Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bipolair. Is volgens mij een psychische stoornis.

@jablan

Kuklos actief voor FvD, doe niet zo dwaas. Dat is een zelfde opmerking als dat men wel voor een bedrijf zal werken, als men niet meeheult met de klacht.

En dat screenshot ging over uw uitlating, die u heel vlug verwijderd hebt.

En waarom zou ik mij over Baudets standpunten moeten uitspreken? Ik heb niets met die man, ik ken hem ook niet persoonlijk. Ik vind hem onbelangrijk.

En het gaat hier helemaal niet over Baudets uitspraken, maar over de uwe.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
25 nov 2023 19:09
Voorbeeld?

Ik ben trouwens weg ivm bezoek en een dubbele begrafenis.

Overigens sterkte gewenst met de uitvaarten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
25 nov 2023 11:03
Lady1234 schreef:
25 nov 2023 11:00
Als ik zo dit lees van het Nibud https://www.nibud.nl/nieuws/koopkracht- ... 20betekent,)%20met%202%2C1%20procent.

gaat de bijstandsuitkering voor een alleenstaande met ca € 90 omhoog, de huurtoeslag met ca € 30 omhoog, de zorgtoeslag met ca € 30 omlaag.

Alles per 1-1-24.
Kortom een maandelijkse stijging dus van 90 euro.
Naja, voor mij dus 60 met waarschijnlijk een plusje. En toch niet, want die zorgtoeslag was inderdaad eenmalig verhoogd. Dat weet je van tevoren. Ik denk, met de komende belastingverhoging op energie, de verhoging van de zorgverzekering, de verhoging van de huur op 1 juli a.s. (maar dan komt er wel weer een nieuwe verhoging) en de boodschappen die momenteel niet echt duurder worden, dat ik er niet echt op achteruit ga. Misschien nog wel een plusje er op vooruit zelfs.

En anders heb ik heus nog wel wat dingen waar ik op zou kunnen bezuinigen. Het is allemaal niet zo moeilijk. Je moet enkel in uitdagingen en oplossingen denken. En dan kom je een heel eind.

De CV is hier nog steeds niet aan geweest, enkel een paar keer het elektrische ventilatorkacheltje. Vanavond is het voor het eerst in huis 18,5 graden, dus lang zal het niet meer duren. Hoe ik het al stilzittend vol houdt met 19 graden? Simpel, een 100% zuiver wollen plaid op de bank, waar je op en tegenaan zit, doet wonderen. Echt wonderen. Eventueel een kwalitatief goed overshirt over mijn trui, en laat de kou maar komen. Geen centje pijn. In mijn jeugd had je ook niet het hele huis op 22 graden.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wie van opera houdt, moet écht naar “ Callas, Paris 1958”. Zie de speciale website https://mariacallas.film/. Het aantal theaters en voorstellingen is beperkt, dus wacht niet te lang.

De opnamen zijn allang bekend, maar alleen in zeer matige kwaliteit. Het gaat nu om de originele 16-mm film die nog maar kortgeleden werd teruggevonden en uitstekende geluidsopnamen. De beelden zijn gedigitaliseerd en zeer zorgvuldig ingekleurd aan de hand van bekende kleurenfoto’s. Beeld in 4K Ultra HD, geluid Dolby Atmos. De film is nu kort in de theaters, ter gelegenheid van Callas’ honderdste geboortedag op 2 december.

Het eerste deel bestaat uit een concertante uitvoering van drie losse aria’s van Bellini, Verdi en Rossini. Het tweede deel is een scenische uitvoering van het volledige tweede bedrijf van Tosca. Callas op haar best — en dat is werkelijk adembenemend en ontroerend goed.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U heb toch WAO. Dus cijfers bijstand zijn niet relevant.

Mijn cv staat nooit hoger dan 18,5 graad, vind dat een prima temperatuur.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag naar het voormalige Tropenmuseum geweest. Het is echt totaal anders dan 40 jaar geleden. Eerst denk je: dit is niks meer. Tot je je eens wat meer gaat verdiepen... Op de bovenste verdieping wat muziekdingen, Arabisch. Kon dat nooit waarderen, maar nu wordt het ondertiteld - en ineens ga je niet alleen de muziek, maar ook de cultuur begrijpen. Ineens begint het te leven.

En eigenlijk was het op alle drie de verdiepingen zo. Waar je ook kom, eerst denk je 'mwoh'. Tot je de bordjes en alles gaat lezen, en ineens gaat er een wereld open. Weet niet of ik het voor kinderen echt aan kan bevelen, maar ben dan ook niet met kinderogen erdoor heen gegaan.

Voor wie belangstelling heeft: het Wereldmuseum in Berg en Dal is morgen voor het laatst open. De huur van de grond en de gebouwen wordt niet verlengd, en ze hebben nog geen andere locatie. Dus nog één keer - en dan is het exit.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Prachtig gebouw ook, het KIT, dat alleen is al een bezoek waard.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt ja. Ik ken het gebouw nog van ruim 35 jaar geleden. Toen was de hoofdingang nog aan de voorkant, en was het ook van binnen totaal anders. Vreemd, op een of andere manier was het, toen ik de brug naderde en het gebouw zag, een soort van thuiskomen. Echt dat gevoel. Misschien was het om die reden aanvankelijk enigszins teleurstellend? Ik verwachtte een tropenmuseum zoals het toen was, maar het bleek heel anders te zijn.

Overigens, die grote hoge monumentale hal als je binnen bent, en die trap, bizar gewoon. Alleen dat is al een prachtige verwijzing naar het koloniale verleden.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Geniet er nog maar van. Onder premier Wilders gaan we stoppen met al die linkse deughobby's. Dan gaat al het geld naar de hardwerkende Nederlander.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

rwolters schreef:
26 nov 2023 12:43
Geniet er nog maar van. Onder premier Wilders gaan we stoppen met al die linkse deughobby's. Dan gaat al het geld naar de hardwerkende Nederlander.
:lol: :lol: :lol: :lol: u gelooft nog steed in sprookjes :?:
Blijven doen hoor, vooral als u zich daar prettig bij voelt.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

rwolters schreef:
26 nov 2023 12:43
Geniet er nog maar van. Onder premier Wilders gaan we stoppen met al die linkse deughobby's. Dan gaat al het geld naar de hardwerkende Nederlander.
Ik zou verwachten dat juist instellingen als het Koninklijk Instituut voor de Tropen en Museum Bronbeek op de warme belangstelling van Wilders mogen rekenen, gezien hun indrukwekkende collecties uit de koloniale tijd. Ook het Openluchtmuseum in Arnhem, het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen en zelfs het Museum van de 20e eeuw in Hoorn passen mooi bij het misplaatst-positieve nostalgische beeld van de geschiedenis. Het Cobramuseum in Amstelveen is natuurlijk reddeloos verloren, dat dan weer wel.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zal allemaal wel meevallen en als ik het goed inschat, moet er ook wel weer een nieuwe verkenner benoemd worden.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het lijkt er wel op of sommige anti PVVers denken dat de PVV alleen mag reageren.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag nog even in het Afrikamuseum geweest, dat dus vandaag gaat sluiten. Leerzaam? Op zich wel. Niet echt een indrukwekkend grote collectie, maar minder is meer - je ziet meer van datgene wat er is. Juist daardoor is het leerzaam. En dan is het ineens toch weer wel erg veel.

Heb toch wat inspiratie opgedaan: wie ben ik, wat wil ik, met name met kleding. Ook hier werd de vraag gesteld die net als in het Tropenmuseum is gesteld: als je de kledingstijl van een andere cultuur overneemt, is het dan lenen, stelen, of wat is het? Nadenkertjes, nadenkertjes, en ja... ik ben geen Afrikaan, geen Oosterling, geen noem maar op - het zou me niet staan. Cultuur is cultuur. Maar met inspiratie vanuit andere culturen en creativiteit kun je je eigen cultuur, en ook kledingstijlen, prima in beweging brengen en houden. Daar is, vind ik, weer niks mis mee.

Nog een paar leuke maquettes gezien van vrachtschepen; ik wil toch weer eens wat modelbouw gaan oppakken, en dit lijkt me wel leuk. Het is toch weer wat anders als de eeuwige Voc-zeilschepen, stoomboten en wat je doorgaans allemaal nog meer ziet. Maar dat is voor later. Eerst maar een hapje eten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
26 nov 2023 14:28
Het zal allemaal wel meevallen en als ik het goed inschat, moet er ook wel weer een nieuwe verkenner benoemd worden.
Je had het goed ingeschat. De eerste vertraging is alweer een feit.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, als je boter op je hoofd hebt, moet je niet in de zon gaan lopen.


PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:09
Zoek de verschillen...
Je kunt beter zelf even vertellen wat je bedoelt.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PGros schreef:
27 nov 2023 13:20
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:09
Zoek de verschillen...
Je kunt beter zelf even vertellen wat je bedoelt.
Ik ga ervan uit dat voor iedereen zeer duidelijk is wat ik bedoel.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:22
PGros schreef:
27 nov 2023 13:20
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:09
Zoek de verschillen...
Je kunt beter zelf even vertellen wat je bedoelt.
Ik ga ervan uit dat voor iedereen zeer duidelijk is wat ik bedoel.
typisch

Plaats reactie