Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Waarschijnlijk”? En de bevestiging van de boeking?

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Frankel1988 schreef:
18 mei 2023 10:36
Puur toeval dat ik de annulering in mijn spam zie. Alle mails van Roompot hebben waarschijnlijk erin gezeten, maar heb ik eerlijk gezegd niet gezien.
Je kunt het het beste alleen hebben over wat je weet. Jij hebt geen factuur of herrinnering gezien. Je kan speculeren over de vraag of deze documenten in je spambox terecht is gekomen, maar daar heb je niets aan. De bewijslast ligt bij Roompot om te stellen en bij betwisting te bewijzen dat jij deze mails hebt ontvangen. Mogelijk is het versturen van mails contractueel gezien niet nodig.

Methusalah
Berichten: 1211
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Methusalah »

JozJan schreef:
15 mei 2023 09:59

Ik blijf me over je verbazen. Feitelijk heb je best een punt (al kun je je afvragen of dat echt zo is, zie de reactie van Alfatrion). Mijn verbazing zit hem er dan in dat je zo automatisch de kant van het bedrijf kiest. Geen enkel inlevingsvermogen naar TS. 'Jij hebt het fout gedaan dus jouw probleem'. Begrijp me niet verkeerd: natuurlijk heeft TS een eigen verantwoordelijkheid. Maar de gevolgen van zijn onoplettendheid zijn we groot. En laten we wel zijn: Roompot kán dat best oplossen, maar ze wíllen gewoon niet.

Maar het verhaal IS toch duidelijk. TS heeft zicht vergist dus die draagt de consequenties. Dan kies ook meteen de kant van het bedrijf. Kijk, vergissen is menselijk en daar is niets mis mee. Waar wel wat mis mee is, is niet verantwoordelijk genoeg zijn om die consequenties te dragen en de schuld bij de partij neer te leggen die er niets aan kan doen. Waarom zou de Roompot dit moeten willen. Ze hebben met duizenden klanten te maken. Ze hoeven helemaal niets te investeren in deze klant. Dat slaat ook nergens op.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

PGros schreef:
18 mei 2023 09:36
WeerIemandanders schreef:
18 mei 2023 08:57
Dit kan natuurlijk heel goed want spam filters werken (ook) op de inhoud van de mail en in een herinneringsmail staat vast iets anders dan in de annuleringsmail. (Maar de kans is klein dat het zo is dat de ene wel en de andere niet in de spambox komt)
Ik bedoelde overigens spambox in plaats van Spanning. ( toetsenbord vulde automatisch in😏)

Maar later keek TS bij toeval in de spambox.
Als ik de mail open staat er bij elke box een cijfer als er een nieuwe mail binnen komt.
Ik krijg op de mobiel een melding als er een nieuwe mail is en waarvan. Bij spam mail dan weer niet, dat klopt.
Maar eigenlijk verwacht je na het boeken van een vakantie een bevestiging. Als je die na een paar dagen nog niet hebt dan (zou ik overigens doen) pak je de telefoon om te bellen.
Vaak zie ik ook voorbij komen dat mail in de spambox terecht kan komen.
Maar dan nog wordt je ook geïnformeerd over de betaling wanneer dat moet gebeuren. Ik begrijp niet dat je je dan niet afvraagt: “ ik hoor maar niets, ik ga even bellen”.
Daar is het nu te laat voor maar daarom vind ik de annuleringskosten wel terecht. Het is niet aan Roompot om achter hun klanten aan te gaan om hun mail te lezen, dat is vooral aan jezelf.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En blijkbaar heeft de Ts zijn spambox zo ingericht staan dat die automatisch geleegd wordt, want hij weet niet of hij iets ontvangen heeft, afgezien van bij toeval de annulering.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor het ontvangen van de mail krijg je tijdens het boeken ook een overzicht te zien. Deze laat ik zelf altijd open staan tot de mail binnen is. Daarop staat alle boekingsgegevens en alle afspraken.
Dus tijdens het boeken weet je al waar je aan toe bent. Je krijgt de bevestiging per mail met wederom alle afspraken. Je betaald direct aan (daar hoor je TS niet over, dat moet dus goed gegaan zijn). Bij de restbetaling krijg je wederom een mail. Na 14 dagen een herinnering en daarna dat er geannuleerd is.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door BreejKC »

Goede tip van NeoDutchio die ik ook altijd toepas als ik online iets koop of afsluit.

Zodra die aankoop- of boekingsgegevens op mijn beeldscherm staan maak ik gebruik van: Bestand / Afdrukken als / bij printer: Microsoft print to pdf.
Dan klik ik op Afdrukken en geef een locatie op eigen opslagmedium aan. Daarop worden die aankoop- of boekinggegevens dan als .pdfbestand opgeslagen.

Een ideale oplossing om aankopen of boekingen vast te leggen voordat een bevestiging daarvan, waar dan ook, binnenkomt.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2023 17:28
Voor het ontvangen van de mail krijg je tijdens het boeken ook een overzicht te zien. Deze laat ik zelf altijd open staan tot de mail binnen is.
Ik maak gewoon overal screenshots van. Ik gebruik daar de Chrome addon GoFullPage voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Frankel1988 schreef:
18 mei 2023 10:36
(...)Heb voor de grap geteld, en er komen bijna 100 mails per dag in mijn spam.
Bijna 100 spam mails per dag! 😱
Daar valt wel wat aan te doen hoor ! Hoogste tijd!
_____________________________________
Frankel1988 schreef:
17 mei 2023 23:31
Ik heb alsnog de volledige vakantie betaald, en ben bereid een deel van de schade te betalen.
Waarom nu toch de volledige vakantie betaald? U kunt daar toch niet meer terecht?

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

De "schade" is wat mij betreft iets van € 25,-. Ze hebben wat meer werk, dat is alles.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Kees007 »

"Puur toeval dat ik de annulering in mijn spam zie."
Email is Email, dat er een dom programma zoals een spamfilter tussen zit, maakt niet uit. Je hebt de email ontvangen, maar bewust genegeerd, omdat die in je spambox zat.
Je kunt in alle spamfilters opgeven welke email geen spam is, zodat die in het vervolg niet meer in de spam-box terechtkomt. Ik zou maar eens nazoeken wat er allemaal nog meer in terechtgekomen is, wat je niet had willen missen.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees007 schreef:
19 mei 2023 15:05
Email is Email, dat er een dom programma zoals een spamfilter tussen zit, maakt niet uit. Je hebt de email ontvangen, maar bewust genegeerd, omdat die in je spambox zat.
Onjuist. Er is geen sprake van "bewust negeren", in tegendeel. Overigens moet een verklaring (in dit geval de mail) de persoon hebben bereikt, om haar werking te hebben, en dat is evident iets anders dan de spambox bereikt hebben.

De vraag is alleen nog voor wiens rekening het niet gezien hebben van die mail in de spambox komt, én of het zien van die mails überhaupt relevant is. Als de betalingsverplichtingen helder zijn, en de mails slechts een extra service zijn, zijn ze feitelijk irrelevant.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Kees007 »

Overigens moet een verklaring (in dit geval de mail) de persoon hebben bereikt, om haar werking te hebben, en dat is evident iets anders dan de spambox bereikt hebben."

De email is afgeleverd in de mailbox van TS. In welke folder dit waardoor terechtgekomen is, is niet aan de verzender.
Overigens hoeft de email niet gelezen te zijn na aflevering. Maar dat is bij gewone post ook zo. TS zou dan hebben moeten tekenen voor ontvangst. En dan rijst de vraag hoever de plicht van de verzender gaat.

Ikdenkdatikhetweet
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2023 15:25

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Ikdenkdatikhetweet »

NeoDutchio schreef:
13 mei 2023 21:23

Ter herinnering komt er tegen die tijd nog een mail met het verzoek om te betalen. Dat het in uw spambox terecht komt en u deze niet controleert kan Roompot natuurlijk niets aan doen.
NIet helemaal want als Roompot geen reactie krijgt, was het netjes geweest om op een andere manier contact op te nemen. En die mogelijkheid hadden ze. Volgens mij zijn ze dit zelfs verplicht.

rwolters
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
18 mei 2023 23:56
De "schade" is wat mij betreft iets van € 25,-. Ze hebben wat meer werk, dat is alles.
Jij hebt ook al inzicht in de interne kostenstructuur en processen van Roompot. Wil je ons voorrekenen hie je aan die 25 euro komt. Een rechter zal die argumentatie ook graag zien dus je hebt daar vast wel ervaring mee.

rwolters
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 15:33
Kees007 schreef:
19 mei 2023 15:05
Email is Email, dat er een dom programma zoals een spamfilter tussen zit, maakt niet uit. Je hebt de email ontvangen, maar bewust genegeerd, omdat die in je spambox zat.
Onjuist. Er is geen sprake van "bewust negeren", in tegendeel. Overigens moet een verklaring (in dit geval de mail) de persoon hebben bereikt, om haar werking te hebben, en dat is evident iets anders dan de spambox bereikt hebben.
Dus als een ontvanger van papieren post een rekening mist omdat er ook een (geadresseerde) reclame bij de post zit en het hele pakket weggooit dan geldt de rekening niet?

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
20 mei 2023 17:06
Moneyman schreef:
19 mei 2023 15:33
Kees007 schreef:
19 mei 2023 15:05
Email is Email, dat er een dom programma zoals een spamfilter tussen zit, maakt niet uit. Je hebt de email ontvangen, maar bewust genegeerd, omdat die in je spambox zat.
Onjuist. Er is geen sprake van "bewust negeren", in tegendeel. Overigens moet een verklaring (in dit geval de mail) de persoon hebben bereikt, om haar werking te hebben, en dat is evident iets anders dan de spambox bereikt hebben.
Dus als een ontvanger van papieren post een rekening mist omdat er ook een (geadresseerde) reclame bij de post zit en het hele pakket weggooit dan geldt de rekening niet?
Nee. Want in dat geval is de rekeninguiteraard ontvangen. Iets wat jou niet bereikt, kan je niet weggooien.

Als TS de mail zelf (per ongeluk) zou hebben weggegooid, zou hetzelfde gelden.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door PGros »

Ja maar spambox is dan ook bereikt. Want het is de spambox van TS. Niet de spambox van iemand anders. Ik kan ook een map maken die heet "NIET NAAR KIJKEN" en dan mailtjes daarin laten belanden. Wat is het verschil tussen automatisch in de spambox en automatisch in mijn eigen gemaakte map? Beide lees ik niet en hebben mij dus niet bereikt.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
20 mei 2023 18:44
Ja maar spambox is dan ook bereikt. Want het is de spambox van TS. Niet de spambox van iemand anders.
Klopt. Alleen is het niet voldoende als de spambox wordt bereikt. TS moet zélf bereikt worden.
PGros schreef:
20 mei 2023 18:44
Ik kan ook een map maken die heet "NIET NAAR KIJKEN" en dan mailtjes daarin laten belanden. Wat is het verschil tussen automatisch in de spambox en automatisch in mijn eigen gemaakte map? Beide lees ik niet en hebben mij dus niet bereikt.
Het verschil is nogal voor de hand liggend: het één is een gevolg van jouw eigen handelen, het ander niet. En als het niet ontvangen aan jou te wijten is, gaat de bovenstaande hoofdregel niet meer op.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door PGros »

Welke mail er in de spambox komt kan ik ook helemaal zelf bepalen. Ik krijg zelfs een waarschuwing als ik te strak ga instellen dat er ook goede mail weggegooid kan worden. Maar dan heeft de mail mij dus niet bereikt volgens jou en als ik zelf een map maakt heeft het mij wel bereikt. Spambox is ook maar een naam van een map waar je e-mail in komt.

Plaats reactie