KPN netwerk valt steeds uit

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zie ook : internet-f24/kpn-netwerk-valt-telkens-uit-t199859.html
Bij mij ook. Ik heb meerdere keer met KPN gebeld. Daarbij is meerdere keren het modem gereset en ook de glasvezelverbinding is opnieuw opgestart. Na het resetten is de snelheid héél laag ( 10 Mbps). Soms daalt de snelheid onder de 1Mbps. Zelf heb ik de zogenaamde WiFi manager van KPN vaak doorlopen.
Telkens komt KPN met de conclusie dat mijn WiFi niet goed zou zijn. Dit zou ik op eigen kosten moeten “ repareren” door de aankoop van 2 super-WiFi-punten. Ik ben een bestaande klant. Ik heb al 15 jaar KPN op hetzelfde adres.
Soms staat de WIFI helemaal stil. Onze nieuwste iPad heeft er meer last van de oudere. De ergste storingen hadden we op 2 zondagen achter elkaar. KPN ontkent dat het hun schuld zou zijn. Als er aanstaande zondag weer dezelfde problemen optreden, dan bewijst dat volgens mij dat het een storing op het KPN netwerk is. Of misschien breekt er iemand in op mijn KPN 12 modem?

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door xflorisx »

Op WiFi krijg je nooit garantie. Er zijn te veel factoren in de omgeving die daar invloed op hebben. Zoals buren die te sterke of storende signalen uitzenden. Hoe zit het met het bekabelde netwerk. Als dat functioneert ligt het niet aan je provider.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien een domme vraag, maar heb je het basis station van een draadloze telefoon vlak bij je modem staan?

Dat is namelijk bij mij de oorzaak geweest van plotselinge WiFi vertragingen en uitval.

De meeste monteurs of die bij de helpdesk zitten weten of melden dit vaak niet.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 28 apr 2023 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

rwolters
Berichten: 1569
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door rwolters »

Heb je al getest met een pc die je met een ethernetkabel hebt verbinden aan de router?

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Kees007 »

Heb je keuken apparatuur van Siemens/Bosch/Neff en heb je daarvan de wifi aanstaan? Na veel klachten met mijn (Ziggo) internet vertelde een monteur dat die apparatuur vaak problemen geeft. Nadat ik wifi op die apparaten uitgeschakeld had, heb ik geen problemen meer gehad.

Nijogeth
Berichten: 10015
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als het iedere keer op zondag is, kan het weleens zijn dat de buren dan meer gebruik maken van WiFi en op hetzelfde kanaal zitten. Dan wordt het extra druk op dat kanaal en storen jullie elkaar.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het verplaatsen van de router/modem kan een oplossing zijn. Soms is 1cm verplaatsen genoeg om de stoorzender kwijt te zijn

Indien de router/modem enkele jaren oud is vraag aan KPN voor een nieuwe router/moden. Of stap over naar een andere provider zodat u een gratis nieuwe krijgt.


Op www.kpn.com/service/internet/wifi/probl ... ontroleren kunt u heel eenvoudig door de stappen te volgen uw wifi netwerk verbeteren.

In de video https://youtu.be/n2UDq2qgitM van Bright worden eenvoudige tips gegeven.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 28 apr 2023 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Seinhuis schreef:
28 apr 2023 19:17
Omdat dit probleem alleen op zondag speelt denk ik niet dat dit probleem bij KPN ligt.

Het verplaatsen van de router/modem kan een oplossing zijn. Soms is 1cm verplaatsen genoeg om de stoorzender kwijt te zijn

Indien de router/modem enkele jaren oud is vraag aan KPN voor een nieuwe router/moden. Of stap over naar een andere provider zodat u een gratis nieuwe krijgt.

In de video https://youtu.be/n2UDq2qgitM van Bright worden eenvoudige tips gegeven.
In het start topic staat niks over zondag, ik vermoed dat dat random gebeurt.

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“De ergste storingen hadden we op twee zondagen achter elkaar”.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
28 apr 2023 19:37
“De ergste storingen hadden we op twee zondagen achter elkaar”.
Sorry, overheen gelezen, brainfog momentje gehad blijkbaar.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Onkruid71 schreef:
28 apr 2023 09:48
Misschien een domme vraag, maar heb je het basis station van een draadloze telefoon vlak bij je modem staan?

Dat is namelijk bij mij de oorzaak geweest van plotselinge WiFi vertragingen en uitval.

De meeste monteurs of die bij de helpdesk zitten weten of melden dit vaak niet.
Beste allemaal, jullie doen allemaal je best voor mij. MEESTAL is er goed internet, maar soms helemaal niet. Ik kan de snelheid niet testen via een ethernet kabel, behalve via een desktop, die indirect via het elektriciteitsnet netwerk en een DIAVOLO box is aangesloten.
De meest hoopgevende suggestie is de reactie over het telefoon basisstation in de buurt van het modem. Dat is bij mij zo. En deze zou incidenteel storingen kunnen geven? Dan kan ik hem terugplaatsen in de woonkamer. Ik zal dat proberen.
Maar als ik focus op het signaal van de KPN. Zou ik moeten aantonen dat de snelheid op de bovengenoemde desktop tijdens storingsperiodes lager is of hapert?

Kunnen jullie misschien ook een advies geven over de FRITZ!Box. Deze kost €7,49 per maand. Dan hoef ik niet op eigen kosten die 2 super WiFi punten aan te schaffen ( a €100 per stuk, met enige moeite misschien met 50% korting te koop via de helpdesk van KPN). Op de website zegt KPN dat extra service is inbegrepen. Vreemd is ook dat de klantenservice mij dat nooit gesuggereerd heeft.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 29 apr 2023 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Mathilde D. schreef:
29 apr 2023 11:11
Onkruid71 schreef:
28 apr 2023 09:48
Misschien een domme vraag, maar heb je het basis station van een draadloze telefoon vlak bij je modem staan?

Dat is namelijk bij mij de oorzaak geweest van plotselinge WiFi vertragingen en uitval.

De meeste monteurs of die bij de helpdesk zitten weten of melden dit vaak niet.
Beste allemaal, jullie doen allemaal je best voor mij. MEESTAL is er goed internet, maar soms helemaal niet. Ik kan de snelheid niet testen via een ethernet kabel, behalve via een desktop, die indirect via het elektriciteitsnet netwerk en een DIAVOLO box is aangesloten.
De meest hoopgevende suggestie is de reactie over het telefoon basisstation in de buurt van het modem. Dat is bij mij zo. En deze zou incidenteel storingen kunnen geven? Dan kan ik hem terugplaatsen in de woonkamer. Ik zal dat proberen.
Maar als ik focus op het signaal van de KPN. Zou ik moeten aantonen dat de snelheid op de bovengenoemde desktop tijdens storingsperiodes lager is of hapert?
Het is bij mij 2 keer de oplossing geweest de draadloze telefoon te verplaatsen, en ik heb dat echt diep in de krochten van internet toen moeten zoeken, want de provider wist dit niet en de monteur ook niet.

Ik hoop dat dit voor je werkt.

B.Gerrits
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2023 08:17

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door B.Gerrits »

Hier precies het zelfde!
Heb verschillende keren met kpn gebeld, maar ze konden niks vinden.
Alles verschillende keren zowel aan mijn kant als aan hun kant alles gereset.... geen resultaat.
Uit eindelijk heb ik er op gestaan dat ze alles hebben vervangen, zowel de modem als de tv kastjes.
Probleem Is nog niet opgelost.

rwolters
Berichten: 1569
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KPN netwerk valt steeds uit

Ongelezen bericht door rwolters »

Mathilde D. schreef:
29 apr 2023 11:11
Onkruid71 schreef:
28 apr 2023 09:48
Misschien een domme vraag, maar heb je het basis station van een draadloze telefoon vlak bij je modem staan?

Dat is namelijk bij mij de oorzaak geweest van plotselinge WiFi vertragingen en uitval.

De meeste monteurs of die bij de helpdesk zitten weten of melden dit vaak niet.
Beste allemaal, jullie doen allemaal je best voor mij. MEESTAL is er goed internet, maar soms helemaal niet. Ik kan de snelheid niet testen via een ethernet kabel, behalve via een desktop, die indirect via het elektriciteitsnet netwerk en een DIAVOLO box is aangesloten.
Maar die PC zit toch niet ergens aan vastgeschroefd? Die kan je toch gewoon (tijdelijk) naast de modem zetten om te testen? Of iemand vragen om dat voor je te doen. Of testen met een lange ethernetkabel. CAT5 kan tot 100meter gebruikt worden. Zo groot zal je huis niet zijn.

Plaats reactie