Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
15 nov 2023 20:39
kuklos schreef:
15 nov 2023 20:21
dat is dus gewoon discriminatie. Afgewezen worden om wie je bent. Discriminatie.
Niet wie, maar wat: migratieachtergrond heeft voorrang.
Dat is nog steeds gewoon discriminatie.

U bent geschikt, maar ja, blank dus u krijgt de baan niet. Discriminatie.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je iedere keer vanwege je uiterlijk wordt aangehouden is het nog maar de vraag hoe groot de allochtonenvijver is waar de opperwout uit wil vissen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
15 nov 2023 20:44
U bent geschikt, maar ja, blank dus u krijgt de baan niet. Discriminatie.
Dat maak jij ervan. Ook met een blanke huidskleur kun je een migratieachtergrond hebben. Het gaat erom of jij, één van je ouders of één van je grootouders buiten Nederland is geboren.

Opsporingsberichten:

... van vermoedelijk Noord-Afrikaanse / Oost-Europese / Mediterrane / Arabische / Aziatische afkomst ...
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 nov 2023 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
15 nov 2023 20:48
kuklos schreef:
15 nov 2023 20:44
U bent geschikt, maar ja, blank dus u krijgt de baan niet. Discriminatie.
Dat maak jij ervan. Ook met een blanke huidskleur kun je een migratieachtergrond hebben. Het gaat erom of jij, één van je ouders of één van je grootouders buiten Nederland is geboren.
Zo hoef je niet toe te geven dat het discriminatie is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Waarom? Discriminatie is per definitie verschil maken. Ik leg het uit, niet meer, niet minder.

Stop een keer met op mij te hakken. Je begint erger dan Deltoer te worden en voor de rest zie ik je alleen maar reageren op, nooit uit jezelf ergens mee komen. En dit is geen verzoek, maar een beleefde ergernis over je online-gedrag.

Ik ben nog aan het rondkijken bij de politie. Nauwelijks vacatures open. Wat blijft er dan over van de verhalen over een tekort aan agenten?
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 nov 2023 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar het om gaat is of er sprake is van ongeoorloofde discriminatie. Discriminatie an sich is niet strafbaar. Immers, verschil zal er altijd gemaakt moeten worden, daar ontkom je gewoon niet aan.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
15 nov 2023 20:52
Waarom? Discriminatie is per definitie verschil maken.
Differentiatie is verschil maken. Op basis van terechte gronden. Discriminatie is verschil maken op basis van van zaken waar mensen niets aan kunnen doen en die er ook niet toe doen. Precies wat de politie doet. Geef dat nou gewoon eens toe.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
15 nov 2023 20:52
Stop een keer met op mij te hakken. Je begint erger dan Deltoer te worden
Niet te persoonlijk worden, Jablan. En zeker geen openlijk negatieve vergelijkingen met anderen maken. Dat helpt niemand verder.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mwa, een enkele keer moet kunnen, WA. Discussietechniek voldoet aan de woke-uitleg van Nijogeth met basketbal/voetbal voorbeeld.
kuklos schreef:
15 nov 2023 20:55
Jablan schreef:
15 nov 2023 20:52
Waarom? Discriminatie is per definitie verschil maken.
Differentiatie is verschil maken. Op basis van terechte gronden. Discriminatie is verschil maken op basis van van zaken waar mensen niets aan kunnen doen en die er ook niet toe doen. Precies wat de politie doet. Geef dat nou gewoon eens toe.
Op basis van wat de politie aangeeft en jouw uitleg van de definities, is het dan differentiatie, geen discriminatie. Want men wil een afspiegeling van de maatschappij zijn...
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 nov 2023 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
15 nov 2023 20:54
Waar het om gaat is of er sprake is van ongeoorloofde discriminatie. Discriminatie an sich is niet strafbaar. Immers, verschil zal er altijd gemaakt moeten worden, daar ontkom je gewoon niet aan.
Jij hebt het over differentiatie. Bijvoorbeeld verlangen dat een werknemer binnen een bepaalde afstand van het werk woont. Bij mensen met eventueel nooddiensten zoals politie, brandweer en zorg, maar ook chemische fabrieken, geen discrminatie.
Een vriend van mij werkte bij een chemische fabriek en had nooddiensten. Eis was dat hij dat binnen een uur aanwezig kon zijn. wat dus zijn woonplaats bepaalde. Maar waar hij ook voor beloond werd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
15 nov 2023 20:57
Mwa, een enkele keer moet kunnen, WA.
kuklos schreef:
15 nov 2023 20:55
Jablan schreef:
15 nov 2023 20:52
Waarom? Discriminatie is per definitie verschil maken.
Differentiatie is verschil maken. Op basis van terechte gronden. Discriminatie is verschil maken op basis van van zaken waar mensen niets aan kunnen doen en die er ook niet toe doen. Precies wat de politie doet. Geef dat nou gewoon eens toe.
Op basis van wat de politie aangeeft en jouw uitleg van de definities, is het dan differentiatie, geen discriminatie. Want men wil een afspiegeling van de maatschappij zijn...
Nee, dit is een tekstboek voorbeeld van discriminatie. Mensen afwijzen op basis van hun huidskleur. Oh nee, achtergrond.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
15 nov 2023 20:22
Nijogeth schrijft dat een vrouwelijke agent minder hoeft te kunnen dan een mannelijke.

En dat zou dan discriminatie zijn, maar is dat wel waar dan?
De verplichte sporttest die men ieder jaar dient te doen, bijvoorbeeld:
https://politietest.nl/sporttest-politie/

Ook voor de brandweer gelden andere fysieke eisen.
Pure discriminatie in mijn ogen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ouderen hoeven ook al minder te kunnen dan jongeren. Ook discriminatie?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Deze test is ook de graadmeter voor toelating tot de opleiding. Ik vind het vreemd dat daar verschil tussen zit. Zo kan een man op alles vele malen beter scoren dan de vrouwen, maar uiteindelijk toch niet toegelaten worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mannen en vrouwen hebben nu eenmaal fysieke verschillen ... Netjes, dat er rekening mee wordt gehouden. De sporttest moet overigens vaker worden gedaan en er zijn veel agenten/s, die er niet voor slagen.


Omgekeerd: dan zou je bij elke sport de scheiding mannen en vrouwen moeten opheffen. Ik weet niet of dat zo'n goed idee is.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Nijogeth schreef:
16 nov 2023 00:03
Deze test is ook de graadmeter voor toelating tot de opleiding. Ik vind het vreemd dat daar verschil tussen zit. Zo kan een man op alles vele malen beter scoren dan de vrouwen, maar uiteindelijk toch niet toegelaten worden.
Volgens mij was er onderscheid met betrekking tot bepaalde fysieke eisen. Er zijn natuurlijk nog veel meer kenmerken die van belang zijn.

Maar eigenlijk de kern van dit onderwerp: jij en sommige anderen betrekken de voorrangspositie (in dit geval: van mensen met een migratieachtergrond) op individuele sollicitanten. Terwijl, zoals blijkt uit de quote die Jablan liet zien, dat het erom gaat dat het politie team een betere afspiegeling moet zijn van de maatschappij. En dat gaat dan dus over iets groters dan individuen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
16 nov 2023 08:13
Mannen en vrouwen hebben nu eenmaal fysieke verschillen
Maar komen vrouwelijke agentes dan niet in dezelfde situaties als mannen? Die eisen zijn er met een reden, dat is nodig voor het werk. Of juist niet, maar dan kun je de limiet voor de mannen ook verleggen naar die van de vrouwen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Als het risicovolle situaties zijn, dan opereert de politie in teams, vaak zo veel mogelijk agenten m/v tegelijk om het probleem onder controle te krijgen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

JozJan schreef:
16 nov 2023 08:37
Nijogeth schreef:
16 nov 2023 00:03
Deze test is ook de graadmeter voor toelating tot de opleiding. Ik vind het vreemd dat daar verschil tussen zit. Zo kan een man op alles vele malen beter scoren dan de vrouwen, maar uiteindelijk toch niet toegelaten worden.
Volgens mij was er onderscheid met betrekking tot bepaalde fysieke eisen. Er zijn natuurlijk nog veel meer kenmerken die van belang zijn.

Maar eigenlijk de kern van dit onderwerp: jij en sommige anderen betrekken de voorrangspositie (in dit geval: van mensen met een migratieachtergrond) op individuele sollicitanten. Terwijl, zoals blijkt uit de quote die Jablan liet zien, dat het erom gaat dat het politie team een betere afspiegeling moet zijn van de maatschappij. En dat gaat dan dus over iets groters dan individuen.
Dat is dus het goedpraten van discriminatie. Er worden mensen afgewezen vanwege hun achtergrond/huidskleur. Dat was, is en blijft gewoon discriminatie.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
16 nov 2023 11:09
Als het risicovolle situaties zijn, dan opereert de politie in teams, vaak zo veel mogelijk agenten m/v tegelijk om het probleem onder controle te krijgen.
Dan hoop ik dat de vrouwelijke agenten hun handtasjes thuis laten. :wink:

Plaats reactie