Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor de volledigheid. Ik heb ook geen belang bij het UWV, de SVB behalve dat zij mijn AOW uitkeren, of de belastingdienst hoewel ik wel aan hen mijn belasting moet betalen. :lol:

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Lady 1234,
Dank voor uw reactie, uw positie aan de zijlijn is mij nu duidelijk want ik lees niet dat u zelf een klacht heeft over de extreme premieverhogingen van Ardanta.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 16:58
Beste Lady 1234,
Dank voor uw reactie, uw positie aan de zijlijn is mij nu duidelijk want ik lees niet dat u zelf een klacht heeft over de extreme premieverhogingen van Ardanta.

Mag me, in uw ogen, dan alleen een reactie plaatsen als men zelf die problemen heeft?

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Natuurlijk niet, iedereen mag roepen en schrijven wat die wil, ook al heeft die totaal geen verstand van de onderhavige materie want dat wordt toch niet gecontroleerd op een forum, vandaar dat het fijn is dat iemand die veel stellige adviezen geeft even toelicht wat zijn of haar deskundigheid is. Dank daarvoor!.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 16:48
Ik roep Lady 1234, ten behoeve van alle volgers op dit forum, op om antwoord te geven op mijn, in mijn ogen fatsoenlijke, vragen. Als u dit niet durft te doen dan hebben uw adviezen m.i. geen enkele waarde op dit forum. Alle volgers op dit forum hebben recht op uw transparantie.
Noch Lady1234, noch wie dan ook is ook maar ergens bij betrokken . Wij zijn allemaal vrijwilligers die de vraagstellers goed mogelijk willen helpen/ adviseren.
Ieder van ons heeft zo zijn / haar eigen expertise en Lady1234 heeft een uitstekende expertise in huis vwb verzekeringen, belastingen.
Doe er uw voordeel mee! :wink:

Erthanax
Berichten: 9727
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 16:48
(...) Waarom zou ik op stellige adviezen van iemand moeten vertrouwen als ik niet weet wat zijn of haar positie/belang in deze discussie is? (...)
Dat is toch heel eenvoudig?

Als u niet eerder wist van het verschil tussen afkopen en premievrij maken, kunt u nu toch zelf nazoeken dat er inderdaad een essentieel verschil is?

Als u niet eerder wist van de mogelijkheid de indexatie te weigeren, kunt u toch zelf controleren dat dat kan?

Zo kunt u eenvoudig zelf vaststellen dat de adviezen gewoon goed zijn.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Ik denk dat het nu tijd is om af te ronden, vriendelijk dank voor al uw holle frasen.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Albert1955 »

@betonrot heb JIJ soms belangen in Ardanta of ben je door hen gestuurd om uit te zoeken wie ze zo zwart maakt

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik maak ze in ieder geval niet zwart. :lol:

Moneyman
Berichten: 30198
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
18 jan 2023 17:09
Natuurlijk niet, iedereen mag roepen en schrijven wat die wil, ook al heeft die totaal geen verstand van de onderhavige materie want dat wordt toch niet gecontroleerd op een forum, vandaar dat het fijn is dat iemand die veel stellige adviezen geeft even toelicht wat zijn of haar deskundigheid is. Dank daarvoor!.
Dat had je zelf ook kunnen constateren als je de tijd die je nu aan nutteloze posts verspilt, had gebruikt om even een blik op het profiel van de Lady te werpen.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@betonrot

Ik moest bij uw vragen haast aan Johnny Kraaijkamp denken en aan zijn antwoord.

Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren.

https://youtu.be/181DdJbLOhs

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Dat hopen wij allemaal want aan cabaretiers hebben wij op dit forum geen behoefte. Zullen we nu maar een einde aan deze voorstelling maken?.

Ton Quichot
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:34

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

Ik heb een Nivopolis die in 2016/2017 is overgenomen door Ardanta (=ASR), met behoud van alle polisvoorwaarden. Onder meer dat de premie en verzekerd bedrag 1 x per 2 jaar verhoogd mag worden. Nivo heeft zich daar altijd keurig aan gehouden. Ardanta (=ASR) heeft vanaf 2018 elk jaar de premie verhoogd. Onze premie ging van 87 naar € 203 per maand. Het verzekerd bedrag steeg met € 845. In 2019 kostte € 1000 verhoging nog € 20,73 p mnd. Het verschil kan mijns inziens niet alleen in sterftekansen zitten.
Andere voorwaarden:
--premiebetaling voor het einde van de maand, Ardanta (=ASR) houdt al de maand ervoor de premie af.
--bezwaar tegen ophoging premie moet binnen een maand na aankondiging. Ardanta (=ASR) stuurt een gebrekkig gedateerde brief
-- de premie mag maar 1 x per twee jaar verhoogd worden. Ardanta (=ASR) verhoogde vanaf de overname elk jaar, in 2019, in 2021 en 2023 dus in strijd met de voorwaarden
--premievrij per bereiken 75-jarige leeftijd. Ardanta (=ASR) heeft in 2019 tot 3 x toe geprobeerd een automatische incasso-opdracht te krijgen tot het 80-e levensjaar. Via een brief met een voorgestelde extra verhoging en in kleinere letters het verzoek om de machtiging tot 80 jaar

Ik heb op 31 dec 2022 een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik niet akkoord ging met de verhoging in 2023. Ik heb het teveel aan premie terugge-eist. Ook heb ik de premieverhoging over 2019 en 2021 teruggevraagd/geeist omdat Ardanta (=ASR) in 2018 en 2020 de premie heeft verhoogd en dus steeds 2 jaar moet wachten voor de volgende verhoging.
Op 12 januari 2023 stuurde ik een herinneringsmail met de brief nog eens als bijlage. Dezelfde minuut nog een bevestiging en men zal spoedig reageren. In mijn email heb ik aangegeven bij uitblijven tijdige reactie de 203 euro te storneren en de 87 over te maken naar Ardanta (=ASR). Als de 87 voor 31/1 betaald is is dit nog tijdig volgens de polisvoorwaarden.

Wij wachten nog even af. In de tussentijd vraag ik mij af waarom het concern ASR niet ingrijpt nu ook haar naam op het spel staat. Op de site van Ardanta/ASR las ik dat er tig duizend uitvaartverzekeringen zijn afgesloten. Een snelle rekensom leert dan dat het mogelijk het om een paar miljard kan gaan.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik neem toch aan dat u al vanaf 2019 hebt geklaagd over de gang van zaken? En dat ook hogerop hebt gezocht?

Ton Quichot
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:34

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

Ik heb in 2008 afspraken gemaakt met de verzekeraar. Ik ging er van uit dat deze zich daaraan zou houden. Helaas sinds Ardanta (=ASR) de rechten en plichten van de verzekeraar heeft overgenomen is dit niet langer het geval.
Ik heb dus terecht mijn vertrouwen gehad in NIVO, en onterecht in Ardanta (=ASR). De laatste blijkt dus een onbetrouwbare partner.

ps ik zag in de verhoudingsgewijze geringere aanpassingen niet direct aanleiding mijn polis na te lezen. Bovendien ben ik in 2019 3 x niet ingegaan op de brieven over extra-verhogingen. Normale verhogingen kwamen ook eerder voor, maar dan 1 x per 2 jaar. Deze bepaling had ik pas weer op mijn netvlies naar aanleiding van de extreme verhoging in 2023. Waarom ik niet eerder aan de bel heb getrokken is omdat ik te goed van vertrouwen was.

Moneyman
Berichten: 30198
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ton Quichot schreef:
19 jan 2023 16:49
Ik heb in 2008 afspraken gemaakt met de verzekeraar. Ik ging er van uit dat deze zich daaraan zou houden.
Maar ik neem toch aan dat die afspraken in de polissen vastliggen? De verzekeringsovereenkomst wordt immers daardoor gedicteerd.

Ton Quichot
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:34

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

Beste Moneyman, ik wil nog eenmaal reageren op de reacties op mijn bericht van 19 jan 12 uur 34. Ik heb de feiten van mijn situatie weergegeven. Aanvullend meld ik nog dat Ardanta (=ASR) in 2019 pogingen heeft ondernomen om maandelijks gedurende 24 maanden voor een bedrag van € 1,12, totaal 27 euro, totaal een machtiging voor automatische incasso te krijgen voor distributiekosten.
Ja de afspraken liggen vast in de polis. Vragen over de feiten leidt alleen maar tot discussie om discussie. Dat voegt niets toe.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar officieel een schriftelijke klacht indienen. En leidt dat niet tot een gunstig resultaat, dan op naar het Kifid.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De volgende Calimero dus. En ook weer iemand die niet weet wat een forum is.

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Ardanta uitvaartverzekering, tarieven verdubbeld, mag dat?

Ongelezen bericht door Betonrot »

Beste Lady 1234,

Sorry, "af te zeuren'' moet natuurlijk zijn ''af te zeuren''. Ik wens u nog veel plezier met uw zogenaamde ''bejaardenhobby'', zoals u zelf aangaf. Maar ik zit niet langer op uw commentaren en die van uw vaste bereidwilligers te wachten.

Plaats reactie