Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:12


En wat wordt je daar beter van?
Bij ons op het werk (ouderenzorg) moet je als je niet doodziek bent, gewoon komen werken.
Wel mondkapje voor, maar dat geldt ook voor andere griep of verkoudheid verschijnselen .
De buurjongen was laatst ziek, belde de huisarts en die vroeg: zou je eerst thuis even een coronatest willen doen?
Een deskundige vindt het blijkbaar nog steeds belangrijk.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:06
Iedereen die de griep heeft, beterschap 💐
... en degenen die Corona hebben niet? :roll:

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb nog nergens gelezen dat er zoveel long-griep slachtoffers zijn. Corona is geen griep.. of een verkoudsheidsverschijnsel.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lowieze schreef:
28 nov 2023 12:17
Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:12


En wat wordt je daar beter van?
Bij ons op het werk (ouderenzorg) moet je als je niet doodziek bent, gewoon komen werken.
Wel mondkapje voor, maar dat geldt ook voor andere griep of verkoudheid verschijnselen .
De buurjongen was laatst ziek, belde de huisarts en die vroeg: zou je eerst thuis even een coronatest willen doen?
Een deskundige vindt het blijkbaar nog steeds belangrijk.
Onze artsen, zeggen dat we ons alleen houden aan de regels van de overheid.
We willen voorkomen dat we weer met opgesloten ouderen komen te zitten , die hun familie niet mochten zien. Veel tranen en veel ellende, meer door de genomen maatregelen dan door de virus zelf.
Ook de collega’s van de gesloten afdeling, die 6 x in cohort zijn geweest, geven aan uit de zorg te stappen als dit weer gaat gebeuren.
Wij in de zorg, worden al een zeldzaam soort, er is geen personeel te krijgen.
Dus laten we ophouden met de naam Corona en het gewoon als een griep 🤧 gaan behandelen.
We zijn in de zorg met iedere virus erg voorzichtig.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lady1234 schreef:
28 nov 2023 12:21
Ik heb nog nergens gelezen dat er zoveel long-griep slachtoffers zijn. Corona is geen griep.. of een verkoudsheidsverschijnsel.
Ik heb het niet over de eerste golf en zijn slachtoffers.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:26
Dus laten we ophouden met de naam Corona en het gewoon als een griep 🤧 gaan behandelen.
Laten we dat niet doen. Een appel noemen we ook geen peer.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
28 nov 2023 12:29
Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:26
Dus laten we ophouden met de naam Corona en het gewoon als een griep 🤧 gaan behandelen.
Laten we dat niet doen. Een appel noemen we ook geen peer.
Ik waardeer je bijdragen op jouw vakgebied ten zeerste.
Maar schoenmaker blijf bij je leest

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:31
Moneyman schreef:
28 nov 2023 12:29
Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:26
Dus laten we ophouden met de naam Corona en het gewoon als een griep 🤧 gaan behandelen.
Laten we dat niet doen. Een appel noemen we ook geen peer.
Ik waardeer je bijdragen op jouw vakgebied ten zeerste.
Maar schoenmaker blijf bij je leest
Da's niet een heel sterke reactie. Feit is dat een Corona-virus géén influenza-virus is. Daar hoef je niet eens voor in het vakgebied werkzaam te zijn. Andersom verwacht ik van iemand die wél in het vakgebied werkzaam is, een heel wat sterkere reactie dan wat ik nu zie.

Dat de beide verschillende virussen een (grotendeels) zelfde aanpak vergen, maakt natuurlijk niet dat dat je de verschillen niet zou mogen of moeten benoemen. Dus laten we nou vooral niet doen alsof Corona en griep één en hetzelfde zijn, want dat is gewoon niet zo.

En let wel: ik zeg dit met het grootste respect voor degenen die in de zorg met de Corona-maatregelen hebben moeten werken, en ik begrijp volkomen dat men dat niet nogmaals mee wil maken.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:31


Ik waardeer je bijdragen op jouw vakgebied ten zeerste.
Maar schoenmaker blijf bij je leest
Wat een flauwe opmerking.
Tot nu toe bestaat corona nog steeds. Voor veel mensen kan dat ernstigere gevolgen hebben dan een gewone verkoudheid of griep, dus laten we het dan ook zo blijven benoemen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
28 nov 2023 12:39
Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:31
Moneyman schreef:
28 nov 2023 12:29
Laten we dat niet doen. Een appel noemen we ook geen peer.
Ik waardeer je bijdragen op jouw vakgebied ten zeerste.
Maar schoenmaker blijf bij je leest
Da's niet een heel sterke reactie. Feit is dat een Corona-virus géén influenza-virus is. Daar hoef je niet eens voor in het vakgebied werkzaam te zijn. Andersom verwacht ik van iemand die wél in het vakgebied werkzaam is, een heel wat sterkere reactie dan wat ik nu zie.

Dat de beide verschillende virussen een (grotendeels) zelfde aanpak vergen, maakt natuurlijk niet dat dat je de verschillen niet zou mogen of moeten benoemen. Dus laten we nou vooral niet doen alsof Corona en griep één en hetzelfde zijn, want dat is gewoon niet zo.

En let wel: ik zeg dit met het grootste respect voor degenen die in de zorg met de Corona-maatregelen hebben moeten werken, en ik begrijp volkomen dat men dat niet nogmaals mee wil maken.
Om een welles nietes van verschillende pagina's, te voorkomen, stop ik met reageren , mij standpunt heb ik duidelijk gemaakt en dat we hier niet uitkomen hebben verschillende vorige topics al bewezen.

Nu maar even concentreren op wat er nu in Nederland speelt, Geen gezeik plas sterk

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik nu ervaar is niet een griep( je) oid.
Ik ben nu nl ook stikbenauwd en kortademig.
Écht!
Ik was het weekend bij zussie,ook zij heeft/had Corona
Het is zo besmettelijk als de pest😮‍💨.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
28 nov 2023 13:14
Wat ik nu ervaar is niet een griep( je) oid.
Ik ben nu nl ook stikbenauwd en kortademig.
Écht!
Ik was het weekend bij zussie,ook zij heeft/had Corona
Het is zo besmettelijk als de pest😮‍💨.
Ben ik eigenlijk wel benieuwd of je wel/niet een Corona prik hebt gehaald. Heb zelf inmiddels heel wat mensen om me heen (gehad) die allemaal gevaccineerd waren en toch ziek werden. Verschijnselen als griep: koorts, hoesten, spier- en hoofdpijn. Na een paar dagen was het ergste weer achter de rug.
Zelf heb ik 'voor de eer' bedankt om zo'n prik te halen, helemaal klaar met al dat geprik. Wat komt, dat komt (of niet).

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, Plasterk is dus de nieuwe verkenner geworden. Wat mij betreft een prima keuze. https://www.telegraaf.nl/nieuws/8301630 ... -verkenner

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Bij mij stond mijn Norton uit en ben voor het eerst in drie jaar het geitje.
Niezen, keelpijn, hoesten. Helaas maar gewoon uitzitten
Geen corona, wel even getest, want je weet maar nooit.
Corona boost staat wel in de planning gezien mijn leeftijd.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
28 nov 2023 12:46
Om een welles nietes van verschillende pagina's, te voorkomen, stop ik met reageren , mij standpunt heb ik duidelijk gemaakt en dat we hier niet uitkomen hebben verschillende vorige topics al bewezen.
Prima. Agree to disagree. Ik snap jouw standpunt namelijk ook gewoon wel, al ben ik het er niet mee eens :wink:

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja wat moet ik weer over zeggen🤣😂🤣.

In ieder geval beterschap voor diegenen die het het heeft.
Negeer de symptomen niet een als het te lang duurt houd je dokter op de hoogte.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al ben je geen groenteboer, dan weet je nog wel het verschil tussen een appel en een peer.

Ook met echt griep, influenza, kan je niet werken. Één keer in mijn leven gehad. Zowat een week lang op mijn knieën van mijn bed naar de badkamer gemoeten.

Dochter en schoonzoon overigens kort geleden weer gevaccineerd. Ik ook. Mijn longarts zei verleden week nog dat er veel corona patiënten in het ziekenhuis liggen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De keren dat ik de griep dacht te hebben (omdat ik me beroerder voelde dan wanneer ik verkouden was), was het volgens de meesten geen griep, want dan lag je wel in bed te creperen en ging je niet werken. Zo voelde corona voor mij de eerste keer ook, ik was niet echt heel ziek en had gewoon kunnen werken op een mindere dag na. Achteraf bleek ik antistoffen te hebben.

De keren corona erna (toen de zelftesten en testlocaties bestonden) was ik eigenlijk al niet meer ziek en was het gewoon uit een routine zelftest gebleken. Voor mij waren de prikken vele malen erger, daar werd ik echt flink ziek van, die pak ik nooit meer.

Maar waar ik naartoe wilde, is dat griep en corona voor mij wel degelijk op hetzelfde bordje hoort. Dat zal voor anderen anders zijn, maar ook in een griepseizoen gaan er weleens 10.000 Nederlands dood aan griep in 2-3 maanden. Ik denk ook dat je er hetzelfde mee om dient te gaan, namelijk 'je bent ziek' of 'je bent niet ziek'. Dat heeft niets met besmet zijn te maken, maar puur met hoe je je voelt.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het zou misschien gevoelsmatig kunnen kloppen maar met een corona besmetting heb je toch andere risicos als met een "griepje".

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
28 nov 2023 13:14
Wat ik nu ervaar is niet een griep( je) oid.
Ik ben nu nl ook stikbenauwd en kortademig.
Écht!
Ik was het weekend bij zussie,ook zij heeft/had Corona
Het is zo besmettelijk als de pest😮‍💨.
Maakt niet uit wat je onder de leden hebt,iemand die ziek is wens je sterkte en beterschap toch?
Bij deze.

Plaats reactie