Gedupeerd

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
rottweiler55
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2023 15:06

Gedupeerd

Ongelezen bericht door rottweiler55 »

Mijn zoon is op 30 September 2022 benaderd door het bedrijf MKB Clickservice. Men vertelde mij zoon dat hij zijn online webshop een boost kon geven, omdat hun bedrijf in samenwerking staat met Google Ad, maar nadat ik snel had gezocht op google zelf bleek van alle beweringen niks van waar. Ik heb gelijk contact opgenomen met MKB Clickservice en zei dat ik per direct alles wou ontbinden, waarop hun mij weer vertelde mij altijd tevreden willen stellen. Ik zei gelijk dat mijn vertrouwen in hun geheel was verdwenen, en dus niet verder wou.

Nu krijgt hij gisteren een deurwaarder aan de deur waarvan ik een dagvaarding kreeg dat ik op donderdag 14 september 2023 moet verschijnen voor een openstaand bedrag van maar liefst 5.994.01 euro als ik dat voor de voor kom 14 september 2023 betaal gaat de dagvaarding niet door maar moet ik nog wel even bovenop dit bedrag 5.994.01 euro, ook nog even griffierecht verschuldigd ben van 514,00 euro, kom ik dus op een totaal van zo'n 6.508.00 euro. Pure misleiding in onze ogen. Heb hier aangifte van gedaan op het politiebureau.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

internet-f24/misleid-door-mkb-clickservice-t199756.html
En zet uw verhaal op Higherlevel neer Dat is een ondernemersplatform.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

rottweiler55 schreef:
22 aug 2023 17:55
Mijn zoon is op 30 September 2022 benaderd door het bedrijf MKB Clickservice. Men vertelde mij zoon dat hij zijn online webshop een boost kon geven, omdat hun bedrijf in samenwerking staat met Google Ad, maar nadat ik snel had gezocht op google zelf bleek van alle beweringen niks van waar. Ik heb gelijk contact opgenomen met MKB Clickservice en zei dat ik per direct alles wou ontbinden, waarop hun mij weer vertelde mij altijd tevreden willen stellen. Ik zei gelijk dat mijn vertrouwen in hun geheel was verdwenen, en dus niet verder wou.
Wat is het nou, je zoon of jij? Heeft je zoon zelf de overeenkomst die hij blijkbaar had gesloten ontbonden (en daar een bevestiging van)?
rottweiler55 schreef:
22 aug 2023 17:55
Nu krijgt hij gisteren een deurwaarder aan de deur waarvan ik een dagvaarding kreeg dat ik op donderdag 14 september 2023 moet verschijnen voor een openstaand bedrag van maar liefst 5.994.01 euro als ik dat voor de voor kom 14 september 2023 betaal gaat de dagvaarding niet door maar moet ik nog wel even bovenop dit bedrag 5.994.01 euro, ook nog even griffierecht verschuldigd ben van 514,00 euro, kom ik dus op een totaal van zo'n 6.508.00 euro. Pure misleiding in onze ogen. Heb hier aangifte van gedaan op het politiebureau.
En alweer: "hij" of "ik"? Wees duidelijk, anders ga je nat. Aangifte doen heeft overigens geen nut. Dit is een civielrechtelijk issue, dus ga gewoon verweer voeren bij de rechter. Je hebt niet voor niets een dagvaarding ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zit een enorm gat tussen het afsluiten van de overeenkomst en een dagvaarding.
Hoe zit het met de opzegging, is deze bevestigd? Wat is er ondernomen toen rekeningen bleven komen? Of is er vanaf 30 september 2022 tot nu nooit iets ontvangen?
Wat is het doel van uw onduidelijk verhaal? Zoekt u hulp, probeert u te waarschuwen, wilt u iets aan de kaak stellen?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Voor ondernemers gelden andere regels dan voor consumenten.

Neem contact op met een jurist. Die kan het samen met de eigenaar kijken wat de mogelijkheden zijn.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door kuklos »

14 september is al over 3 weken, ga dus inderdaad direct naar een advocaat.

Doch als het eerste gesprek 30 september 2022 was dan zijn we nu bijna een jaar verder. Er moet in de tussentijd het nodige gebeurd zijn qua herinneringen, aanmaningen etc. als ze nu met een dagvaarding komen. Wat is er allemaal gebeurd en wat hebben jullie daarmee gedaan?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door BL2 »

NeoDutchio schreef:
23 aug 2023 17:25
Er zit een enorm gat tussen het afsluiten van de overeenkomst en een dagvaarding
Daarom is daar ook een spatie in het bericht van Topicstarter......

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rottweiler55 schreef:
22 aug 2023 17:55
...... Heb hier aangifte van gedaan op het politiebureau.
En wat was de reactie van de politieambtenaar aan wie je aangifte hebt gedaan?

Gaat zij of hij daar werk van maken?

rottweiler55
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2023 15:06

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door rottweiler55 »

het gaat dus om mijn zoon zijn online webshop, en hij is dus benaderd door MKB Clickservice, en ja hij heeft kort na het eerste gesprek bij MKB Clickservice alles te geprobeerd te ontbinden, per telefoon en ook email, ja daar heeft hij bewijzen van, daar is niks mee gedaan, en hun stuurde hem elke maand gewoon een factuur, daar belde en mailde hij gelijk weer over, dat hun in gebreken zijn en waren, want ik heb gelijk alles gebeld en gemaild, om alles te annuleren, dat hebben ze dus inderdaad bijna een jaar volgehouden, en heb keer op keer daar contact voor opgenomen met hun, waar ze elke keer niks mee deden, daarom heeft hij melding gemaakt hier op de site, en ook op highlevel.nl, en aangifte gedaan op het politiebureau, Hij had daar eerst informatie over in gewonnen bij daarvoor instantie en daar werd verteld dat hij dit moest gaan doen, en daarom zijn we deze stappen aan het bewandelen, (mijn zoon en ik), volgens mijn doet ieder normaal denkend mens dat voor zijn kind,al is hij al 33, en nogmaals, probeer altijd zo netjes en eerlijk mogelijk te zijn want we zijn er wel van bewust dat je niks aan valse verhalen heb.
Hoop hier zijn/en mij, uitleg aan de gene die het niet snappen of maar wat typen.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@rottweiler55

Nog maar keer de vraag: hoe hebben ze op het politiebureau gereageerd bij de aangifte van oplichting?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 16:47
het gaat dus om mijn zoon zijn online webshop, en hij is dus benaderd door MKB Clickservice, en ja hij heeft kort na het eerste gesprek bij MKB Clickservice alles te geprobeerd te ontbinden, per telefoon en ook email, ja daar heeft hij bewijzen van, daar is niks mee gedaan, en hun stuurde hem elke maand gewoon een factuur, daar belde en mailde hij gelijk weer over, dat hun in gebreken zijn en waren, want ik heb gelijk alles gebeld en gemaild, om alles te annuleren, dat hebben ze dus inderdaad bijna een jaar volgehouden, en heb keer op keer daar contact voor opgenomen met hun, waar ze elke keer niks mee deden, daarom heeft hij melding gemaakt hier op de site, en ook op highlevel.nl, en aangifte gedaan op het politiebureau, Hij had daar eerst informatie over in gewonnen bij daarvoor instantie en daar werd verteld dat hij dit moest gaan doen, en daarom zijn we deze stappen aan het bewandelen, (mijn zoon en ik), volgens mijn doet ieder normaal denkend mens dat voor zijn kind,al is hij al 33, en nogmaals, probeer altijd zo netjes en eerlijk mogelijk te zijn want we zijn er wel van bewust dat je niks aan valse verhalen heb.
Hoop hier zijn/en mij, uitleg aan de gene die het niet snappen of maar wat typen.
Het is lastig als je naar de jurespondentie kijkt rond MKB ClickService zie je dat je beroepen op dwaling e.d. geen effect heeft. Ook heb je al ondernemer geen recht op 14 dagen bedenktermijn.

In deze uitspraak https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... mijn&idx=2 wordt gesproken dat er een schriftelijke overeenkomst is gesloten waarin een annulering termijn is overeengekomen (3 dagen)

je stelt dat er direct is opgezegd, maar dat zou vreemd zijn.

Zorg dat je de feiten goed op papier hebt staan en benader een advocaat, want MKB ClickService wint ook vele zaken, wel wordt de vordering verlaagd maar dat is veelal nog steeds naar 40% van het bedrag.

Op deze link vind je nog meer uitspraken https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/re ... =Relevance maar zo snel kon ik geen zaak vinden waarbij de ondernemer in het gelijk werd gesteld.

MKB Clickservice lijkt namelijk wel de beloofde diensten uit te voeren maar veelal is het vertrouwen vooral al weg of worden er geen resultaten bereikt, maar dat maakt een overeenkomst niet opeens niet rechtsgeldig als de resultaten niet vast zijn gelegd.

@Bezorgdeburger Ze hebben zeer waarschijnlijk aangegeven dat er geen sprake is van oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 16:47
het gaat dus om mijn zoon zijn online webshop, en hij is dus benaderd door MKB Clickservice, en ja hij heeft kort na het eerste gesprek bij MKB Clickservice alles te geprobeerd te ontbinden, per telefoon en ook email, ja daar heeft hij bewijzen van
Bewijzen van het proberen van ontbinden, maar is dat ontbinden ook bevestigd?
rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 16:47
daar is niks mee gedaan, en hun stuurde hem elke maand gewoon een factuur, daar belde en mailde hij gelijk weer over, dat hun in gebreken zijn en waren,
Is er ook onderbouwd waarom ze in gebreke zijn? En als dat onderbouwd kan worden, waarom dan zelf niet veel eerder een jurist in de arm genomen? En hoe kunt u ze op voorhand al in gebreke stellen? U vertelde eerder namelijk dat u wilde ontbinden vanwege de slechte recensies online.
rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 16:47
want ik heb gelijk alles gebeld en gemaild, om alles te annuleren, dat hebben ze dus inderdaad bijna een jaar volgehouden, en heb keer op keer daar contact voor opgenomen met hun, waar ze elke keer niks mee deden, daarom heeft hij melding gemaakt hier op de site, en ook op highlevel.nl, en aangifte gedaan op het politiebureau,
Ontbinden vanwege in gebreke blijven is iets anders dan annuleren.
rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 16:47
volgens mijn doet ieder normaal denkend mens dat voor zijn kind,al is hij al 33, en nogmaals, probeer altijd zo netjes en eerlijk mogelijk te zijn want we zijn er wel van bewust dat je niks aan valse verhalen heb.
Sorry dat ik het zeg, maar ik zie weinig hulp, enkel maar ruis.
rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 16:47
Hoop hier zijn/en mij, uitleg aan de gene die het niet snappen of maar wat typen.
Maar wat typen? U denkt daarmee hulp te krijgen?


Het is heel simpel, er is een zakelijke overeenkomst afgesloten en die kan niet zomaar ontbonden worden. U wilde op voorhand annuleren nog voordat er uberhaupt iets gedaan is. Dat is niet mogelijk bij een zakelijke overeenkomst.
Wat uw verhaal niet verteld is wat er wel gedaan is door MKB clicservice. Als ze wel werk hebben verricht zoals overeengekomen, dan is er nog steeds geen rechtsgeldige reden om te ontbinden. Pas als zij niet volgens contract werken kunnen ze in gebreke gesteld worden waarna er ontbonden kan worden.
U gooit nu vanalles door elkaar. Van annuleren tot in gebreke stellen, maar op verkeerde momenten. Geen wonder dat het dan al een jaar doormoddert.

rottweiler55
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2023 15:06

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door rottweiler55 »

Aan bezorgdeburger op het politiebureau waren ze dus ook al bekend, met MKB Clickservice en hebben onze aangifte opgenomen, en wat daar verder mee gedaan is of word weet ik nog niet.

rottweiler55
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2023 15:06

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door rottweiler55 »

We hebben dus van tevoren van alles onderzocht ,op google over dit soort afgesloten contracten, en daar vind je heel veel zelfde zzp' s die door dit bedrijf op de zelfde werkwijze benaderd zijn en dus een wurgcontact hebben getekend, we hebben dus niet op voorhand willen annuleren nog voordat er uberhaupt iets gedaan is, er is en word namelijk niks gedaan, maar dat hoef ik niet aan mensen die het zelfde hebben mee gemaakt uit te leggen.
Dit is het laatste wat we hier over zeggen.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@rottweiler55

Dankjewel voor je antwoord. Ik hoop dat jullie succes zullen hebben

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees ook deze uitspraak van de rechter eens door.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... O:2022:942

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 17:19
We hebben dus van tevoren van alles onderzocht ,op google over dit soort afgesloten contracten, en daar vind je heel veel zelfde zzp' s die door dit bedrijf op de zelfde werkwijze benaderd zijn en dus een wurgcontact hebben getekend, we hebben dus niet op voorhand willen annuleren nog voordat er uberhaupt iets gedaan is, er is en word namelijk niks gedaan, maar dat hoef ik niet aan mensen die het zelfde hebben mee gemaakt uit te leggen.
U schreef toch echt zelf dit:
rottweiler55 schreef:
22 aug 2023 17:55
Men vertelde mij zoon dat hij zijn online webshop een boost kon geven, omdat hun bedrijf in samenwerking staat met Google Ad, maar nadat ik snel had gezocht op google zelf bleek van alle beweringen niks van waar. Ik heb gelijk contact opgenomen met MKB Clickservice en zei dat ik per direct alles wou ontbinden, waarop hun mij weer vertelde mij altijd tevreden willen stellen. Ik zei gelijk dat mijn vertrouwen in hun geheel was verdwenen, en dus niet verder wou.
En nogmaals, als MKB niets gedaan heeft, dan had u in hen direct in gebreke kunnen stellen en na het ultimatum kunnen ontbinden. Simpeler is het echt niet. Het zal dus anders in elkaar steken als u denkt.
Nergens is iets te lezen dat MKB daadwerkelijk in gebreke gesteld is vanwege het niet nakomen van het contract en nergens is te lezen dat een annulering of ontbinding bevestigd is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
25 aug 2023 17:34
Lees ook deze uitspraak van de rechter eens door.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... O:2022:942
Je zou haast zeggen dat dit het verhaal van TS is.
4.2.
[gedaagde] vindt dat hij niet hoeft te betalen. Als reden geeft hij aan dat hij de overeenkomst op 20 augustus 2020 heeft vernietigd wegens dwaling en/of bedrog. Hij heeft dit gedaan omdat uit verschillende publicaties op internet en uit rechterlijke uitspraken bleek dat het bedrijf van MKB ClickService niet deugde. Ook heeft MKB ClickService volgens [gedaagde] niets gedaan van wat werd beloofd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan weet hij/zij in ieder geval wat hem te wachten staat.

Vroeger was je volgens mij verplicht een middenstandsdiploma te hebben als je een onderneming wilde starten. Zou er haast voor pleiten dat men eerst het een en ander moet leren voordat met een shop opent.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
25 aug 2023 18:07
Vroeger was je volgens mij verplicht een middenstandsdiploma te hebben als je een onderneming wilde starten. Zou er haast voor pleiten dat men eerst het een en ander moet leren voordat met een shop opent.
Het eerste dat men überhaupt moet leren is het woordje "nee". Nooit iets direct afsluiten. Of het nu zakelijk of privé is, ongevraagde overeenkomsten is alleen voor de bonus van de verkoper.

Plaats reactie