Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Soms heb je van die nieuwsberichten waarbij je je iedere keer dat je 't herleest, beter beseft hoe droevig het eigenlijk is. Dit was er zo eentje.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
15 feb 2023 16:34
Soms heb je van die nieuwsberichten waarbij je je iedere keer dat je 't herleest, beter beseft hoe droevig het eigenlijk is. Dit was er zo eentje.
Vorige week wilde Omtzigt de kamer ertoe bewegen om openbaarheid te krijgen hoe Über door voormalig eurocommissaris Neelie Kroes bij premier Rutte heeft gelobbied. Vvd d66 cu en cda stemden tegen. De treurigheid houdt niet op.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zag tijdens de hele coronacrisis al dat openheid van zaken niet echt een goede kwaliteit is van de overheid. Proberen ze eens helderheid te creëren, zoals toen met die routekaart en dan stappen ze er na 2 weken weer vanaf, zonder dat zelf toe te lichten. Er is niet eens gezegd dat ze gingen afwijken van de routekaart of dat die routekaart uiteindelijk maar onzin was. Nee, er werd geen woord meer over gezegd. En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Zo ook met het onderzoek naar de oversterfte. Men kan niet onderzoeken of de vaccinaties een oorzaak zijn, want men mag de vaccinatiestatus van de overledenen niet weten. Tja, doek maar op dat onderzoek dan, totaal nutteloos als je de meest logische verklaring al bij voorbaat niet mag onderzoeken.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Persoonlijk vind ik dit ook een beetje de pot verwijt de ketel.
De EU staat nou ook niet echt bekend om zijn transparantie.
Neemt niet weg natuurlijk dat het in NL daarmee ook niet best gesteld is. Maar wat wil je ook met een premier die er zelfs een zegswijze voor heeft bedacht en daar ook nog mee wegkomt ook.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
15 feb 2023 18:20
Je zag tijdens de hele coronacrisis al dat openheid van zaken niet echt een goede kwaliteit is van de overheid. Proberen ze eens helderheid te creëren, zoals toen met die routekaart en dan stappen ze er na 2 weken weer vanaf, zonder dat zelf toe te lichten. Er is niet eens gezegd dat ze gingen afwijken van de routekaart of dat die routekaart uiteindelijk maar onzin was. Nee, er werd geen woord meer over gezegd. En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Zo ook met het onderzoek naar de oversterfte. Men kan niet onderzoeken of de vaccinaties een oorzaak zijn, want men mag de vaccinatiestatus van de overledenen niet weten. Tja, doek maar op dat onderzoek dan, totaal nutteloos als je de meest logische verklaring al bij voorbaat niet mag onderzoeken.
Logisch toch?
De vaccinatie mag niet de oorzaak zijn,dat is al enige tijd duidelijk.
Dus ga je dat niet onderzoeken want de uitkomst zou eens kunnen zijn...

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zouden die 8 muizen nog wel leven dan? 🤣😂🤣

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo meest logisch is die verklaring dus helemaal niet.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Lady1234 schreef:
15 feb 2023 21:21
Zo meest logisch is die verklaring dus helemaal niet.
Helemaal met je eens lady1234.
Dit is echt weer voer voor de complotdenkers/antivaxxers.
Makkelijk scoren om de vaccinaties de schuld te geven. Nou, in mijn buurt, familie en omgeving is bijna iedereen gevaccineerd en er is nog niemand overleden of er ziek van geworden. Wellicht zijn die vele doden wat dus oversterfte heet, juist wel de ongevaccineerden. Wie weet? Als men het probleem nog niet heeft kunnen onderzoeken, hoe weet men dan dat het de gevaccineerden zijn? Aannames !

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

G7 schreef:
15 feb 2023 21:44
Lady1234 schreef:
15 feb 2023 21:21
Zo meest logisch is die verklaring dus helemaal niet.
Helemaal met je eens lady1234.
Dit is echt weer voer voor de complotdenkers/antivaxxers.
Makkelijk scoren om de vaccinaties de schuld te geven. Nou, in mijn buurt, familie en omgeving is bijna iedereen gevaccineerd en er is nog niemand overleden of er ziek van geworden. Wellicht zijn die vele doden wat dus oversterfte heet, juist wel de ongevaccineerden. Wie weet? Als men het probleem nog niet heeft kunnen onderzoeken, hoe weet men dan dat het de gevaccineerden zijn? Aannames !
Waarom blijven ze die aannames dan voeren met complot theorieën? Of willen ze graag beide kampen behouden?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Omdat ze weten dat welk onderzoek ze ook doen de complotdenkers het toch niet vertrouwen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
15 feb 2023 21:50
Omdat ze weten dat welk onderzoek ze ook doen de complotdenkers het toch niet vertrouwen.
En zou dat erg zijn, gewoon open kaart spelen? Hebben we daar geen recht op dat de volksvertegenwoordigers gewoon open kaart spelen? Het vertrouwen is al laat in onze regering. En terecht vind ik persoonlijk.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van iedereen die toestemming heeft gegeven om zijn gegevens te delen, zijn de gegevens dus bekend. Als een gevaccineerde zijn gegevens geheim wilde houden, dan moet dat maar.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
15 feb 2023 21:21
Zo meest logisch is die verklaring dus helemaal niet.
Leg dat eens uit dan, want dat betekent dat je een veel logischere verklaring hebt en die hoor ik graag. De oversterfte begon vlak na de start van de vaccinaties en is afgelopen maand geëindigd, nu er al een tijdje wat minder gevaccineerd wordt. Dan lijkt me de meest logische conclusie om te gaan onderzoeken of dat geen verband met elkaar heeft.

Ik kan zo geen andere hele logische verklaring bedenken die zo erg overeenkomt.

Overigens zeg ik niet dat het slecht is als het zo zou zijn. De vaccinaties hebben vele malen meer levens gered dan de oversterfte is geweest. Het is echter wel een logisch begin en heel raar om dat zonder onderzoek uit te sluiten.

Zeker als je ziet dat een hartontsteking 1 van de bijwerkingen van de vaccinatie is, die dan misschien niet veel voorkomt, kun je niet bij voorbaat concluderen dat een vaccin helemaal onschuldig is.

Het is natuurlijk van de zotte dat je dit niet zou gaan onderzoeken, omdat het wat boeit wat complotdenkers vinden. Echter is al lang duidelijk waarom men dit niet kan onderzoeken. De vaccinatiestatus van mensen mag niet meegenomen worden vanwege de AVG, dat is al meerdere keren gecommuniceerd.

En G7, jouw omgeving is natuurlijk niet representatief voor het onderzoek. Ken je überhaupt mensen die bij die oversterfte horen? Je dient de sterfgevallen te onderzoeken en niet de levenden. Nemen we mijn omgeving, daarvan is niemand in het ziekenhuis beland met corona, jouw logica zou dan betekenen dat mensen niet door corona in het ziekenhuis belanden. We weten echter wel beter. En wie weet zijn het inderdaad de ongevaccineerden die voor de oversterfte zorgen, maar dat is dan toch een prima constatering, dan kun je weer verder zoeken.

Bij ons in het lab zou dit het eerste verband zijn wat we zouden onderzoeken, omdat het de meeste overlap heeft en vrij makkelijk is te onderzoeken.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar Corona is wel zóóó.... 2021....

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Ik ben geen arts, en ik dacht u ook niet. Ik weet van één persoon die met/door corona is overleden. Ver in de tachtig. De andere drie mensen, die ik kende en sinds begin 2020 zijn overleden, waren niet gevaccineerd, hadden geen corona, maar verschillende andere ernstige aandoeningen en een hoge leeftijd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien moet de avg dan aangepast worden om dit soort situaties te voorkomen. Dat ze het voortaan wel kunnen onderzoeken.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
15 feb 2023 21:00

Logisch toch?
De vaccinatie mag niet de oorzaak zijn,dat is al enige tijd duidelijk.
Dus ga je dat niet onderzoeken want de uitkomst zou eens kunnen zijn...
Wel bij de tijd blijven hè. Er worden wel degelijk onderzoeken uitgevoerd.
https://www.zonmw.nl/nl/actueel/nieuws/ ... apandemie/

En probeer eens uit die bubbel te komen

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

G7 schreef:
15 feb 2023 21:44
Lady1234 schreef:
15 feb 2023 21:21
Zo meest logisch is die verklaring dus helemaal niet.
Helemaal met je eens lady1234.
Dit is echt weer voer voor de complotdenkers/antivaxxers.
Makkelijk scoren om de vaccinaties de schuld te geven. Nou, in mijn buurt, familie en omgeving is bijna iedereen gevaccineerd en er is nog niemand overleden of er ziek van geworden. Wellicht zijn die vele doden wat dus oversterfte heet, juist wel de ongevaccineerden. Wie weet? Als men het probleem nog niet heeft kunnen onderzoeken, hoe weet men dan dat het de gevaccineerden zijn? Aannames !
Inderdaad,aanname`s.
Er wordt aan genomen dat het niet door de vaccinatie`s kan komen, (hetgeen mooi zou zijn want dan sluit je dat al uit),maar waarom dan geen verder onderzoek?
Daar kunnen we toch me z`n allen van leren?

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
16 feb 2023 08:05
scharrelschipper schreef:
15 feb 2023 21:00

Logisch toch?
De vaccinatie mag niet de oorzaak zijn,dat is al enige tijd duidelijk.
Dus ga je dat niet onderzoeken want de uitkomst zou eens kunnen zijn...
Wel bij de tijd blijven hè. Er worden wel degelijk onderzoeken uitgevoerd.
https://www.zonmw.nl/nl/actueel/nieuws/ ... apandemie/

En probeer eens uit die bubbel te komen
Vast heel nuttige onderzoeken,maar ik zie er direct geen bij die onderzoekt of de oversterfte in zijn geheel zou kunnen komen door al of niet vaccineren.
Of lees ik er misschien overheen?
Heb alleen de Nederlandse tekst gelezen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
15 feb 2023 22:51
Lady1234 schreef:
15 feb 2023 21:21
Zo meest logisch is die verklaring dus helemaal niet.
Leg dat eens uit dan, want dat betekent dat je een veel logischere verklaring hebt en die hoor ik graag.
Uitgestelde zorg is één factor. Verder heeft de preventieve zorg in die 2 jaar ook een forse knauw opgelopen, oa omdat de huisartsenpraktijken overstroomden met zorgvraag door Covid patiënten, en hun signalerende functie minder goed hebben kunnen vervullen.

Het RIVM heeft altijd al gezegd dat met onze aanpak, daardoor ook een fors aantal levensjaren als wisselgeld op tafel zijn komen te liggen.

Plaats reactie