Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door kweenie »

hercu1965 schreef:
22 sep 2023 16:54
ik heb de foto;s op de website nog eens bekeken , je ziet daar een bed staan met een ruimte vrij achter het bed , die vrije ruimte is afgaande van een 2 meter bed is ca 80 cm dus 2.80 meter totaal uitgaande van een bed van 1.8 x 2.0 is de andere zijde 1.8 + 0.8 +0.8 = 3,4 meter 2,8x 3,4 - 9.5 M2 voor " de slaapkamer " dat ze het halletje en toilet en douche er bij rekenen klopt volgens mij niet , zo doe je dat in een woning ook niet .
achteraf snap ik dat ze je zowel na het boeken als inchecken een grotere kamer willen verhuren, 10M2 is echt heel mini mini . er is niet eens plek voor een stoel, die er uiteraard ook niet staat.
De vraag is of in een stadshotel zo'n kleine kamer erg is. Of een nog betere vraag: of het hotel een ander beeld schetst van het hotel. Je geeft al aan dat op de foto's goed te zien is dat het een vrij 'compacte' kamer is. De afmetingen geven dat ook aan. Dat zal niet voor iedereen een probleem zijn. Maar als je toch meer ruimte wilt, dan had je voor het boeken al kunnen nagaan dat dit niet een hotel voor jou zou zijn.

Alkmaarder
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2023 13:54

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Alkmaarder »

Een standaardkamer in een stadshotel is meestal vrij krap. Heb daar zelf geen moeite mee, want je bent toch de hele dag op pad en daarna is het douchen en slapen. Die borg verbaast me wel. Heb ik nog nooit betaald in een hotel. Wellicht alleen als je geen creditcard hebt en/of niet vooruit betaalt? (Maar ook dan vind ik het wat vreemd.)

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door kuenjak »

Beste meneer,
Ibis is wel niet het beste hotel wat je kunt kiezen. Ik heb vanaf 1980 tot nu yoe de hele wereld over gereisd en alle merken hotels gehad.
Maar Ibis alleen in geval van nood. Ook een niet al te beste keuken.
Ik heb ook nog nooit een borg moeten betalen, maar dat doet U toch zelf hun vragen U betaald. En bij wie moest U die borg betalen bij booking of Ibis?
Wanneer ze mij een borg hadden gevraagd had ik pertinent geweigerd.
En ik vindt niet verstandig om via zo'n booking site te boeken die moeten ook leven.
Ik boek en boekte altijd direct bij het hotel en seizoen afhankelijk is er meestal met de prijs wel iets te doen.
Met zelf boeken weet je met wie je te doen hebt.
Suc6 weer een leer.
Jk.

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door hercu1965 »

WeerIemandanders schreef:
20 sep 2023 06:46
Er was u een andere kamer aangeboden, een grotere. Was het geen optie om die andere kamer tegen dezelfde prijs te krijgen aangezien hun de kamer aangeboden hadden die niet goed genoeg was, aldus hunzelf.
beste heer, er werd ons al een grotere kamer aangeboden 1 dag na het boeken , vanwege de torenhoge prijs die ik ervoor betaald had niet gedaan , tevens vertrouwde ik op de IBIS naam.
toen we incheckten in het hotel werd er wederom aangestuurd op een grotere kamer. maar we hadden de geboekte kamer niet eens gezien !
we moesten dus zonder de kamer gezien te hebben beslissen een grotere te nemen, eenmaal ingechekt kon je niet meer wijzigen.

uit me hoofd 280 euro per nacht ! schandalig hoge prijs vind ik nog steeds voor die 10M2 zonder gang en badkamer

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door hercu1965 »

BL2 schreef:
20 sep 2023 09:26
Het hotel is zeer nieuw en modern. Kamers rond de 160 euro per nacht tot juni 2024. Prima waardering van 4.4 op 5.0.
En dan krijg je meerdere keren een andere kamer aangeboden, maar je regelt dan niets ?
Tot slot, een borg betalen in een hotel, werkelijk nog nooit meegemaakt en ik heb heeeel wat hotels "bewoond" ....
beste heer , U leest niet goed , er is ons helemaal geen andere kamer aangeboden , er is ons 2 x geprobeerd zonder onze geboekte kamer gezien te hebben , een duurdere kamer te verkopen.
omdat we er maar 4 dagen? zoiets waren het maar zo gelaten , het was beneden bij de receptie altijd enorm druk en lang in de rij staan , of ze waren er gewoon helemaal niet.
Ik schrijf het puur om onze ervaring te delen , uiteindelijk kan je daar je voordeel mee doen. Het hotel Tivoli wat we erna hadden was werkelijk een 10x betere plek. Ook me helemaal niet verdiept in hoe groot de kamer was , maar die kamer was 2x zo groot en er waren 5 liften.

dat was ik nog vergeten ! bij IBIS Kopenhagen Bella City , waren maar 2 liften , smorgens als de kamermeisjes bezig waren , was er 1 lift altijd bezet door hun . Er was dus maar 1 LIFT VOOR HET HELE HOTEL ! Wij namen altijd de trap want om 8.30 uur in de ochtend was 10 min. wachtten bij de lift normaal. ook dit is een bezuinigings puntje van IBIS . het enige wat teld is zoveel mogelijk geld verdienen lijkt wel

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Methusalah »

hercu1965 schreef:
10 okt 2023 17:49
BL2 schreef:
20 sep 2023 09:26
Het hotel is zeer nieuw en modern. Kamers rond de 160 euro per nacht tot juni 2024. Prima waardering van 4.4 op 5.0.
En dan krijg je meerdere keren een andere kamer aangeboden, maar je regelt dan niets ?
Tot slot, een borg betalen in een hotel, werkelijk nog nooit meegemaakt en ik heb heeeel wat hotels "bewoond" ....
beste heer , U leest niet goed , er is ons helemaal geen andere kamer aangeboden , er is ons 2 x geprobeerd zonder onze geboekte kamer gezien te hebben , een duurdere kamer te verkopen.
omdat we er maar 4 dagen? zoiets waren het maar zo gelaten , het was beneden bij de receptie altijd enorm druk en lang in de rij staan , of ze waren er gewoon helemaal niet.
Ik schrijf het puur om onze ervaring te delen , uiteindelijk kan je daar je voordeel mee doen. Het hotel Tivoli wat we erna hadden was werkelijk een 10x betere plek. Ook me helemaal niet verdiept in hoe groot de kamer was , maar die kamer was 2x zo groot en er waren 5 liften.

dat was ik nog vergeten ! bij IBIS Kopenhagen Bella City , waren maar 2 liften , smorgens als de kamermeisjes bezig waren , was er 1 lift altijd bezet door hun . Er was dus maar 1 LIFT VOOR HET HELE HOTEL ! Wij namen altijd de trap want om 8.30 uur in de ochtend was 10 min. wachtten bij de lift normaal. ook dit is een bezuinigings puntje van IBIS . het enige wat teld is zoveel mogelijk geld verdienen lijkt wel

Traplopen is goed voor je gezondheid.

We hebben het over Ibis, niet Hilton. Ik denk dat je verwachtingen zwaar onrealistisch zijn. Dat is het zelfde als een 4 sterren diner bij de MacD verwachten.

Quindor
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2015 11:46

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Quindor »

Vertrouwen in de goede naam van Ibis? Ibis hotels zitten op het randje van budgethotel, veel meer dan het minimale hoef je doorgaans niet te verwachten. Of misschien was dat ook je verwachting en waar je op vertrouwde? Maar dan snap ik je rant hier niet helemaal...

Als ik 4 dagen in een hok zou moeten verblijven in de maand augustus waarbij ook de airco het niet deed, dan zou ik tijdens dat verblijf er al voor zorgen dat daar iets aan gedaan wordt. Je geeft aan dat je over de kapotte airco bij de receptie hebt geklaagd aan het begin, maar dat je er daarna niks meer over hoorde tijdens je verblijf. Als je niks meer hoort, dan ga je toch gewoon opnieuw langs net zo lang tot ze het oplossen? Desnoods eis je een andere kamer, lijkt mij geen onrealistische eis in zo'n geval. Hetzelfde geldt voor de grootte van de kamer. Als je daar meerdere vragen over krijgt voor het inchecken en je komt er bij binnenkomst achter dat het niet meer dan een hok is, dan ga je toch direct terug naar de receptie om te onderhandelen?

In je verhaal geef je telkens aan dat je bovenstaande allemaal niet nodig vond omdat je 'maar 4 dagen daar verbleef', maar als dat zo is, waarom je geklaag hier dan? Dat is een beetje mosterd na de maaltijd. Wie kan hier nu nog iets aan doen voor je dan... Mijn enige tip zou zijn om de volgende keer tijdens je verblijf te klagen, niet achteraf.

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Het IBIS Hotel was het duurste Hotel wat we in Kopenhagen hebben gehad , inklusief parkeer geld bijna 200 euro per nacht , dat is gewoon veels te veel, tevens de kleinste hotelkamer , en ver bij het Centrum vandaan , afgelegen van de stad, dus waarom wordt dit een stadshotel genoemd als je in een buitenwijk zit dan ? Tevens 9,5 M2 om met 2 personen in te leven is ook belachelijk als je zelf een penthouse van 140M2 gewend bent .
Het bewijs dat het goedkoper en groter en beter kan is het Tivoli Hotel , de kamer was 2x zo groot , parkeren kostte bijna niets en het Hotel lag wel in het fraaie Centrum pal aan de haven met de mooie bruggen en tegen pretpark Tivoli aan zowat.
Ik wil er nu een eind aan maken eindeloos zeuren heeft geen zin , maar ik dacht dat IBIS zeker gezien de hoge prijzen van bijna 200 euro per nacht een klasse hotel was, en dan ga je niet de hotelkamer op lopen meten , je vertrouwd erop dat IBIS waar voor zijn geld levert , dat is zeker niet het geval geweest , alle hotel na IBIS die we genomen hebben waren en goedkoper en groter en betere ligging.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door criticus2 »

dit lijkt nu alleen nog maar te gaan om schoppen tegen IBIS, en beetje onterecht aangezien bepaalde zaken gewoon eigen keuze was.

En een hotelkamer , van welke maat dan ook, voor tijdelijk gebruik, vergelijken met de eigen woning is natuurlijk regelrechte onzin.
Overigens is er menigeen waarbij het verschil tussen hotelkamer en woonoppervlak eigen woning veel groter is dan bij u, en die klagen ook niet..
Menig student is blijk met bijna 10 m2 kamer, en die brengen daar veel meer en langer tijd door.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Moneyman »

hercu1965 schreef:
09 nov 2023 11:30
Ik wil er nu een eind aan maken eindeloos zeuren heeft geen zin...
Ik zou zeggen: doe dat dan ook... en doe de volgende keer iets beter je huiswerk, scheelt weer teleurstellingen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Aygulf »

hercu1965 schreef:
09 nov 2023 11:30
Het IBIS Hotel was het duurste Hotel wat we in Kopenhagen hebben gehad , inklusief parkeer geld bijna 200 euro per nacht , dat is gewoon veels te veel, tevens de kleinste hotelkamer , en ver bij het Centrum vandaan , afgelegen van de stad, dus waarom wordt dit een stadshotel genoemd als je in een buitenwijk zit dan ? Tevens 9,5 M2 om met 2 personen in te leven is ook belachelijk als je zelf een penthouse van 140M2 gewend bent .
Het bewijs dat het goedkoper en groter en beter kan is het Tivoli Hotel , de kamer was 2x zo groot , parkeren kostte bijna niets en het Hotel lag wel in het fraaie Centrum pal aan de haven met de mooie bruggen en tegen pretpark Tivoli aan zowat.
Ik wil er nu een eind aan maken eindeloos zeuren heeft geen zin , maar ik dacht dat IBIS zeker gezien de hoge prijzen van bijna 200 euro per nacht een klasse hotel was, en dan ga je niet de hotelkamer op lopen meten , je vertrouwd erop dat IBIS waar voor zijn geld levert , dat is zeker niet het geval geweest , alle hotel na IBIS die we genomen hebben waren en goedkoper en groter en betere ligging.
Men "vertrouwt, verwacht, neemt aan"..... Gewoon checken op internet (ligging bekijken, reviews, tips lezen enz.) lijkt me niet zo ongebruikelijk. En als er in het hotel zelf nógmaals wordt gevraagd of u geen grotere kamer wilt (waarom zouden ze dat steeds vragen...), dan zegt u toch vóór het officiële inchecken dat u de kamer even wilt zien? En dat de ligging van het hotel tegenvalt, daar kan Ibis niets aan doen, dat had u op de kaart kunnen zien.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Onze overnachting in Kopenhagen was in een 3-persoonskamer van 6,5 m2 volgens mij; bewust uitgekozen want dicht bij het station (stapelbed + onderschuifbed). Met bureauachtige plank tegen de muur en een stoel erbij. Als we langs elkaar heen wilden moesten we elkaar vasthouden en een dansje doen om de draai te maken. Toilet/douche was 1,5 m2 volgens mij. We hebben vooral gelachen en heerlijk geslapen (gelukkig met 2 ipv 3 personen). Het heet city-box en deed zijn naam eer aan :lol: :lol:
De denkfout van Ts is dat "een buitenwijk" goedkoper moet zijn dan in het centrum maar in het zakelijk district zijn de prijzen juist hoger want Het Bedrijf waarvoor iemand naar een conferentie of zakelijk overleg gaat, betaalt.

Plaats reactie