Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
18 dec 2023 21:32
Volgend discussiepunt: wat noem je mishandeling en wat versta je onder verwaarlozing? Ook daarover verschillen de meningen.
Ik vind het erg lastig om een goed oordeel hierover te hebben.
De cijfers spreken voor zich.
Jeugdzorg wordt overspoeld met hulpvragen, zij kunnen het niet meer aan.
Ellenlange wachtlijsten.
Mishandeling kan bestaan uit fysieke , geestelijke mishandeling.
Uitschelden, treiteren, slaan, schreeuwen, straffen etc etc.
Affectieve verwaarlozing kan bestaan uit negeren, het kind aan zn lot overlaten, geen tijd noch warme oprechte aandacht geven.
Het kind aan een tablet of vóór de tv zetten , het moet stil zijn, want papa en mama hebben het zelf te druk met hun telefoon.
Komen gestrest thuis, druk, druk druk en hebben eigenlijk gewoon geen tijd , kunnen geen quality time meer bieden.

Laatst in de supermarkt : een compleet gestreste moeder tierde tegen haar dochtertje : ik keek en keek en zei iets van :" nou nou , is dit nu nodig ?"
Antwoord : " nou mevrouw, wilt u dit kreng hebben ?" :(
Kapster tegen mijn zoon : " ik heb thuis twee bitches van 7 en 9 ...."

Laat alsjeblieft niemand zijn/haar ogen sluiten voor de soms zeer verdrietige en onveilige thuissituatie waarin veel kinderen zitten.
Er wordt gesproken over +- 150.000 kinderen per jaar , hetgeen bekend is.
Dus nog afgezien van de niet bekende/openbare cijfers.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
19 dec 2023 00:31
Zes weken in alle rust in een achterkamertje gaan praten over wat we met de grondwet moeten als we in de formatie over de inhoud gaan praten. Dát is pas ironie! Zoiets krijg zelfs ik in een zwaarmoedige bui niet verzonnen.
Nou inderdaad : compleet bezopen :roll: .

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
18 dec 2023 22:58
(….)
Lowieze schreef:
18 dec 2023 21:40
Dit is niet waar hoor. Juist de eerste tijd zijn ouders vaak de wanhoop nabij omdat ze geen idee hebben wat ze nu moeten doen.
Je doet wat je denkt dat het beste is en achteraf denk je: oh, dat zou ik nu heel anders doen.
Het laatste neem ik graag van je aan.

Wanhoop nabij zijn heb ik niet vaak in mijn omgeving meegemaakt. Om precies te zijn: alleen een echtpaar bij ons in de straat, dat tot drie keer toe een huilbaby had. Bij nummer twee en drie kwam één van de oma's logeren, want die kon er goed mee omgaan.

Voor mij is de hormonale uitzonderingstoestand een gegeven. Eerste zwangerschap en geboorte - er is geen ander onderwerp meer dan de kleine.
Ik zie dat u niet begrijpt wat ik bedoel door het te hebben over wat u in uw omgeving meemaakt. Geeft niks, maar doe dan niet alsof u weet waar u het over heeft.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
18 dec 2023 23:34
Dat is geen “blaming the victim”. Ze zijn allemaal “victims”.
De kern van dit drama, inderdaad. JE ziet hier niet alleen het verlies van een kind, wat al een onvoorstelbare ellende is, maar daarna ook nog eens een familiaire strijd die, wat de rechter ook besluit, niets zal oplossen. Triest, heel triest.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
19 dec 2023 00:12
Echt, er zijn zo veel mogelijkheden. Je gaat het pas zien als je het doorhebt!
En weet je wat het meest enge is? Dat jouw bedenksels nu lachwekkend zijn, maar her en der in de wereld met een paar vingerknippen de realiteit kunnen zijn.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En volgens mij op diverse plekken in de wereld al (deels) worden toegepast.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien moeten we dat ook maar niet proberen te veranderen, en ons gewoon met ons eigen land bemoeien.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
19 dec 2023 09:13
Erthanax schreef:
19 dec 2023 00:12
Echt, er zijn zo veel mogelijkheden. Je gaat het pas zien als je het doorhebt!
En weet je wat het meest enge is? Dat jouw bedenksels nu lachwekkend zijn, maar her en der in de wereld met een paar vingerknippen de realiteit kunnen zijn.
Dat is de reden waarom ik me ernstige zorgen maak. Het opbouwen van onze rechtsstaat duurde een kleine twee eeuwen. De afbraak kost maar een paar jaar. Je ziet het voor je ogen gebeuren. Nu. In Nederland.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind u wel heel pessimistisch heer Orwell

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die zes weken praten over de grondwet wordt heel erg benadrukt en gehyped door linkse politici en daaraan bevriende media die niets liever hebben dat deze formatie mislukt. Alle partijen hebben plannen om bepaalde verdragen, wetten inclusief de grondwet te wijzigen. Daar is niets verkeerd aan. Bijvoorbeeld de monarchie. Nogthans hebben alle kamerleden trouw gezworen bij hun beediging aan de koning.
Onlangs is artikel 1 nog aangepast. En zo zijn er nog veel meer aanpassingen geweest in de geschiedenis.
Er zal de komende weken uiteraard ook heel veel inhoudelijk besproken worden. En dat is ook nodig want er moet heel veel puin geruimd worden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of nochtans beloofd.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

[quote=Erthanax
[/quote]Dat is de reden waarom ik me ernstige zorgen maak. Het opbouwen van onze rechtsstaat duurde een kleine twee eeuwen. De afbraak kost maar een paar jaar. Je ziet het voor je ogen gebeuren. Nu. In Nederland.
[/quote]
Die afbraak is al een aantal jaren aan de gang m.i.
En dat door rechtse kabinetten.
Echt linkse partijen zijn er niet of nauwelijks meer,dus zal er weer een rechts kabinet komen.
De vraag is of die verder gaan met de afbraak.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
19 dec 2023 12:42
[quote=Erthanax
Dat is de reden waarom ik me ernstige zorgen maak. Het opbouwen van onze rechtsstaat duurde een kleine twee eeuwen. De afbraak kost maar een paar jaar. Je ziet het voor je ogen gebeuren. Nu. In Nederland.
[/quote]
Die afbraak is al een aantal jaren aan de gang m.i.
En dat door rechtse kabinetten.
Echt linkse partijen zijn er niet of nauwelijks meer,dus zal er weer een rechts kabinet komen.
De vraag is of die verder gaan met de afbraak.
[/quote]

Afbraak van onze rechtsstaat en hand in hand daarmee ook van onze verzorgingsstaat. En ja die afbraak ( van beiden ) is al een flink aantal jaren aan de gang, vooral (maar niet alleen) ingezet door VVD-beleid.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
19 dec 2023 11:59
Of nochtans beloofd.
Meteen opgezocht, Inderdaad, nogthans is fout, net als nogtans en nochthans.
Om al deze foute spellingen te omzeilen adviseer ik het nog Vlaamsere woord "pertang" te gebruiken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou het maar bij “evenwel” houden.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
19 dec 2023 15:25
Lady1234 schreef:
19 dec 2023 11:59
Of nochtans beloofd.
Meteen opgezocht, Inderdaad, nogthans is fout, net als nogtans en nochthans.
Om al deze foute spellingen te omzeilen adviseer ik het nog Vlaamsere woord "pertang" te gebruiken.
Amai!,moar tes pertang nen ollands forum ier zunne. :wink:

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Embettant!

Mag ik hier dan meteen een lans breken voor de Vlaamse serie “Eigen Kweek”? Mooi Vlaams, maar nog mooier Engels: “You can’t put your nose in andermans’ menage.”

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
19 dec 2023 08:17
Ik zie dat u niet begrijpt wat ik bedoel door het te hebben over wat u in uw omgeving meemaakt. Geeft niks, maar doe dan niet alsof u weet waar u het over heeft.
De wanhoop nabij zijn wanneer de baby er is, daar ging het over.
Ik dacht eigenlijk, een eigen voorbeeld maakt de gedachtenuitwisseling wat makkelijker. Of had ik moeten beginnen over de jaren met crisisopvang, onder andere omdat mama in een zwangerschapspsychose zat en een gevaar voor de andere kinderen was? Naast alle andere redenen dat een kind even niet thuis kan zijn?
moederslink schreef:
19 dec 2023 00:36
Laat alsjeblieft niemand zijn/haar ogen sluiten voor de soms zeer verdrietige en onveilige thuissituatie waarin veel kinderen zitten.
Als je het niet erg vind, blijven we opletten, tegelijk terughoudend.
J. Deltoer schreef:
19 dec 2023 11:41
Die zes weken praten over de grondwet wordt heel erg benadrukt en gehyped door linkse politici en daaraan bevriende media die niets liever hebben dat deze formatie mislukt. [...] En dat is ook nodig want er moet heel veel puin geruimd worden.
Het gaat niet om wat er veranderd zou moeten worden in de grondwet (daarvoor zijn o.a. nieuwe verkiezingen nodig), maar of en in hoeverre de pvv de grondwet en staatsinrichting serieus neemt.

Over media heb je niets te klagen. Vandaag weer overal 'de instroom moet beperkt worden'. Dat is een leugen, omdat de instroom van migranten niet het probleem is, maar de 70.000 dossiers bij de IND ervoor zorgen dat alles en iedereen stilstaat. Een werkvoorraad van minstens anderhalf jaar en de enige goede vraag aan de vier grotere, conservatieve partijen is, hoe zij deze wachtlijst op gaan lossen. 70.000 dossies zijn minstens 70.000 echte mensen.

Alhoewel ... het antwoord op de vraag is voorspelbaar. Politicus gaat in modus 'bezorgd', zegt 'ja, dat vindt mijn partijj ook', maakt een bruggetje naar het eigen partijprogramma en dat was het. Geen oplossing in zicht.
angel1978 schreef:
19 dec 2023 13:04
Afbraak van onze rechtsstaat en hand in hand daarmee ook van onze verzorgingsstaat. En ja die afbraak ( van beiden ) is al een flink aantal jaren aan de gang, vooral (maar niet alleen) ingezet door VVD-beleid.
Een dalend onderwijsniveau wordt gevolgd door een daling van de welvaart. Het omgekeerde - investeren in onderwijs vergroot de welvaart - is de grote lijn achter de pisa-onderzoeken van de OESO.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De geldpersen van de staat draaien anders op volle toeren. En nog is de “welvaart” niet genoeg.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wanneer u vind dat de instroom van migranten niet een van de grootste problemen is van dit land is en het zelfs een leugen noemt is enig welke discussie met u bij voorbaat verloren tijd.

Plaats reactie