Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, sluit je aan bij Omtzigt, die zoekt nog een premierskandidaat geloof ik.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 sep 2023 09:25
Is dat topic over dakkapellen nou ook al geruisloos verwijderd?
Geen idee. Hopen dat de huiskamer niet ook ineens verdwijnt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
06 sep 2023 22:06
juliomariner schreef:
06 sep 2023 20:06
We kunnen wel altijd lopen klagen maar de Nederlandse overheid is een van de best functionerende ter wereld. Gaat het dan altijd goed: nee maar in de meeste andere landen gaat het veel slechter.
Wellicht ooit, nu zeker niet meer. Onze overheid is evident onbetrouwbaar op vele fronten. Hoe jij dat het “best functionerende” kunt noemen is me een raadsel.
Even goed lezen, ik schreef een van de best functionerende. Dat wil dus niet zeggen dat alles goed gaat maar in de meeste andere landen functioneerd de overheid nog veel slechter. Moeten er dan geen dingen veranderd worden: tuurlijk zijn / gaan er een aantal dingen behoorlijk mis (o.a. toeslagen en gas/Groningen/Pefas) Daar moet zo snel mogelijk een oplossing voor komen. Dat moet ook gewoon kunnen als er maar iemand de verantwoording wil nemen en doorpakken.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er zijn nog honderden zo niet duizenden meer zaken op te noemen die echt fout gaan. De combinatie Kaag/Rutte is het meeste funeste wat dit land ooit gekend heeft. Rutte die zijn partijprogramma na de verkiezingen de vuilnisbak in gooide, alles om Kaag te behagen en aan de macht te blijven, en Kaag die op een aantal punten de gristenwappies vrij spel gaf omdat zij ze numeriek nodig had.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En de energietoeslag is ook nog niet geregeld.

Ik ga toch eens kijken of ik ergens een Weiland op de kop kan tikken.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo, heb meteen een sollicitatiebrief gestuurd https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... uit-elkaar

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sollicitatie? In de kinderopvang of de bejaardenzorg?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
07 sep 2023 09:37
Moneyman schreef:
06 sep 2023 22:06
juliomariner schreef:
06 sep 2023 20:06
We kunnen wel altijd lopen klagen maar de Nederlandse overheid is een van de best functionerende ter wereld. Gaat het dan altijd goed: nee maar in de meeste andere landen gaat het veel slechter.
Wellicht ooit, nu zeker niet meer. Onze overheid is evident onbetrouwbaar op vele fronten. Hoe jij dat het “best functionerende” kunt noemen is me een raadsel.
Even goed lezen, ik schreef een van de best functionerende. Dat wil dus niet zeggen dat alles goed gaat maar in de meeste andere landen functioneerd de overheid nog veel slechter.
Oneens. Het functioneren van de overheid in Nederland is enorm naar beneden gedonderd in de afgelopen jaren. Dat kán je niet ontgaan zijn.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 sep 2023 23:42
Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 23:33
Dat willen ze je laten geloven dat het complex is allemaal.
Dus jij wilt zeggen dat het simpel,is…?
Ach, het is alleen complex om het land te besturen als je met iedereen rekening wil houden ;)

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
07 sep 2023 09:32
ZeerPrivé schreef:
07 sep 2023 09:25
Is dat topic over dakkapellen nou ook al geruisloos verwijderd?
Geen idee. Hopen dat de huiskamer niet ook ineens verdwijnt.
Veel openheid over beslissingen is hier niet meer, misschien een vorm van een sterfhuisconstructie ?
Een poging om de reageerders hier te ontmoedigen ook nog maar één minuut in dit platform te steken.....

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens even terugkomend op kernenergie. In Finland is dit jaar de eerste Europese kerncentrale geopend van de nieuwste generatie. Olkiluoto-3 heet deze. Deze heeft men in mei lichtelijk afgeschaald, omdat de waterkrachtcentrales in Finland een surplus leverden, maar deze haalt de kosten eruit (LCOE) bij 49 euro per MWh. Omgerekend is dat dus 0,049 euro per kWh. Dus net geen 5 cent. Een windturbine doet 8,8 cent per kWh, voor zonnepanelen staat voorlopig nog 10-12 cent per kWh aan LCOE. De ontwikkelingen bij zonnepanelen gaat echter vrij snel, dus dat kan flink bijtrekken.

Maar ik hoorde dus altijd dat kernenergie zo duur zou zijn, maar het schijnt dus momenteel de goedkoopste groene energie te zijn. Als je het mij vraagt kunnen we het beste volledig overgaan en een mogelijke overcapaciteit creëren. Liever stroom leveren tegen een meerprijs aan het buitenland dan zelf stroom in moeten kopen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien voor de zekerheid alvast een ander platform uitzoeken. Hoe moet ik verder met mijn leven als dit forum ineens zou verdwijnen en ik niet meer zou kunnen ageren op NeoDutchio, Lady1234 en Dagkoers.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

U zou bijna in therapie moeten.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, de therapeuten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Vraag maar aan Onkruid.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
07 sep 2023 10:59
Maar ja, de therapeuten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Vraag maar aan Onkruid.
Hoezo? Ik heb geen therapeut. Ik zou niet weten waarvoor ik die nodig heb.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 11:05
witte angora schreef:
07 sep 2023 10:59
Maar ja, de therapeuten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Vraag maar aan Onkruid.
Hoezo? Ik heb geen therapeut. Ik zou niet weten waarvoor ik die nodig heb.
O ik dacht dat je op medisch gebied overal verstand van had.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
07 sep 2023 11:06
Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 11:05
witte angora schreef:
07 sep 2023 10:59
Maar ja, de therapeuten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Vraag maar aan Onkruid.
Hoezo? Ik heb geen therapeut. Ik zou niet weten waarvoor ik die nodig heb.
O ik dacht dat je op medisch gebied overal verstand van had.
Nee hoor, ik lees alleen wat voor mij van toepassing is. En dat weet ik wat over te vertellen.
En wat dat betreft wat er mis gaat daarin.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm.... misschien dat therapie je blik op de wereld toch wat zou kunnen vergroten. Hier in de huiskamer is ook niet alles, wel vensters, maar geen ramen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
07 sep 2023 10:39
Misschien voor de zekerheid alvast een ander platform uitzoeken. Hoe moet ik verder met mijn leven als dit forum ineens zou verdwijnen en ik niet meer zou kunnen ageren op NeoDutchio, Lady1234 en Dagkoers.
Misschien hier dan alvast wat gaan afbouwen, dan voorkomt u straks dat u Colt Turkey moet afkicken. :oops:

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Colt?

Plaats reactie