Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Op deze wijze willen we eenieder waarschuwen voor meneer Denis. Hij kocht een DJI Mini 2 drone via Marktplaats. Bij het ophalen vertelde hij dat hij voor een stichting werkt die drones levert aan Oekraïne. Vervolgens kreeg hij een DJI Mavic Pro cadeau. Maar hij werkt helemaal niet voor de betreffende stichting. Het maakt misbruik van de oorlog in Oekraïne.

De DJI Mavic Pro heeft hij middels deze advertentie te koop gezet op Marktplaats
<verwijderd door moderator>

<verwijderd door moderator>


Zijn voornaam is mogelijk Wilfred.

<verwijderd door moderator>

Doe aangifte bij de politie als u ook slachtoffer bent van de Dhr Denis.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... heb je al aangifte gedaan, en zo ja, wat zei de politie?

Waarom gaf je die drone eigenlijk cadeau? Wist hij van dat ding, vroeg hij er om, of bood je het zelf aan? Dat is nog wel een verschil. Zijn verhaal dat hij voor een stichting werkt zal vast niet kloppen. Maar kon het kloppen dan? Denk je nu echt dat het leger afhankelijk is van een of andere vage stichting om drones naar dat land te brengen? Of werkt hij wél voor een of andere hulporganisatie, en probeert hij goederen te verzamelen voor Oekraïne? Dat zou weer wel kunnen. Dan heb je kans dat hij de opbrengst gaat gebruiken om andere spullen te kopen.

Wist hij trouwens dat hij opgenomen zou worden met die deurbelcamera? Heb je toestemming om zijn beeld te verspreiden, tezamen met deze toch wel forse beschuldiging? Of kun je binnenkort een aangifte verwachten wegens laster, smaad, en een onrechtmatige daad?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door criticus2 »

heb je hem om bewijs gevraagd dat hij voor die /een stichting werkt? mensen die langs de deur of op straat komen voor dergelijke zaken hebben eigenlijk altijd al zichtbaar een of andere vorm van identificatie om de nek. En een simpele internet zoekopdracht , wat snel kan, is voldoende om te checken of een stichting echt bestaat.

Wanneer iedereen bij kopen en verkopen via internet even wat wakkerder en wat alerter wordt, en even de tijd neemt een bedrijf of zo te checken voor ze doorklikken of op andere manier doorgaan houd je al een groot deel ervan tegen.

wat kopen betreft (niet op TS van toepassing): de Nederlanders staat internationaal bekend als zuinig.. wat er tevens voor zorgt dat het blijkbaar ook een makkelijk op te lichten volk is. Als je met lage prijzen schermt vinden de meesten het al goed, en is er blijkbaar geen reden meer te checken of die ""te mooi om waar te zijn"" aanbieding wel legitiem is..

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 10:44
Bij het ophalen vertelde hij dat hij voor een stichting werkt die drones levert aan Oekraïne. Vervolgens kreeg hij een DJI Mavic Pro cadeau. Maar hij werkt helemaal niet voor de betreffende stichting.
Hij zegt iets, jij controleert zijn verhaal niet en dan geef jij hem iets mee? Gaf je hem dat ongevraagd mee?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Sjaak is helemaal niet de verkoper.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Ik ben inderdaad niet de verkoper van de drone.

Het doel van mijn bericht is om mensen te waarschuwen voor Denis.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 11:46
Ik ben inderdaad niet de verkoper van de drone.

Het doel van mijn bericht is om mensen te waarschuwen voor Denis. Hij heeft vaker mensen opgelicht en gaat alsmaar door met leed aanrichten.

Moraalridders die zojuist gereageerd hebben zouden zich dat eens moeten beseffen. Don't shoot the messenger.
Zoek een andere hobby joh.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je niet de verkoper bent, ben je ook niet opgelicht. Ik denk dat er iets heel anders aan de hand is, Sjaak. Ben je soms gefrustreerd omdat dhr Denis je regelmatig net een slag voor is om een drone te kopen? Zo ja, denk je dan hem op deze manier te kunnen stoppen? Gaat je niet lukken.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Nevyn »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 12:18
In plaats van hier mensen af te vallen zouden jullie je energie beter kunnen besteden aan het bestrijden van oplichters.

Dit zijn lui die veel leed veroorzaken.
Kritische vragen stellen , om er achter te komen wat nu waar is en niet, is niet iemand afvallen .
Dit is een consumenten forum en geen schandpaal waar u iedereen maar met naam en toenaam op kan zetten.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 11:46
Het doel van mijn bericht is om mensen te waarschuwen voor Denis. Hij heeft vaker mensen opgelicht en gaat alsmaar door met leed aanrichten.
Wat is de oplichting in deze zaak? En wat voor leed word er aangericht?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 12:18
In plaats van hier mensen af te vallen zouden jullie je energie beter kunnen besteden aan het bestrijden van oplichters.

Dit zijn lui die veel leed veroorzaken.
Veel leed zoals in Israël-Gaza-Oekraïne bedoel je?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 12:18
In plaats van hier mensen af te vallen zouden jullie je energie beter kunnen besteden aan het bestrijden van oplichters.

Dit zijn lui die veel leed veroorzaken.
Dat doen we dus ook. Apart dat je mijn vragen niet beantwoordde. Fijne dag verder, Sjaak.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die drone was wellicht wel handig geweest om de schoorsteenvegers waar je in al je andere berichten zo hard over klaagt te controleren :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door scontra »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 11:46
Ik ben inderdaad niet de verkoper van de drone.

Het doel van mijn bericht is om mensen te waarschuwen voor Denis. Hij heeft vaker mensen opgelicht en gaat alsmaar door met leed aanrichten.

Moraalridders die zojuist gereageerd hebben zouden zich dat eens moeten beseffen. Don't shoot the messenger.
Maar Sjaak, als u niet de verkoper bent, welk bewijs is er dan dat deze op de beelden zichtbare persoon een oplichter zou zijn en hoe komt u aan die beelden.
En hoe weet u dat deze persoon dit bij anderen ook geflikt zou hebben ?
En nu niet roepen dat u alleen maar tegen deze persoon wil waarschuwen en er verder niets mee te maken hebt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door scontra »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 10:44
Hij kocht een DJI Mini 2 drone via Marktplaats. Bij het ophalen vertelde hij dat hij voor een stichting werkt die drones levert aan Oekraïne. Vervolgens kreeg hij een DJI Mavic Pro cadeau.

De DJI Mavic Pro heeft hij middels deze advertentie te koop gezet op Marktplaats
Dan moet de voormalige eigenaar maar een afspraak met betrokkene maken om de drone van hem te kopen.
Dan kan hij hem vervolgens met het e.e.a. te confronteren en de drone van hem terug eisen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 14:46
Jouw vragen beantwoorden, dacht het niet.
Je verzint lukraak een berg vragen en verwacht van mij dat ik daar antwoord op ga geven.
https://youtu.be/mSfi76IaUn4
Sjaak, die vragen zijn niet lukraak verzonnen. Ik heb contact gehad met degene die jij zo nodig moet beschuldigen. Zo simpel is het. En in plaats van er inhoudelijk op in te gaan ga je enkel om je heen meppen. Overigens beantwoord je alle andere vragen van alle andere gebruikers ook niet. Snap je niet dat je jezelf op deze manier alleen maar verder klem zet? En nogmaals: als je niet de verkoper bent, wat wil je dan bereiken? En voor wie?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door marnix »

W. A. schreef "Ik heb contact gehad met degene die jij zo nodig moet beschuldigen."
Acties als de uwe hebben in het verleden al tot onverkwikkelijke toestanden geleid, wat een raar initiatief!

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Marnix, dat is een kwestie van hoor en wederhoor. Niks mis mee. Kennelijk heb je een hele hoop informatie in de OP gemist?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik mag het regelmatig eens zijn met WA, maar deze keer slaat hij behoorlijk de plank mis met het afkatten (he?) van SjaakdenAkker en Marnix.
Sjaak, ga door met het goede werk, succes.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 11:46
Ik ben inderdaad niet de verkoper van de drone.

Het doel van mijn bericht is om mensen te waarschuwen voor Denis. Hij heeft vaker mensen opgelicht en gaat alsmaar door met leed aanrichten.

Moraalridders die zojuist gereageerd hebben zouden zich dat eens moeten beseffen. Don't shoot the messenger.
Als je daadwerkelijk mensen zou willen waarschuwen zou je hier ingaan op de vragen, dat weiger je echter, dus tja .......
=====
marnix schreef:
15 okt 2023 15:53
W. A. schreef "Ik heb contact gehad met degene die jij zo nodig moet beschuldigen."
Acties als de uwe hebben in het verleden al tot onverkwikkelijke toestanden geleid, wat een raar initiatief!
De andere kant horen is een raar initiatief?

Plaats reactie