Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

schoneveld schreef:
18 jan 2023 22:53
hoe ziet dat next kastje er uit foto!:
en hoe ziet de XL box er uit?:
Twee seconden googelen levert je een wereld aan foto's op. Da's een stuk makkelijker dan "foto!" roepen :wink:

Jaapiooo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2023 18:58

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Jaapiooo »

Ik heb een Interactieve TV ontvanger Arris VIP2952V2 van KPN.
Dit kastje verbruikt 5 Watt ofwel 44 kW/h per jaar.
Bij € 0,41 per kw/h kost dit € 18 per jaar aan elektriciteit.
Omdat ik 's nachts de stekker eruit trek ben ik minder kwijt.

Jerpauw
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Enige jammere is dat als je voetbal kijkt dat de hele straat eerder een doelpunt zien als ze op coax zitten :p
rwolters schreef:
04 jan 2023 13:28
marnix schreef:
04 jan 2023 12:06
Ik ben mijn stroomslurpende box nu net kwijt,
ziggo wilde wel eerder omwisselen maar dan moest dat ding worden terug gestuurd, geen zin in.
Maar hij mocht nu in de kliko,
Wat een zegen, niet meer steeds het idee dat er een helikopter opstijgt in de kamer.
Heb je de Next of de Next Mini? Ik heb die laatste en die is echt geweldig. Gewoon verbinden met wifi ipv coax zodat je de tv overal neer kunt zetten waar je wilt zonder lange kabels langs de muur.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jaapiooo schreef:
29 jun 2023 19:06
Ik heb een Interactieve TV ontvanger Arris VIP2952V2 van KPN.
Dit kastje verbruikt 5 Watt ofwel 44 kW/h per jaar.
Bij € 0,41 per kw/h kost dit € 18 per jaar aan elektriciteit.
Omdat ik 's nachts de stekker eruit trek ben ik minder kwijt.
Bedankt voor de informatie :lol:
Het leven kost eenmaal geld.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb het ziggo next mini kastje ook in huis)(helaas) maar ik moet zeggen persoonlijk vind ik hem fijner dan de normale ziggo Next.
Geen problemen met met geluid of wat dan ook.
Helaas wat eerder aangegeven is, je loopt achter met sport.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
21 mar 2022 19:53
De enige manier om te geld besparen lijkt de stekker eruit trekken ...............
Mijn ervaring is dat dit geldt voor zo ongeveer elk apparaat dat stroom trekt. De stekker eruit trekken als je het niet gebruikt voorkomt de lekstroom.

ZeerPrivé
Berichten: 5499
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
30 jun 2023 17:41
Radar schreef:
21 mar 2022 19:53
De enige manier om te geld besparen lijkt de stekker eruit trekken ...............
Mijn ervaring is dat dit geldt voor zo ongeveer elk apparaat dat stroom trekt. De stekker eruit trekken als je het niet gebruikt voorkomt de lekstroom.
Je moet er maar zin in hebben. Ik niet in ieder geval, dan maar een paar euro meer kwijt aan stroom.

ZeerPrivé
Berichten: 5499
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
30 jun 2023 17:24
Ik heb het ziggo next mini kastje ook in huis)(helaas) maar ik moet zeggen persoonlijk vind ik hem fijner dan de normale ziggo Next.
Geen problemen met met geluid of wat dan ook.
Helaas wat eerder aangegeven is, je loopt achter met sport.
Kijk nooit naar sport, dat is dan weer een voordeel. Oh, heb ook geen t.v. abonnement. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27180
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:
30 jun 2023 17:41
Radar schreef:
21 mar 2022 19:53
De enige manier om te geld besparen lijkt de stekker eruit trekken ...............
Mijn ervaring is dat dit geldt voor zo ongeveer elk apparaat dat stroom trekt. De stekker eruit trekken als je het niet gebruikt voorkomt de lekstroom.

Ik moet er niet aandenken. Elke keer achter mijn wasmachine en droger kruipen. Stekker van het koffiezetapparaat, broodrooster en magnetron, schemerlampen enga maar door.

Iedere avond en morgen strafwerk.

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of slimme stekkers gebruiken en de boel programmeren. Moet je ze alleen wel eerst terugverdienen :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5499
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
30 jun 2023 20:41
Of slimme stekkers gebruiken en de boel programmeren. Moet je ze alleen wel eerst terugverdienen :wink:
Ja, kan ook. Mss wat voor de lady maar ik ga er geen geld aan uitgeven. Ik vind de meerkosten van stroom verwaarloosbaar.

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens hoor. Ik gebruik ze ook niet daarvoor.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Of gebruik een gewone stekkerdoos. Goedkoper in aanschaf, zuiniger in verbruik. Als je met twee van die stekkerdozen 15 watt aan sluipstroom bespaart, dan bespaar je daarmee - uitgaande van de huidige gemiddelde elektriciteitsprijs van € 0,46 per kWh - in één jaar tot € 60,- mee.

ChristiaanZwolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2023 17:07

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door ChristiaanZwolle »

Sorry hoor, maar dit is echt een vergelijking van likmevestje! @Radar: ga jullie schamen. Je wilt een box van (inmiddels meer dan 10 jaar oud) van Ziggo vergelijken met de huidige box van KPN? Dit item was eerlijker geweest als je de Mediabox Next (mini) had vergeleken. Die is nl een stuk energiezuiniger! Bovendien: de Mediabox XL wordt ook standaard niet meer in een abonnement geleverd. Du Radar wees eerlijk en voer een correctie uit. Nu maak je een provider ten onrechte zwart. Jullie programma staat hoog in de waardering, maar met dit soort vergelijkingen die achterhaalt zijn, haal je een gewaardeerd programma naar beneden. Onder welke steen leven jullie op het moment? Dus mensen: je hoeft niet over te stappen naar een andere provider of de stekker uit de Mediabox XL te trekken, je kunt gewoon een nieuwere Mediabox (Next Mini) aanvragen en gratis omruilen.

Martijn58
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2023 10:12

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Martijn58 »

In juni overgestapt van ziggo tv/internet naar T-mobile (nu Odido). Ik was verbaast over mijn fors lagere energieverbruik sindsdien, minimaal 70 kwh per maand mi der (op een totaal verbruik van 150-200 kwh per maand). Kan niets anders bedenken dan de apparaten (oudste voor tv was nog van tijdperk upc) van ziggo die dan veel stroom verbruikt moeten hebben.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Een telefoontje naar de klantenservice van Ziggo was anderhalf jaar terug voldoende om gratis het nieuwe kleinere ZIGGO Next kastje toegestuurd te krijgen dat aanzienlijk minder stroom verbruikt.

rwolters
Berichten: 1580
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door rwolters »

BreejKC schreef:
22 okt 2023 16:34
Een telefoontje naar de klantenservice van Ziggo was anderhalf jaar terug voldoende om gratis het nieuwe kleinere ZIGGO Next kastje toegestuurd te krijgen dat aanzienlijk minder stroom verbruikt.
En nu al zeker een jaar de Next Mini, die zo weinig stroom gebruikt dat het ding gevoed kan worden uit de USB poort van de TV. Maar het duurt waarschijnlijk minstens 10 jaar voordat het verhaal over die oude setopboxen uit de wereld is....

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
22 okt 2023 19:02
Maar het duurt waarschijnlijk minstens 10 jaar voordat het verhaal over die oude setopboxen uit de wereld is....
Zo lang er mensen zijn die er nu pas achterkomen dat dat ding stroom slurpte, blijft het inderdaad in de wereld.

witte angora
Berichten: 30865
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door witte angora »

Uhmmm... dus de Next Mini krijgt zijn stroom van de tv? En als ik het goed begrijp werkt hij ook via de wifi of zo? Dan hang je dat ding aan de TV en klaar? Dan is dat zeker een goed alternatief voor dat KPN-ding. Die heeft én een aparte stekker nodig, én een kabel voor de stroom, én hij moet met de kabel op de tv worden aangesloten.

Toch maar eens een overstap overwegen dan.

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
22 okt 2023 19:08
Uhmmm... dus de Next Mini krijgt zijn stroom van de tv? En als ik het goed begrijp werkt hij ook via de wifi of zo? Dan hang je dat ding aan de TV en klaar?
De website van Ziggo suggereert iets anders:
In een paar minuten aangesloten
Er kan eigenlijk niets misgaan: sluit je Next Mini aan op de stroom, op internet en aan je tv, volg het menu op het scherm en je kijkt zo tv.
Maar de Consumentenbond maakt meer duidelijk:
Je kunt de Next Mini via wifi of een internetkabel verbinden met internet.

Je installeert de Next Mini snel. Met de meegeleverde hdmi-kabel sluit je hem aan op een vrije hdmi-poort van je tv. Voor de stroom gebruik je een meegeleverde usb-kabel die je met een stekker in een stopcontact steekt. Je kunt de kabel ook in een vrije usb-poort van je tv stoppen. Dat scheelt weer een kabeltje in het zicht. Al waarschuwt Ziggo wel dat je op deze manier mogelijk te weinig stroom krijgt voor de voeding van de Next Mini. Bij ons werkte het zonder problemen.
Een USB-kabeltje en een HDMI-kabel naar de TV zou dus voldoende moeten zijn.

Plaats reactie