Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 09:06
Om in iemands ziel te kunnen kijken, zou de mens toch eerst een ziel moeten hebben. Dergelijke prietpraat hoort in hetzelfde rijtje als een oude man met een lange witte baard die het allemaal zo goed voor heeft met de mensheid...
Je bedoelt natuurlijk Desiderius Perkamentus / Aberforth Dumbledore.
Lady1234 schreef:
30 okt 2023 22:18
juliomariner schreef:
30 okt 2023 22:13
Ik heb voor de zekerheid mijn aluminium piramide opgezet en Biostabil omgehangen.
Neem nog een glaasje ingestraald water, kan nooit kwaad.
Wel vragen om linksdraaiend ingestraald, dat geeft een betere balans.
witte angora schreef:
31 okt 2023 07:58
Valt wel mee. Ongeveer 20% van de mensen is HSP, hoogsensitief dus. Oftewel: zij vangen signalen op die de andere 80% mist. Dat die 80% dat mist is zo erg nog niet. Het is wel jammer dat die 20% niet altijd serieus wordt genomen, terwijl ze het, steeds weer, achteraf bij het juiste eind hadden.
Het orakel-effect. Gewoon niet gefrustreerd raken over het niet-serieus nemen, maar zwijgen en alleen bedenken, wat die 80% dan voor mooie dingen mist.
Moneyman schreef:
31 okt 2023 09:53
Even iets heel anders: een spannende dag voor degenen die te maken hebben met de Tweede Kamer-fittie. Ongelooflijk dat er op dit niveau zó gebroddeld wordt.
Hoewel - als er andere belangen dan de waarheid meespelen, is het eigenlijk alles behalve ongelooflijk...
Tja, ingehuurde kennis is nooit onafhankelijk. Bij het landsbestuur werkt het zo, dat ingehuurd advies en onderzoek de vooraf gewenste uitkomsten oplevert. Het is de laatste 20 jaar compleet uit de hand gelopen daarmee. Volgend onderzoek voor Follow The Moeny: welke eigenaren van overheidsadvies/onderzoeksbureaus doneren aan welke partijen of waren in het verleden actief in het landsbestuur in welke functie.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk bestaat de ziel, dat lijkt me duidelijk. Anders kunnen we roodharigen, die geen ziel hebben, niet meer onderscheiden van hen die wel een ziel hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
31 okt 2023 12:15
Natuurlijk bestaat de ziel, dat lijkt me duidelijk. Anders kunnen we roodharigen, die geen ziel hebben, niet meer onderscheiden van hen die wel een ziel hebben.
Het is maar waar je in gelooft
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ziel_(filosofie)

Al is veel niet rationeel uit te leggen naar mijn mening. Maar wel interessant om daarover te lezen en horen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
31 okt 2023 10:39
Moneyman schreef:
31 okt 2023 10:05
Dat is gek. Ik krijg de optie "lees vandaag gratis".

Probeer deze link eens?
Lees vandaag gratis

en dan..

Registreer je gratis..
Ja, "registreer je gratis" staat eronder. Maar als je op "lees vandaag gratis" klikt, krijg je direct het artikel. Bij mij wel, tenminste.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:19
Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/
Het tocht er zo erg dat de schimmelstank nog uit mijn scherm opstijgt. Maar met de motorclub als buren is het wel gezellig natuurlijk. Ook heel geschikt voor een gezin met jonge kinderen, want schuin tegenover is een speeltuintje.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:19
Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/
Instap- én direct weer uitstapklaar :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:19
Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/
Dat aanrechtblad zou ik wel willen, de rest is Sperrmüll / Container.

Stevige prijs per m2, ondanks de ruime kavel. Staan wel aardige huisjes in Harlingen, hier en daar wel jammer van de IKEA-inrichting of 'vernieuwingen'.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jablan schreef:
31 okt 2023 13:50
ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:19
Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/
Dat aanrechtblad zou ik wel willen, de rest is Sperrmüll / Container.

Stevige prijs per m2, ondanks de ruime kavel. Staan wel aardige huisjes in Harlingen, hier en daar wel jammer van de IKEA-inrichting of 'vernieuwingen'.
Dat aanrecht(blok) incl. gordijntje ervoor herinner ik me van oma's en tantes. :) Die 2 grijze kachels ook. De berging (?) heeft een upgrade naar de seventies gehad, daar zitten schrootjes. :mrgreen:

Ik vind trouwens die zwarte kachel (of is het een oven?) wel mooi.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Online op Duitse sites vind je meer zwarte ovens, ook te gebruiken als houtkachel. De goedkoopste is echt bedoeld voor buiten koken. Segment 649 - 899 euro is prima kwaliteit, maar gaat minder lang mee en verbruikt meer hout dan de prijsklasse vanaf 1000 euro. Voor het geval iemand zoiets wil kopen.


Voor wie graag dikke truien draagt: filter Funda op Energielabel G. Lage prijzen per m2 oftewel de echte Help-mijn-man-blijft-klussen-huizen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 nov 2023 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom gaat u dit hier spammen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:19
Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/
Bent u verhuist ??

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
31 okt 2023 16:33
Waarom gaat u dit hier spammen?
Wel, hierom:
ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:58
Ik vind trouwens die zwarte kachel (of is het een oven?) wel mooi.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
31 okt 2023 17:58
ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:19
Instapklare woning te koop, althans voor degene die back to the fifties wil https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... rekweg-80/
Bent u verhuist ??
Hahaha. Ja, ik dacht ik lever mijn woning instapklaar en gemeubileerd op, lijkt me zeer handig voor de koper. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jablan schreef:
31 okt 2023 18:38
juliomariner schreef:
31 okt 2023 16:33
Waarom gaat u dit hier spammen?
Wel, hierom:
ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:58
Ik vind trouwens die zwarte kachel (of is het een oven?) wel mooi.
Ik vind die oude mooi, niet om te gebruiken maar om ergens voor de show neer te zetten.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
31 okt 2023 18:38
juliomariner schreef:
31 okt 2023 16:33
Waarom gaat u dit hier spammen?
Wel, hierom:
ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 13:58
Ik vind trouwens die zwarte kachel (of is het een oven?) wel mooi.
Helemaal duidelijk, ik vond spammen ook helemaal niets voor u.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, het is ook bekend geworden welke gruweldaden Arib heeft uitgevoerd, waardoor er een onderzoek gedaan is naar haar functioneren.

Ze schijnt mensen soms rechtstreeks aangesproken te hebben en soms zelfs met stemverheffing. Deze mensen hebben daar schijnbaar emotioneel onder geleden.

Het resultaat van dat onderzoek moet in mijn ogen niet zijn dat Arib zo een onveilige omgeving gecreëerd heeft, maar vooral dat er een boel softies zijn en er niets aan de hand was.

"In totaal sprak Hoffmann met negentien personen. Uit de gesprekken maken de onderzoekers op dat Arib zich structureel bemoeide met de ambtelijke organisatie. Volgens tien mensen sprak zij hen rechtstreeks en soms met stemverheffing aan. Negen mensen zeiden hier emotioneel onder te hebben geleden. Arib liet zich daar niet op aanspreken en bood niet haar excuses aan, schrijven de onderzoekers."
https://nos.nl/artikel/2496121-kamerbes ... -door-arib

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja Barbertje moet hangen.
Die Bergkamp wil toch nog de boeken gaan als daadkrachtige voorzitter terwijl zede slechtste voorzitter sinds mensenheugenis is.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ik maar weer gauw naar mijn Onafhankelijk Eiland ga... De wereld staat in brand, en Arib sprak af en toe een beetje luider. En nu? Gaat ze vervolgd worden voor oorlogsmisdaden?

Wat is 'emotioneel lijden' trouwens? Dat iemand even schrok? Of zich eventjes gekwetst voelde?

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
31 okt 2023 20:09
Nou, het is ook bekend geworden welke gruweldaden Arib heeft uitgevoerd, waardoor er een onderzoek gedaan is naar haar functioneren.

Ze schijnt mensen soms rechtstreeks aangesproken te hebben en soms zelfs met stemverheffing. Deze mensen hebben daar schijnbaar emotioneel onder geleden.

Het resultaat van dat onderzoek moet in mijn ogen niet zijn dat Arib zo een onveilige omgeving gecreëerd heeft, maar vooral dat er een boel softies zijn en er niets aan de hand was.

"In totaal sprak Hoffmann met negentien personen. Uit de gesprekken maken de onderzoekers op dat Arib zich structureel bemoeide met de ambtelijke organisatie. Volgens tien mensen sprak zij hen rechtstreeks en soms met stemverheffing aan. Negen mensen zeiden hier emotioneel onder te hebben geleden. Arib liet zich daar niet op aanspreken en bood niet haar excuses aan, schrijven de onderzoekers."
https://nos.nl/artikel/2496121-kamerbes ... -door-arib
Je houdt het niet voor mogelijk wat sommigen doen om politiek anders denkenden te beschadigen.
Hoewel,als voorzitter ben je toch onpartijdig?
Maar men weet natuurlijk nog wel waar je politieke roots liggen.
In de tijd dat Arib voorzitter was hoorde je zelden van ruzie/het ontnemen van het woord enz.
Nu is dat schering en inslag.
Is de voorzitter daar ook niet een beetje debet aan?
Corrigeer mij vooral als ik het mis heb,ik volg dat circus maar incidenteel.

Plaats reactie