DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alex E schreef:
08 okt 2022 22:52
Nou Kuklos, wat een prima suggestie van jou. Iedereen tevreden; de bezorger omdat die loon naar werken krijgt, de klant omdat de service geleverd wordt waar hij vanuit mag gaan en ik omdat jij mij een voorspoedige carrière als ondernemer voorspelt. Het enige obstakel is dat het mij aan voldoende ondernemerskapitaal ontbreekt.
Het grootste obstakel lijkt me dat niemand er gebruik van gaat maken omdat het te duur is.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door luna01 »

Ik ben jarenlang de zelfde bezorger gewend, aardige vent. Bij kattengrint zei hij ''pas op het is zwaar''. Steeds weer. En opeens is er een andere bezorger. Kattengrint, de doos was gewoon open. Dat het zwaar is wist ik, maar niet van hem. Kan gebeuren, maar verdorie een volgende keer alleen een kaartje ''we hebben elkaar gemist''. Niks gemist. Ik was gewoon thuis. Het was geen kattengrint en zat er echt zo op te wachten.

laanra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 20:16

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door laanra »

DHL, waar staan zij voor? Er had nog een 'z' achter de L moeten staan. Doe Het Lekker zelf. Wat een naar bedrijf. Klachten neerleggen heeft geen zin. Het staat immers al op de site, dus niet zeuren. Wij wonen zelf in een seniorencomplex. Meeste mensen moeilijk ter been.
We hebben een lift. Ook hier hetzelfde: wel thuis, maar DHL belt niet eens aan. En ja, de belt werkt gewoon. Of ze gooien het pakketje gewoon onder de brievenbussen in de hal, waar iedereen binnen kan komen. Soms wordt het pakketje in de avond geleverd en dan weet de (gemotiveerde bezorger) wel de bel te vinden.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Dus eigenlijk komt het erop neer dat bij een appartement de bezorgdienst zeker denkt te weten dat de deur aan de straat de voordeur is, want daar moet hij nou eenmaal aanbellen en daar dus moet afleveren, terwijl de besteller denkt dat de deur van zijn appartement de voordeur is.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door rwolters »

breien schreef:
14 nov 2022 10:36
Als de bezorging van pakketjes zo slecht is kan men ook overwegen om de aankopen te doen bij de plaatselijke middenstand.
Iedereen wil wel gratis en snelle bezorging en de perfecte service.
Ongebrijpelijk eigenlijk. Er wordt alleen maar geklaagd over hoe slecht al die bezorgers wel niet zijn maar de onlineverkopen blijven maar groeien ten koste van de kleine ondernemers in de buurt. En als er dan winkels moeten sluiten krijgt (in ieder geval bij ons in de buurt) de gemeente de schuld van veel bewoners....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Jablan »

Eh ... volgens de kwartaalcijfers van de beursgenoteerde vervoerders DHL (Deutsche Post) en PostNL worden er minder pakketten en pakjes verstuurd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, hier in de straten rijden ze nog af en aan en dan moet sint en kerstmis nog komen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
14 nov 2022 13:24
breien schreef:
14 nov 2022 10:36
Als de bezorging van pakketjes zo slecht is kan men ook overwegen om de aankopen te doen bij de plaatselijke middenstand.
Iedereen wil wel gratis en snelle bezorging en de perfecte service.
Ongebrijpelijk eigenlijk. Er wordt alleen maar geklaagd over hoe slecht al die bezorgers wel niet zijn maar de onlineverkopen blijven maar groeien ten koste van de kleine ondernemers in de buurt. En als er dan winkels moeten sluiten krijgt (in ieder geval bij ons in de buurt) de gemeente de schuld van veel bewoners....
Er zijn ook veel mensen die op de kleintjes moeten letten, dus is het logisch als het voor soms veel minder op internet kan dat men daar besteld. Misschien mag er ook eens gekeken worden naar de huur van de winkel panden. En in sommige gemeentes is ook niet alles te koop.
Van de week hier ook weer, was dan wel postnl, maar bezorgt in de app, maar niet eens aangebeld, laag gewoon buiten, en ik woon in een gewoon huis.
Dan doen ik gelijk weer een klacht in. Zo hoort het niet.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Duc »

Nou, hier wordt er wel aangebeld, MAAR de bezorger is al vertrokken voor je de deur open doen en het pakje staat gewoon aan straat voor de deur. Rare gewoonte, maar dat komt denk ik ook omdat er voor leveren pakketjes gewoon zeer slecht betaald wordt. Wat wel prettig was is dat deze bezorgen niet op het raam stond te bonken, wat eerder (andere DHL bezorger?) wel gebeurde. Die belde aan en voordat het geluid stil was bonkte hij al op het raam.
Trouwens pakketje kwam dagen later aan omdat DHL het verkeerd gesorteerd had 🫢🙄 dus ook dat gebeurd.

Och ze zullen het gewoonte druk hebben.

alex.hoekstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2024 13:42

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door alex.hoekstra »

pakket afgeleverd zegt dhl niet aan de deur geweest.

wij hebben cameras rond het huis melding via internet pakket bezorgt.
Niks bij de deur of ergens anders beelden nagekeken niemand bij de deur geweest en we hebben dit al eerder meegemaakt.
Wat dhl ook al een aantal keer hebben gedaan was hun te laat denk ik Klant niet thuis zelfs als.de voordeur wagen wijd openstaat ik aan de tafel zit durfen ze dit gewoon te zeggen.
in 1 woord dhl waardeloos vervoer bedrijf

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Net een pakket bezorgd gekregen door DHL. Keurige mail met de verwachte tijd, later nog een keer met de tijd wat zuiverder en toen een berichtje, we zijn over 15 minuten bij u. En dat was ook zo.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij bestelling van een (web) winkel;
De afzender is verantwoordelijk voor de levering van uw goed. Dus daar moet u klagen.

De afzender moet bewijzen dat u het pakket in ontvangst hebt genomen.
www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"De afzender moet bewijzen dat u het pakket in ontvangst hebt genomen."
De verzender kan er gewoon van uit gaan dat een pakketje bezorgd wordt op de goede plek.
Anders is het erg simpel om boel flink op te lichten: Gewoon zeggen dat er niets is ontvangen
en vervolgens het betaalde geld terug eisen of hetzelfde product een tweede keer krijgen
waarvoor maar een keer is betaald.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door riddert »

peter17111962 schreef:
05 jan 2024 10:00
Gewoon zeggen dat er niets is ontvangen
en vervolgens het betaalde geld terug eisen of hetzelfde product een tweede keer krijgen
waarvoor maar een keer is betaald.
Dat is hoe de regelgeving mbt online verkoop geregeld is. Zelfs een handtekening voor ontvangst zegt niets. Het eenvoudige verweer 'dat is niet mijn handtekening ' is voldoende om geld terug te krijgen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
05 jan 2024 10:00
"De afzender moet bewijzen dat u het pakket in ontvangst hebt genomen."
De verzender kan er gewoon van uit gaan dat een pakketje bezorgd wordt op de goede plek.
Dat is natuurlijk onjuist. De verzender moet bewijzen dat de ontvanger het heeft ontvangen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door rwolters »

peter17111962 schreef:
05 jan 2024 10:00
"De afzender moet bewijzen dat u het pakket in ontvangst hebt genomen."
De verzender kan er gewoon van uit gaan dat een pakketje bezorgd wordt op de goede plek.
Anders is het erg simpel om boel flink op te lichten: Gewoon zeggen dat er niets is ontvangen
en vervolgens het betaalde geld terug eisen of hetzelfde product een tweede keer krijgen
waarvoor maar een keer is betaald.
Het systeem is gebaseerd op de aanname dat de meeste mensen eerlijk zijn. En in de praktijk zal dat wel kloppen anders was er zoveel misbruik gemaakt dat geen bedrijf meer pakketten zou versturen.

Ladyfire2550
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2024 09:01

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Ladyfire2550 »

:x :x DHL, pakketje gewoon bij de voordeur gelegd en pleegt valsheid in geschrifte

Afgelopen week 4 pakketjes gehad, waarvan 3 gewoon bij de voordeur neergezet, terwijl ik gewoon thuis was. Er was niet aangebeld en voor 1 pakketje moest zelfs getekend worden. Dat is gebeurd, maar niet door mij ( ik heb screenshots gemaakt van de bewijzen). Dat is valsheid in geschrifte. Het 4de pakketje is bij de buren afgegeven, terwijl ik gewoon thuis was. Geen briefje in de bus niks. Wat een k..bedrijf. Alstublieft Radar, maak hier eens een item van, want wat DHL doet kan en mag gewoonweg niet. Ik heb weliswaar de klantenservice gebeld, maar die is al net zo k.. Voor je überhaupt een medewerker te spreken krijgt, moet je eerst de chatbot afwimpelen. Medewerkers zijn slecht te verstaan en onbeschoft. Te veel herrie in de achtergrond. Gewoon opnemen en gelijk de hoorn weer op haak gooien. RADAR, FONS help ons!!!!!

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door rwolters »

Voortaan maar bestellen bij bedrijven die met PostNL samenwerken...

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
28 jan 2024 13:54
Voortaan maar bestellen bij bedrijven die met PostNL samenwerken...
Dat zou ik ook niet doen, Postl.NL staat hier op het forum, althans bij een aantal posters, ook niet zo heel goed bekend.

Ik zou eerder voor 'afhalen' kiezen, bij het bedrijf zelf.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Ladyfire2550 schreef:
28 jan 2024 09:19
:x :x DHL, pakketje gewoon bij de voordeur gelegd en pleegt valsheid in geschrifte

Afgelopen week 4 pakketjes gehad, waarvan 3 gewoon bij de voordeur neergezet, terwijl ik gewoon thuis was. Er was niet aangebeld en voor 1 pakketje moest zelfs getekend worden. Dat is gebeurd, maar niet door mij ( ik heb screenshots gemaakt van de bewijzen). Dat is valsheid in geschrifte. Het 4de pakketje is bij de buren afgegeven, terwijl ik gewoon thuis was. Geen briefje in de bus niks. Wat een k..bedrijf. Alstublieft Radar, maak hier eens een item van, want wat DHL doet kan en mag gewoonweg niet. Ik heb weliswaar de klantenservice gebeld, maar die is al net zo k.. Voor je überhaupt een medewerker te spreken krijgt, moet je eerst de chatbot afwimpelen. Medewerkers zijn slecht te verstaan en onbeschoft. Te veel herrie in de achtergrond. Gewoon opnemen en gelijk de hoorn weer op haak gooien. RADAR, FONS help ons!!!!!
ik Ben geen fan van DHL, maar wat zou je nu willen dat deze klantenservice voor je doet?

Ben inmiddels al gewend dat alle koeriers de pakketjes voor je deur zetten. Dat geldt zowel voor DHL, DPD, Mikro als PostNL. Ben al blij als ze de lift naar boven nemen, en het pakket niet in de centrale hal beneden zetten.

Plaats reactie