Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kuijpermarcel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2023 18:06

Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door kuijpermarcel »

Op 11 september 2023, omstreeks 10:29 uur was ik thuis in Leeuwarden. Ik had een verstopping met de afvoer van de douche. Ik belde met naar ik dacht R.R.S onstopppingsbedrijf.

Ik belde met het nummer 085-8000761. Er werd opgenomen en er werd gevraagd wat er aan de hand was. Ik legde het probleem uit en er zou tussen 15:00 uur en 17:00 uur iemand langskomen en de voorrijkosten zouden 35 euro zijn. Ik ging hiermee akkoord.

Rond 16:00 uur op dezelfde dag belde een man aan de voordeur en zei:"goedemiddag ik kom voor de verstopping". Ik wist dat er iemand zou komen want ik werd om 15:47 uur gebeld door 085-8000823 en ze meldden hun de komst aan.

Er werd gecontroleerd en vervolgens ging de man weer weg om materiaal te halen uit zijn auto. De man verhielp de verstopping (naar nu blijkt is de verstopping niet verholpen) en ik moest gelijk afrekenen.

Hierbij liet hij zijn laptop met de prijsstelling zien. Ik vond het zeer onoverzichtelijk en wist hier ook geen raad mee. De man was binnen een uur klaar met de werkzaamheden. De man had het over een meterprijs en gaf geen meterprijs aan.
Ik moest gelijk contant of het geld overmaken. Het bedrag wat ik heb overgemaakt was 3396,04 euro naar de Sns bank met rekeningnummer SNSnl74snsb9930898565 t.n v IL. sanitair installatiebedrijf.

Dit is (achteraf) een veel te hoog bedrag voor de “werkzaamheden” die gedaan zijn.
Ik heb vandaag aangifte gedaan bij de politie te Bergum.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, misschien al het honderdste topic over dit onderwerp alhier op het forum.
Vond u een uurloon van ruim bijna 3400,00 Euro (!) voor wat ontstopwerk ook niet wat veel ? En toch gewoon betaald ?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door BreejKC »

Goede tip voor een volgend keer. 1 liter ontstoppingsmiddel kost bij de Action € 1,39. Daarvan moet je 1/4 fles in het afvoerputje gieten en het werkt.
Bent u er niet zeker van? Flikker dan 1/2 of een hele fles in dat putje.

Voor € 3396,00 kunt u dat meer dan 3.000 keer doen. Ik garandeer u dat alle verstoppingen in uw huis dan voorbij zijn.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik kan alleen maar meewarig mijn hoofd schudden. Waarom heb je in hemelsnaam betaald? Je snapt toch wel dat dat bedrag alle redelijkheid te boven gaat? Holymoly...

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop een ontstoppingsveer bij de Gamma of zo, probleem verholpen, voor misschien een tientje.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

In de stoppenkast een briefje ophangen met de noodzakelijke telefoonnummers van de juiste mensen die dit soort klussen wel goed doen.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Ik moest gelijk contant of het geld overmaken. "

Dan had die klusser bij mij toch een heel groot probleem. Dat bedrag heb ik niet in huis
en ik heb een pin limiet van Max E 1250 per week bij de geldautomaat en die kan ik alleen
op een Rabo kantoor wijzigen als ik dat zou willen. ik heb namelijk geen internetbankieren.

Het tweede probleem dat die klusser bij mij had was dat ik zonder internetbankieren
dus nooit geld over kan maken aan de deur, al zou ik dat willen.

"(naar nu blijkt is de verstopping niet verholpen) "
Dan kunt U ook een klacht indienen omdat de hetgeen waar U voor heeft betaald niet plaats heeft gevonden.

Normaal gesproken dient U bij een niet goed uitgevoerde reparatie de reparateur de kans te geven
om de niet goed uitgevoerde reparatie alsnog uit te voeren, echter ik vrees dat deze man niet meer langs
gaat komen omdat die bang is dat er een groot welkomstcomité klaar staat om hem "vriendelijk" te begroeten.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Morgan le Fay schreef:
21 sep 2023 15:02
In de stoppenkast een briefje ophangen met de noodzakelijke telefoonnummers van de juiste mensen die dit soort klussen wel goed doen.
En vervolgens jezelf buitensluiten, en dan een sleutelmaker nodig hebben.

Helaas zijn er steeds meer van dit soort bedrijven.
Politie gaat meestal niks met de aangifte doen. Neem eventueel contact met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl om te overleggen of civiel mogelijkheden zijn. Echter, het is moeilijk om het geld terug te krijgen.
Edit: Bij https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude/ik ... maker-etc/ kunt u melding maken.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 21 sep 2023 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door moederslink »

kuijpermarcel schreef:
20 sep 2023 18:16
Dit is (achteraf) een veel te hoog bedrag voor de “werkzaamheden” die gedaan zijn.
Ik heb vandaag aangifte gedaan bij de politie te Bergum.
" Achteraf "???? Ter plekke al een bezopen bedrag :evil: .
Wie betaalt toch in hemelsnaam bijna € 3400 voor even een doucheput ontstoppen?
Écht on-be-grij-pelijk dit! :roll:
Ja...sorry hoor!
En politie kan hier niets mee.
Dat rekeningnummer is morgen opgeheven.
Wát een drama!
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 sep 2023 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet een dagelijkse limiet op uw bankrekening voor pinnen.

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Het leest als een nep-bericht. En het is zeker de 1000e. Hier is niet tegenop te adviseren. Nou eentje dan: Een afvoerverstopping is GEEN spoed. De rest bedenkt en doet u zelf.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

oplossing is, leg dit voor aan de rechter, deze zal je ongetwijfeld in het gelijk stellen als je geld terug vordert, in het verleden zijn hier al uitspraken over geweest.

doe je bovenstaande niet dan "beloon" je dit soort gasten!!!

Je kunt eerst deze persoon aanschrijven met het verzoek om geld terug te storten, sta je iets sterker, advies, schakel een jurist in of juridische loket.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door witte angora »

kuijpermarcel schreef:
20 sep 2023 18:16
R.R.S onstopppingsbedrijf.
Komt me bekend voor ja. Nee, die zijn hier nooit geweest. Volgens mij is er al vaker over geklaagd. Zeker de eerste hit op Google? Volgende keer toch maar even de buren om hulp vragen. Met zo'n rode plopper van een paar euro kom je vaak al een heel eind. En het doucheputje schoonmaken wil ook nog wel eens helpen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees op het net dat hun naam dagelijks misbruikt wordt.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Erthanax »

kuijpermarcel schreef:
20 sep 2023 18:16
(…) Ik belde met naar ik dacht R.R.S onstopppingsbedrijf. Ik belde met het nummer 085-8000761.
(…) want ik werd om 15:47 uur gebeld door 085-8000823
(…) rekeningnummer SNSnl74snsb9930898565 t.n v IL. sanitair installatiebedrijf. (…)
Maar met welk bedrijf heeft u nu gebeld? RRS is volgens mij een serieus ontstoppingsbedrijf, maar dat heeft een heel ander telefoonnummer. Op hun website staat zelfs de waarschuwing
RRS schreef:Reinigings Service RRS heeft op dit moment dagelijks te maken met het oneigenlijk gebruik van haar naam. Pas op voor deze malafide bedrijven.

kerjo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2019 14:28

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door kerjo »

Zoals reeds gezegd, hier wordt al jaren voor gewaarschuwd door Opgelicht, Radar, Kassa, Meldpunt enz. Zo ook slotenmakers, schoorsteenvegers, loodgieters enz. Zo ook al jaren de bankfraude, phising, bitcoin enz. Honderden reeds. Beter deze programma's regelmatig bekijken. ik heb er bijna geen clementie meer voor.

Arie1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2023 10:16

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Arie1234 »

Beste mensen opgelet; ik heb prolemen met de riool, ik was in de veronderstelling dat ik RSS heb gebeld, maar er rijdt
een grijs busje voor met Marokaans uitziende man en met vlotte babbel. Hij is een uur aan het werk geweest, het probleem niet opgelost maar kreeg
achteraf gezien een wel heel hoge rekening. Na onderzoek op het Internet zie ik dat er meer mensen zijn ogelicht; het is niet 1 maar 2 samenwerkende
oplichters. De factuur klopte niet, ze misbruiken een bedrijfsnaam en het KVK nummer is van een ander persoon (de naam is mij bekend, deze heer heb ik gesproken) maar wordt door deze oplichters dus misbruikt. Ik het aangifte gedaan bij de politie en heb zijn foto en een foto van zijn grijze bestelbusje mee gestuurd. Maak niet mijn domme fout, betaal niet gelijk, kijk eerst of het verhaal klopt. Ik heb contact met de bank waarnaar ik geld over maakte, ook daar gaan ze aan de slag. Ik heb ook contact met de fraude afdeling van de bank waarnaar ik geld heb overgemaakt. Ze mogen mij de naam en adres van de eigenaar van de rekening niet geven, dat is natuurlijk heel jammer. Doe vooral aangifte, deze gasten moeten van de straat. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, daarom mijn bericht. Google eerst het op telefoonnummer voordat je met mensen in zee gaat. Een foto van de oplichter en zijn grijze bestel auto, waarvan ook bij andere gedupeerden melding wordt gemaakt heb ik in bezit, staat op mijn deurbel. Voor vragen kun je via de redactie contact opnemen, ik trek alle registers open, fotoos, nummers, alles beschikbaar. Ik mag dat niet openbaar noemen want dan wordt mijn bericht afgekeurd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Absurt hoge kosten door spoedloodgieter

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

daag deze persoon/bedrijf voor de rechter nadat je een brief hebt gestuurd om het teveel betaalde terug te vragen.

daarna dus naar de rechter om daar je teveel betaalde centen terug te eisen, deze zal dan een schappelijk bedrag vast stellen..

Plaats reactie