Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
etimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2023 13:33

Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door etimmer »

Hallo,
Recentelijk kreeg ik wederom een herinnering van Ziggo betreffende de E 6,50 inflatiecorrectie die vanaf 1 Juli berekend wordt.
De afgelopen periode zie ik ook aanbiedingen van Ziggo van 50% korting (6 maanden 1e jaar) voor nieuwe abonnees.
Ik ben reeds >10 jaar bij Ziggo en voel mij als klant absoluut niet gewardeerd !
Het werven van nieuwe klanten gaat blijkbaar over de ruggen van de trouwe klanten, onder het mom van inflatie correctie.
Ik kan begrijpen dat er af en toe een prijs correctie plaatsvindt, wat vaker het geval is geweest, zeker als er extra functionaliteit wordt aangeboden.
Mijn basic package prijs is uit dehand aan het lopen.
Er zit nu waarschijnlijk niets anders op dan naar een ander provider te gaan.
Dit kost ook weer veel moeite en kost onnodig geld voor alle partijen om dat te realiseren.

Wat vinden jullie hiervan als je een Ziggo gebruiker bent ?

Groeten,
Eric Timmer

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Alle providers werken op deze manier. Slapende klanten wordt het meeste geld verdient. Overstappen loont (vaak).

Bij de meeste providers kunt u in de app of telefonisch korting krijgen als u belooft 1 of 2 jaar bij hun blijft.

Soms helpt het om te bellen met de tekst "ik wil overstappen naar provider X, daar is het goedkoper". Soms kunnen providers persoonlijke korting geven.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door Dirkie »

Al jaren krijgen nieuwe abonnees een soort van welkomst geschenk. Meestal is dat in de vorm van een tijdelijke korting. Dat is bij alle providers het geval. Ook de inflatie correctie wordt door (bijna) alle providers toegepast. Ziggo heeft dit al maanden geleden aangekondigd dus nieuw is het niet.
De welkomstkorting en de inflatie correctie staan los van elkaar, ook nieuwe klanten krijgen de korting berekend over het nieuwe tarief.
En als U het te duur vindt worden dan kunt U natuurlijk altijd overstappen naar een andere provider. Ze beloven allemaal gouden bergen aan nieuwe abonnees.
Ik ben ook al jaren Ziggo klant en heb natuurlijk gekeken of het in mijn geval ook goedkoper kon, zeker nu er bij mij voor de voortuin zo'n glasvezelkabel uit de grond komt. Alles via de telefoonlijn valt af, omdat de snelheid daarvan een fractie is van wat Ziggo kan leveren.
En glasvezel wordt nu alleen door TMobile aangeboden. Een vergelijkbaar abonnement (dus qua internet snelheid, gratis Wifi punten in bruikleen, aantal TV zenders en opname mogelijkheid, mobiele abonnementen (4 stuks) met onbeperkt bellen, SMS en zo goed als onbeperkt data) is dan (welkomst korting niet meegerekend) duurder dan bij Ziggo. En bij Ziggo/Vodafone heb ik zo goed als geen last van (ver)storingen.
Als U goedkoper uit kan zijn door over te stappen naar een andere provider zou ik dat zeker doen. Maar ik doe dat nog even niet.

En nee, ik werk niet bij Ziggo.
En nog een losse tip, die ik van anderen wel eens hoor. Neem eens contact op met Ziggo en zeg dat U vanwege de prijs stijgingen Uw abonnement wil opzeggen. En vraag meteen of ze in Uw geval nog iets voor U kunnen doen. Soms schijnt dat te lukken en krijgen ook bestaande klanten wel eens een leuke korting lees ik dan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door scontra »

etimmer schreef:
11 jul 2023 13:59

Ik ben reeds >10 jaar bij Ziggo en voel mij als klant absoluut niet gewardeerd
Waarom zou uw provider u als klant moeten waarderen, u krijgt toch waarvoor u betaald en daar is de kous voor de provider mee af,
En nieuwe klanten moet je werven en daarbij is o.a. die tijdelijke korting een lokmiddeltje, welke overigens door meer providers wordt gebruikt.
Wil je ook dat voordeeltje, dan elk jaar maar overstappen.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dat is een oud misverstand. Klanten hebben geen zin om over te stappen en daarom moet je nieuwe klanten over de streep trekken met korting. Bestaande klanten blijven dus bij voorkeur zitten en dan kun je de prijs verhogen. Ik ben in december naar KPN gegaan met 12 maanden voor de helft en ik hoop dat Ziggo straks ook met een betere deal komt dan zes maanden, ze hebben al eens een tijdje met negen maanden voor de helft geadverteerd en dan switchen we straks weer terug. Het is wel even werk natuurlijk maar daar staat dan wat tegenover.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar ik vind het een beetje een jankverhaal. Waarschijnlijk is TS 10 haar geleden ook met zo'n korting binnen gekomen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .

Ongelezen bericht door sylvesterb »

etimmer schreef:
11 jul 2023 13:59
Ik kan begrijpen dat er af en toe een prijs correctie plaatsvindt, wat vaker het geval is geweest, zeker als er extra functionaliteit wordt aangeboden.
Inflatie correctie heeft weinig te maken met extra functionaliteiten. Zoals bekend zijn alle kosten omhoog gedaan, personeel is lastiger te vinden (zeker callcenter personeel) dus de lonen zijn omhoog gegaan, iemand moet dat betalen en dat betalen alle gebruikers.

Nieuwe gebruikers kosten de provider geld, pas als hij 2 jaar abonnee blijft wordt er verdiend, indirect betalen dus de trouw klanten de acties. Vervelend maar dit is bij elke provider het geval.

Plaats reactie