Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jablan, nogmaals, het enige dat we nu nog hoeven te weten van je is dat jij een aanslag op een politicus goed nieuws vindt. En dat zegt alles over je. Maar het zegt niks goeds.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
20 nov 2023 20:42
Jablan schreef:
20 nov 2023 20:34
Het nieuws van vanavond is de volgende aanslag op het schedeldak van een zeker politicus. Nog even en hij is ook officieel de kluts kwijt.
(Nu niet boos worden - wie gift zaait, zal gif oogsten.)
Hier maak ik even een screenshot van. Als jij de aanslag op een politicus goed nieuws noemt dien je je zeer zeer diep te gaan schamen.
Een aanslag op een politicus is nooit goed. Nooit.
Even voor de goede orde, verder meng ik me niet in deze discussie, waar zegt @Jablan dat hij dit ‘goed’ nieuws vindt? Er wordt alleen gezegd: “het nieuws van vanavond…..”

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
21 nov 2023 06:56
Even voor de goede orde, verder meng ik me niet in deze discussie, waar zegt @Jablan dat hij dit ‘goed’ nieuws vindt? Er wordt alleen gezegd: “het nieuws van vanavond…..”
Heb er geen screenshot van :roll: , maar aan de reactie van Kuklos te zien, heeft Jablan dat woordje verwijderd. Maar al had hij dat niet verwijderd, het mag gewoon gezegd of geschreven worden. Daar mag iedereen van alles over vinden, maar vrijheid van meningsuiting telt niet alleen voor politici.

Ben overigens weer blij dat dit niet mijn huiskamer is...

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb gisteravond het woordje ‘goed’ ook nergens zien staan, wel gelijk de reactie van @kuklos daarop ??

Wat betreft het gekrakeel in de huiskamer: je wordt het nooit eens als het over politiek of geloof gaat.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
21 nov 2023 07:19
Ik heb gisteravond het woordje ‘goed’ ook nergens zien staan, wel gelijk de reactie van @kuklos daarop ??

Wat betreft het gekrakeel in de huiskamer: je wordt het nooit eens als het over politiek of geloof gaat.
Oh, dan weet ik ook niet waar 'goed' vandaan komt. Eens met je laatste zin.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er staat een keer een snijboon met een fakkel voor het huis van een d66 politica en weken, maanden en tot op de dag van vandaag wordt daarover gehuild op de diverse media en door de eigen club.
Als er dan iemand van een onwelvallige partij echt aangevallen wordt mag dit als goed nieuws aangemerkt worden.
De mededeling: ga je in een hoekje zitten schamen" zou normaal van toepassing zijn ware het niet dat diverse mensen zich net als die antifa anarchist zich nergens meer voor schamen. Ik heb gelijk en jij moet je bek houden is het credo.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Het woordje goed was zelfs al weggehaald toen ik mijn screenshot maakte of de mods hebben het verwijderd, want ik heb het bericht toen er nog stond het goede nieuws direct gemeld.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
21 nov 2023 08:14
Er staat een keer een snijboon met een fakkel voor het huis van een d66 politica .....
Dit is voor mij ook volstrekt onacceptabel. Hoezeer ik het ook oneens ben met Kaag, dit is gewoon een dreigement richting haar, zelfs als die idioot geen gevaar vormde.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
21 nov 2023 07:19
Ik heb gisteravond het woordje ‘goed’ ook nergens zien staan, wel gelijk de reactie van @kuklos daarop ??

Wat betreft het gekrakeel in de huiskamer: je wordt het nooit eens als het over politiek of geloof gaat.
Idem voor mij, volgens mij heeft Jablan dat nooit gezegd. Framing dus.

En je laatste zin is absoluut waar. Desondanks zijn het twee onderwerpen waar ik graag over discussieer - maar dan wel met fatsoen, en niet zoals dat hier gaat. Niet voor niets hebben veel fora die een "huiskamer" hebben, een verbod op het bespreken van dit soort onderwerpen. Het loopt standaard uit de klauwen.

Ik denk dat ik een live discussie op inhoud met bijvoorbeeld WA, Jablan en Nijogeth heel leuk en interessant zou vinden. Maar hier meng ik me er maar niet in :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
21 nov 2023 00:23
Zeker als je het prima vindt dat een bedrijf een vacature uitzet en daarbij zet dat men geen Marokkanen wil.
Wil jij mij laten zien waar ik dat geschreven heb? Ik denk, dat je hier aan het framen bent.

Als een bedrijf dat officieel doet, heeft het een probleem. Bij de autohandel zie je waar het toe leidt: geen opvolgers, wel nieuwe bedrijven. Daar sta je dan, met een bedrijf, dat niets waard is, terwijl je accountant je zo'n mooi pensioenpotje had voorgespiegeld. Alleen omdat je iets te selectief was met nieuw personeel, op grond van eerdere ervaringen.

Sinds of door Corona is het organiseren van stageplekken voor mbo'ers erbij gekomen op mijn werk. Daar merken we niets van terughoudendheid tegenover welke groep dan ook. Bij de meeste bedrijven is men gewoon tevreden, dat er iemand is, die Nederlands spreekt en bij hun wat werkervaring wil opdoen. Als de stage goed gaat, dan is het voor de meiden en jongens bijna een baangarantie.
Nijogeth schreef:
21 nov 2023 00:23
Maar vind jij het niet raar, dat er al meerdere hebben gezegd dat je misschien wel van het padje af bent.
Nee, dat gebeurt vaker en na verloop van tijd komt het onvermijdelijke '[vloek], je had het toch goed gezien.'

Ik heb op de vorige pagina de standpunten van FvD op 'Woke & LHBT-propaganda' neergezet en de mening van Lady kan ik het beste volgen. Als je het met de 2e helft eens bent, dan ben je ongeveer 60 jaar te laat geboren. Bij de andere onderwerpen getuigen de FvD-standpunten van een extreem merkwaardig wereldbeeld. FvD radicaliseert en dan mag je niet verrast of verbaasd zijn, dat er reactie komt.

Ronduit hypocriet vind ik de reactie van andere politici. Ja, ze vinden allemaal dat je van politici af moet blijven. Maar wat hebben ze zelf de afgelopen jaren gedaan om de haatcampagnes met bewezen FvD-bron richting andere politici te stoppen? Niets. Wat stellen zij tegenover FvD op TikTok en Instagram? Niets. Er worden geen leugens weerlegd, er wordt überhaupt niet inhoudelijk gereageerd. En zo kan een kleine groep ongestoord doorgaan met het verspreiden van gif. Daar heb ik geen zin in. Misschien helpt zo'n bierflesje om wel werk te maken van een tegengeluid.
Lowieze schreef:
21 nov 2023 07:19
Wat betreft het gekrakeel in de huiskamer: je wordt het nooit eens als het over politiek of geloof gaat.
Zo is 't.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
21 nov 2023 09:13
En je laatste zin is absoluut waar. Desondanks zijn het twee onderwerpen waar ik graag over discussieer - maar dan wel met fatsoen, en niet zoals dat hier gaat. Niet voor niets hebben veel fora die een "huiskamer" hebben, een verbod op het bespreken van dit soort onderwerpen. Het loopt standaard uit de klauwen.

Ik denk dat ik een live discussie op inhoud met bijvoorbeeld WA, Jablan en Nijogeth heel leuk en interessant zou vinden. Maar hier meng ik me er maar niet in :wink:
Dank je. Ik laat het ook liever liggen, maar de laatste weken valt gewoon op, dat met name Deltoer en Kuklos hier FvD-standpunten echoën en die intolerantie wil ik niet zo laten staan.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:
21 nov 2023 08:35
Het woordje goed was zelfs al weggehaald toen ik mijn screenshot maakte of de mods hebben het verwijderd, want ik heb het bericht toen er nog stond het goede nieuws direct gemeld.

Ik heb het woord “goede” ook gelezen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
21 nov 2023 10:01
kuklos schreef:
21 nov 2023 08:35
Het woordje goed was zelfs al weggehaald toen ik mijn screenshot maakte of de mods hebben het verwijderd, want ik heb het bericht toen er nog stond het goede nieuws direct gemeld.

Ik heb het woord “goede” ook gelezen.
Dan heeft Jablan op tijd, althans een fractie te laat, ingezien dat het ongepast was dit zo openbaar te uiten.

Zonder voor toetsenbordpsycholoog te willen spelen: iedereen heeft wel momenten dat je anders reageert dan anders, laten we eerlijk zijn. Soms wat meer gelaten, soms wat feller, soms wat... vul maar in. Kan allerlei redenen hebben, wat buitenstaanders niet aan gaat. Soms moeten we dingen even laten gaan. Jablan heeft het zelf al gecorrigeerd, verder zou ik er geen woorden aan vuil maken.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gunst, dat nog niemand aan is komen zetten met het beroemde citaat van Voltaire, valt me eigenlijk wel tegen:
Voltaire schreef:I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Wat? Ja, ja, dat zal. En dat schreef Voltaire echt in het Engels, sukkelaar?

Tut tut, om mij nu meteen onnozel te noemen is toch niet nodig? Voltaire schreef in het Frans, dat weet ik ook wel, maar dit citaat is alleen in het Engels overgeleverd en is voor het eerst aangetroffen in 1906. De Franse versie dateert van 1950! Dat is toch interessant, of niet soms? Wie meer, veel meer, wil weten kan terecht op deze pagina van de voortreffelijke Quote Investigator.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk, een combinatie van wijsheid en humor. Dát is pas echte huiskamerpraat!

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
21 nov 2023 10:45
het beroemde citaat van Voltaire,
Het is pas beroemd als ik ervan af weet, en ik weet van niks. :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
21 nov 2023 11:17
Erthanax schreef:
21 nov 2023 10:45
het beroemde citaat van Voltaire,
Het is pas beroemd als ik ervan af weet, en ik weet van niks. :wink:
En vanwege dat laatste bent u dan weer wel beroemd !! :oops:

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is zo'n typisch zinnetje waar je alle kanten mee op kan. Het zegt alles, en toch ook weer niks, maar nietszeggend is het ook weer niet. Het zegt eigenlijk het meeste over de lezer. Hoe die het interpreteert, is hoe die over anderen denkt, of beter gezegd, hoe die dingen voor een ander invult.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
21 nov 2023 08:50
J. Deltoer schreef:
21 nov 2023 08:14
Er staat een keer een snijboon met een fakkel voor het huis van een d66 politica .....
Dit is voor mij ook volstrekt onacceptabel. Hoezeer ik het ook oneens ben met Kaag, dit is gewoon een dreigement richting haar, zelfs als die idioot geen gevaar vormde.
Altijd eens. Mijn punt was dat dit soort lichtere bedreigingen gigantisch in de media blijven hangen terwijl over andere nog net niet de schouders wordt opgehaald cq gesteld wordt dat de persoon zelf eraan debet is.
Jablan schreef:
21 nov 2023 09:27
....maar de laatste weken valt gewoon op, dat met name Deltoer en Kuklos hier FvD-standpunten echoën en die intolerantie wil ik niet zo laten staan.
FvD standpunten? Ik? Leg uit.
En u mag het met mij oneens zijn, het label intolerant werp ik verre van me.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zo zie je maar, als je in het water staat, geraakt wordt door de bliksem, dat dat niet wil zeggen dat het je dood wordt.
Hij had alleen maar 2 dagen daarna nog steeds een IJzersmaak in zijn mond.

https://m.youtube.com/watch?v=hcJCrRQwXek

Plaats reactie