Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mothello
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2023 20:07

Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door Mothello »

Mijn vriendin bestelde maanden geleden een sta op stoel bij meubelzorg.nl. Ondanks meermalig telefonisch contact omdat de beloofde snelle levering uitbleef was het onduidelijk wanneer de stoel bezorgd zou worden. Twee weken geleden werd mijn vriendin opgenomen in hospice en nu is zij stervende.
Opeens kwam de stoel. Proberen tot een oplossing te komen met meubelzorg.nl is niet mogelijk. Geen begrip en geen uitleg waarom de levering zo lang duurde dat gebruik inmiddels niet langer nodig is. Er is geen communicatie mogelijk om tot een gezamenlijke oplossing te komen. Het enige communicatieve advies is "u moet gewoon betalen".

Op de website belooft meubelzorg.nl 100% tevredenheidsgarantie. Wij, als familie en vrienden van de klant merken dat meubelzorg alleen geinteresseerd is in haar eigen tevredenheid. Als het op de tevredenheid van de klant aankomt dan is het motto: slikken of stikken.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door PGros »

Als de stoel online besteld is dan kan hij gewoon retour.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door riddert »

Een sta op stoel is maatwerk, de stoel word op maat gemaakt voor de klant. Hierdoor is Retour onder zichttermijn wel een dingetje.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door 16again »

Zijn er dan maten opgenomen?
Als er gewoon een aantal standaard uitvoeringen zijn, heeft het niets met maatwerk te maken

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door Methusalah »

riddert schreef:
15 dec 2023 09:50
Een sta op stoel is maatwerk, de stoel word op maat gemaakt voor de klant. Hierdoor is Retour onder zichttermijn wel een dingetje.
Lang niet alle sta-op-stoelen zijn maatwerk dus dat is niet altijd het geval. Al zie ik dat deze leverancier dat wel aanbied. Dus het kan zijn dat het hier aan ligt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Redelijkheid en billijkheid zou tot een oplossing van zo'n probleem kunnen leiden. Uiteraard geldt dat voor beide partijen. Als het echter om de centen gaat dan is die redelijkheid en billijkheid bij sommige bedrijven ver te zoeken. Tja, die dure en regelmatig terugkerende reclames op tv moeten ook betaald worden.

Ik lees dat Meubelzorg roept "er moet nog betaald worden". Kennelijk is er dus nog niet betaald. Wel, die betaling zou ik voorlopig even opschorten. Is de stoel al geleverd? Dan houden ze dat ding maar. Op maat? Stukje bedrijfsrisico.

Intussen raadt ik u aan alvast contact hierover te zoeken met uw rechtsbijstandverzekering of een gang naar het juridisch loket te maken.

Wacht maar af of en wanneer Meubelzorg met een redelijk voorstel komt. Zo niet, dan stappen zij maar naar de rechter. Gezien uw situatie is er een gerede kans dat die wel in redelijkheid en billijkheid beslist. Ook gezien dat uitstel dat tot deze nare situatie heeft geleidt.

Maar zo'n procedure gaat best lang duren. U heeft momenteel wel andere dingen aan uw hoofd om u zorgen over te maken. Vooral daarmee wens ik u veel sterkte toe.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Meubelzorg is een CBW erkende woonwinkel. Misschien kunt u daar eens advies vragen?
https://www.cbw-erkend.nl/contact
Uw klacht wordt dan ook gelijk aan de ondernemer doorgestuurd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de oorspronkelijke levertijd overschreden word zal eerst officieel de verkoper in gebreke gesteld moeten worden waarna er ontbonden kan worden. Maar dan moet er op voorhand wel gezegd zijn wanneer de levering zou plaatsvinden.
Een snelle levering zegt niet zo veel. Wat is er op papier afgesproken en is er, hoe vervelend ook, formeel gehandeld?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Sterkte met de situatie.

Levering moet binnen 30 dagen, tenzij er een andere afspraak gemaakt is www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd. Maar ik denk niet dat u hierop een beroep kunt doen, omdat de levering gedaan is. Hierover had uw vriendin (achteraf gezien) eerder over moeten klagen.

Indien de stoel op internet besteld is en geen maatwerk is dan hebt uw vriendin 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd. Uw vriendin betaalt mogelijk dan wel de transportkosten.

Contact opnemen met rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor persoonlijke advies kan geen kwaad.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door rwolters »

BreejKC schreef:
15 dec 2023 11:04
Redelijkheid en billijkheid zou tot een oplossing van zo'n probleem kunnen leiden. Uiteraard geldt dat voor beide partijen. Als het echter om de centen gaat dan is die redelijkheid en billijkheid bij sommige bedrijven ver te zoeken.
Dat is bij sommige consumenten niet anders.....

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

U heeft een herroepingsrecht, omdat dat in de voorwaarden staat. Heeft u hier gebruik van gemaakt? U kunt het modelformulier dat u van de verkoper heeft gekregen hiervoor gebruiken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
17 dec 2023 22:40
U heeft een herroepingsrecht, omdat dat in de voorwaarden staat. Heeft u hier gebruik van gemaakt? U kunt het modelformulier dat u van de verkoper heeft gekregen hiervoor gebruiken.
Meubelzorg heeft ook winkels, en wanneer daar is gekocht is er geen herroepingsrecht.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag bedrijf levertijd blijven uitstellen?

Ongelezen bericht door 16again »

Maar zodra de vermoedelijke levertijd met 30 dagen overschreden is, dan kan de consument volgens CBW voorwaarden de overeenkomst zonder ingebrekestelling ontbinden

Plaats reactie