matige review wordt tegengehouden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
yolandanunez
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2021 18:40

matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door yolandanunez »

ik heb online een produkt besteld en kreeg een paar dagen later het verzoek voor een review (hetadreswebshop.nl)
Aangezien de kleur niet geheel overeenkwam met de 'oude versie" hoewel de kleurcode hetzelfde was, gaf ik het produkt 3 sterren. Vervolgens kreeg ik een bericht te zien " uw review kan niet verstuurd worden, probeer het later". Ondanks herhaaldelijk proberen kreeg ik hem niet verzonden. Toen ik vervolgens van de 3 naar 4 sterren ging en op verzenden drukte, was het probleem opeens opgelost. Kan een webshop bepalen/verhinderen dat reviews minder dan 4 sterren gewoon niet geplaatst worden ??

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door BL2 »

yolandanunez schreef:
02 aug 2023 20:01
Kan een webshop bepalen/verhinderen dat reviews minder dan 4 sterren gewoon niet geplaatst worden ??
Ja dat kan, je hebt het zelf meegemaakt :shock:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door 16again »

De vraag is meer: mag het?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom zou het niet mogen?

Ik vind eigenlijk een andere vraag interessanter: wat is nog de waarde van al die positieve reviews?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zou een misleidende handelspraktijk kunnen zijn.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kijk sws nooit voor een review op de arts van diegene die het product aanbied.
Maar ja, ook slechte reviews kunnen niet echt zijn. Het is altijd door de reviews heenkijken en dan een keuze maken, en soms kan dat nog wel fout zijn.

Maar netjes van het bedrijf waar de TS het over heeft is het niet.

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door Dwarsig »

Teveel positieve reviews zijn nooit vertrouwd. Daarbij kun je bij 4/5 sterren altijd nog commentaar erbij zetten wat niet overeen komt met het aantal sterren.. het is zoals mijn voorganger al aangeeft, vooral een kwestie van doorheen kijken of zoals ik graag zelf zeg, tussen de regels lezen. Zowel bij de positieve als de negatieve

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als mij gevraagd wordt eenreview te schrijven over een bedrijf waar ik iets gekocht heb, doe ik dat meestal wel.

Kort geleden nieuwe laptop bij **** besteld, was niet de eerste keer. Alles ging precies volgens afspraak. En dat schrijf ik dan ook.

Vandaag bestelling binnen gekregen van bedrijf in dierbenodigdheden. Besteld, betaald, bezorgd volgens toezegging. Prima. Verder geen poppenkast.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door Dorfje »

Ik schrijf daarintegen nooit review als ik erom gevraagd wordt.

Dat alles verloopt volgens afspraak als ik iets bestel zou vanzelfsprekend moeten zijn. Dat het product conformiteit toont bij ingebruikneming ook. Sterren geven vind ik dan ook nergens voor nodig. Het wordt pas interessant als er na een tijd gebruik iets voordoet wat je niet mag verwachten. Hoe wordt diát opgepakt en opgelost?

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: matige review wordt tegengehouden

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Geen reviews schrijven: een product moet gewoon voldoen aan wat je ervan mag verwachten. Voldoet het niet dan ontbind je de overeenkomst, dus terug naar de winkel.

Plaats reactie