Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
23 nov 2023 21:04
Onkruid71 schreef:
23 nov 2023 20:59
Sommige doen met of dit het einde van de wereld is.
Er is nog niks gebeurt. PVV regeert niet alleen, misschien verbaasd hij nog vele mensen.

Ik zie het als een vooruitgang nu al, als je het vergelijkt met de vorige coalitie. Dat was net een zinkend schip.
Sterker nog;dat schip is gezonken,vandaar dat er nu een nieuw schip gebouwd moet worden.
Wat schepen aangaat heb ik een beetje ervaring;gaat nog even duren.
Kun jij hen uitleggen hoe een zwaaikom werkt?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Net als keren met de auto in een smalle straat.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
23 nov 2023 20:59
Sommige doen met of dit het einde van de wereld is.
Er is nog niks gebeurt. PVV regeert niet alleen, misschien verbaasd hij nog vele mensen.

Ik zie het als een vooruitgang nu al, als je het vergelijkt met de vorige coalitie. Dat was net een zinkend schip.
Hoezo zal hij mensen gaan verbazen? Het verkiezingsprogramma is reteduidelijk. Of bedoel je dat hij helemaal niets uit z'n verkiezingsprogramma wil gaan realiseren en totaal ander beleid gaat voeren. Ook leuk voor die paar miljoen kiezers. Die hebben gekozen voor extreem-rechts (tegen fascistisch aan) beleid en dan krijgen ze iets heel anders.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
23 nov 2023 19:16
angel1978 schreef:
23 nov 2023 19:11
kuklos schreef:
23 nov 2023 18:54


Krijgen we deze onzin weer. De combinatie PvdA/GL vertegenwoordigt 83,33% van de bevolking niet. D66 vertegenwoordigt zelfs 94% van de bevolking niet. Volt vertegenwoordigt 98,67% niet.
Hoezo onzin? Net als dat over de Pvda/GL of D66 is dat over de PVV toch ook gewoon waar?
Omdat al die personen dit elke keer zeggen als ze PVV een x aantal zetels behaalt maar nooit eens zeggen over een andere partij. Schijnbaar is het alleen bij de PVV van belang te vermelden hoeveel mensen niet op de PVV hebben gestemd en nooit eens bij andere partijen.
Waarom voelt rechts zich altijd aangevallen en kan het feiten niet gewoon accepteren. Over andere partijen werd dit net zo goed gezegd. Aamhangers van extreemrechts zijn echt een stelletje Calimeros.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
23 nov 2023 23:13
Net als keren met de auto in een smalle straat.
Ik bedoel eigenlijk hoe je kunt draaien om uiteindelijk de neuzen dezelfde kant op te krijgen. :wink:

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
23 nov 2023 22:04
Jablan schreef:
23 nov 2023 21:29
De NOS is deel van de NPO en heeft opdracht neutraal verslag te doen van evenementen, sport, nieuws.
Ik kan je zeggen dat ze dat niet doen. Is vaak afhankelijk van commentator of tafelgasten.
Gasten hoeven niet objectief te zijn. En als je een overzicht van de gasten maakt dan is dat een aardige dwarsdoorsnede van de samenleving. Dat Wilders en Baudet e.d. minder te zien waren komt omdat ze zelf niet wilde komen naar de betreffende tv programma's.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
22 nov 2023 23:17
Kijk, dat is nou een echte wappie. Die persoon achter dat twitter account. En waarschijnlijk nog te stom om te poepen, waardoor die niet doorheeft dat dit soort fake news het FvD juist beschadigt.
Als het niet vanuit de FvD zelf komt, dan is het een goede imitatie van de normale FvD-slachtofferreactie.
kuklos schreef:
22 nov 2023 17:48
En dat je bovendien geweld tegen politici nooit goedkeurt en ook nooit goed nieuws vindt. [...] Er kan niet genoeg over gezegd worden wat mij betreft als dit nog steeds de reactie is.
In dit land bestaat Vrijheid van Meningsuiting (hierna VvM). Met name vanuit de 'rechtse' partijen wordt de VvM misbruikt door zich te profileren ten koste van groepen, die zich op dat moment niet of nauwelijks kunnen verdedigen en daarom de leugens niet kunnen weerleggen.

Kijk je naar de afgelopen 15 jaar, dan hebben VVD, PVV, Ja21 en FvD zich hieraan schuldig gemaakt. Wie deze techniek gebruikt, heeft geen echt verhaal, ook geen plan waar het land over tien jaar moet staan, maar machtshonger en niets anders dan dat.

Komt er wel kritiek, dan wordt geroepen 'ja, maar ... VvM'. Slap verweer.

Bij Baudet heb ik de hele tijd aangegeven, dat een geweldreactie te verwachten was. Simpelweg omdat deze aan een progressief ziektebeeld lijdende psychiatrisch patiënt annex sekteleider te ver gaat in zijn profileringsdrang. De groepen, die hij momenteel op de korrel heeft, voelen zich serieus bedreigd door de man en zijn partijtje.

Als iemand zegt, dat geweld tegen politici nooit goed is, zou dezelfde persoon net zo moeten reageren als een politicus extreem agressief tekeergaat tegen een volgende bevolkingsgroep. Dat is net zo slecht.

Zo'n veroordeling komt er nooit, terwijl juist de extremere partijen wel degelijk aanzetten tot agressie. In plaats daarvan komt er vaak applaus en probeert de volgende politicus de vorige nog te overtreffen in de retoriek. Negatieve spiraal.

Wie geen geweld tegen politici wil, moet elke politicus direct aanspreken op agressieve taal tegen een deel van de bevolking.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog even naar de uitslag, die de Russische Staats-tv heeft gehaald.

We kunnen iets verder kijken en het bericht werd op meer kanalen meegenomen. Dat kan alleen met goedkeuring vanuit het Kremlin en betekent, dat Putin in Wilders een goede pion ziet voor zijn schaakspel.

Het roept weer vragen op over de financiën van de PVV, want steun uit Rusland betekent ook geld uit Rusland. Moeilijk traceerbaar, meest populair is een route via Zwitserland.

Als Wilders serieus wil worden genomen, dan kan hij beter heel veel afstand tot Rusland aanhouden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
24 nov 2023 08:58
Nijogeth schreef:
23 nov 2023 22:04
Jablan schreef:
23 nov 2023 21:29
De NOS is deel van de NPO en heeft opdracht neutraal verslag te doen van evenementen, sport, nieuws.
Ik kan je zeggen dat ze dat niet doen. Is vaak afhankelijk van commentator of tafelgasten.
Gasten hoeven niet objectief te zijn. En als je een overzicht van de gasten maakt dan is dat een aardige dwarsdoorsnede van de samenleving. Dat Wilders en Baudet e.d. minder te zien waren komt omdat ze zelf niet wilde komen naar de betreffende tv programma's.
Bij sportprogramma's bedoelen ze neutraal heel anders. Daar ging het over.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iemand die fysiek geweld tegen een persoon gelijkstelt met agressieve verbale uitlatingen, en dat ook nog terecht vindt, neem ik echt niet meer serieus.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
24 nov 2023 08:54
Onkruid71 schreef:
23 nov 2023 20:59
Sommige doen met of dit het einde van de wereld is.
Er is nog niks gebeurt. PVV regeert niet alleen, misschien verbaasd hij nog vele mensen.

Ik zie het als een vooruitgang nu al, als je het vergelijkt met de vorige coalitie. Dat was net een zinkend schip.
Hoezo zal hij mensen gaan verbazen? Het verkiezingsprogramma is reteduidelijk. Of bedoel je dat hij helemaal niets uit z'n verkiezingsprogramma wil gaan realiseren en totaal ander beleid gaat voeren. Ook leuk voor die paar miljoen kiezers. Die hebben gekozen voor extreem-rechts (tegen fascistisch aan) beleid en dan krijgen ze iets heel anders.
Oei, dus VVD heeft de afgevallen precies volgens hun programma gedraaid. Zoals u het zegt, en geen geen concessies hebben hoeven maken. Dan zijn ze toch hardstikke gevaarlijk.
Hij zegt ook zelf dat ze gaan samen werken met partijen.
Of geloof jij hem niet. Of je moet gewoon denken dat Wilders met zo hard zal leggen als er door de coalitie partijen de afgelopen jaren hebben gedaan.

Wacht eerst ff af voordat je oordeelt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De VVD heeft aangegeven niet in een kabinet te gaan, omdat ze verliezen hebben geleden tijdens deze verkiezingen.

Mijn eerlijke mening, ik vind dat een slechte zaak en erg zwak. Je hebt alsnog 24 zetels, 16% van de Nederland die wil dat je mee gaat regeren. Ga dan in elk geval om tafel zitten.

Nu is het vrijwel onmogelijk om überhaupt een coalitie te vormen. Kunnen we net zo goed volgende week opnieuw naar de stembus gaan. Krijgen we dezelfde uitslag, maar omdat VVD dan geen verlies ten opzichte van de verkiezingen ervoor, doen ze dan wel mee in een kabinet.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Zou het niet gewoon politiek zijn, nu wat zeggen en dan zien dat ze straks na, vanuit de VVD gezien hopelijk veel, concessies van de andere partijen toch instappen om hun verantwoordelijkheid te nemen.

Moet wel zeggen dat het soms grappig is om te lezen, weken lang lees ik niet anders op het internet dan dat 'genoeg, genoeg is', De VVD het land al meer dan 10 jaar de vernieling in helpt. De VVD te links is geworden. Mensen na alle kabinetten Rutte verandering willen zien en geen VVD in de regering.

En nu, nog geen paar uur na deze bekendmaking draait dit al weer om en heb ik al meerdere posts in de strekking van Nijogeth gezien.

Ook opvallend soms het aantal draaiingen van FvD naar PVV, so zag ik die Ongehoord Nederland presentatrice op een ander forum gelinkt worden met allerlei uitspraken die duidelijk de FvD lijn volgden, kritiek op de PVV vanwege de pro vaccin houding van Wilders e.d. terwijl ze nu ineens pro PVV is, FvD stemmers schijnbaar voor clowns aan het uitmaken was en zij zelf dan weer aangesproken wordt op haar draai gedrag.
Laatst gewijzigd door Cro op 24 nov 2023 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb altijd gezegd dat de VVD teveel de oren liet hangen naar links en jarenlang daarmee hun eigen standpunten liet vallen. Nooit dat ze te links waren. Aangezien ik zelf vrij rechts denk, was ik blij met een partij als JA21, die verre van extreem is, maar wel rechts gedachtengoed vertegenwoordigt. De keuze op rechts was namelijk heel mager. Die is nu wat breder.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik het niet dacht:🙄 Dilan die zich nu terugtrekt!
Onbetrouwbaar sujet!
Wat een slechte verliezer!
Hiermee zet ze de hele formatie aan het wankelen.
Dit verbaast mij totaal niet, had dit zien aankomen. 🫣

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Eerst de deur openzetten, dan dicht gooien en er nu zelfs uitstappen! 🤥

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

moederslink schreef:
24 nov 2023 11:37
Als ik het niet dacht:🙄 Dilan die zich nu terugtrekt!
Onbetrouwbaar sujet!
Wat een slechte verliezer!
Hiermee zet ze de hele formatie aan het wankelen.
Dit verbaast mij totaal niet, had dit zien aankomen. 🫣
Heel verrassend is het toch ook niet, ik denk dat iedereen dit wel had zien aankomen, of het nu een politieke zet is of dat ze het echt menen. Dat dit de initiële lijn zou worden was denk ik de laatste weken al wel duidelijk als de VVD niet de grootste op rechts zou worden en bijvoorbeeld de PVV groter. Ik kan dit nu niet echt als schokkend zien, eerder vrij logisch.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze willen geen tweede viool spelen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zijn valsspelers, allemaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Én maar "glimlachen" en nu een dolk in de rug jassen.
Fijn voor al die VVD stemmers....bah!!!

Plaats reactie