ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is al een tijd niet meer het geval.

https://www.enigmaconsulting.nl/instant ... -de-aarde/

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
27 jul 2023 21:33
Toch snap ik wel wat er wordt bedoeld. Regelmatig komt het voor dat er na een overboeking wel geld is afgeschreven, maar dat de afschrijving nog niet in het saldo is verwerkt. Soms gaat het wat traag inderdaad, maar na een paar minuten komt dat wel weer goed.
Dat is toch wel heel wat anders dan dat er gedurende 15 jaar gewoon geld verdwijnt, zoals TS beweert.


BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
27 jul 2023 20:48
De suggestie dat ING systematisch geld van klanten verduistert, vind ik ronduit bespottelijk.
Ook dit topic zal wel verwijderd worden omdat er beschuldigingen worden geplaatst zonder enig bewijs, net als de topics over "hondjes en paarden". En terecht overigens.

MVIP
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2023 22:43

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door MVIP »

Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Al dit shamen is onnodig kwetsend terwijl mijn vraag oprecht is en ikzelf dus regelmatig me echt heel onzeker door deze situatie voel. Ik zou het waarderen wanneer dit topic open kan blijven. Dan kunnen mensen die wel ook zoeken naar lotgenoten zoals ik al eerder ook deed, hierop reageren. Een echt goede bank kan wel tegen wat kritische vragen.

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

MVIP schreef:
28 jul 2023 05:18
Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Al dit shamen is onnodig kwetsend terwijl mijn vraag oprecht is en ikzelf dus regelmatig me echt heel onzeker door deze situatie voel. Ik zou het waarderen wanneer dit topic open kan blijven. Dan kunnen mensen die wel ook zoeken naar lotgenoten zoals ik al eerder ook deed, hierop reageren. Een echt goede bank kan wel tegen wat kritische vragen.
Ik denk dat mensen het niet herkennen, omdat u niet duidelijk omschrijft waar dit nou eigenlijk om gaat. Geld dat zomaar van je bankrekening ‘verdwijnt’ gedurende 15 jaar, zonder verdere uitleg, is natuurlijk heel raar.
Legt u eens uit wat u precies bedoelt.

J. Deltoer
Berichten: 3117
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Precies. Ongefundeerde stellingname maar dat mag je niet zeggen want alleen zij die iets negatiefs te melden hebben mogen hier reageren. Lotgenoten nog wel, toe maar. Waarom ze niet meteen SLACHTOFFERS noemen?
Doe eens eerst iets met de gedane suggesties.

PGros
Berichten: 1148
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door PGros »

Het enige wat ik me kan voorstellen dat als je het in een spreadsheet bijhoud wat je inkomsten en uitgaven zijn dat het aan het einde van de maand niet klopt.
De supermarkt aankoop van mij op 31 juli zie ik als datum 1 augustus in het ING overzicht.
Dan heeft het spreadsheet waar je het wel op 31 juli zet een ander totaalbedrag over de maand. (Je hebt meer geld over)
Maar dan zou het verschil in augustus dus weer omdraaien en heb je tekort.
Hoe dan ook, het geld verdwijnt niet.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door DvdVK »

Rekeninghoudend met het feit dat m.n.opnames en pinbetalingen een dag later zichtbaar zijn op mijn ING rekening klopt het ING saldo altijd met mijn digitale(=Excel) huishoudboekje. Zeker de laatste 15 jaar.
Ik ben dus géén lotgenot van TS.

Als er al een saldoverschil is, is het in mijn KASoverzicht omdat ik zelf een uitgave heb vergeten te noteren.

Maar als TS zo overtuigd is van zijn gelijk kan hij natuurlijk ook een afspraak maken bij een ING-kantoor om zijn constatering/overtuiging te bespreken.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of simpelweg laatste dag van de kalendermaand niet pinnen. Loopt er niets over naar de volgende maand.

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door 150747 »

Lady1234 schreef:
27 jul 2023 14:09
Ik heb al mijn hele leven ING, voorheen Postbank. Er is nog nooit een bedrag verdwenen.
Je wederhelft misschien?

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

150747 schreef:
28 jul 2023 09:58
Lady1234 schreef:
27 jul 2023 14:09
Ik heb al mijn hele leven ING, voorheen Postbank. Er is nog nooit een bedrag verdwenen.
Je wederhelft misschien?
Waar slaat dat op?

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Is Lady1234 haar wederhelft verdwenen.......
Even Ridder777 vragen hoe hier mee om te gaan....

Ron5300
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De boodschappen die ik vandaag middels ING pinbetaling heb gedaan nog even bekeken maar het bedrag is wel zichtbaar van de rekening afgeschreven en als je op de pinbetaling klikt staat er toch echt 'gereserveerd' bij.
Instant pay is van toepassing voor bankoverschrijvingen in het weekend die worden wel real time bij de begunstigde bijgeschreven omdat direct zichtbaar wordt dat het gekochte betaald is.

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

MVIP schreef:
28 jul 2023 05:18
Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Al dit shamen is onnodig kwetsend terwijl mijn vraag oprecht is en ikzelf dus regelmatig me echt heel onzeker door deze situatie voel.
Je bent in je openingstopic zeer onduidelijk en gaat vervolgens op geen enkele reactie in die wordt gegeven. Zoals Lowieze ook al zei, begin eerst eens met duidelijk te zijn.
MVIP schreef:
28 jul 2023 05:18
Ik zou het waarderen wanneer dit topic open kan blijven.
Waarom zou het topic dicht moeten?

Maar zoals al gezegd, begin nu eerst eens met duidelijk zijn.

Moneyman
Berichten: 30219
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MVIP schreef:
28 jul 2023 05:18
Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Al dit shamen is onnodig kwetsend terwijl mijn vraag oprecht is en ikzelf dus regelmatig me echt heel onzeker door deze situatie voel.
Juist door die reacties weet je nu dat je onzekerheid niet nodig is: er verdwijnt geen geld. Top toch?

En als je behoefte hebt aan meer duiding, geef dan gewoon zelf even duidelijk aan wat volgens jou het probleem is. Ik denk dat het simpelweg een kwestie is van niet snappen hoe het werkt - want meer is er niet aan de hand.

rwolters
Berichten: 1602
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door rwolters »

Kan je eens concrete voorbeelden geven van geld dat opeens is verdwenen. Download transacties over een bepaalde periode en geef daarin aan waar het fout gaat. Misschien snappen we dan wat je bedoelt.

MVIP
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2023 22:43

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door MVIP »

Beste,

Natuurlijk wil ik toelichten. Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.

Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en ik eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op. Kon ik controleren dat de som klopte.

Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren. Stel ik begin met 100,- ik krijg 1500 bijgeschreven en ik doe betalingen voor 1400 euro. Dan zou er 200 op mijn rekening moeten staan. Soms is dat dan dus niet zo. Dan staat er maar 150 op bijvoorbeeld. Alleen omdat ik geen formeel beginsaldo (meetpunt) heb, kan ik dat dus heel moeilijk aantonen.

Watbetreft iets doen met de suggesties; ik heb geen klap van de molen gehad:
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaae gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter,omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zprgvuldog genoeg geweest? Het blijft dan lastig aantonen. Een bank zou zoiets toch niet kunnen doen? De hele mikmak aan bijdehandte (soms ook begripvolle, behulpzame: waarvoor denk) reacties die ik van dit handjevol lezers krijg, ging bij mij ook door mijn hoofd. Dat voelt heel onzeker.

Nogmaals, ik hoop dus dat de topic nog echt even een tijd mag open blijven staan, zodat mochten er wel ook meer mensen zijn die mijn ervaring delen buiten het handjevol radarforum frequent visitors, dat die kunnen reageren.

Alvast dank.

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Staat er niet gewoon ergens Saldo na afboeking of bijboeking? Dan heb je een beginpunt en kun je daarna de rest van de maand tellen.

Moneyman
Berichten: 30219
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MVIP schreef:
17 aug 2023 00:07
Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en ik eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op. Kon ik controleren dat de som klopte.

Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren. Stel ik begin met 100,- ik krijg 1500 bijgeschreven en ik doe betalingen voor 1400 euro. Dan zou er 200 op mijn rekening moeten staan. Soms is dat dan dus niet zo. Dan staat er maar 150 op bijvoorbeeld. Alleen omdat ik geen formeel beginsaldo (meetpunt) heb, kan ik dat dus heel moeilijk aantonen.
Het is heel simpel: als er minder geld op je rekening staat dan volgens jouw som zou moeten, dan klopt jouw som niet. Er kan simpelweg geen geld verdwijnen zonder dat daar een zichtbare afschrijving van is.

Het is ook niet waar dat je het niet kunt controleren. Je kunt zelf afschriften downloaden per gewenste periode. Doe je dat gewoon standaard van de 1e t/m de laatste dag van iedere maand, dan heb je exact dezelfde situatie als je vroeger had. Want op die downloads staat gewoon een begin- en een eindsaldo. En als je dat maandelijks doet, moet het keurig op elkaar aansluiten.

Plaats reactie