Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
CarinenWil
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2023 19:01

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door CarinenWil »

Wij kochten in juli een boxspring. Er werd beloofd dat deze met spoed geleverd zou worden. Na 2,5 maand van enkel beloftes die niet nagekomen werden hebben wij de koop ontbonden.
Ze beloofden het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug te betalen, maar hielden ons ruim een maand voor de gek.
Zelfs na het inschakelen van een jurist die hun herhaaldelijk sommeerde te betalen werd er niet terugbetaald.
Wij wachten nu twee maanden op onze terugbetaling.
-Wij hebben aangifte gedaan bij de politie tegen Woneninterieur.
-Ook kunnen zij op korte termijn een dagvaarding verwachten.
-Onze ervaringen met woneninterieur plaatsen wij op het forum van Radar.
Eens is het genoeg geweest.
Wij willen iedereen waarschuwen voor dit bedrijf.
Voor de vele andere gedupeerden is het misschien een goed idee om aangifte bij de politie te doen.
Gebundelde krachten wegen altijd zwaarder.
Let op! ze proberen bij trustpilot de negatieve reviews onzichtbaar te laten maken.

Ihsanelaa
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ihsanelaa »

Update: helaas nog geen geld ontvangen.

rolinel
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2023 11:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door rolinel »

Helaas heb ik mijn geld niet teruggekregen vandaag, hoewel dit expliciet beloofd was. Contact gehad met Woneninterieur, waarna deze mij gebeld hebben. Dhr geeft aan dat ik het echt morgen ga ontvangen. Inmiddels is dit al heel wat keren beloofd en steeds niet waargemaakt. Ik hoop dat de belofte dan morgen waargemaakt gaat worden!
Naar Woneninterieur ook aangegeven dat ik mij tot die tijd genoodzaakt voel om hier op het forum te blijven updaten hoe het gaat.
#3569

Ihsanelaa
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ihsanelaa »

Fijn dat ze jou in ieder geval bellen!

Mij is al weken beloofd om het geld te storten, vorige week nog een mail ontvangen dat ze handmatig het geld storten en mijn volledige rekeningnummer nodig hadden zodat het snel zou plaatsvinden binnen 1-2 werkdagen. Vandaag weer te horen gekregen dat ze interne problemen hebben en deze week weer mensen kunnen betalen. Ik word serieus in de maling genomen..

Ook het verzoek ontvangen om onmiddellijk te stoppen met mijn acties en updates op het forum. Daarbij het dringende verzoek geen aangifte te doen want dat zou het proces vertragen.. ik vraag me af welke vertraging ze op doelen want ik wacht al sinds april 2023…

rolinel
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2023 11:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door rolinel »

Ihsanelaa schreef:
11 dec 2023 17:00
Fijn dat ze jou in ieder geval bellen!

Mij is al weken beloofd om het geld te storten, vorige week nog een mail ontvangen dat ze handmatig het geld storten en mijn volledige rekeningnummer nodig hadden zodat het snel zou plaatsvinden binnen 1-2 werkdagen. Vandaag weer te horen gekregen dat ze interne problemen hebben en deze week weer mensen kunnen betalen. Ik word serieus in de maling genomen..

Ook het verzoek ontvangen om onmiddellijk te stoppen met mijn acties en updates op het forum. Daarbij het dringende verzoek geen aangifte te doen want dat zou het proces vertragen.. ik vraag me af welke vertraging ze op doelen want ik wacht al sinds april 2023…
Vervelend zeg! Bij wordt inderdaad ook gevraagd om het rekeningnummer, terwijl ik deze al gehad gegeven (bij een vorige belofte dat ik het geld 'morgen' zou krijgen. En ook het verzoek om te stoppen met updaten. Zolang het niet geregeld is zullen we wel moeten...
Hopelijk is het allemaal snel geregeld! Mij is beloofd dat ik het vandaag echt ga krijgen, dus opnieuw hopen dat het deze keer waargemaakt gaat worden!

Lady1234
Berichten: 27138
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is het: Veel beloven, weinig geven, doet de gekken in vreugde leven.

cin86
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2023 14:01

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door cin86 »

Als ik dit allemaal lees houd ik mijn hart vast...
Benieuwd of mijn bestelling wel aan komt

Ihsanelaa
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ihsanelaa »

Ik heb tot op heden niks ontvangen, er wordt weer beloofd het volgende week te geven..ook dringend advies weer om geen aangifte te doen.

Jorien85
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2023 20:38

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jorien85 »

Ook wij hebben nog steeds geen geld terug sinds het ontbinden van de aankoop op 7 november!
Inmiddels juridische hulp ingeschakeld, hopelijk helpt dat maar houdt mijn hart vast. Gaat om bijna 1100 euro.
En ik krijg dezelfde emails als de rest dus met beloftes en verzoek geen aangifte te doen etc.
Ik wacht onze jurist even af met welk advies die komt en welke acties.
Bestel hier dus nooit!

nicolevane
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2023 20:29

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door nicolevane »

Na tientallen pogingen NOG STEEDS geen geld terug. Order 3476.

Op 4 november heb ik na meer dan 6 maanden wachten mijn order geannuleerd. Het geld zou binnen 14 dagen terug worden gestort op mijn rekening. Rara: dat is natuurlijk niet gebeurd. Het is me inmiddels duidelijk dat ik bepaald niet de enige ben. Sinds 18 november heb ik bijna dagelijks mailcontact met Woneninterieur/Tom over het terug krijgen van het geld. De interne problemen waren opgelost en ik zou nu - echt waar, beloofd! aldus Tom - maandag 11 of dinsdag 12 december het geld terug hebben. Nou nee hoor, dat gebeurde niet.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik een gerechtelijke procedure ga starten. Rechtsbijstand is ingeschakeld. Woneninterieur laat mij geen andere keuze. Het gaat om ruim 800 euro. Inmiddels is er ook wettelijke rente verschuldigd.

Waarschuwing voor iedereen: doe GEEN zaken met dit bedrijf. DOE HET NIET. Ze komen hun beloftes niet na, betalen je niet terug.

Ihsanelaa
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ihsanelaa »

Hoi Jorien,

Wat vervelend! Zou jij het advies van jouw jurist met ons kunnen delen? Dat zou ontzettend waardevol zijn.

Maeganv
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2023 22:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Maeganv »

Order 4054

Helaas eenzelfde verhaal als alle andere gedupeerden. In juli eettafel Salvator besteld waarvan de levering meerdere malen en na vele loze beloften werd verplaatst. We werden zelf niet geïnformeerd hierover, maar moesten steeds zelf contact zoeken. Uiteindelijk eind november de aankoop ontbonden. Na 14 dagen ook nog steeds niet het geld terug. Krijgen amper reactie op onze mails. Wij zullen daarom ook overschakelen naar een incassobureau als wij binnen 48u het geld niet terug hebben. Al het vertrouwen verloren in deze partij. Bestel hier niet!!

rolinel
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2023 11:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door rolinel »

Toch nog een verrassende uitkomst: Op 12 december heb ik mijn aankoopbedrag teruggekregen van Woneninterieur! Hoewel het proces erg moeizaam was ben ik blij dat ik mijn geld nu terug heb.
Ik hoop dat ook jullie je geld terugkrijgen! Sterke allemaal.

Ihsanelaa
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ihsanelaa »

Tot op heden geen geld ontvangen. Bestelling van april was 12-nov-2023 geannuleerd..

MarkG84
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2023 10:48

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door MarkG84 »

Bestel hier niet, na ontvangst van je betaling word je aan het lijntje gehouden en krijg je valse beloftes over de levering van je order.

Zoals andere hier ook aangeven hebben wij ook een zeer negatieve ervaring met dit bedrijf.
Begin oktober 2 orders geplaatst (nieuwe babykamer en box) met een levertijd van 2 – 3 weken. De orders werd direct netjes bevestigd.
Na 3 weken toch maar eens contact opgenomen wanneer er geleverd zou gaan worden. Reactie was dat er de week erop contact opgenomen zou worden voor een leverdatum  geen contact opgenomen.
Weer 2 weken later wordt er aangegeven dat de order de volgende week verstuurd gaat worden, weer niets ontvangen of een leverdatum bekend. Uiteindelijk werd ons beloofd dat op 28.11 beide orders geleverd zouden worden. Helaas was dit weer een loze belofte en werd dit niet nagekomen. Hierop hebben wij besloten om beide orders op 27.11.2023 te annuleren. We hadden geen vertrouwen dat dit goed zou gaan komen, wij moeten ook zekerheid hebben dat de babykamer op tijd geleverd zou gaan worden.
De annulering werd zeer vlot opgepakt, per mail, en bevestigd dat we binnen 14 dagen ons geld retour zouden krijgen.
Helaas hebben wij, na meerdere herinneringen gestuurd te hebben, nog steeds het geld niet retour.
Dit bedrijf is redelijk vlot met reageren per mail, maar niet betrouwbaar als het gaat om de levering van je bestelde producten en/of het retour betalen van je geannuleerde order. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Hopelijk dat wij snel ons geld retour krijgen, in dat geval zal ik een update geven op deze review met de uitkomst!

Anita Janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2023 12:05

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Anita Janssen »

Op 8 april een tafel van €847 besteld en aangegeven dat deze op 1 december geleverd mag worden. De week voor 1 december contact proberen te krijgen maar niet gelukt. Telefoon werd niet meer opgenomen. Mailen en chatten lukte ook niet. Uiteindelijk na een tijdje werd er gereageerd dat ik mijn geld terug zou krijgen want de tafel is nog steeds niet gekomen. Ik wacht nog steeds op mijn geld en elke keer doen ze belofte dat het geld komt.

Ik zou na 2 weken mijn geld terugkrijgen en dat is vandaag om. Er staat nog niks op mijn rekening. Aangifte gedaan bij politie en melding gemaakt bij Consumwijzer.

Radar pak alsjeblieft dit bedrijf aan. Dit moet stoppen.

matpq
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2023 14:52

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door matpq »

26 WEKEN (ruim een half jaar dus!) geleden kocht ik een tuinset met een levertijd van 5 weken. Na vele beloften, eindeloos mailen en bellen (dat kon in de zomer nog) was er na 10 weken nog geen zicht op een duidelijke leverdatum. De zomer was al voorbij, de telefoon werd al niet meer opgenomen, ben ik overeengekomen de order (#3901) te annuleren. Ik zou binnen 14 dagen mijn geld terugkrijgen.
Na nog eens 16 WEKEN (!) lang meer dan 50 e-mails gestuurd te hebben, betrokkenheid van de Consumentenbond, bemiddeling door keurmerk thuiswinkel.org, online reviews en zelfs aangifte bij de politie heb ik dan toch een korte sorry gehoord (ze hebben cash flow problemen) en mijn geld teruggekregen.
Beste consumenten wees gewaarschuwd: woneninterieur doet vermoedelijk aan zogenaamd dropshipping (producten gaan rechtstreeks van de leverancier nr de klant en ze hebben dus geen eigen voorraad) en dus geen zicht en (laat staan) grip op het logistieke proces. Ze komen levertijden niet na en kunnen ook niet waarschuwen dat het later komt want die beheren ze niet. Ik heb veel contact met thuiswinkel.org online webwinkel keurmerk. Thuiswinkel.org geeft aan dat ze ‘bekend zijn met de problemen bij woneninterieur’ en hebben ‘hun lidmaatschap geschorst’ omdat ze afspraken al geruime tijd niet meer waarmaken. Dit geeft de ernst van de problemen weer.
Een half jaar lang ben ik aan het lijntje gehouden eerst voor de tuinset en daarna om mijn geld terug, met allerlei excuses ‘volgende week’, ‘morgen komt het echt’, ‘Geen zorgen’ ‘we hadden problemen maar die zijn nu opgelost’.
Sinds ik terugbetaald ben afgelopen week, weet Woneninterieur ineens wel hoe de telefoon werkt. Ze hebben al 4 keer gebeld en vele mails gestuurd dat ik per direct mijn review offline moet halen. Maar ik moet u toch waarschuwen van deze zorgwekkende gang van zaken?! Kijk in de statistieken van trustpilot, ze rapporteren alle slechte berichten zodat ze niet zichtbaar zijn zonder geldige reden.
Het is zorgelijk dat woneninterieur geen gehoor geeft aan bemiddeling of de slechte reviews, ze precies weet hoe ver ze kunnen gaan, en weten hoe lang ze consumenten aan het lijntje kunnen houden met alle stress en risico’s voor u, want hoe lang gaat dit nog goed?

Lady1234
Berichten: 27138
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat bedrijf dempt de ene put met de andere.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Senso »

Ook altijd goed om even te controleren: webshopchecker.nl. Daar wordt vermeld dat ook al iemand aangifte heeft gedaan bij de politie.

Melding aldaar betreffende woninginterieur.nl (de website wordt niet in Nederland gehost maar in Canada):
KEURMERK
Thuiswinkel Waarborg
ALERTS (O.A. POLITIE.NL)
Deze shop heeft 1 melding:
woneninterieur.nl melding bij politie.nl
GESCHILLENCOMMISSIE
Geschillencommissie via Thuiswinkel
REVIEW SCORE
9 (bol), 8 (kiyoh), 2 (trustprofile)

Opvallend hoge score bij bol.com, in vergelijking met Trustpilot. Mag ik aannemen dat dit bedrijf de verkoop via Bol niet op het spel wil zetten?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Niet altijd zijn de scores te vertrouwen bij bol.com. Je zou kunnen denken dat het bedrijf de scores bij Bol beïnvloed door fake positieve reviews. En ook bij bol kunnen de scores door het bedrijf gemakkelijk worden beïnvloed.

Plaats reactie