen kan zo'n proces flink in de papieren lopen per transactie.
Zie naar aanleiding van berichten hieronder dat het tarief minimaal € 155 is. Dus reken er maar op dat ze eraan verdienen.

hummes
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 07:04

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door hummes »

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels is het kosteloos aangepast bij Ryanair via de live chat.

Voor de mensen die zich zorgen over mij maken of het goed met me gaat. Dit betreft een van 10 tickets. Heb van een persoon de naamsverwisseling en hierdoor dus verkeerde volgorde gekregen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Naam verwisseld boarding pass

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat buitengewoon servicegericht van Ryanair, dat hadden vele hier niet verwacht...
Bedankt TS voor de terugkoppeling, fijne reis toegewenst.

Plaats reactie