Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

We kunnen wel altijd lopen klagen maar de Nederlandse overheid is een van de best functionerende ter wereld. Gaat het dan altijd goed: nee maar in de meeste andere landen gaat het veel slechter.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
06 sep 2023 20:06
We kunnen wel altijd lopen klagen maar de Nederlandse overheid is een van de best functionerende ter wereld. Gaat het dan altijd goed: nee maar in de meeste andere landen gaat het veel slechter.
Ik geloof dat niks van. En er zijn landen die het slechter doen, is ook een dooddoener, ik zei dat vroeger ook altijd op school, er zijn kinderen die het slechter doen.
We zijn een controlerende staat aan het worden.
Je had vanmiddag de toespraak van Omtzigt moeten kijken.
Die zei duidelijke dingen over de politiek in Nederland.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Omtzigt is ook alleen maar bezig om stemmen te trekken.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
06 sep 2023 20:40
Omtzigt is ook alleen maar bezig om stemmen te trekken.
Dat maakt niet uit, maar wat hij zei is wel de waarheid over wat er mis is in Nederland.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, dat brullen ze allemaal om het hardst op het ogenblik.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 20:20
Ik geloof dat niks van. En er zijn landen die het slechter doen, is ook een dooddoener, ik zei dat vroeger ook altijd op school, er zijn kinderen die het slechter doen.
We zijn een controlerende staat aan het worden.
Je had vanmiddag de toespraak van Omtzigt moeten kijken.
Die zei duidelijke dingen over de politiek in Nederland.
Ach, Julio heeft de overdrijving gemist. Dit stukje was bloedserieus: Ik snap het etiket 'geestelijke mishandeling' wel. Als je onterecht ergens van wordt beschuldigd door of namens een overheidsinstantie en het lukt je niet om je onschuld aan te tonen, dan is het om ... gek van te worden. Hetzelfde voor wel in je recht staan, maar pas via de rechter je recht toegekend krijgen.

en dit stukje de overdrijving met een knipoog: Eigenlijk zou bij elk contact met de overheid een waarschuwing verplicht moeten worden gesteld: 'Dit contact heeft mogelijk gevolgen voor uw mentale gezondheid. Raadpleeg de prospectus, uw arts of apotheker voor eventuele bijwerkingen en risico's. Verzeker u voor eventuele nadelige gevolgen.'

Bij het serieuze deel kunnen een flink aantal mensen uitpakken met hun eigen ervaringen. Toeslagenaffaire, toegang tot zorg, de dienst DUO, de IND, politie, justitie, jeugdzorg, keer op keer zijn er mensen slachtoffer van goedbedoelde wetgeving, die volkomen averechts uitpakt.

Voor mijn man en mij is het lijstje redelijk kort: tegenwerking bij de asielaanvraag en verblijfsvergunning, tegenwerking bij de trouwplannen, tegenwerking bij subsidie-aanvragen, extra controles door politie of veiligheidsdiensten op basis van naam en afkomst, samengevat: de maximale dosis wantrouwen. Voor zoon is de lijst iets positiever, wat vooral te danken is aan de persoonlijke inzet van één jeugdzorgmedewerker, die sommige regels en verplichtingen vrolijk negeert en er creatief mee omgaat. Dat is een toevalstreffer - was alles volgens de regels gegaan, dan was meneer nu zwaar depressief tot suïcidaal en hadden wij hem nooit leren kennen.

Als je deze kant van de overheid overkomt, dan overleven sommigen in een slachtofferrol. Dat is het serieze deel hierboven, zeker als er forse financiële gevolgen zijn.
Zelf ben ik er vreselijk assertief door geworden, terwijl mijn man zo veel mogelijk afstand tot de Nederlandse overheid houdt.
Laatst gewijzigd door Jablan op 06 sep 2023 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
06 sep 2023 20:42
Joh, dat brullen ze allemaal om het hardst op het ogenblik.
Dan heb je Omtzigt niet geluisterd vanmiddag. Dat heb ik andere partijen niet horen zeggen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

@jabian je ziet pas hoe slecht het systeem is als je er in zit. Dat klopt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee dat stukje heb ik niet gemist.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@julio: waarom dan de afwaardering?

@onkruid: daarom gebruik ik regelmatig de term 'pruisische bureaucratie'.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, en toch willen heel velen hier heel graag zijn, terwijl we zo veel buitenlanden om ons heen hebben waar het helemaal super gaat. Maar vertrekken ze? Welnee, enkel maar klagen en zeuren.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 20:54
@jabian je ziet pas hoe slecht het systeem is als je er in zit. Dat klopt.
Ik heb je al vaker gezegd: als je het hier zo slecht hebt, ga dan naar waar het beter is. Naar waar je vandaan komt bijvoorbeeld.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
06 sep 2023 20:06
We kunnen wel altijd lopen klagen maar de Nederlandse overheid is een van de best functionerende ter wereld. Gaat het dan altijd goed: nee maar in de meeste andere landen gaat het veel slechter.
Wellicht ooit, nu zeker niet meer. Onze overheid is evident onbetrouwbaar op vele fronten. Hoe jij dat het “best functionerende” kunt noemen is me een raadsel.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
06 sep 2023 22:02
Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 20:54
@jabian je ziet pas hoe slecht het systeem is als je er in zit. Dat klopt.
Ik heb je al vaker gezegd: als je het hier zo slecht hebt, ga dan naar waar het beter is. Naar waar je vandaan komt bijvoorbeeld.
Dat wordt vaker gezegd als er geklaagd wordt over het beleid.
En dat is ook makkelijk gezegd, want dan hoeft men weer niks aan te veranderen, en blijft het zoals het is.

Wordt tijd dat de regering weer openheid van zaken gaat geven.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 22:08
witte angora schreef:
06 sep 2023 22:02
Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 20:54
@jabian je ziet pas hoe slecht het systeem is als je er in zit. Dat klopt.
Ik heb je al vaker gezegd: als je het hier zo slecht hebt, ga dan naar waar het beter is. Naar waar je vandaan komt bijvoorbeeld.
Dat wordt vaker gezegd als er geklaagd wordt over het beleid.
En dat is ook makkelijk gezegd, want dan hoeft men weer niks aan te veranderen, en blijft het zoals het is.
Je trekt hier weer een conclusie die bepaald niet op de werkelijkheid gestoeld is.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
06 sep 2023 22:14
Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 22:08
witte angora schreef:
06 sep 2023 22:02
Ik heb je al vaker gezegd: als je het hier zo slecht hebt, ga dan naar waar het beter is. Naar waar je vandaan komt bijvoorbeeld.
Dat wordt vaker gezegd als er geklaagd wordt over het beleid.
En dat is ook makkelijk gezegd, want dan hoeft men weer niks aan te veranderen, en blijft het zoals het is.
Je trekt hier weer een conclusie die bepaald niet op de werkelijkheid gestoeld is.
Wat is de werkelijkheid dan?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
06 sep 2023 21:30
Tja, en toch willen heel velen hier heel graag zijn, terwijl we zo veel buitenlanden om ons heen hebben waar het helemaal super gaat. Maar vertrekken ze? Welnee, enkel maar klagen en zeuren.
Dat komt omdat we die zoveel geven, maar als je nu kijkt zie je toch niet echt dingen die er positief uitzien in de toekomst. We gaan economisch er gigantisch op achteruit zoals het er nu naar uitziet. Klimaatplannen lopen vrijwel alles in de weg, waardoor we uiteindelijk in gaan leveren op onze welvaart.

Als we nu eens asielzoekers niet voorrang geven en veel minder gratis dingen/geld geven, dan komen een groot deel ook niet meer hier heen. Kijk maar naar landen waar er weinig zijn. Ze slaan Saoedi Arabië allemaal over op de weg hierheen, terwijl het daar voor de inwoners prima geregeld is qua onderwijs, zorg en inkomsten.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is, blijkens zeer recent onderzoek, even vertaald in mijn eigen woorden, dat er hier al zoveel zijn. Wat er hier komt is in de regel voor een groot deel familie. Dat schijnt de aanzuigende werking te zijn.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 22:17
witte angora schreef:
06 sep 2023 22:14
Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 22:08


Dat wordt vaker gezegd als er geklaagd wordt over het beleid.
En dat is ook makkelijk gezegd, want dan hoeft men weer niks aan te veranderen, en blijft het zoals het is.
Je trekt hier weer een conclusie die bepaald niet op de werkelijkheid gestoeld is.
Wat is de werkelijkheid dan?
Jij beweert dat mensen bepaalde opmerkingen maken om verantwoordelijkheid te ontlopen. Maar dat is dus niet waar. Het besef dat er dingen moeten veranderen is er wel degelijk. Het is enkel allemaal heel erg complex, zo complex dat het menselijke draagkracht en mogelijkheden op sommige momenten te boven gaat.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom is Jablan dan niet in het land van zijn echtgenoot getrouwd, als het daar zoveel beter geregeld is? En misschien was zijn asielaanvraag en verblijfsvergunning daar in dat land met de kortste keren geregeld. Om over subsidies maar niet te spreken.

Dan is er een kind dat met zijn ouders de grootste problemen heeft ivm zijn geaardheid en dan wordt er blijkbaar verwacht dat dat zo opgelost is.

Plaats reactie