Cadeaukaart bol.com verlopen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
anbrobra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2023 12:33

Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door anbrobra »

Net had ik een discussie met Bol.com. Ik ben benieuwd naar jullie mening en wat ik hier nog aan kan doen.

Ik heb 2x een cadeaubon van EUR 10. Op de digitale bonnen die ik van een derde partij heb gekregen maar die duidelijk wel gewoon van bol.com komen, staat geldig t/m 10 september 2023. Vandaag, op 10 september 2023, wil ik de bonnen verzilveren. Het is laat, dat realiseer ik mij maar in mijn ogen niet te laat!!

Als ik de bonnen in het systeem van Bol zet dan zegt het systeem 'is verlopen'. Via de chat contact opgenomen maar die medewerker blijft volhouden dat de bon verlopen is!!

Ik ben zelf van mening dat ik vandaag, 10 september, de bon gewoon zou moeten kunnen verzilveren!!
Wat kan ik nog doen? En sta ik in mijn recht?

ZeerPrivé
Berichten: 5638
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hebt gelijk, t/m 10/9 betekent dat de bon gisteren nog tot 00.00 uur geldig waren. Als de klantenservice nog bereikbaar is via de telefoon, zou je even kunnen bellen.

Inderdaad ook nog telefonisch bereikbaar zie ik
bel 030 - 310 49 95
of mail [email protected]
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 11 sep 2023 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch apart dat 'het systeem' die melding geeft. Nu zullen niet veel mensen hun bon op de laatste dag inwisselen, best kans dat je de eerste bent die hier tegen aan loopt. Kan het zijn dat 'het systeem' verkeerd is geprogrammeerd, en aanhoudt 'tot' 10 september? Dan kan zo'n chatjuf er ook weinig anders van maken denk ik.

Je zou de Bol eens kunnen vragen of daar inderdaad het probleem zit, en hoe ze het nu op willen lossen.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

anbrobra schreef:
10 sep 2023 12:47


Ik ben zelf van mening dat ik vandaag, 10 september, de bon gewoon zou moeten kunnen verzilveren!!
Wat kan ik nog doen? En sta ik in mijn recht?
Indien bol tegen blijft werken dan kunt u naar www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of een bindend uitspraak.

Het is aan u hoeveel moeite u wilt instoppen voor €20.

Aygulf
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door Aygulf »

witte angora schreef:
11 sep 2023 10:13
Toch apart dat 'het systeem' die melding geeft. Nu zullen niet veel mensen hun bon op de laatste dag inwisselen, best kans dat je de eerste bent die hier tegen aan loopt. Kan het zijn dat 'het systeem' verkeerd is geprogrammeerd, en aanhoudt 'tot' 10 september? Dan kan zo'n chatjuf er ook weinig anders van maken denk ik.

Je zou de Bol eens kunnen vragen of daar inderdaad het probleem zit, en hoe ze het nu op willen lossen.
Ik heb ook wel eens een "zo'n chat juf/ chat kerel" gesproken. Alleen vind ik het minder denigrerend om het gewoon over een medewerker te hebben.

Methusalah
Berichten: 1214
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Weet je zeker dat er t/m staat? Want volgens mij staat er gewoon 'verloopdatum: datum' als je de geldigheid checkt.

Dus is het per die dag niet meer geldig.

Afbeelding

bennie02
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door bennie02 »

beetje off topic
snap nog steeds niet waarom mensen nog steeds denken dat zo'n bon een leuk cadeau is.
bon van de nederlansche bank is de enige waardevolle/vaste bon die er is.
makkelijk om te geven en heel erg handig om te krijgen.

besseldekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2012 17:31

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door besseldekker »

Op https://www.bol.com/nl/nl/tc/cadeaukaartvoorwaarden/
luidt punt 4:

„De aard, waarde, duur, vervaldatum en/of eventueel toepasselijke overige specifieke gebruiksvoorwaarden vind je op de Cadeaubonnen/of in de uiting (e-mail) waarin de code is opgenomen. Iedere Cadeaubon is gedurende een bepaalde periode geldig. Na de vervaldatum kan de Cadeaubon niet meer worden gebruikt."

Weliswaar „vervaldatum”, maar het lijkt er toch op dat de verloopdatum nog binnen de geldigheidsperiode valt.

16again
Berichten: 16165
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
11 sep 2023 14:04
Weet je zeker dat er t/m staat? Want volgens mij staat er gewoon 'verloopdatum: datum' als je de geldigheid checkt.
Dus is het per die dag niet meer geldig.
Die laatste conclusie lijkt me voorbarig.
Verloopt de bon op die dag?
Of is die bon dan al verlopen?
Jouw uitleg is die laatste. maar de andere uitleg kan m.i net zo goed.

rwolters
Berichten: 1633
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door rwolters »

Aygulf schreef:
11 sep 2023 13:18
witte angora schreef:
11 sep 2023 10:13
Toch apart dat 'het systeem' die melding geeft. Nu zullen niet veel mensen hun bon op de laatste dag inwisselen, best kans dat je de eerste bent die hier tegen aan loopt. Kan het zijn dat 'het systeem' verkeerd is geprogrammeerd, en aanhoudt 'tot' 10 september? Dan kan zo'n chatjuf er ook weinig anders van maken denk ik.

Je zou de Bol eens kunnen vragen of daar inderdaad het probleem zit, en hoe ze het nu op willen lossen.
Ik heb ook wel eens een "zo'n chat juf/ chat kerel" gesproken. Alleen vind ik het minder denigrerend om het gewoon over een medewerker te hebben.
Ik vraag me altijd of hoe mensen het vinden als ze zelf op zo'n manier worden beschreven. Alsof mensen die bij een ander bedrijf werken dan zijzelf allemaal minderwaardig zijn.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
12 sep 2023 18:35
Aygulf schreef:
11 sep 2023 13:18
witte angora schreef:
11 sep 2023 10:13
Toch apart dat 'het systeem' die melding geeft. Nu zullen niet veel mensen hun bon op de laatste dag inwisselen, best kans dat je de eerste bent die hier tegen aan loopt. Kan het zijn dat 'het systeem' verkeerd is geprogrammeerd, en aanhoudt 'tot' 10 september? Dan kan zo'n chatjuf er ook weinig anders van maken denk ik.

Je zou de Bol eens kunnen vragen of daar inderdaad het probleem zit, en hoe ze het nu op willen lossen.
Ik heb ook wel eens een "zo'n chat juf/ chat kerel" gesproken. Alleen vind ik het minder denigrerend om het gewoon over een medewerker te hebben.
Ik vraag me altijd of hoe mensen het vinden als ze zelf op zo'n manier worden beschreven. Alsof mensen die bij een ander bedrijf werken dan zijzelf allemaal minderwaardig zijn.
Laat ik dat nou eens helemaal geen probleem vinden... ik ben geen sneeuwvlokje namelijk.

rwolters
Berichten: 1633
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Cadeaukaart bol.com verlopen?

Ongelezen bericht door rwolters »

bennie02 schreef:
11 sep 2023 16:04
beetje off topic
snap nog steeds niet waarom mensen nog steeds denken dat zo'n bon een leuk cadeau is.
bon van de nederlansche bank is de enige waardevolle/vaste bon die er is.
makkelijk om te geven en heel erg handig om te krijgen.
Veel mensen vinden het leuker om te krijgen (en te geven). Contant geld gaat op de grote hoop terwijl je van een cadeau kaart vaak iets speciaals koopt. Zelf zou ik absoluut geen bankbiljetten willen hebben want ik betaal nooit met cash geld. Veel te onhandig,

Plaats reactie