Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Gevonden - wat in die bovenbalk stond, staat nu onderaan de pagina met actieve topics/onbeantwoorde topics. Echt waardeloos - van de 10 getoonde wil ik niet alles lezen, en wat ik wel wil lezen, dan moet ik eerst naar die knop. Je kan nu ook niet zien in welke topics je al gereageerd hebt.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
05 dec 2023 13:57
De letters zijn echt te klein!
Tijd voor een nieuwe bril, denk ik dan.
Met de lettergrootte is niets verkeerd.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
05 dec 2023 19:09


Tijd voor een nieuwe bril, denk ik dan.
Met de lettergrootte is niets verkeerd.
Persoonlijk heb ik daar ook geen problemen mee, maar je kunt de lettergrootte toch ook zelf aanpassen?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Nah... ben toch echt ingelogd. Probeer vanaf 'actieve topics' naar een topic te gaan zoals dit - kom ik dus op pagina 1. Om dat te voorkomen moet je dus doorscrollen naar onderen, op de knop 'actieve topics' drukken, en dan kom je dus in het oude menu. Kan niet zeggen dat het makkelijker is dan het oude.

En nee, ik denk niet dat er naar de gebruikers geluisterd wordt. Waarom zouden ze?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Ah, de foruminterpunctie is weer terug. Nu nog de navigatiebalk.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat heeft het lijstje 'onbeantwoorde topics' eigenlijk voor nut? Op één na zijn ze allemaal ouder dan drie jaar, en degenen die ik bekeken heb waren stuk voor stuk gesloten.

En wanneer komt er weer een fatsoenlijke navigatiebalk? Mijn muis begint door al het scrollen al aardig artrose in het wieltje te krijgen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Gaat weer lekker met het forum.

Vandaag krijg ik eerst als ik niet ben ingelogd eerst de cookiemelding niet weg. Na het akkoord met alle cookies klikken verschijnt de melding enkele seconden later weer. Daarna na het inloggen niet meer. tot ik wil reageren in een topic en ik direct opnieuw moet inloggen.

En de layout is nog steeds slecht.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

kuklos schreef:
07 dec 2023 11:36
Gaat weer lekker met het forum.

Vandaag krijg ik eerst als ik niet ben ingelogd eerst de cookiemelding niet weg. Na het akkoord met alle cookies klikken verschijnt de melding enkele seconden later weer. Daarna na het inloggen niet meer. tot ik wil reageren in een topic en ik direct opnieuw moet inloggen.

En de layout is nog steeds slecht.
Dat van die layout was al bekend.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Morgan le Fay schreef:
07 dec 2023 11:51
kuklos schreef:
07 dec 2023 11:36
Gaat weer lekker met het forum.

Vandaag krijg ik eerst als ik niet ben ingelogd eerst de cookiemelding niet weg. Na het akkoord met alle cookies klikken verschijnt de melding enkele seconden later weer. Daarna na het inloggen niet meer. tot ik wil reageren in een topic en ik direct opnieuw moet inloggen.

En de layout is nog steeds slecht.
Dat van die layout was al bekend.
Ja, en? Het is nog steeds slecht. Dus hoe meer mensen klagen hoe beter.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Radar »

Dag allen, zoals jullie merken, zijn we allerlei veranderingen aan het doorvoeren.
We nemen jullie op- en aanmerkingen uiteraard mee.

Vriendelijke groeten,

Moderatie

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

— Dat de schermbreedte niet volledig wordt gebruikt vindt ik erg jammer.
— De marge in het lichtgrijze blok van elke reactie is nogal aan de ruime kant op iPad en Android telefoon.
— De marge in het witte blok “Snelle reactie” is een stuk smaller dan in een reactieblok.
— Met aangepaste marges en met weglating van de nodeloze buitenranden links en recht, kan de regellengte in de reactie wel 30% langer.
— Op mijn Android telefoon is het witte blok “Snelle reactie” overigens iets breder dan de rest van het witte scherm erboven én eronder. Dat staat nogal slordig.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er zijn blijkbaar wat aanpassingen gedaan in layout van het forum. Sommige daarvan snap ik niet helemaal.

In een browser kun je uitvragen wat de scherm breedte is om deze daarna goed te kunnen benutten. Zo kun je op ieder apparaat de hele breedte gebruiken wat de leesbaarheid te goede komt. Ik snap dan ook niet dat op een 24 inch scherm het grootste deel niet gebruikt wordt (links en rechts is leeg). Bij sommige sites snap ik dat omdat die ruimte gebruikt wordt door reclame, maar dat is hier niet zo. En ik snap ook wel dat het hele scherm gebruiken ook niet handig is. Maar om nu meer dan de helft niet te gebruiken?

En wie verzonnen heeft dat keuze menu's onderaan de pagina moeten komen (zoals Toon actieve topics enz) moet eens een basis cursus website ontwerpen volgen. Dit soort zaken hoort namelijk niet onderaan de pagina. Ik moet nu scrollen om een keuze te maken voordat ik iets kan lezen. Normaal maak je een keuze en scrol je je vervolgens door de inhoud.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik gebruik Safari op de iPad of iPhone en ik heb praktisch geen lege ruimtes links en rechts. Ook zie ik het menu gewoon bovenaan staan, net zoals voorheen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
12 dec 2023 08:32
Ik gebruik Safari op de iPad of iPhone en ik heb praktisch geen lege ruimtes links en rechts. Ook zie ik het menu gewoon bovenaan staan, net zoals voorheen.
Ik zie helemaal geen menu bovenaan staan. Als ik vanuit 'actueel' klik op 'terug naar het forum' gebeurt er helemaal niets. Categorieën menu is ook verdwenen.
Zoals al gezegd, de lay-out is een rampenplan. Ik dacht dat veranderingen horen te leiden tot verbeteringen, maar verbetering kan ik niet vinden.

@Redactie, is dit wangedrocht het eindresultaat van die fantastische verbeteringen?

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik probeer het nu met Firefox op de laptop en ook daar heb ik er geen problemen mee. Alles werkt goed.
Misschien eens je device updaten of cookies verwijderen?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
12 dec 2023 10:09
Ik probeer het nu met Firefox op de laptop en ook daar heb ik er geen problemen mee. Alles werkt goed.
Misschien eens je device updaten of cookies verwijderen?
Ik heb gisteren mijn hele telefoon leeg gehaald, fabrieksinstellingen, mijn pc weer her geïnstalleerd met Linux. Maar blijf overal dat probleem met het menu houden. Dus aan cookies ligt het niet, ook niet aan updates. Het is gewoon aan de server kant denk ik.

Ik gebruik trouwens 3 verschillende browsers.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
12 dec 2023 10:09
Ik probeer het nu met Firefox op de laptop en ook daar heb ik er geen problemen mee. Alles werkt goed.
Misschien eens je device updaten of cookies verwijderen?
Mijn device updaten?? Het forum werkt, maar daar houdt het ook bij op.

Zie jij wel het categorieën menu dan nog?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zit nu op de laptop met Edge ipv Opera net zo'n drama en dan ook nog onnodig veel lege wit ruimte.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lowieze schreef:
12 dec 2023 10:09
Ik probeer het nu met Firefox op de laptop en ook daar heb ik er geen problemen mee. Alles werkt goed.
Misschien eens je device updaten of cookies verwijderen?
Gefeliciteerd. Maar als ik een web site wil bekijken en daarvoor mijn device moet updaten en/of cookies moet verwijderen dan heb ik geen zin meer om die web site te bekijken. Zeker als dit de enige website is die problemen geeft.
Straks moet ik als de site wil bekijken eerst langs het Juridisch Loket (of was dit het standaard antwoord van iemand anders :mrgreen: )

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Nu zijn alle teksten ineens vetgedrukt.

Plaats reactie