Onfatsoenlijk telefoonbandje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door geengast »

Gisteren een bestelling gedaan via Thuisbezorgd.nl Halverwege de bestelling, net voor de betaling, bleef de site aanhangen en werd ik eruit gegooid. Geen probleem, ik probeerde het nog eens. Nu wel gelukt en bestelling meteen betaalt.

10 Minuten later belde het restaurant. Ze hadden twee bestellingen ontvangen en eentje annuleren was niet mogelijk, want dan moesten ze toch hun 16% provisie aan thuisbezorgd.nl betalen en een nog hoger percentage op de bezorgkosten. Ik kon het alleen oplossen door zelf naar thuisbezorgd.nl te bellen en bij hun de annulering te regelen.

Natuurlijk morde ik wel wat, maar besloot toch te bellen. Nergens op hun site een telefoonnummer te vinden. Uiteindelijk in de algemene voorwaarden van Takeaway.com (is dus thuisbezorgd.nl) een telefoonnumer in Enschede gevonden.
Ik belde dit nummer en kreeg het volgende bandje te horen "bent u een restauranteigenaar, druk dan 1. heeft u een bestelling via thuisbezorgd.nl gedaan, druk dan 2. Ik druk 2 en het bandje gaat verder "particulieren kunnen geen telefonisch contact met ons hebben, het gesprek wordt nu afgebroken...tuut tuut...tuut!

Ik kan een brief schrijven of wat anders, maar het bedrag was slechts 14,50. Dan laat je het maar, onfatsoenlijk is het wel!

P.S. Uiteindelijk na anderhalf uur is het door het restaurant opgelost, maar mijn onvrede was meer op het telefoonbandje. Wettelijk is het verplicht een telefoonnummer op de site te hebben. Maar of het mag dat daar een bandje op staat met 'val maar dood' lijkt mij niet gepast.
Laatst gewijzigd door geengast op 04 mar 2023 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door 16again »

Dat restaurant had beide bestellingen van mij mogen annuleren. Ik zou geen 2x betalen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik zie eerlijk gezegd niet wat er onfatsoenlijk is aan dat bandje. Takeaway is slechts ingericht op B2B zaken, niet op B2C. De contacten met de consument lopen via de restaurants waar ze een overeenkomst mee hebben.

Het onfatsoenlijke hier is dat hwt restaurant je met een kluitje in het riet stuurt. Als er verkeerd wordt afgerekend tussen restaurant en takeaway moeten zij dat zelf regelen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door geengast »

Ik heb op de website van thuisbezorgd.nl de bestelling gedaan, niet op de website van het restaurant.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

geengast schreef:
04 mar 2023 18:07
Wettelijk is het verplicht een telefoonnummer op de site te hebben.
Welke wet is dat dan? Ik weet niet beter dan dat ze bereikbaar moeten zijn en dat zijn ze...middels een contactformulier. En die formulieren zitten ze redelijk bovenop heb ik uit eigen ervaring.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door geengast »

Telefoonnummer ontbreekt bij grote webwinkels, ondanks verplichting - https://nos.nl/l/2466109

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Thanks weer wat geleerd!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U controleert niet uw rekening waarop te zien is dat het bedrag is afgeschreven?

En uw mail waarop u een bevestiging krijgt van de bestelling?

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Onfatsoenlijk telefoonbandje

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Heel vreemd dat de betaling niet gelukt was, maar kennelijk wel uitgegaan wordt van een "afgeronde" boeking ...... als je eruit gegooid wordt dan zou het boekingsysteem de boeking niet moeten registreren.

Plaats reactie