Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
09 okt 2022 16:37
(...) Ik wil het liefst zo snel mogelijk mijn boodschappen doen en ga absoluut geen voorverpakte dingen afwegen en daarna ook nog het personeel erbij roepen. Ik heb wel leukere dingen te doen.
Ik ook hoor :D .
Het zal best zo kunnen zijn dat er wat minder in zit dan er in moet zitten , maar toe maar.
Wat zal het e.e.a schelen op het maandelijkse boodschappen budget?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
09 okt 2022 20:13
Wat zal het e.e.a schelen op het maandelijkse boodschappen budget?
Ik denk helemaal niets. Als je een kilo bloem koopt en je denkt een kilo te gebruiken, dan heb je dus betaald voor wat je dacht. En of er nu 200gram chips in een zak zit of 250, op gaat die toch wel. En ik heb nog nooit meegemaakt dat de hele pan met groenten leeggegeten werd en dat er iemand was die zei dat die net een paar gram mistte om echt vol te zitten.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 okt 2022 21:57
moederslink schreef:
09 okt 2022 20:13
Wat zal het e.e.a schelen op het maandelijkse boodschappen budget?
Ik denk helemaal niets. Als je een kilo bloem koopt en je denkt een kilo te gebruiken, dan heb je dus betaald voor wat je dacht.
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt. Veel ingrediënten verwerk je thuis ook op gewicht, zodat je simpelweg tekort komt als er daadwerkelijk te weinig in een pak zou zitten.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door PGros »

Tenzij je net zo'n weegschaal als TS gebruikt. ;-)

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Dirkie »

We gaan weer lekker los. Het mogelijke antwoord stond eigenlijk al in de eerste reactie. Vervolgens een hele discussie over E die er feitelijk niets mee te maken heeft en van TS horen we niets meer. Kortom misschien kan de moderatie eens langs komen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door sjohie »

Bloem is hygroscopisch, maw het zuigt vocht aan. Als de verpakking in een vochtige periode of omgeving is afgevuld, en het het heeft lange tijd in een droge omgeving opgeslagen gelegen, dan zou dat ook weer een paar gram kunnen schelen. Daarom is er ook die e-regel, die voorziet in enige afwijking.

Aan de andere kant, ik ken ook een bedrijf waar ze lange tijd een knop onder het bureau van een secretaresse hadden, zodat die beneden in de hal een sirene af kon laten gaan als er een NVWA inspecteur langs kwam. Dan konden ze het recept even aanpassen zodat het weer voldeed aan de EU subsidie-eisen.

U zou dit het beste kunnen melden bij de NVWA, want het etiket matcht niet met de inhoud, en dat is strafbaar. Zo hebben ze die Willy Selten, van paardenvlees fame, ook gepakt uiteindelijk, want paardenvlees mag je best voor consumptie aanbieden, maar dan moet het wel op het etiket staan.

JanjanM
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2018 14:51

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door JanjanM »

Jumbo is een ster hierin, net al AH. Ik koop vaak Jumbo Kipnuggets. Op de verpakking staat ca 25 stuks. Dat waren er ALTIJD 24. Oke, kan je officieel niets van zeggen. Nu had ik een doos met 21 stuks! Dat zet me wel aan het denken........ Ik wacht nog op een reactie van Jumbo.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door mahadma »

Probeer eens een artikel wat bij de super vandaan komt te wegen (hyg natuurlijk) op een slagers weegschaal, die moet kloppen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuk, kocht verleden week chocolade soesjes bij Plus. Volgens doosje 10 stuks. Thuis opengemaakt, zijn het er maar negen. Later bij boodschappen doen vergeten te klagen.

Maar volgende keer let ik echt goed op.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat iemand in het magazijn thuis niet voldoende te eten krijgt, Lady. Dat moet haast wel.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Even off-topic
Bijlagen
IMG_0181.jpeg
(131.82 KiB) 247 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door moederslink »

Zoals ik het heb ervaren en begrepen : je krijgt minder in de verpakking voor een hogere prijs in " deze barre tijden".
Dit gaat voor zoveel producten op :( .
Ook sowieso: minder boodschappen voor een hoger bedrag.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JanjanM schreef:
21 jul 2023 21:10
Jumbo is een ster hierin, net al AH. Ik koop vaak Jumbo Kipnuggets. Op de verpakking staat ca 25 stuks. Dat waren er ALTIJD 24. Oke, kan je officieel niets van zeggen. Nu had ik een doos met 21 stuks! Dat zet me wel aan het denken........ Ik wacht nog op een reactie van Jumbo.
Het gaat om het gewicht, namelijk 500 gram. Ik verbaasde mij er over dat ik al 3 keer 25 stuks in de doos had zitten. Dat het dus wel nagenoeg exact kan uitkomen.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Vergelijk de inhoud van een flesje bier eens met een jaar, twee jaar geleden.
Vergelijk eens de inhoud van bv zakjes champignons, maaltijdsalades, enz

Bij AH is naast de prijzen die voor een aantal producten (vis, kip en vlees vooral) met tientallen procenten zijn gestegen ook de inhoud verminderd.

Allemaal onder de noemer inflatie en tekorten. Terwijl in Belgie en Duitsland dit veel minder het geval is. Wij besparen met boodschappen doen in buitenland per week op € 150,-- ongeveer € 15,-- tot € 20,--. Plus goedkoper tanken.

Hoe zou dat nu toch komen?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Iedere week naar Duitsland rijden is natuurlijk niet duurzaam. En ook slecht voor onze economie en onze belastingopbrengsten. En die hebben we hard nodig om onze voorzieningen betaalbaar, toegankelijk en inclusief te houden. U speelt met uw gedrag Geert Wilders in de kaart.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door PGros »

J. Deltoer schreef:
22 jul 2023 08:31
Iedere week naar Duitsland rijden is natuurlijk niet duurzaam. En ook slecht voor onze economie en onze belastingopbrengsten.
Als ik bij de grens woonde deed ik het ook. Dan maar iets minder opbrengst voor de schatkist.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Methusalah »

PGros schreef:
22 jul 2023 09:03
J. Deltoer schreef:
22 jul 2023 08:31
Iedere week naar Duitsland rijden is natuurlijk niet duurzaam. En ook slecht voor onze economie en onze belastingopbrengsten.
Als ik bij de grens woonde deed ik het ook. Dan maar iets minder opbrengst voor de schatkist.

Eh, die schatkist is nogal belangrijk, ook voor jou. Als daar te weinig in zit ga jij daar ook nadelen van ondervinden.

Soms vraag ik mij serieus af of mensen wel begrijpen hoe de economie en ons land werkt. :roll:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
22 jul 2023 13:04
PGros schreef:
22 jul 2023 09:03
Als ik bij de grens woonde deed ik het ook. Dan maar iets minder opbrengst voor de schatkist.
Eh, die schatkist is nogal belangrijk, ook voor jou. Als daar te weinig in zit ga jij daar ook nadelen van ondervinden.
Soms vraag ik mij serieus af of mensen wel begrijpen hoe de economie en ons land werkt. :roll:
Die vraag moet je vooral in Den Haag gaan stellen. Als je de producten door belasting hier duurder maakt dan de buurlanden in het Europa zonder grenzen, dan kunnen de winkeliers in de grenstreek de tent wel sluiten.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

16again schreef:
22 jul 2023 13:33
Methusalah schreef:
22 jul 2023 13:04
PGros schreef:
22 jul 2023 09:03
Als ik bij de grens woonde deed ik het ook. Dan maar iets minder opbrengst voor de schatkist.
Eh, die schatkist is nogal belangrijk, ook voor jou. Als daar te weinig in zit ga jij daar ook nadelen van ondervinden.
Soms vraag ik mij serieus af of mensen wel begrijpen hoe de economie en ons land werkt. :roll:
Die vraag moet je vooral in Den Haag gaan stellen. Als je de producten door belasting hier duurder maakt dan de buurlanden in het Europa zonder grenzen, dan kunnen de winkeliers in de grenstreek de tent wel sluiten.
Zolang merendeels in Nederland de belasting nodig heeft voor uitkeringen, kinderopvangtoeslag, huur en zorgtoeslagen, politie of brandweeroptredens en dergelijke, blijft de belasting hier ook hoog ja.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
22 jul 2023 13:04
PGros schreef:
22 jul 2023 09:03
J. Deltoer schreef:
22 jul 2023 08:31
Iedere week naar Duitsland rijden is natuurlijk niet duurzaam. En ook slecht voor onze economie en onze belastingopbrengsten.
Als ik bij de grens woonde deed ik het ook. Dan maar iets minder opbrengst voor de schatkist.
Eh, die schatkist is nogal belangrijk, ook voor jou. Als daar te weinig in zit ga jij daar ook nadelen van ondervinden.
Soms vraag ik mij serieus af of mensen wel begrijpen hoe de economie en ons land werkt. :roll:
Economie is ėėn ding maar minder geld uitgeven voor iemand persoonlijk is een tweede. Niemand wil teveel betalen.
En als de schatkist te leeg wordt heeft iedereen er last van zeg je. Maar diegene die dicht bij de grens woont heeft dan net zoveel last maar nog steeds het voordeel van goedkoop bij de buren kopen.
En ik hoef mijn voordeel niet op te geven voor jouw nadeel.

Plaats reactie