Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pindakaasje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011 21:38

Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Pindakaasje »

Waarom is het zo gruwelijk moeilijk om je af te melden voor geadresseerd drukwerk bij de Postcodeloterij? Al sinds jaar en dag stuur ik de brieven terug, en stuur daarnaast nette mails met wederom het zoveelste verzoek de brieven met aanbiedingen niet meer te sturen. Maar daar wordt totaal niet op gereageerd. NEE ik wil niet meedoen of spelen, en hou op die rotzooi op gezette tijden in mijn brievenbus te deponeren, wat is daar toch zo moeilijk aan?
Laatst gewijzigd door Pindakaasje op 04 feb 2022 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bromsax »

Via postfilter.nl kunt u aangeven geen geadresseerde reclame post te willen ontvangen. Je kunt hier per rubriek aangeven wat je wel en niet wil.
Na aanmelding kan het enkele weken duren voordat iedereen op de hoogte is maar daarna heb ik in ieder geval geen ongewenste geadresseerde post meer ontvangen.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door xflorisx »

Wat is er zo moeilijk aan het direct bij het oud papier te doen. Op de buitenkant staat altijd duidelijk dat ze de afzender zijn. Je hoeft het dus nog niet eens te openen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door scontra »

xflorisx schreef:
04 feb 2022 13:19
Wat is er zo moeilijk aan het direct bij het oud papier te doen. Op de buitenkant staat altijd duidelijk dat ze de afzender zijn. Je hoeft het dus nog niet eens te openen.
Het gaat hier om geadresseerde post en dat moet je nooit zomaar bij het oud papier gooien.
Het is verstandig om alle adres gegevens die zowel op buitenkant als in de binnenkant van de brief staan te verwijderen en in een papierversnipperaar te doen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
04 feb 2022 13:32
Het gaat hier om geadresseerde post en dat moet je nooit zomaar bij het oud papier gooien.
Het is verstandig om alle adres gegevens die zowel op buitenkant als in de binnenkant van de brief staan te verwijderen en in een papierversnipperaar te doen.
Die adressering bestaat (bij mij althans) altijd uit "aan de bewoners van dit pand". Hup, bij het oud papier ermee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat een "drama" geen oud papier bak? Gooi het daar dan in en leef verder.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Jablan »

Breien heeft die afmeldwebsite al vermeld ;)

Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Het is inderdaad het omzeilen van de nee/nee stickers. Ik vraag niet om de reclame. Als ik iets met een bedrijf wil neem ik wel contact met ze op. Nu wordt er door de bedrijven en hoop geld uitgegeven aan drukwerk en verzendkosten dat nergens voor nodig is. Laat ze dat aan andere dingen besteden. Nu moet je als burger je weer inschrijven bij postfilter.nl in de hoop dat dat helpt. Beetje omgekeerde wereld.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door rwolters »

scontra schreef:
04 feb 2022 13:32
xflorisx schreef:
04 feb 2022 13:19
Wat is er zo moeilijk aan het direct bij het oud papier te doen. Op de buitenkant staat altijd duidelijk dat ze de afzender zijn. Je hoeft het dus nog niet eens te openen.
Het gaat hier om geadresseerde post en dat moet je nooit zomaar bij het oud papier gooien.
Het is verstandig om alle adres gegevens die zowel op buitenkant als in de binnenkant van de brief staan te verwijderen en in een papierversnipperaar te doen.
Je NAW gegevens zijn niet zo spannend hoor. Bij de meeste mensen staan die gewoon op de voordeur.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Berteman »

Ik heb ooit eens twee trekkingen meegespeeld, was een gratis actie.

Daarna kreeg ik ook de brievenbusvervuiling en nadat ik de postcodeloterij had gevraagd, mij geen geadresseerde post meer te sturen hield het na verloop van tijd op. Na verloop van tijd kwam het weer, maar nu met ‘aan de bewoner(s) van’ als tenaamstelling.

Ik heb in antwoord daarop drie bakstenen in een stevige doos verpakt, geadresseerd met Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam.

In de doos ook een briefje erbij dat de ‘bewoner(s) van < mijn adres> de Postcodeloterij hartelijk feliciteerde met de gewonnen prijs! De eerste stenen van hun nieuwe kantoor en hoopte dat ze bij een volgende poging mij met hun rommel te bestoken, weer in de prijzen zouden vallen en kans maakten op zakken cement, een raamkozijn, dakpannen of een verrassingsbezoek van John Williams met zijn klusteam.

Ik heb nooit meer iets gehoord, zelfs een bedankje kon er niet vanaf.

Groot622
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2023 18:48

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Groot622 »

Berteman schreef:
16 feb 2023 01:15

Ik heb in antwoord daarop drie bakstenen in een stevige doos verpakt, geadresseerd met Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam.

In de doos ook een briefje erbij dat de ‘bewoner(s) van < mijn adres> de Postcodeloterij hartelijk feliciteerde met de gewonnen prijs! De eerste stenen van hun nieuwe kantoor en hoopte dat ze bij een volgende poging mij met hun rommel te bestoken, weer in de prijzen zouden vallen en kans maakten op zakken cement, een raamkozijn, dakpannen of een verrassingsbezoek van John Williams met zijn klusteam.

Ik heb nooit meer iets gehoord, zelfs een bedankje kon er niet vanaf.
:D :lol: :P
Onbeschofteriken zijn het! Niet eens dankzeggen voor een mooi cadeau!
Een goede opvoeding genieten is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend. :lol:

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Dirkie »

Berteman schreef:
16 feb 2023 01:15
Ik heb ooit eens twee trekkingen meegespeeld, was een gratis actie.

Daarna kreeg ik ook de brievenbusvervuiling en nadat ik de postcodeloterij had gevraagd, mij geen geadresseerde post meer te sturen hield het na verloop van tijd op. Na verloop van tijd kwam het weer, maar nu met ‘aan de bewoner(s) van’ als tenaamstelling.

Ik heb in antwoord daarop drie bakstenen in een stevige doos verpakt, geadresseerd met Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam.

In de doos ook een briefje erbij dat de ‘bewoner(s) van < mijn adres> de Postcodeloterij hartelijk feliciteerde met de gewonnen prijs! De eerste stenen van hun nieuwe kantoor en hoopte dat ze bij een volgende poging mij met hun rommel te bestoken, weer in de prijzen zouden vallen en kans maakten op zakken cement, een raamkozijn, dakpannen of een verrassingsbezoek van John Williams met zijn klusteam.

Ik heb nooit meer iets gehoord, zelfs een bedankje kon er niet vanaf.
Kan ook eenvoudiger. Bij mij staat de oud papier bak naast de deur. Alles wat ik niet wil gaat meteen in die bak. Kost letterlijk een paar seconden en ik kan weer verder met mijn leven. Ik denk dat bij dit soort instanties hetzelfde gedaan wordt. Kan me zo maar voorstellen dat in de post kamer alle 'retour afzender' zaken meteen in de kliko verdwijnen. En dat er verder hard gelachen wordt om alle creatieve oplossingen.
Als je wil dat het stopt gewoon een telefoontje plegen, heeft in mijn geval uitstekend geholpen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Dirkie schreef:
16 feb 2023 08:06
Kan me zo maar voorstellen dat in de post kamer alle 'retour afzender' zaken meteen in de kliko verdwijnen. En dat er verder hard gelachen wordt om alle creatieve oplossingen.
Wellicht in de postkamer, maar de financiële afdeling is minder blij met alle gemaakte kosten door de terugstuuracties.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Dirkie »

kuklos schreef:
16 feb 2023 12:31
Dirkie schreef:
16 feb 2023 08:06
Kan me zo maar voorstellen dat in de post kamer alle 'retour afzender' zaken meteen in de kliko verdwijnen. En dat er verder hard gelachen wordt om alle creatieve oplossingen.
Wellicht in de postkamer, maar de financiële afdeling is minder blij met alle gemaakte kosten door de terugstuuracties.
Vandaar dat het goedkoper is om deze in de kliko te werpen. Het uitzoeken van dit soort post kost nog veel meer. En zolang als ze nog al die BN'ers kunnen inhuren, grote prijzen uitdelen en 'goede doelen' sponsoren denk ik dat de financiële afdeling zich om dit soort zaken niet al te druk maakt (maar dat is uiteraard een aanname van mijn kant).

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Dirkie schreef:
16 feb 2023 14:17
kuklos schreef:
16 feb 2023 12:31
Dirkie schreef:
16 feb 2023 08:06
Kan me zo maar voorstellen dat in de post kamer alle 'retour afzender' zaken meteen in de kliko verdwijnen. En dat er verder hard gelachen wordt om alle creatieve oplossingen.
Wellicht in de postkamer, maar de financiële afdeling is minder blij met alle gemaakte kosten door de terugstuuracties.
Vandaar dat het goedkoper is om deze in de kliko te werpen. Het uitzoeken van dit soort post kost nog veel meer. En zolang als ze nog al die BN'ers kunnen inhuren, grote prijzen uitdelen en 'goede doelen' sponsoren denk ik dat de financiële afdeling zich om dit soort zaken niet al te druk maakt (maar dat is uiteraard een aanname van mijn kant).
Goedkoper voor de loterij. Voor de persoon die ongewenst deze post krijgt en het terugstuurt zijn er geen kosten aan verbonden.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Erthanax »

kuklos schreef:
16 feb 2023 14:41
Goedkoper voor de loterij. Voor de persoon die ongewenst deze post krijgt en het terugstuurt zijn er geen kosten aan verbonden.
Dan kan de ontvanger van ongewenst drukwerk zich afvragen wat het verstandigst is: de operationele kosten van de loterij verhogen, zodat er minder geld beschikbaar is voor goede doelen (de vergoeding van de top zal er niet onder lijden, denk ik), of het drukwerk bij het oud papier doen. Ik kies altijd voor het laatste.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
16 feb 2023 14:48
kuklos schreef:
16 feb 2023 14:41
Goedkoper voor de loterij. Voor de persoon die ongewenst deze post krijgt en het terugstuurt zijn er geen kosten aan verbonden.
Dan kan de ontvanger van ongewenst drukwerk zich afvragen wat het verstandigst is: de operationele kosten van de loterij verhogen, zodat er minder geld beschikbaar is voor goede doelen (de vergoeding van de top zal er niet onder lijden, denk ik), of het drukwerk bij het oud papier doen. Ik kies altijd voor het laatste.
De postcodeloterij steunt een aantal doelen die ik niet als goed zou willen omschrijven, dus ik stuur het graag terug. Minder geld naar die clubjes a.u.b.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, met gewoon terugsturen is niets mis hoor. Ik doelde meer op de, in mijn ogen nogal infantiele, methode van het terugsturen inclusief bakstenen naar een antwoordnummer.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
16 feb 2023 16:46
O, met gewoon terugsturen is niets mis hoor. Ik doelde meer op de, in mijn ogen nogal infantiele, methode van het terugsturen inclusief bakstenen naar een antwoordnummer.
Jij mag het infantiel vinden, ik vind het prima. Mensen willen die troep niet. Als ze gewoon ophouden met spammen dan gaan mensen ook niet trucs uithalen als bakstenen sterugsturen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Geadresseerd Reclamedrukwerk Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Berteman »

Erthanax schreef:
16 feb 2023 16:46
O, met gewoon terugsturen is niets mis hoor. Ik doelde meer op de, in mijn ogen nogal infantiele, methode van het terugsturen inclusief bakstenen naar een antwoordnummer.
Dat van die bakstenen is, eerlijk gezegd, niet helemaal mijn idee, maar ik werd wel geïnspireerd door een infantiel tv-programma dat door de postcodeloterij werd gesponsord.

Plaats reactie