Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3091
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ah, deze vergelijkingen komen u nou net niet goed uit. Typisch.

Wat mij betreft mogen de charlatans die gendertransitie promoten dezelfde strafmaat krijgen als de charlatans die homogenezing promoten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
14 nov 2023 09:21
Het ergerlijke vind ik ook dat er op de lagere school al zoveel over wordt gesproken.
Het " hoort " nu zelfs in het lespakket , is een HOT ITEM en het eea wordt gewoon door de strot geduwd.
" Blijkbaar " kunnen " kinderen " van 8-9-10 jaar hier zelfs al over meepraten en beslissen. :roll:
Je kunt op die leeftijd onmogelijk de consequenties overzien.
Mijn dochter was ook net een halve jongen en mijn zoon speelde ook wel met poppen.
En jij maakte daar geen punt van. Bij onze kleine vaste bezoeker is vooral de papa erg trouw aan de kleuren van speelgoedwinkel. Dingen zijn voor meisjes of voor jongens, punt. Totaal ander type ouder dan jij was. Of bent als oma ;-)
moederslink schreef:
14 nov 2023 09:21
Hoe gaan die gesprekken dan thuis onder het eten : " pap en mam , ik voel me een meisje, mag m'n piemeltje er af ?"
Nee, het begint met allerlei non-verbale signalen. Soms ook verbaal, dochter van collega wilde als klein kind altijd met een vrouw trouwen. Moeder, juf, vriendin, maakt niet uit. De dochter is nu met een dame getrouwd. Terug naar het kind, dat nog niet in de pubertijd is. Op een gegeven moment krijg je de fase met de vragen en die moet je op het goede niveau beantwoorden. De reactie 'maar ik wil een meisje/jongen zijn' komt vanzelf een keer eruit, als de vertrouwensband goed is. Inderdaad, zonder de consequenties te overzien. Die zijn voor de ouders, eerst de test of er inderdaad sprake is van een verwisseling van geest en lichaam.
moederslink schreef:
14 nov 2023 09:21
Zoveel verwarring, psychisch " lijden " . Dit kán niet OK zijn.
Alles moet maar kunnen tegenwoordig ....zoveel stress en druk zie je bij kinderen tegenwoordig óf ze worden emotioneel verwaarloosd , méér dan ooit.
De termen 'psychisch lijden' of 'worsteling' komen uit religieuze hoek. Ja, het lijden wordt psychisch als de geest wordt klemgezet.
moederslink schreef:
14 nov 2023 09:21
Twee vaders, twee moeders of zelfs méér.
Papa is ineens mama, mama is ineens lesbisch en ga zo maar door.
Laat mij dan maar ouderwets zijn en denken , maar dit gaat soms echt nergens meer over.
Je noemt nu net de uitzonderingen. Feit is trouwens dat ruim 1/3e van de kinderen bij één van de ouders opgroeit. Dan denk ik, lekker onbescheiden, beter twee mama's of twee papa's dan eentje, die niet eens naar je omkijkt.

J. Deltoer
Berichten: 3091
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo lust ik er nog wel een paar...
Een jongetje kan beter een papa hebben die niet naar hem omkijkt dat twee die dat iets teveel doen.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 20:49
Zo lust ik er nog wel een paar...
Een jongetje kan beter een papa hebben die niet naar hem omkijkt dat twee die dat iets teveel doen.
Wat suggereer je hier nu mee? Dat als je 2 homosexuele vaders hebt dat die pedofiel zijn?

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 17:17
angel1978 schreef:
14 nov 2023 16:39
J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 14:37
Je moet inderdaad geen misstanden willen benoemen. Gewoon kop in het zand blijven steken.
Hij zegt toch juist het tegendeel:
wat voor volwassen maar onrijpe geesten aanleiding is om lekker te gaan provoceren en een haatklimaat te scheppen.
Deze misstanden moet je juist benoemen!
Ja, die gezellige voorleesuurtjes om kindertjes te indoctrineren met woke genderideologie zijn helemaal ok, daar MOET je het gewoon mee eens zijn.
Oftewel, accepteer en omarm het, of hou je bek.
Het heeft niets met indoctrineren te maken, maar met gewoon vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Bij mensen van jouw generatie (ik neem aan dat je behoorlijk oud bent, gezien de bijdragen die je hier doet) was ontzettend veel leed omdat mensen niet zichzelf konden zijn. Zo blij dat kinderen van nu niet meer in zo'n achterlijke tijd hoeven op te groeien.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 19:39
Het gaat er minder om WIE iets voorleest, maar wat er aan kinderen voorgelezen wordt. Het is juist de taak van volwassen om daar een mening over te hebben. Maar jullie willen die dus snoeren want als je het met die wokeshit oneens bent ben je gedesinformeerd of heb je misvattingen. Dat is dus cancellen. Noord Korea, DDR niveautje.
Wat wordt er dan voorgelezen? En niet herkauwen wat die idioot van een Baudet mensen wil laten geloven. Wat heb je zelf daadwerkelijk gehoord en gezien?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik zo de beschrijving lees over Brongersma op Wikipedia, was er echt niet veel mis met die man. In zijn tijd werd een zestienjarige of 17 jongen anders behandeld dan een meisje van die leeftijd. Slaat nergens op. Een volwassene mocht seks hebben met een meisje van 16, maar niet meteen knul van die leeftijd. Ook was hij een voorstander van euthanasie. Kan ik alleen maar prijzen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
14 nov 2023 20:22
Nou, dat is net zo leuk als bij Sinterklaas op schoot klimmen, als die uit zijn grote, rode boek voorleest. Of Zwarte Piet om de hals hangen, om te zien of hij nu echt een kleurtje heeft of toch een RAL9010-wezen is, die motorolie heeft gemorst.
kuklos schreef:
14 nov 2023 20:25
Nee, dat is het niet. Niet alles hoeft aan kinderen te worden opgedrongen.
Hoezo? Je weet niet of de drag queen niet dezelfde is, die in het Sinterklaaspak kruipt.
Overigens is van opdringen geen sprake. Het is een aanbod van de bibliotheken en wie daar met zijn kind heengaat, weet wat er gebeurt. Alles is vrijwillig en vrijwilligerswerk.
kuklos schreef:
14 nov 2023 20:29
Wanneer heb ik me er werkelijk in verdiept? Als ik jouw mening volg? Want het is natuurlijk zo'n zorgvuldig traject, of nee, oeps, toch niet.
Je hebt je erin verdiept als je niet met GeenStijl als bron aankomt, maar netjes doorlinkt naar de relevante sites op dit gebied, inclusief het tegengeluid van Zembla.

Ik ben iets meer bescheiden en verwijs naar een gratis te lezen verhaal van Oliver Kjelsson: Aanvullen. Het is fictie, tegelijk zit alles erin.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
14 nov 2023 20:19
angel1978 schreef:
14 nov 2023 19:43
Het cancellen gaat gewoon door he.
Hou toch op. J.Deltoer verlangt alleen dat jij eens ophoudt met het continu gebruik van de term cancellen als hij weer reageert. Vragen om daarmee eens te stoppen heeft niets met cancellen te maken.
Het is zijn eigen term die hij te pas en te onpas inzette als ‘m dat uit kwam.. maar ook dat is dus weer iets dat alleen voorbehouden is aan bepaalde personen blijkbaar..

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je geeft leuk tegengas, Angel 8)
rwolters schreef:
14 nov 2023 20:51
Wat suggereer je hier nu mee? Dat als je 2 homosexuele vaders hebt dat die pedofiel zijn?
Dat doen meer mensen. Ze weten niet hoe het werkt met kinderen tot in de pubertijd, terwijl die een heel gemeen, onzichtbaar machtsmiddel over volwassenen hebben: feromonen. Hoe kleiner, hoe jonger, hoe meer feromonen ze rondsproeien.
Feromonen zorgen ervoor, dat je als volwassene in de bescherm-zorgmodus schiet. Als volwassene merk je het, wanneer ineens vader/moedergevoelens de kop opsteken.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je kan van alles tegen komen in een fietsenstalling https://www.at5.nl/artikelen/223574/por ... -te-weinig

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die wilde niet parkeren, die wilde gewoon zijn schokbrekers even testen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach ja, nog een keer ProRail. Dat is toeval. Deze week is bekend gemaakt, dat de Maaslijn definitief een upgrade krijgt en de verleiding is te groot om het niet mee te nemen.

* Even andere bril opzetten ... hm ... waar ligt-ie-nu, ik zie het niet ... ja, die met de gekleurde en vervormde glazen voor een dubbel zo kritische blik ... nee, die rechts ervan, die heeft ook een ingebouwde glazen bol ... dank je. :mrgreen: *

Politiek, wie betaalt wat. Hier liggen kansen voor alle partijen, de meer aandacht voor de regio belangrijk vinden. Want het rijk betaalt hier 50%, rond Amsterdam betaalt de landelijke overheid alles. Verbouwing Amsterdam Centraal is een miljardenproject, hier gaat het om bijna 360 miljoen voor 80 kilometer. In Amsterdam wordt het langzamer en vaker, op de Maaslijn wordt het zeker sneller en misschien vaker (ik kan niets vinden over een sneltrein).

* Stelling: Inwoners buiten de Randstad mogen 50% van hun belastingen direct aan de provincie betalen. *

Aanbesteden, wat gaan we doen? Op de site bij ProRail staat het netjes vermeld, praktisch per kilometer. Het venijn zit in de details of wat mist.
1 Het opruimen van de restanten van Nijmegen - Kleve staat er bij, maar heeft hier niets mee te maken en de rest ligt ook niet in de weg voor een bovenleiding. Duidelijk erin gezet om heropening van Nijmegen - Kleve zo duur mogelijk te maken. Of onmogelijk.
2 Derde spoor op de stations Boxmeer en Venraij is ideaal als eindpunt voor extra treinen. Ze worden weggehaald.
3 Geen woord over snellere wissels en die zijn zeker nodig om de lieve Limburgers geen achtbaangevoel te geven.
4 De Maasbrug bij Mook is toe aan vernieuwing. Het ding stamt uit 1946 en de snelheid is teruggezet naar 90 km/u. Geen nieuwe brug in de plannen.
5 Er blijven onbewaakte spoorwegovergangen bestaan. Ze krijgen alleen een cosmetische poetsbeurt.

Politiek en ProRail samen, de nieuwe beveiliging. Er wordt heel ingewikkeld over gedaan, maar het is vrij simpel uit te leggen. Er is een Europees protocol over de communicatie tussen de trein en de verkeersleiding. De trein vertelt automatisch waar hij rijdt, hoe hard hij rijdt en waar hij naar toe moet. In elk land in Europa moet zo'n berichtje 'hallo, hier ben ik' technisch gezien er hetzelfde uitzien.
Voor het 'hallo, hier ben ik' is basismateriaal nodig: assentellers en bakens. De Maaslijn heeft al de nodige assentellers gekregen, er hoeven alleen bakens bij. Die er niet komen met de upgrade, want dat is een ander projectteam binnen ProRail.
Overigens wordt in Nederland de nieuwe beveiliging idioot duur (afhankelijk van de bron 3 tot 7 miljard) voor een paar spoorlijnen, terwijl Oostenrijk voor 400 miljoen euro het hele spoornet aanpast aan de Europese standaard.

Je kunt het zien aankomen: als de aannemer aan het werk is, rijden er minder/geen treinen en als de aannemer klaar is, krijg je de volgende serie 'vandaag geen treinen', omdat nu niet alles wordt meegenomen. Dat is nu het verschil tussen overzicht hebben en houden of in details vastlopen, het verschil tussen regeren en besturen.

Voorbeeldvideo met de nieuwe beveiliging: Ritje Freiburg - Basel. De assentellers liggen aan de buitenkant van de rails, in Nederland hebben ze een gele kap. De bakens of balises liggen tussen de rails en er staat een bordje met een pijl naar links of rechts bij. Hele video is een volgende voorbeeld van 'wij verbouwen terwijl de winkel open blijft'.

Na de vorige 2 bijdragen over ProRail kreeg ik een link naar 36 seconden van ProRail zelf. Vrachtwagen trekt bovenleiding kapot (en neemt gelijk een lantaarnpaal mee.) In de tekst erbij een heel verhaal over veiligheid, terwijl ik denk: had nou een portaal neergezet, dan was het helemaal niet gebeurd. Wel mooie vonken trouwens, gelukkig maar 1500 volt en niet 15.000 volt.
Zo te zien was dit een glasleverancier, die vergeten was zijn hijskraan omlaag te doen.




Deel 1 en Deel 2

Lowieze
Berichten: 6611
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Voor wie dit interessant vindt om te zien:
Documentairemaker Ingrid Kamerling volgde een jaar lang het wel en wee van de afdeling van ggz-instelling Youz. Deze poli begeleidt jongeren die worstelen met hun genderidentiteit. Daarbij had ze niet alleen oog voor de jongeren zelf, maar ook voor de dilemma’s die de hulpverleners tegenkomen.

’Genderpoli/They and them’ van Ingrid Kamerling is te zien op donderdag 16 november om 22:35 uur op NPO2 en heeft meerdere vertoningen op filmfestival IDFA.

Kamerling: „Ik wilde deze documentairefilm maken omdat ik hoop dat er meer begrip komt voor kinderen die in transitie zijn. De genderdiscussie is zo politiek geworden en wordt overwegend gevoerd door mensen die er te weinig vanaf weten. Ik hoop de kijkers een inkijkje te geven in hoe het echt zit.”

Bron: NHD

J. Deltoer
Berichten: 3091
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er is een tijd geweest dat pedofilie salonfähig wag, al een hele tijd geleden verboden.
Er is een tijd geweest dat homogenezing volop legaal uitgeoefend werd. Ook dit is inmiddels (terecht) verboden.
Jongeren in transitie sturen is nu hip. Ook hier zullen we ooit met afschuw op terugkijken.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Deltoer, hou toch eens op met je onzin van 'jongeren in transitie sturen'. Voorlichting geven en hulp bieden - op zeer zorgvuldige wijze is totaal wat anders dan indoctrineren of transitie promoten. Daarvan is simpelweg geen sprake.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ter steun van J. Deltoer nogmaals de link naar Geenstijl dan maar.

Lowieze
Berichten: 6611
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
15 nov 2023 11:45
Ter steun van J. Deltoer nogmaals de link naar Geenstijl dan maar.
Als ik de reacties op dat artikel lees, dan vrees ik dat bij sommigen toch een flink steekje los is.

J. Deltoer
Berichten: 3091
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
15 nov 2023 13:24
kuklos schreef:
15 nov 2023 11:45
Ter steun van J. Deltoer nogmaals de link naar Geenstijl dan maar.
Als ik de reacties op dat artikel lees, dan vrees ik dat bij sommigen toch een flink steekje los is.
Dat heb ik eerder bij de reacties van sommigen hier. En iets meer dan een steekje.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch staan er ook wel een aantal inhoudelijk goede reacties onder het geenstijl stuk.
Alleen trekt geenstijl altijd een aantal mafkezen die op de een of andere manier altijd dingen bij weten te betrekken wat helemaal nergens op slaat. O.a. de Corona wappies weten het altijd weer hun richting uit te trekken.

Plaats reactie