POSTNL ID QR code

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Tilburg »

Sinds 23-10-2023 heeft postnl een QR code in het leven geroepen die je moet gebruiken bij de kluisjes.
Deze kan je alleen bevestigen via IDIN en inloggen via bank.
Nu heb ik geen bankieren via internet dus kan ik geen code verkrijgen.

Naar mijn idee is dit discriminatie en uitsluiting van mensen.

En in de toekomst moet je die code voor meer zaken gaan gebruiken.

Bij de klantenservice (als je dat al zo mag noemen) kom je ook niet verder.
Ze verbreken de chat of helpen je totaal niet.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan laat u het pakje toch gewoon thuis bezorgen? Discriminatie welja.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je sluit jezelf uit, dat doen anderen niet. Het is je eigen keuze om niet te internetbankieren en ja, dat heeft consequenties.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
23 okt 2023 17:58
Dan laat u het pakje toch gewoon thuis bezorgen? Discriminatie welja.
Op het moment alleen voor verzenden via de pakket automaat.

Voor de topicstarter, ga mee met de tijd en de huidige ontwikkelingen.
Bankieren via internet is anno 2023 toch wel een basisvoorziening in het leven. Net als internet (en typen op forums.)
De discriminatie kaart trekken slaat natuurlijk nergens op.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door rwolters »

Wel gebruik willen maken van allerlei handige voorzieningen maar je daarvoor niet willen aanpassen. Dan maar weer gewoon pakketjes naar een postagentschap brengen. En eventueel vrij moeten nemen als hij tijdens kantooruren moet. Net als in de goeie ouwe tijd.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door cherokee »

TS brengt mij helemaal in de war. Het is inderdaad een vorm van discriminatie en uitsluiting.
Zelfdiscriminatie en zelfuitsluiting in dit geval.
Maar discriminatie en uitsluiting is strafbaar.
Houdt dat nu in dat TS strafbaar is om dat hij/zij zichzelf discrimineert en uitsluit?

Mijn arme hoofd..........

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Het is je eigen keuze om niet te internetbankieren en ja, dat heeft consequenties"
"Bankieren via internet is anno 2023 toch wel een basisvoorziening in het leven."
Er zijn meer dan genoeg mensen die gelukkig nog wel inzien dat bankieren via internet per definitie onveilig is.
En er zijn ook genoeg mensen die net als ikzelf een gewone 4G GSM telefoon hebben waar alleen mee gebeld
kan worden en waar dus helemaal geen internet opzit en dus niets kunnen met een QR code.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door angel1978 »

peter17111962 schreef:
24 okt 2023 08:47
"Het is je eigen keuze om niet te internetbankieren en ja, dat heeft consequenties"
"Bankieren via internet is anno 2023 toch wel een basisvoorziening in het leven."
Er zijn meer dan genoeg mensen die gelukkig nog wel inzien dat bankieren via internet per definitie onveilig is.
En er zijn ook genoeg mensen die net als ikzelf een gewone 4G GSM telefoon hebben waar alleen mee gebeld
kan worden en waar dus helemaal geen internet opzit en dus niets kunnen met een QR code.
De straat oversteken, geld pinnen bij een geldautomaat, in een vliegtuig stappen of een bankgebouw bezoeken..
Allemaal per definitie onveilig..

Maar dan nog. Je maakt een keuze ( om iets niet te doen ) en dat heeft consequenties.. Het is wat het is.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door HADES2001 »

peter17111962 schreef:
24 okt 2023 08:47
Er zijn meer dan genoeg mensen die gelukkig nog wel inzien dat bankieren via internet per definitie onveilig is.
En er zijn ook genoeg mensen die net als ikzelf een gewone 4G GSM telefoon hebben waar alleen mee gebeld
kan worden en waar dus helemaal geen internet opzit en dus niets kunnen met een QR code.
Per definitie onveilig? Per definitie incorrect. Heb meer vertrouwen in de app dan die oude papiertjes waar ik geld moest overmaken, nu zit er een automatische check die de naam controleert voordat ik geld over maak. Ik hoef niet een week te wachten voordat de papiertjes verwerkt zijn maar kan binnen 5 minuten geld aan iemand overmaken. En niemand die de papiertjes kan vervalsen om proberen geld van een ander over te maken. Skimming is nog steeds een werkelijk iets waar ik met online boodschappen doen geen last van heb Vergeet ook niet dat je weken moest wachten voordat je is een update kreeg over je bank afschrijvingen en je 0 inzicht had wat er wel en niet was afgeschreven en hoeveel geld je dus nog had op je rekening.
Oh de "goede oude tijden"

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Redfloor »

Zelfde mail gekregen... "Zonder PostNL-ID kun je namelijk geen pakketten versturen met de automaat. Een pakketje ophalen kan nog wél zonder PostNL-ID." Dus zolang je niet het gemak hoeft van pakketten versturen via de automaat verandert er niks!

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door eagle3824 »

is die mail wel echt? ik kan op de website van postnl hier nl niets over terug vinden.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Redfloor »

eagle3824 schreef:
24 okt 2023 10:52
is die mail wel echt? ik kan op de website van postnl hier nl niets over terug vinden.
Zeker! Als je de postnl-app hebt en je gaat naar account, dan kan je het zelf ook instellen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Bedankt voor de tip.
Ik heb hem meteen geactiveerd

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ook bedankt, ook net geactiveerd

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je hier een account kan aanmaken en een post typen en plaatsen, kan je ook internetbankieren. Wil je dat uit principe niet is dat je eigen keuze, maar zal je vaker tegen dit soort dingen oplopen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: POSTNL ID QR code

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bedankt, ook meteen geregeld.
Helemaal klaar voor internet 3.0

Plaats reactie