Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
30 dec 2023 19:01
Hoe dom kun je zijn om te gaan roken in een auto vol vuurwerk? Heel dom lijkt me. Maar om dan vervolgens zo publiekelijk aan iedereen te vertellen dat je heel dom bent, daar moet je toch bijna een negatief iq voor hebben.
Je leest niet goed. Het is de schuld van de wind. En die heeft geen IQ.

Maar niet getreurd, er is meteen vanmorgen een nieuwe voorraad gehaald. Vermoedelijk was het toen windstil.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
30 dec 2023 19:01
Hoe dom kun je zijn om te gaan roken in een auto vol vuurwerk? Heel dom lijkt me. Maar om dan vervolgens zo publiekelijk aan iedereen te vertellen dat je heel dom bent, daar moet je toch bijna een negatief iq voor hebben.
Nee joh, is Nieuwleusen in Drente?
O.nee,Overijssel,bijna hetzelfde.
Goed volk daar in die regio vind ik als Zeeuw.
Maar i.d.d, beetje dom.
Gelukkig goed afgelopen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat roken was nog niet het domste, maar de straat willen vervuilen met je peuk, daarvoor wordt je per omgaande gestraft.

En verder alles op kosten van de gemeenschap, behalve het eigen risico van het ziekenhuis.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Iemand die het antwoord weet? Ben ziek, kan griep zijn, kan Corona zijn. Had nog oude testen liggen, maar week geleden ook nieuwe gekocht. Maar geen idee of die nieuwere versie ook test op de laatste variant. Zie geen verschil tussen die testen.

Met beide getest (oud/nieuw), beiden negatief.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De actuele Corona-variant geeft nog steeds die hoofdpijn uit de hel van de oorspronkelijke versie plus een compleet ontregelde spijsvertering. Dat lijkt mij het grootste verschil met griep. Met griep kunnen je darmen ook van streek zijn, maar ze worden weer rustig met thee, licht verteerbaar voedsel en dat duurt bij Corona momenteel veel langer.

Blijf positief denken: het is griep, het is griep, het is griep ... ach nee, het is een overgeslagen kattenverkoudheid ... niet waar, het is griep.

Sterkte en snel herstel gewenst.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
30 dec 2023 19:53
Dat roken was nog niet het domste, maar de straat willen vervuilen met je peuk, daarvoor wordt je per omgaande gestraft.
Mwa,in dit land niet dacht ik.
Ben ook roker,maar dan zonder filter,puur natuur dus :wink:
Die filters zijn inderdaad een flinke mate van vervuiling van o.a. de straat.
In onze gemeente staan in de winkeltraat een aantal potjes/bakjes met het opschrift "hier uw kauwgum"
Sommigen gooien er ook hun filterpeuken in,de meeste vallen ernaast,volkomen zinloos dus.
Een peukje van een zelf gerold sigaretje is papier en bladeren van de tabaksplant dus volkomen natuurlijk.
Kan dus (behalve misschien voor de roker) geen kwaad voor het milieu toch, meneer Timmermans?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
30 dec 2023 20:31
Iemand die het antwoord weet? Ben ziek, kan griep zijn, kan Corona zijn. Had nog oude testen liggen, maar week geleden ook nieuwe gekocht. Maar geen idee of die nieuwere versie ook test op de laatste variant. Zie geen verschil tussen die testen.

Met beide getest (oud/nieuw), beiden negatief.

Maar is het belangrijk om te weten of het griep of corona is? Maar nieuwe en oude testen testen ook de laatste variant.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
30 dec 2023 20:50
De actuele Corona-variant geeft nog steeds die hoofdpijn uit de hel van de oorspronkelijke versie plus een compleet ontregelde spijsvertering. Dat lijkt mij het grootste verschil met griep. Met griep kunnen je darmen ook van streek zijn, maar ze worden weer rustig met thee, licht verteerbaar voedsel en dat duurt bij Corona momenteel veel langer.

Blijf positief denken: het is griep, het is griep, het is griep ... ach nee, het is een overgeslagen kattenverkoudheid ... niet waar, het is griep.

Weet niet hoor,rond mij heen hoopjes familie en kennissen allemaal ziek zwak en misselijk.
Zeggen allemaal "griepje"
Doen toch maar test,niemand corona, voor zover hun testen betrouwbaar zijn dan.
Vriendin van ons beland in ziekenhuis met ernstige vorm van blaasonsteking en loopt daar corona op.
Raar hoor,als je enige jaren terug je niet lekker voelde dacht je aan verkoudheid,in de grieptijd daaraan, en anders ging je naar de dokter.
Nu gaat men testen,evt. in quarantaine en breekt de spreekwoordelijke pl**ris uit bij het eerste hoestje.
Zoals de grote Heer Sonneveld al zei "ach, ik ben te oud voor die rotzooi"

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
30 dec 2023 21:10
ZeerPrivé schreef:
30 dec 2023 20:31
Iemand die het antwoord weet? Ben ziek, kan griep zijn, kan Corona zijn. Had nog oude testen liggen, maar week geleden ook nieuwe gekocht. Maar geen idee of die nieuwere versie ook test op de laatste variant. Zie geen verschil tussen die testen.

Met beide getest (oud/nieuw), beiden negatief.

Maar is het belangrijk om te weten of het griep of corona is? Maar nieuwe en oude testen testen ook de laatste variant.
Voor mij maakt het niet uit wat de oorzaak is, maar mocht ik 112 nodig hebben (eerder voorgekomen bij griep complicatie) wil ik ja of nee kunnen antwoorden op een Corona vraag). Ik begrijp dat ik dus op de uitslag van die test kan vertrouwen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kind en twee schoonkinderen hebben heel recent corona gehad. Ook getest met de nieuwe tests en uitslag dus positief. Wat je maar positief kunt noemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er moet toch een andere manier zijn om van je oude auto af te komen https://www.ad.nl/binnenland/auto-op-sp ... ~a2bf8308/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor allen :
Een mooi en gezond 2024 gewenst!
Vrede én rust!
Fijne avond !🍾🥂🍷

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
30 dec 2023 23:53
Er moet toch een andere manier zijn om van je oude auto af te komen https://www.ad.nl/binnenland/auto-op-sp ... ~a2bf8308/
Ik heb ooit op dezelfde spoorovergang stil gestaan na een aanrijding met een persoon. Het moment dat iemand met een hogedrukreiniger langskwam, dat gaat nooit uit mijn geheugen. Verschrikkelijk beroep lijkt me dat.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vandaag in het nieuws dat (vlak)bij lady een groot drugslab is gevonden. Wat een boefjes daar bij lady.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Sowieso is dit niet erg slim om te gaan roken met slecht verpakt illegaal vuurwerk. Je mag hopen dat die auto niet erg duur is, want ik denk dat je verzekering niet gaat betalen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
31 dec 2023 09:25
Sowieso is dit niet erg slim om te gaan roken met slecht verpakt illegaal vuurwerk.
Hoezo "slecht verpakt illegaal" vuurwerk? Het is direct over de grens gewoon legaal vuurwerk, en als je ooit vuurwerk uit Duitsland hebt gezien zul je zien dat dat prima verpakt is.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Kan in Duitsland wel legaal zijn, maar meestal hier niet. Prima verpakt vuurwerk ontsteekt niet met een weggeworpen sigaret. Normaal is dat dubbel of driedubbel verpakt . Als je dan los vuurwerk in een open doos vervoerd vraag je wel ergens om.

Het domste is natuurlijk gewoon roken.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57
Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Het werd voor mij pas duidelijk, waar het mis ging, en wat de gevoelens van de beelden dat waren over Nederlanders, daarna was het snel opgelost.

Maar als je het niet snapt waarom het is een gebeurt, dan loop je tegen problemen aan.
In mijn geval het belangrijkste was werk vinden, ik had wel werk maar in Nederland. Maar toen ik het snapte was het allemaal zo opgelost. Een ik vind dat buitenlanders in Nederland ook wel eens mogen nadenken daarover.

Plaats reactie