Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ria.van-wijngaarden
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2018 12:22

Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door ria.van-wijngaarden »

Hallo,
Ik weet niet of ik hier juist ben, maar probeer het toch maar.
Ik heb een pakketje besteld, dat is onjuist bezorgd, het is in Papenhoven bezorgd, ik woon in Papendrecht,
Het komt uit Duitsland, bezorger nederland geeft aan, de verzender kan n klacht indienen, bezorger Duitsland zegt,
Als de verzender contact opneemt zoeken wij het uit.
Maar de verzender doet dit niet, die vind het mijn fout, hoe krom is het , ik kan niets, terwijl ik de gedupeerde ben,
Ik heb wel een gedeeltelijke schadevergoeding gehad, maar ik mis nog 130 euro.
Het pakket is bezorgd bij iemand die het vertikt om terug te sturen, pakket waarde 400 euro,
De politie kan niets doen, want het is daar aangeboden, maar zij had moeten tekenen,
Het pakket bestaat uit 3 delen, 1 deel is meegegeven vanaf de pakketshop, op vertoon van een
Legitimatie bewijs, maar niet met de juiste naam, hoe kan zoiets.
Ik voel mij zo onterecht behandeld, dat dit zomaar kan,
Misschien kunnen jullie er iets mee?
wat kan ik nog?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ria.van-wijngaarden schreef:
30 okt 2023 10:38
Misschien kunnen jullie er iets mee?
wat kan ik nog?
Je bent hier op het forum, dus wij kunnen er niets mee.

Je moet bij de verkoper zijn. De andere partijen (verzender, onjuiste ontvanger) zijn voor jou niet relevant, daar mag de verkoper het mee uitzoeken. Stel hem in gebreke voor het restant van je schade. En als dat niets oplevert, moet je afwegen of je een procedure wilt starten.

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ergens snap ik het verhaal niet helemaal. Van wie heb je de gedeeltelijke schadevergoeding gehad? En is die 400 euro voor de drie pakketten samen, of hoe zit het nu? Want je 'mist' nog 130 euro.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ria.van-wijngaarden schreef:
30 okt 2023 10:38
Maar de verzender doet dit niet, die vind het mijn fout, hoe krom is het , ik kan niets, terwijl ik de gedupeerde ben,
Het verhaal is volgens mij niet helemaal compleet. Waarom is het pakket naar een verkeerde plaats gestuurd? Hoe is dat foutgegaan?

Als u gewoon correct uw gegevens ingevuld heeft en de verzender stuurt het vervolgens naar een verkeerd adres, dan lijkt me dat u niets te verwijten valt en de verzender gewoon het hele bedrag moet vergoeden. Als bij het invullen een auto-correct actie de verkeerde woonplaats invult en u klikt op verdergaan zonder te corrigeren, dan wordt het mijn inziens arbitrair.

ria.van-wijngaarden
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2018 12:22

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door ria.van-wijngaarden »

Ik heb het correcte adres ingevuld met de verkeerde postcode, maar op geen van beide is het bezorgd, het is 200km verderop bezorgd,

ria.van-wijngaarden
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2018 12:22

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door ria.van-wijngaarden »

Ik heb van de verkoper 270 euro gekregen, als vergoeding, het was 1 bestelling bestaande uit 3 pakketten, 2 zijn afgeleverd en 1 opgehaald

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

ria.van-wijngaarden schreef:
30 okt 2023 21:47
Ik heb van de verkoper 270 euro gekregen, als vergoeding, het was 1 bestelling bestaande uit 3 pakketten, 2 zijn afgeleverd en 1 opgehaald
Wie heeft het 3e deel opgehaald dan?

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles gelezen hebbend denk ik dat er verder niks meer voor je te halen is. Je schade is geen 400 euro, zoals je in de topictitel aangeeft, maar 130 euro. Je hebt twee van de drie pakketten gehad, heb je die nog steeds dan? Of heb je ze terug gestuurd? Je spreekt immers over een vergoeding.

De laatste 130 euro ga je denk ik niet terug krijgen. Het feit dat je een verkeerde postcode hebt ingevuld kun je m.i. niet op het bord van de verzender leggen. Maar als je de andere twee pakketten nog hebt kun je die 270 euro vergoeding toch gebruiken om het derde pakket nog een keer te bestellen? Of mis ik iets?

ria.van-wijngaarden
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2018 12:22

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door ria.van-wijngaarden »

sorry , dat heb ik verkeerd omschreven, die zijn 200 km verderop bezorgd! En die mevrouw stuurt ze niet terug.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door Justmeagain »

ria.van-wijngaarden schreef:
30 okt 2023 23:13
sorry , dat heb ik verkeerd omschreven, die zijn 200 km verderop bezorgd! En die mevrouw stuurt ze niet terug.
En mag u ze ook niet ophalen bij haar?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ik heb geen pakket ontvangen, nu 400 euro armer

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Europese wetgeving zegt dat de afzender verantwoordelijk is voor de levering.
Natuurlijk moet u wel het goeie adres opgeven. Zie www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd.

Neem contact op met uw creditcard maatschappij indien u met uw creditcard betaald hebt.
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eccnederland.nl/nl/klacht-indienen.
Zeg wel eerlijk bij dat u deel van uw geld terug gekregen hebt.

Plaats reactie