Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

voor allen:
heel fijne gezellige KERSTDAGEN gewenst🌲🌲
en geef liefdevolle aandacht aan elkaar,
en voor diegenen die eenzaam zijn :
hopelijk komt er iemand op je pad die ook jou wat warme aandacht geeft!❤

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
21 dec 2023 20:06
En als we het dan toch over kerstnummers hebben. De Ferrari F355 van Chris Rea staat te koop. Daarin zou ik nou graag naar huis rijden.
Mooi, maar dan wel een drempelloze route als het ff kan. :wink:

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Mooi te lezen dat Sigrid Kaag gaat helpen in Gaza. Ik gun haar dat wel. Mooi mens en een van de betere politici van de laatste jaren. Ze had nooit met Rutte verder moeten gaan na die motie van wantrouwen.

https://www.ad.nl/politiek/kaag-stopt-a ... ~a9936a73/

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 19:44
Mooi te lezen dat Sigrid Kaag gaat helpen in Gaza. Ik gun haar dat wel. Mooi mens en een van de betere politici van de laatste jaren. Ze had nooit met Rutte verder moeten gaan na die motie van wantrouwen.

https://www.ad.nl/politiek/kaag-stopt-a ... ~a9936a73/
Mag hopen dat ze daar iets kan betekenen om die ellende daar te verminderen.
En ik wil het niet op haar (alleen) betrekken,maar er schiet me toch een scheepvaart gerelateerd gezegde te binnen.
"de ratten verlaten het zinkende schip".

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@scharrelschipper Zo zie ik Sigrid Kaag niet zoals jij stelt in je laatste zin. Ik vond en vindt haar een integer mens.
Alhoewel D'66 niet mijn partij is.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo. Ben weer even van de partij. De komende dagen/weken nog even zien hoe een en ander gaat lopen. Geen idee nog.

Ik ga niet alles bij zitten lezen, heb daar even niet de moed voor/zin in/whatever. Risico op bijdragen die uitgaan van achterhaalde info is dus zeker aanwezig. Niet op alles reageren is ook een optie.

Maar verder: neem nog even een borrel van me. Voor koffie is het nu te laat op de avond.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 20:24
@scharrelschipper Zo zie ik Sigrid Kaag niet zoals jij stelt in je laatste zin. Ik vond en vindt haar een integer mens.
Alhoewel D'66 niet mijn partij is.
Zoals ik al schreef; ik bedoelde zeker niet alleen mevr. Kaag,maar meer in het algemeen de hele club demissionairen.
Die nu in grote getalen hun heil elders zoeken.
En voor diegenen die het niet of anders begrepen; dat van die ratten is beeldspraak/gezegde.
Niets meer of minder.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
26 dec 2023 22:20
En voor diegenen die het niet of anders begrepen; dat van die ratten is beeldspraak/gezegde.
Niets meer of minder.
Ach, niet zo heel superlang geleden danste ze wel op de tafel...

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 19:44
Mooi te lezen dat Sigrid Kaag gaat helpen in Gaza. Ik gun haar dat wel. Mooi mens en een van de betere politici van de laatste jaren. Ze had nooit met Rutte verder moeten gaan na die motie van wantrouwen.

https://www.ad.nl/politiek/kaag-stopt-a ... ~a9936a73/
Afbreken ging haar goed af, maar wist niet dat ze ook kan metselen...

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
26 dec 2023 22:23
scharrelschipper schreef:
26 dec 2023 22:20
En voor diegenen die het niet of anders begrepen; dat van die ratten is beeldspraak/gezegde.
Niets meer of minder.
Ach, niet zo heel superlang geleden danste ze wel op de tafel...
Dat waren toch muizen? :wink:

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Over twee jaar krijgt ze de Nobelprijs.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dubbelpost
Laatst gewijzigd door Thijs124 op 26 dec 2023 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk vind ik Kaag een verschrikkelijk type. Heeft persoonlijk subsidies verleent aan organisaties die banden hadden met terroristische organisaties. Haar man is natuurlijk een Palestijnse politicus, dus neutraal is ze al nooit geweest in deze kwestie.

Overigens vind ik sowieso dat wij geen geld in de heropbouw van Gaza dienen te steken, zolang daar een terroristische partij aan de macht is. Hamas moet eerst verdwijnen. Zelfs voedselhulp moeten we daar niet heen sturen. Als je mensen voedselhulp wil geven, dan moet je toekijken terwijl ze het opeten, anders is er een grote kans dat een deel naar Hamas terroristen gaat.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
26 dec 2023 22:40
witte angora schreef:
26 dec 2023 22:23
scharrelschipper schreef:
26 dec 2023 22:20
En voor diegenen die het niet of anders begrepen; dat van die ratten is beeldspraak/gezegde.
Niets meer of minder.
Ach, niet zo heel superlang geleden danste ze wel op de tafel...
Dat waren toch muizen? :wink:
Allebei knaagdieren die je niet in huis wil hebben... :wink:

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 19:44
Mooi te lezen dat Sigrid Kaag gaat helpen in Gaza. Ik gun haar dat wel. Mooi mens en een van de betere politici van de laatste jaren.
Beter politici? Van haar beloofde nieuwe bestuurscultuur is niet terecht gekomen, ze moest en zou minister van Financiën worden, maar heeft geen kennis van het vakgebied en toen ze minister van Buitenlandse Zaken was vond ze een diner met GL/PvdA belangrijker dan haar werk toen in Afghanistan alles misging.
Hoe ben je dan een van de betere politici van de laatste jaren?
Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 20:24
Ik vond en vindt haar een integer mens.
Integer?
Tijdens de #MeToo affaire binnen haar partij deed ze niets, behalve koeltjes naar de regels en de advocaat wijzen; en aangaande Sidney Smeets was haar reactie dat je nu eenmaal niet iedereen kan controleren.
Als dat integer is was Bernie Madoff een beleggingsadviseur die het beste met zijn cliënten voor had.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@kuklos jij kan bij lange na niet tippen aan haar wat betreft medemenselijkheid en solidariteit met mensen die het door omstandigheden moeilijk hebben.

En persoonlijk vind ik jou een vreselijke oude zeurpiet met een afschuwelijk mensbeeld.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@Bezorgdeburger, hoezeer zij opkomt voor mensen die het door omstandigheden moeilijk hebben, heeft ze laten zien tijdens:
* de evacuatie van Kaboel, mevrouw hield liever een diner met PvdA/GL, dan haar werk als MinBuZa doen;
* de #MeToo affaire binnen D66, ze deed niets voor de slachtoffers;
* de situatie Sidney Smeets, die minderjarige jongens groomde.

Je kan het nog 100x over mij gaan hebben, maar bovenstaande voorbeelden wijzen op geen enkele wijze op medemenselijkheid en solidariteit.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 19:44
Mooi te lezen dat Sigrid Kaag gaat helpen in Gaza. Ik gun haar dat wel. Mooi mens en een van de betere politici van de laatste jaren. Ze had nooit met Rutte verder moeten gaan na die motie van wantrouwen.

https://www.ad.nl/politiek/kaag-stopt-a ... ~a9936a73/
Inderdaad. Dit kutland verdient geen mensen met haar capaciteiten. Wij verdienen mutsen als Mona Keizer. Je moet vooral niet te intelligent zijn hier, en al helemaal niet al je vrouw bent. Dan ben je direct een heks.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
27 dec 2023 13:27
Bezorgdeburger schreef:
26 dec 2023 19:44
Mooi te lezen dat Sigrid Kaag gaat helpen in Gaza. Ik gun haar dat wel. Mooi mens en een van de betere politici van de laatste jaren. Ze had nooit met Rutte verder moeten gaan na die motie van wantrouwen.

https://www.ad.nl/politiek/kaag-stopt-a ... ~a9936a73/
Inderdaad. Dit kutland verdient geen mensen met haar capaciteiten. Wij verdienen mutsen als Mona Keizer. Je moet vooral niet te intelligent zijn hier, en al helemaal niet al je vrouw bent. Dan ben je direct een heks.
Wat een ge***.
Juist haar gebrek aan capaciteiten en kilheid bezorgden haar de term heks. We hebben geen moeite met intelligentie of met vrouwen. Els Borst (ook D66) stond en staat in hoog aanzien, Neelie Smit-Kroes ook, idem voor Arib als kamervoorzitter.

Maar bij Kaag wordt elke kritiek op haar altijd afgedaan als "het is kritiek omdat ze een vrouw is". Nee hoor, dat is gewoon een valse manier om alle kritiek te proberen te verstommen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is dat Kaag die Nederland zou veranderen het land i n problemen helpen en dan heel vlug wegwezen . Als ze een beetje lef en fatsoen had was zij gebleven tot er een nieuwe regering was .

Plaats reactie