Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27132
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dat de ingesloten tunnelwerkers gered zijn. Daar kan de vlag uit. Super.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
28 nov 2023 13:19
moederslink schreef:
28 nov 2023 13:14
Wat ik nu ervaar is niet een griep( je) oid.
Ik ben nu nl ook stikbenauwd en kortademig.
Écht!
Ik was het weekend bij zussie,ook zij heeft/had Corona
Het is zo besmettelijk als de pest😮‍💨.
Ben ik eigenlijk wel benieuwd of je wel/niet een Corona prik hebt gehaald. Heb zelf inmiddels heel wat mensen om me heen (gehad) die allemaal gevaccineerd waren en toch ziek werden. Verschijnselen als griep: koorts, hoesten, spier- en hoofdpijn. Na een paar dagen was het ergste weer achter de rug.
Zelf heb ik 'voor de eer' bedankt om zo'n prik te halen, helemaal klaar met al dat geprik. Wat komt, dat komt (of niet).
Steeds heb ik braaf mijn vaccinaties +de booster zelfs gehaald.
Dit najaar heb ik geen vaccinatie gehaald!
Was en ben er klaar mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5461
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
28 nov 2023 14:55
Al ben je geen groenteboer, dan weet je nog wel het verschil tussen een appel en een peer.

Ook met echt griep, influenza, kan je niet werken. Één keer in mijn leven gehad. Zowat een week lang op mijn knieën van mijn bed naar de badkamer gemoeten.

Dochter en schoonzoon overigens kort geleden weer gevaccineerd. Ik ook. Mijn longarts zei verleden week nog dat er veel corona patiënten in het ziekenhuis liggen.
Er liggen ook veel kanker-, hartpatiënten enz. enz. in het ziekenhuis. Straks bij de griepepidemie liggen er ook weer grieppatiënten met complicaties in het ziekenhuis. Even gecheckt, er liggen zo'n 500 Corona patiënten op verpleegafdelingen en 22 op de IC. Corona blijft, heb ik begrepen dus staat voor mij nu in het rijtje van alle andere ziektes waar mensen door in het zkh belanden.

ZeerPrivé
Berichten: 5461
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
28 nov 2023 19:38
ZeerPrivé schreef:
28 nov 2023 13:19
moederslink schreef:
28 nov 2023 13:14
Wat ik nu ervaar is niet een griep( je) oid.
Ik ben nu nl ook stikbenauwd en kortademig.
Écht!
Ik was het weekend bij zussie,ook zij heeft/had Corona
Het is zo besmettelijk als de pest😮‍💨.
Ben ik eigenlijk wel benieuwd of je wel/niet een Corona prik hebt gehaald. Heb zelf inmiddels heel wat mensen om me heen (gehad) die allemaal gevaccineerd waren en toch ziek werden. Verschijnselen als griep: koorts, hoesten, spier- en hoofdpijn. Na een paar dagen was het ergste weer achter de rug.
Zelf heb ik 'voor de eer' bedankt om zo'n prik te halen, helemaal klaar met al dat geprik. Wat komt, dat komt (of niet).
Steeds heb ik braaf mijn vaccinaties +de booster zelfs gehaald.
Dit najaar heb ik geen vaccinatie gehaald!
Was en ben er klaar mee.
Idem voor mij. Bovendien ben ik bij 3 vd 4 (of was het 4 vd 5?) behoorlijk beroerd geweest en langdurig vermoeid. Was net weer een beetje onder de mensen, hop kwam de volgende prik weer.

Sterkte trouwens, hopelijk ben je snel weer beter.

ZeerPrivé
Berichten: 5461
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tsja, dat komt ervan als je moeder en tantes boos maakt https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... isie-kudde

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

moederslink schreef:
28 nov 2023 13:14
Wat ik nu ervaar is niet een griep( je) oid.
Ik ben nu nl ook stikbenauwd en kortademig.
Écht!
Ik was het weekend bij zussie,ook zij heeft/had Corona
Het is zo besmettelijk als de pest😮‍💨.
Griepjes bestaan niet. Je hebt of griep (en dan ben je goed ziek) of iets anders. Wat we "griepje" noemen is meestal een lichte verkoudheid en dat is iets totaal anders.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:mrgreen: nou ik heb niet 'de' griep en ook geen griepje oftewel een lichte verkoudheid.
Ziezo, ook weer duidelijk voor alle lezers. :D

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jaarrekening van de energie terug gekregen vandaag. Toch mooi 76 euro die ik terug krijg. De grap is dat ik met 2400 kWh de helft meer ben gaan verbruiken (alles afkomstig van de airco) en ik daar rekening mee heb gehouden. Maar Vattenfall verwacht nu dat ik komend jaar nog eens 600 kWh extra ga verbruiken, geen idee waarom men dat nu zou schatten.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een rechts kabinet is toch nog niet zo eenvoudig te realiseren als ik Omtzigt zo hoor. Maar wat dan wel?

https://www.nu.nl/formatie-2023/6291858 ... t-pvv.html

Lady1234
Berichten: 27132
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze willen allemaal hun huid duur verkopen, want de PVV kan het niet alleen.

J. Deltoer
Berichten: 3092
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Inderdaad, partijbelang gaat boven landsbelang. Nieuwe politiek en oude wijn in nieuwe zakken. Intussen op tv bij khalid/sophie van bnnvara volop ruimte voor de echte slachtoffers van deze verkiezingen: de moslims.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zijn die niet gewoon slachtoffer van de fratsen van hun mede-moslims? Je weet wel, die jochies met hun malle fratsen, waar iedere week een compilatie van wordt uitgezonden bij opsporing verzocht.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

https://www.aaenmaas.nl/actueel/nieuws/ ... -geblazen/

Hier in de regio komt het waterschap nu met het nieuws dat er teveel water in de grond zit. Het grondwaterpeil is zo hoog, dat straten onderlopen bij een klein beetje regen en kelders (toevallig ook in ons complex, net als de parkeerplaats) al onder water staan. Daar waar we ieder jaar te horen krijgen dat het grondwaterpeil steeds verder zakt en zelfs in de winters niet hoog genoeg is, zorgen de maatregelen die men daarvoor heeft genomen nu voor extreem hoge grondwaterstanden. In verschillende plaatsen zijn wegen al afgesloten geweest of nog afgesloten (door overgelopen sloten) en akkers staan onder water.

Met een beetje vrieskou zijn de schaatsbanen hier dadelijk in overvloed, iedere boer heeft er dan eentje.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
29 nov 2023 22:45
Zijn die niet gewoon slachtoffer van de fratsen van hun mede-moslims? Je weet wel, die jochies met hun malle fratsen, waar iedere week een compilatie van wordt uitgezonden bij opsporing verzocht.
Exact. Een paar jaar geleden was ik in Amsterdam West. Er woonde nagenoeg geen Nederlander meer, maar - in de wijken waren alle straten schoon, alle woningen schoon en netjes, geen autowrakken op straat, geen rondslingerende fietsen, geen hondenpoep, geen loeiharde hiphousemuziek door openstaande ramen. Het was keurig en netjes. Dat was, ben ik eerlijk in, voor mij ook een eye-opener.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
29 nov 2023 22:57
Met een beetje vrieskou zijn de schaatsbanen hier dadelijk in overvloed, iedere boer heeft er dan eentje.
Dan krijgt degene met de beste gratis (we blijven wel Hollanders, hé!) koek en zopie de meeste klanten.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
29 nov 2023 22:57
https://www.aaenmaas.nl/actueel/nieuws/ ... -geblazen/

Hier in de regio komt het waterschap nu met het nieuws dat er teveel water in de grond zit. Het grondwaterpeil is zo hoog, dat straten onderlopen bij een klein beetje regen en kelders (toevallig ook in ons complex, net als de parkeerplaats) al onder water staan. Daar waar we ieder jaar te horen krijgen dat het grondwaterpeil steeds verder zakt en zelfs in de winters niet hoog genoeg is, zorgen de maatregelen die men daarvoor heeft genomen nu voor extreem hoge grondwaterstanden. In verschillende plaatsen zijn wegen al afgesloten geweest of nog afgesloten (door overgelopen sloten) en akkers staan onder water.

Met een beetje vrieskou zijn de schaatsbanen hier dadelijk in overvloed, iedere boer heeft er dan eentje.
Scheepvaart stilleggen omdat de boer zijn land onderloopt,het moet niet gekker worden!
ik begrijp het echter wel,het zal je land of zelfs huis maar zijn dat onder water komt te staan.
Hoop dat het water snel gaat zakken want ik ben weer onderweg met een vracht gerst voor de bekende brabantse brouwer te L.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 nov 2023 08:21
Nijogeth schreef:
29 nov 2023 22:57
Met een beetje vrieskou zijn de schaatsbanen hier dadelijk in overvloed, iedere boer heeft er dan eentje.
Dan krijgt degene met de beste gratis (we blijven wel Hollanders, hé!) koek en zopie de meeste klanten.
De mensen hier in de regio kennende zien ze dan de kinderen die komen schaatsen niet als klanten en mag dat volledig gratis en zorgen de boer en boerin ook nog voor wat warms te drinken en wat te eten/snoepen. Chocomel en een broodje knakworst ofzo.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Er zijn hier vast wel whisky kenners.
ik werd door een vroege sinterklaas verrast met een fles 12 jaar oude single malt genaamd "Old Pulteney"
Nooit van gehoord,en nog niet geprobeerd.
Iemand die er wat over weet?

ZeerPrivé
Berichten: 5461
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
03 dec 2023 20:33
Op MM wachten of even googelen https://www.google.com/search?q=Old+Pul ... e&ie=UTF-8
Ja,keek al even via ome googel,maar daar zie je voornamelijk reclame enzo.
Was benieuwd of iemand het hier kende en er een oordeel over had.
Wacht ik inderdaad maar even op MM. :)

Plaats reactie