Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Roelof65
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2023 20:53

Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Ongelezen bericht door Roelof65 »

Hoi,
ik was werkzaam bij het Alfa-college in Hoogeveen, ben inmiddels met pensioen.

Omdat ik vanaf 2013 telkens belasting moest betalen heb ik dit laten aanpassen door de salarisadministratie.
Er staat dus ook op nadrukkelijk verzoek van mij.

Dit ging dus prima t/m 2020, maar over 2021 kreeg ik een belasting aanslag van 640,-- euro
Ook nog 388,--euro huurtoeslag en 118,-- euro zorgtoeslag terug betalen.
Ik dus informeren bij de salarisadministratie.

De medewerker ben ik dus en ik heb nooit een verzoek gedaan om iets aan te passen of ergens toestemming voor gegeven.
Ik vroeg laat mij dan een brief of mail zien waar in staat dat iets op mijn verzoek moet worden aangepast of veranderd.
Dan is het radio stilte.
Over 2022 hebben ze wel het één en ander aangepast en daar moest ik wel toestemming voor geven.
Ook over 2022 heb ik een aanslag van 243,-- euro gekregen.
Nu ben ik ook lid van de vakbond FNV sinds 2012 en aan hun de situatie uitgelegd maar deze doen ook geen flikker( zie recensies op internet) Ik zeg nog tegen hun vraag of er iets mag worden veranderd zonder verzoek of toestemming van de medewerker maar daar reageert men niet op.
Dus vroeg ik om de correspondentie die ze gehad hebben met het Alfa-college maar ze zeggen dat ze alleen telefonisch contact hebben gehad.(ook weer zoiets doms van het FNV, een mail kun je altijd weer nalezen.
Toen kreeg ik een mail dat mijn zaak was gesloten.
Conclusie van mij is, ik moet overal toestemming voor geven maar zij schijnbaar niet.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat is nu uw probleem?

Als men AOW heeft en pensioen stuurt de belastingdienst, normaal gesproken, een aangiftebiljet. Als u dat invult, of in laat vullen, valt te lezen hoeveel u terugkrijgt of eventueel moet nabetalen.

Daar heeft de salarisadministratie helemaal niets mee van doen. Pensioen komt van de pensioenuitvoerder.

Het vastgestelde toetsingsinkomen wordt door de belastingdienst doorgegeven aan de afdeling toeslagen, die, aan de hand daarvan, de definitieve beschikkingen voor de toeslagen oplegt.

Wat de FNV zou moeten doen, is mij een raadsel.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Ongelezen bericht door criticus2 »

na pensionering valt u toch niet meer onder salarisadministratie van voormalig werkgever?

Is gewoon eigen verantwoording. U bent wel aan het wijzen naar li en re naar anderen die in uw ogen iets fout doen, maar eigenlijk is dit iets wat nu gewoon onder eigen verantwoording valt lijkt mij?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gaat het hier misschien niet over pensioen maar om nog salaris van het Alfa college?
Wat is er dan zonder uw toestemming aangepast? Heeft de werkgever misschien de loonheffingskorting weer geactiveerd?

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Bij de tweede zin ben ik al de kluts kwijt; Ts schrijft "heb ik dit laten aanpassen".... wat heeft u laten aanpassen ??

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Belastingaanslag, dingen aanpassen zonder toestemming?

Ongelezen bericht door grun »

Met ingang van wanneer bent u met pensioen gegaan?

Toen u nog werkte, viel u toen onder een onderwijs-CAO? In 2021 is het salaris met terugwerkende kracht verhoogd en ook de eindejaars uitkering is éénmalig verhoogd. Dat heeft gevolgen voor uw toeslagen. Ik vermoed dat het zoiets is, zie de link hieronder.
https://www.poraad.nl/werkgeverschap/ar ... 206%2C5%25.

Plaats reactie